Stuki przedniego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 13 lut 2013, 11:55

googieman napisał(a):..
Czy po tym jak jeździłem trochę z tym niedokręconym wahaczem mogło się tam coś wybić, wyrobić, naderwać lub coś takiego??...

nie.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez googieman » 13 lut 2013, 16:57

Dzięki Enduro. Pozostaje tylko podjechać do diagnosty i szarpakami sprawdzić. Niestety mechanik zrypał całkowicie robotę :/ a lepiej sprawdzić to żeby się coś nie urwało i nie było jakiegoś bum :/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Enduro » 13 lut 2013, 17:16

googieman napisał(a):..lepiej sprawdzić to żeby się coś nie urwało i nie było jakiegoś bum :/

zwasze warto.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rumun1990 » 12 kwi 2013, 20:22

Mam problem może nie ze stukaniem, a bardziej trzeszczeniem czegoś w zawieszeniu(?) z przodu po stronie pasażera. Po zakupie auta były wymieniane klocki z przodu na ATE oraz przetoczone tarcze, oraz naparawiona ta gumowa osłonka przy wachaczach co zabezpiecza smar przed brudem.
Trzeszczy wydaje mi się głównie na końcu zmiany biegów(nogę już ściągam z pedału sprzęgła) niskich (tj. 1-2,2-3 i ich redukcji). Na dziurach czy koleinach, śpiących policjantach i kocich łbach nic nie słychać. Macie pomysł co to może być ?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 20:16
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna 2003.

Postprzez Enduro » 12 kwi 2013, 22:56

rumun1990 napisał(a):macie pomysł co to może być ?

a moze to same pedaly slychac.?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rumun1990 » 13 kwi 2013, 06:01

Myślę że jakby to był pedał to trzeszczał by również przy wciskaniu, zobaczę czy słychać na postoju to trzeszczenie przy pracy sprzęgła.

Dopisano 13 kwi 2013, 15:50:

Z pewnością to nie jest wina pedału
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 20:16
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna 2003.

Postprzez mazdzir » 6 maja 2013, 23:07

Ja również mam problemy z jakimiś luzami,
a więc dokładniej:
stukanie jak by z prawej strony, najeżdzając prawym kolem na dziury to słychac puk puk,
tylko ze jest bardziej slyszalne jadąc wolno tzn jedynka dwójka troche wyboista droga i ciągle puk puk puk, szybsza jazda mniej slyszalne,
drugi dość istotny moment kiedy slychac pukanie to zmiana biegów np ostro rozbujany bedzie na jedynce i
wrzucenie dwojki (malo gazu wcisniete) samochod wiadomo tak szarpnie i wtedy to puk znowu.
W sumie gdy auto jest rozpedzone i nagle zdejme noge z gazu pojawi sie dosc czesto te puk.
Mam nadzieję, że konkretnie przedstawilem problem i wierze ze ktos mi pomoże w rozwiązaniu problemu <oczko>
mazdzir
 

Postprzez misiek89 » 6 maja 2013, 23:56

Sprawdź wahacze + poduchy silnika i skrzyni, prawdopodobnie masz rozwalone tuleje na wahaczu ale to wyjdzie przy sprawdzaniu co i gdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mazdzir » 7 maja 2013, 15:30

Taka zwykła stacja kontroli pojazdow da rade to sprawdzić?
mazdzir
 

Postprzez misiek89 » 7 maja 2013, 17:44

Tak sprawdza ci to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mazdzir » 7 maja 2013, 20:02

wlasnie wrocilem z kontroli, gosciu zawieszenie okreslil krotko "jak nowe", poduszki tak do konca nie byl w stanie okreslić, ale to juz duzo i tak do przodu, wiec przy dniu trzeba za to się wziąć :)

Dopisano 7 maja 2013, 20:13:

wstrząsy dobiegają jednak bardziej bo jezdzeniu po dziurach z prawej strony, tak na czuja wiadomo ktora poducha gdzies tam z tych stron sie znajduje ?
mazdzir
 

