Stuki przedniego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez AACX-7 » 15 sty 2011, 11:12

maselek napisał(a):Może tu się podepnę z pytaniem.
Jaką rolę spełnia ta guma na wahaczu ??

Obrazek

Jest to dynamiczny tłumik drgań. Podobny jest na wahaczu górnym.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez krabdul » 15 sty 2011, 12:42

No i doczekaliśmy się kogoś mądrego :)

A ten na górnym wahaczu jest ustawiony poziomo do dołu? Ciekawe czy to ten o którym pisałem. Mi się on odkleił trochę i stukał, więc go wyrwałem. Nie zauważyłem jednak żadnej różnicy poza tym, że przestało stukać :] No i jest zdecydowanie mniejszy od tego na fotce, bo ma średnicę ok 5cm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mazgh » 23 sty 2011, 12:34

są,to zwykłe dociążające tłumiki drgań,znajdują sie w każdym modelu Mazdy czy to ge bg ba czy gh w rożnych miejscach zaczynając od wahaczy poduszek wsporników belek kończąc na elementach układu wydechowego.
pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez Enduro » 23 sty 2011, 12:48

mazgh napisał(a):...kończąc na elementach układu wydechowego.
pozdr.

ten z koleii jest tlumiony gumowymi wachaczami i o ile mi wiadomo nie jest dociazany w celu wytlumienia drgan...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazgh » 24 sty 2011, 08:56

Z tego co pamietam ze szkoleń MMP z lat 90 tych te elementy są elementami wyrównoważająco-tłumiącymi drgania.

ale to chyba szczegół.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez Enduro » 24 sty 2011, 15:17

mazgh napisał(a):Z tego co pamietam ze szkoleń MMP z lat 90 tych te elementy są elementami wyrównoważająco-tłumiącymi drgania. ale to chyba szczegół.

no nie..., bo wyjasnia koledze co to za ustrojstwo i ze nie jest to oslaona sruby.. :|
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazgh » 24 sty 2011, 15:47

słuchaj (niedoczytałeś sensu mego wpisu ) czego dotyczy obrazek to widzę ,a ja piszę Ci ogólnie o tych metalowo gumowych odwaznikach znajdujacych się we wszystkich Mazdach np.
przy poduszkach ,wahaczach, belkach zawieszenia, wydechach itp
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez Enduro » 24 sty 2011, 19:10

mazgh napisał(a):słuchaj (niedoczytałeś sensu mego wpisu ) czego dotyczy obrazek to widzę ,a ja piszę Ci ogólnie o tych metalowo gumowych odwaznikach znajdujacych się we wszystkich Mazdach np.
przy poduszkach ,wahaczach, belkach zawieszenia, wydechach itp

okay!
ale w M6 przy wydechu nic takiego nie widzialem osobiscie, co do innych modeli nie odnosze sie bo nie wiem.... pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazgh » 25 sty 2011, 14:51

Moze nie zwróciłeś uwagi ,ale to szczegół
sekcja 4000C EXHAUST SYSTEM M6 Diesel
40-680 Damper,dynamic

pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez Enduro » 25 sty 2011, 17:59

mazgh napisał(a):Moze nie zwróciłeś uwagi ,ale to szczegół
sekcja 4000C EXHAUST SYSTEM M6 Diesel
40-680 Damper,dynamic pozdr.

ok, mozesz odpisac gdzie plus minus miesci się ten obciążnik..?
to nagne plecy i dopatrze..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maselek » 25 sty 2011, 18:55

Enduro napisał(a):ok, mozesz odpisac gdzie plus minus miesci się ten obciążnik..?
to nagne plecy i dopatrze..


Też z ciekawości "nagne plecy i dopatrze" ;)
Obrazek

mazgh myślisz, że spokojnie mogę się pozbyć tego tłumiącego elementu (metalowa płytka skorodowała doszczętnie, guma sparciała) z tego wahacza ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez mazgh » 26 sty 2011, 11:08

Wiesz pojechać bez tego też pojedziesz , jak bez wielu elementów zamontowanych fabrycznie w naszych autach.
Ale jak będziesz miał jakąś sposobność napewno warto by było to dokupić i sobe zamontować.
Bynajmniej ja bym tak zrobił.
pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez mazgh » 26 sty 2011, 11:11

Enduro napisał(a):
mazgh napisał(a):Moze nie zwróciłeś uwagi ,ale to szczegół
sekcja 4000C EXHAUST SYSTEM M6 Diesel
40-680 Damper,dynamic pozdr.

