Stuki przedniego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sebo91 » 18 sty 2017, 22:56

Dziękuję Panowie za odpowiedzi!

Tak więc byłem na stacji diagnostycznej. Wszystko OK w zawieszeniu, w teście skuteczności amorów przód mam na 91% a tył 87%. Okazuje się jedynie, że prawdopodobnie mam coś z wygłuszeniem w kabinie. Przy teście tylnych kół, drzwi lewe z tyłu od strony kierowcy wariują. Czuć wyraźne drganie. Stąd wychodzi na to, że po prostu wszystko w środku słyszę ileśtam x bardziej niż powinienem.

W takim razie znowu mam problem.. co z tym wygłuszeniem? Jak to sprawdzić, jak naprawić?

I czy to na pewno może być taka wada, czy może lepiej dorzucić jakieś kolejne testy? Pracownik stacji doradzał jeszcze sprawdzenie geometrii kół, ale jak sam twierdził – wątpi, żeby to było to.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 gru 2014, 15:35
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km

Postprzez dobrzyn22 » 19 sty 2017, 18:14

może rozbierz najpierw boczek od hałasujących drzwi i sprawdź czy tam nic nie lotto ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4821 (15/53)
Skąd: Gdynia PL/Flekkefjord NO
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez vegasnight9 » 14 maja 2017, 14:42

Koledzy mam do wymiany przedni górny wahacz w mojej M6, zakupiłem więc takowy na Alledrogo, zdemontowałem stary i... zonk :|

Nowy ma inne wymiary i nie pasuje. Jest szerszy o jakieś 2cm i krótszy:
Obrazek

Obrazek

Według opisu z aukcji wszystko powinno pasować. Czy to może być wahacz do przedlifta?
http://allegro.pl/wahacz-gorny-przod-mazda-6-2005-2007r-prawy-n-sacz-i5742721450.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 216 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez tqr_us » 15 maja 2017, 06:56

Kupiles [waaaco?] za 70zł brawo ty ,a znasz to ,chytry dwa razy traci.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 251 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez CLAU » 15 maja 2017, 12:44

66zł, co mogło pójść nie tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1314 (1/41)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 15 maja 2017, 21:35

Co najlepsze, w opisie aukcji info o dostępności wahacza do przedlifta w cenie wyższej (!) niż do polifta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1693 (62/31)
Skąd: Kielce
Auto: Civic 2003 EP2 1.6B sport;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez thing » 26 cze 2017, 10:29

witajcie,

od jakiegoś czasu mam problem z głuchym pukaniem z przodu. Wskazywało to na łączniki stabilizatora, ale po wymianie nic się nie zmieniło. Końcówki drążków też zmieniłem.

Te głuche pukanie występuje przy niskich prędkościach, na parkingu. Przy jeździe na wprost rzadko to słysze. Mechaniki sprawdzali, na skp byłem i nic nie wyszło. Jeden mechanik coś wspominał o amorkach lub łożyskach mocowania amortyzatorów.

Czy ktoś z Was wie na co zwrócić uwage?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez drx8 » 26 cze 2017, 13:22

sworzeń górnego wahacza?
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 165 (0/4)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez thing » 29 cze 2017, 12:21

Będe musiał to sprawdzić. Dzięki.

Dodatkowo zauważyłem że temu pukaniu towarzyszy czasem taki zgrzyt, taki jakby guma ocierała o coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez teargas666 » 28 lip 2017, 19:15

Cześć,

Chyba trafiłem na jakiś felerny egzemplarz Mazdy :(

Po wymianie silnika po przekręconych panewkach przyszedł czas na kolejne problemy :(

Otóż słychać z przodu głuche stuknięcia. Jak zatrzymam się na światłach i skręce koła w lewo lub prawo to podczas ich ruszania słychać właśnie te stuknięcia. Tak samo jest jak hamuje i ruszam.
Podczas jazdy po wybojach nie słychać żadnych problemów z zawieszeniem :(

Drugi problem to hamulce – podczas hamowania czuć na kierownicy bardzo mocne drgania. Dodatkowo jak puszczę kierownice podczas jazdy to ściąga mnie na prawo a jak wcisnę hamulec przy dojeżdżaniu do świateł i puszczę kierownice to wtedy jadę prosto... Przypuszczam, że problemem może być zapieczony zacisk...
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2017, 19:09
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2003, Kombii