Postprzez STARY1977MJ » 13 cze 2013, 20:29

Witam.Mam mały problem ,a mianowicie kiedy pokonuję jakieś nierówności(np. tory kolejowe) to z prawego przedniego koła słychać taki głuchy odgłos jakby amortyzator dobijał do końca .Byłem na sprawdzeniu amortyzatorów i jego sprawność jest w 65%.Koło nie nie posiada żadnych luzów.Byłem już u kilku"mechaników" i zaden nie potrafi zlokalizować usterki.Czy ktoś miał już taki przypadek,bo mi już rece opadają i ch..... nmie strzela nie mówiąc jak serce boli kiedy pokonuję nasze piękne drogi.Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2011, 15:54
Posty: 175 (1/5)
Auto: Audi A4 B5 było
Mazd 6 GG była
Mazda 6 GH była
FORD MONDEO MK5 2,0 180KM jest

Postprzez inco1985 » 31 paź 2013, 10:16

Witam
mam "stuki" przy prawym przednim kole (podczas ruszania, przyspieszania po zmianie biegu, nierówności), na diagnostyce mechanik oznajmił mi, że mam do wymiany sworzeń. Szukam na internecie tegoż sworznia, ale wyskakują mi tylko sworznie wahaczy, nie potrafię znaleźć sworznia, który pokazywał mi mechanik (nad kołem – między kołem, a nadkolem). Czy mechanik źle nazwał część lub ja źle zapamiętałem nazwę części do wymiany?
Początkujący
 
Od: 21 lip 2012, 10:13
Posty: 18 (3/0)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 6, GH, 2.0 MZR (LF 17), 147 KM, '08 r.

Postprzez misiek89 » 31 paź 2013, 13:30

Mechanik pokazał ci sworzeń w górnym wahaczu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez inco1985 » 1 lis 2013, 09:29

Racja <glupek2>

Nie wiesz, czy jest możliwość zakupu i wymiany samego sworznia, czy potrzeba od razu cały wahacz?

Dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2012, 10:13
Posty: 18 (3/0)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 6, GH, 2.0 MZR (LF 17), 147 KM, '08 r.

Postprzez misiek89 » 1 lis 2013, 10:27

Jak tuleje masz ok to możesz wymienić sam sworzeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez bula6595 » 2 cze 2014, 11:42

odświeżam kotleta. Przeczytałem cały wątek ale nie doszedłem przyczyny jaka jest u mnie [waaaco?] swożnie i tuleje sprawdzone podczas normalnej jazdy nic nie słychać nawet na lekkich wybojach sprawność amortyzatorów na przeglądzie była około 70% więc nie wiem czemu mi bije na najazdach krawężniki progi itp klocki sprwadzone nic nie ma tam luzów

jakieś pomysły czemu prawy przód tak sie zaachowuje? a stukanie rochodzi się po całej płycie i czuć stuk pod nogą.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez turin6 » 19 lis 2014, 11:36

Witam. W moim aucie problemem są stuki w zawieszenieu przy bardzo niewielkich nierównościach przy większych zawieszenie sprawuję się idealnie. Stuki dobiegają od strony pasażera. Byłem u mechanika – wg. niego luzów nie ma. Byłem u diagnosty – rozłożył ręce. Może ktoś się spotkał z czymś podobnym? Ewentualnie wie co potencjalnie może być przyczyną?

Moje auto: Mazda 6 kombi. 2003 r. 2.0 dieselek.

Dzięki za każda sugestię.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 18:29
Posty: 4
Auto: Mazda 6 136 km 2003r

Postprzez brodaM6 » 19 lis 2014, 12:33

Może wielowypust kierownicy ,choć jak piszesz słychać to od pasażera ,a może
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 19 lis 2014, 13:37

łączę z istniejącym wątkiem.
na przyszłość:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6