ok, mozesz odpisac gdzie plus minus miesci się ten obciążnik..?
to nagne plecy i dopatrze..
pozdr.E


Akurat w dieslu masz go na początku układu wydechowego,przy pierwszej rurce, nie tak jak wrzucił tu kolega rysunek benzynki ( 2,3 lub 2,o po f/l. )

pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez endriuust » 5 sty 2012, 23:53

Jaksa napisał(a):
Sebal napisał(a):szukałem na necie jakiegoś zdjęcia z budową kolumny do szóstki żeby obczaić o co chodzi ale nic nie znalazłem


Wiesz ze w szostkach i trojkach masz mozliwosc wysuniecia kierownicy do siebie , jakos to musi działac aby nie tracic kontaktu z dalsza czescia kolumny czyli wyglada to jak .... uzyje tutaj mało precyzyjnego słowa " luneta ) ktora mozna rozciągac tak ? na tym własnie polaczeniu musi byc smar ktory tłumi luz medzy wielowypustem , nie jest to zwykły ŁT czy grafit , smar kupisz tylko w ASO

ale widze ze znasz sie z kolegą z serwisu wiec Grzegorz napewno wie o co chodzi ( jestes w dobrych rękach )

witam
ja w mojej mazdzie nie mam regulacji do siebie od siebie tylko gora dol czy cos mam nie tak?
czy w moim przypadku smarowanie wygluszy te stuki dodam ze u mnie stuki sa przy mocniejszym zachamowani: "stuk" nastepnie dodanie gazu i: "stuk"


EDIT
moj mechanik stwierdzil ze wina tkwi w dolnych tylnych ramionach wachacza (wymienilem wczoraj oba lewy i prawy) i koncowki drazkow kierowniczych (wczoraj wymienione oba) dzis sprawdzilem jeszcze raz regulacje kierownicy i jednak jest regulowana do siebie i od siebie ale musialem wsadzic sporo sily aby ja pociagnac do siebie kupilem smar nasmarowalem jak opisaliscie i dalej stuka dodam jeszcze ze dzis zauwazylem ze przy szybkim machaniu kierownica (zgaszony silnik i zapalony) slychac metalicze stuki z okolic maglownicy jakie moa byc przyczyny moich problemow
Początkujący
 
Od: 19 gru 2011, 01:31
Posty: 8
Skąd: ireland
Auto: mazda 6 GG/GY 2.0 diesel 2003

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:53.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:53.
Powód: porządki

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:54.
Powód: porządki

Postprzez samu13 » 11 lip 2012, 12:17

Czy przy wymianie wahacza PP, dolny, tylny, trzeba ustawić zbieżność?
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 19:53
Posty: 35
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003,2.0,136KM

Postprzez Enduro » 11 lip 2012, 13:44

endriuust napisał(a):...kupilem smar nasmarowalem jak opisaliscie i dalej stuka dodam jeszcze ze dzis zauwazylem ze przy szybkim machaniu kierownica (zgaszony silnik i zapalony) slychac metalicze stuki z okolic maglownicy jakie moa byc przyczyny moich problemow

to raczej wina wyeskplatowanej kolumy kierowniczej, chociaz polecam sprawdzic sruby mocujace maglownice do tzw. ramy pomocniczej auta..
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez googieman » 12 lut 2013, 23:20

Witam wszystkich.
Odświerzę trochę ten temat gdyż mam problem ze stukami w przednim zawieszeniu. Ok września paździrnika wymieniałem w swoim samochodzie (M6 GG 2,0 CiTD 136KM, 2003 r.) obydwa wahacze przednie dolne w przednim zawieszeniu. Po wymienie jeździłem jakiś czas i gdy pewnego dnia byłem w centrum handlowym podczas nawracania usłyszałem dziwne stuki z zawieszenia z przodu. Po ok tygodniu podniosłem auto i dokręciłem pokrywkę dolną i okazało się iż z prawej strony, ten wahacz przedni dolny jest praktycznie odkręcony na śrubie w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu w czerwonym kole:

Obrazek

dokręciłem tą śrubę, chwilę było ok jednak co jakiś czas jak wycofuję z kołami skręconymi w prawo, lub skręcam wolno na zakrętach coś głośno stuknie z prawej strony tak jak by młotkiem walnąć w jakieś żelazo. Odgłos ten jest podobny jak przed tym jak dokręciłem ten wahacz. Sprawdzałem to potem też ale jest dokręcony dobrze.
Czy po tym jak jeździłem trochę z tym niedokręconym wahaczem mogło się tam coś wybić, wyrobić, naderwać lub coś takiego?? Proszę o pomoc w tym zakresie.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6