Postprzez tqr_us » 30 lip 2017, 06:16

Jak sie zapiecze tloczek to stoi w miejscu i nie ........moze ktoras z plywajacych stoi i nie rowno dociskany jesk klocek
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 22:15
Posty: 251 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Metar1994 » 5 sty 2018, 23:24

Cześć, kilka dni temu kupiłem Mazdę 6 2004 1.8. Silnik chodzi ok, skrzynia biegów także. O problemie z twardą tarczą sprzęgła już przeczytałem ze 4 wątki, trzeba niestety z tym żyć, choć poprzedni właściciel wymieniał ją 30kkm temu. Problem który mnie nurtuje to stuki w przednim zawieszeniu. Na prostej jedzie jak trzeba, niezależnie od prędkości. Stuki zaczynają się na bruku, oraz przy "szarpaniu" silnikiem tzn. jeśli odpuszczę gaz np. na 3 biegu poza tym że gwałtownie szarpnie autem, bo odcinam paliwo, to słychać stuk dochodzący z nadkoli, to samo przy dynamicznym przyspieszaniu, tak jakby coś waliło przy poziomych ruchach zawieszenia, tzn gdy pojawiają się obciążenia płaszczyzny poziomej zawieszenia. Poza tym praktycznie zawsze podczas hamowania czuję się jakby abs non-stop odpowiadał za hamowanie-normalnie zwalniając przed czerwonym odwala mi tzw. kangurka, czy hamuję spokojnie czy nagle, ale lampka od abs się nie zapala. Jedyne o czym informuje mnie pojazd to ikonka z dwoma "S" spod pojazdu, która zapala się na kilka minut, po czym gaśnie, wg. instrukcji jest to jakiś problem z bodaj sterowaniem lub czujnikami układu hamulcowego. Przed kupnem byłem na szarpakach, gość w SKP dobre 10 minut szukał tego o czym mu mówiłem, stwierdził że wszystko gra i buczy, jedynie jakieś plastikowe gumy na mocowaniach wahacza ewentualnie do wymiany bo sparciały, ale na szarpakach nawet nic nie jęknęło. Objaw nie ma związku ze skręcaniem.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2018, 23:13
Posty: 2
Auto: Mazda 6 1.8 GY L8-DE 2004

Postprzez lysy2 » 22 mar 2018, 13:01

Hej
U mnie też stuka :)
Przy małych nierównościach oraz gdy zmieniam biegi z 1 na 2 i następują lekkie wibracje budy. Lub gdy jadę bez gazu na 3 biegu i buda telepie. Dźwięk słyszę z lewej strony z przodu, brzmi jakby były wybite łączniki stabilizatora lub zajechany na maksa sworzeń (taki sam dźwięk – typowego luzu zawieszenia).
Teraz najlepsze – całe zawieszenie jest dobre (sprawdzałem sam i u 2 mechaników). Przy okazji wyszedł luz łożyska i 1 wahacz, ale wymiana nie pomogła. Wczoraj nawet zdecydowałem się na wymianę poduszki silnika (pod akumulatorem), ale dalej to samo. Testowałem nawet poduszki stabilizatora (nie wyglądały na bardzo zużyte, ale mimo wszystko) – wsadziłem śrubokręt między stabilizator, a gumę poduszki – raz z jednej raz z drugiej strony i dalej to samo. Usztywniłem półkę z akumulatorem. Hamulce to też nie są, ani tylna poduszka skrzyni. Nie jest to kolumna kierownicy, ani nic w środku. Już nie mam co sprawdzać.
Co za dziadostwo może w M6 jeszcze stukać?

Dopisano 22 mar 2018, 14:08:

Metar

1. Wahacze "wąsy" – testuj przy najeżdżaniu na śpiącego policjanta lub niski krawęznik(na szarpakach nie wyjdą).
2. Zużyty/uszkodzony odbojnik poduszki silnika pod akumulatorem (sama poduszka może być OK).
Testuj poprzez wyjęcie akku i półki pod nim, a następnie wsadź jakąś gumę między poduszkę, a łapę mocująca (z przodu i tyłu) – ja do testu użyłem węża gumowego. Tylko jakoś to zamocuj bo szybko wypadnie.
Osobiście stawiam na odbojnik.
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 13:31
Posty: 83 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6