Głośna zmiana biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez daniel2505 » 17 sie 2010, 08:48

Ostatnio znajomy zwrócił mi uwagę na dość głośną zmianę biegów w moim aucie. Nie wiem jak to opisać, problem nie leży w samej skrzyni a raczej w mechanizmie lewarka. Wrzucając biegi jest takie dość głośne KLIK najbardziej słyszalne przy wrzucaniu III biegu. Sama precyzja zmiany biegów jest super ale to klikanie jest dość dobijające (jak już mi uświadomiono ze jest bo wcześniej nie zwracałem uwagi). Co może być przyczyną generowania tego dźwięku? Może ktoś ma jeszcze podobny problem a ja tylko szukam dziury w całym :|
Ostatnio edytowano 24 lut 2011, 17:20 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edycja tematu
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez daniel2505 » 17 sie 2010, 14:00

To w skrzyniach biegów jest olej <co?> :D :D Sorry kolego ale napisałem ze problem nie leży w skrzyni bo sama precyzja zmiany biegów jest OK. Biegi wskakują leciutko tylko ten dziwny KLIK przy wrzucaniu biegu mnie zastanawia. Stawiam raczej wyrobiony trochę mechanizm pod mieszkiem albo brak smaru przy przegubie lewarka. muszę to dzisiaj sprawdzić. Podsumowując olej w skrzyni odpada był sprawdzony jest w normie.
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez krabdul » 17 sie 2010, 14:05

TTTM a ten klik mi się nawet podoba chociaż niestety nie zawsze występuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez polo33 » 18 sie 2010, 18:11

powiem Ci że w każdej Maździe co siedziałem przed zakupem (3 szt.) każda miała klikniecie przy zmianie, moja tez je ma i dla mnie to fajne jest chodzi jak "dżojstik" i mnie się to podoba. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez mądry » 18 sie 2010, 20:58

Przyznaję się i ja. U mnie również jest ten dźwięk przy wrzucaniu biegów :D . Nie zamierzam nawet dochodzić co jest powodem tego dźwięku ponieważ podobnie jak i przedmówcy mi się to podoba :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Myjk » 18 sie 2010, 21:32

U mnie, od nowości, też występuje. TTTM. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez wins__76 » 21 sie 2010, 17:49

Już taki Urok Madzi w poprzedniej mx-3 podobnie
Początkujący
 
Od: 16 sie 2010, 15:20
Posty: 25
Skąd: Białystok
Auto: Madzia 6 2003 2,0 D 121KM

Postprzez Guiliano » 5 gru 2010, 14:30

Przy zmianie na trójkę u mnie też występuje dziwny dźwięk. Tylko gdy wrzucam na trójkę..
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Szogun » 5 gru 2010, 14:33

U mnie przy trójce i czwórce ale to zależy od humoru Madzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2010, 17:58
Posty: 17
Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD

Postprzez Hubix » 23 lut 2011, 23:31

U mnie też jest KLIK, i osobiście mi się to bardzo podoba. Parokrotnie poruszaliśmy już temat klikania na forum. Występuje ono od nowości w Maździe.
_______________________


Już wiem skąd to klikanie.
Panowie – przeważnie wybierak jest przy silniku, gdzieś pod autem.
w M6 jest on zaraz przy drążku zmiany biegów, pod mieszkiem. Stąd słychać jego pracę.
_______________________

Jako, że takiego tematu raczej nie ma, a dyskusja na temat wymiany oleju z skrzyni trochę zboczyła z tematu, postanowiłem iż założę temat o pracy skrzyni w M6

Dla mnie skrzynia w M6 pracuje bardzo ładnie. Mam przejechane 160 tys. km i skrzynia chodzi bez żadnych zgrzytów.

Poza tym sprawia wrażenie dopracowanej – pierwszy bieg z powodzeniem można wrzucić gdy samochód jedzie 20km/h (oczywiście puszczenie sprzęgła wiąże się z szarpnięciem), wsteczny bez problemu wskakuje gdy auto toczy się do przodu.

Bieg wchodzi z charakterystyczny klknięciem. Skoki lewarka są dość spore, nie mniej jednak nie ma możliwości pomylić biegu. Jest charakterystyczne "wskoczenie" biegu. Dla porównania w pojazdach francuskich z lat 90 praca lewarka przypomina grzebanie lewarkiem w wiadrze z gwoździami.

Wymiana oleju co 100 tys. km. Czy wymiana coś daje ? Osobiście jeszcze nie próbowałem, ale niebawem będę zmieniał olej (już nawet kupiłem). Z autopsji wiem, że należy się trzymać specyfikacji, jeśli producent zaleca 75W90 – taki należy wlać. Nie ma co kombinować z innymi lepkościami.

Jako ciekawostkę dodam, że kiedyś rozbierając tunel środkowy zauważyłem, że sporo mechanizmów od zmiany biegów jest właśnie w kabinie. To dzięki temu słychać ten charakterystyczny KLIK.

Ja osobiście do pracy skrzyni w M6 nie mam żadnych zastrzeżeń. Biegi również bez problemowo wchodzą przy zmianie na wyższych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6