Głośna zmiana biegów.
Strona 1 z 1
Ostatnio znajomy zwrócił mi uwagę na dość głośną zmianę biegów w moim aucie. Nie wiem jak to opisać, problem nie leży w samej skrzyni a raczej w mechanizmie lewarka. Wrzucając biegi jest takie dość głośne KLIK najbardziej słyszalne przy wrzucaniu III biegu. Sama precyzja zmiany biegów jest super ale to klikanie jest dość dobijające (jak już mi uświadomiono ze jest bo wcześniej nie zwracałem uwagi). Co może być przyczyną generowania tego dźwięku? Może ktoś ma jeszcze podobny problem a ja tylko szukam dziury w całym
Ostatnio edytowano 24 lut 2011, 17:20 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edycja tematu
Powód: Edycja tematu
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
To w skrzyniach biegów jest olej Sorry kolego ale napisałem ze problem nie leży w skrzyni bo sama precyzja zmiany biegów jest OK. Biegi wskakują leciutko tylko ten dziwny KLIK przy wrzucaniu biegu mnie zastanawia. Stawiam raczej wyrobiony trochę mechanizm pod mieszkiem albo brak smaru przy przegubie lewarka. muszę to dzisiaj sprawdzić. Podsumowując olej w skrzyni odpada był sprawdzony jest w normie.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Przyznaję się i ja. U mnie również jest ten dźwięk przy wrzucaniu biegów . Nie zamierzam nawet dochodzić co jest powodem tego dźwięku ponieważ podobnie jak i przedmówcy mi się to podoba
Przy zmianie na trójkę u mnie też występuje dziwny dźwięk. Tylko gdy wrzucam na trójkę..
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
U mnie też jest KLIK, i osobiście mi się to bardzo podoba. Parokrotnie poruszaliśmy już temat klikania na forum. Występuje ono od nowości w Maździe.
_______________________
Już wiem skąd to klikanie.
Panowie – przeważnie wybierak jest przy silniku, gdzieś pod autem.
w M6 jest on zaraz przy drążku zmiany biegów, pod mieszkiem. Stąd słychać jego pracę.
_______________________
Jako, że takiego tematu raczej nie ma, a dyskusja na temat wymiany oleju z skrzyni trochę zboczyła z tematu, postanowiłem iż założę temat o pracy skrzyni w M6
Dla mnie skrzynia w M6 pracuje bardzo ładnie. Mam przejechane 160 tys. km i skrzynia chodzi bez żadnych zgrzytów.
Poza tym sprawia wrażenie dopracowanej – pierwszy bieg z powodzeniem można wrzucić gdy samochód jedzie 20km/h (oczywiście puszczenie sprzęgła wiąże się z szarpnięciem), wsteczny bez problemu wskakuje gdy auto toczy się do przodu.
Bieg wchodzi z charakterystyczny klknięciem. Skoki lewarka są dość spore, nie mniej jednak nie ma możliwości pomylić biegu. Jest charakterystyczne "wskoczenie" biegu. Dla porównania w pojazdach francuskich z lat 90 praca lewarka przypomina grzebanie lewarkiem w wiadrze z gwoździami.
Wymiana oleju co 100 tys. km. Czy wymiana coś daje ? Osobiście jeszcze nie próbowałem, ale niebawem będę zmieniał olej (już nawet kupiłem). Z autopsji wiem, że należy się trzymać specyfikacji, jeśli producent zaleca 75W90 – taki należy wlać. Nie ma co kombinować z innymi lepkościami.
Jako ciekawostkę dodam, że kiedyś rozbierając tunel środkowy zauważyłem, że sporo mechanizmów od zmiany biegów jest właśnie w kabinie. To dzięki temu słychać ten charakterystyczny KLIK.
Ja osobiście do pracy skrzyni w M6 nie mam żadnych zastrzeżeń. Biegi również bez problemowo wchodzą przy zmianie na wyższych obrotach.
_______________________
Już wiem skąd to klikanie.
Panowie – przeważnie wybierak jest przy silniku, gdzieś pod autem.
w M6 jest on zaraz przy drążku zmiany biegów, pod mieszkiem. Stąd słychać jego pracę.
_______________________
Jako, że takiego tematu raczej nie ma, a dyskusja na temat wymiany oleju z skrzyni trochę zboczyła z tematu, postanowiłem iż założę temat o pracy skrzyni w M6
Dla mnie skrzynia w M6 pracuje bardzo ładnie. Mam przejechane 160 tys. km i skrzynia chodzi bez żadnych zgrzytów.
Poza tym sprawia wrażenie dopracowanej – pierwszy bieg z powodzeniem można wrzucić gdy samochód jedzie 20km/h (oczywiście puszczenie sprzęgła wiąże się z szarpnięciem), wsteczny bez problemu wskakuje gdy auto toczy się do przodu.
Bieg wchodzi z charakterystyczny klknięciem. Skoki lewarka są dość spore, nie mniej jednak nie ma możliwości pomylić biegu. Jest charakterystyczne "wskoczenie" biegu. Dla porównania w pojazdach francuskich z lat 90 praca lewarka przypomina grzebanie lewarkiem w wiadrze z gwoździami.
Wymiana oleju co 100 tys. km. Czy wymiana coś daje ? Osobiście jeszcze nie próbowałem, ale niebawem będę zmieniał olej (już nawet kupiłem). Z autopsji wiem, że należy się trzymać specyfikacji, jeśli producent zaleca 75W90 – taki należy wlać. Nie ma co kombinować z innymi lepkościami.
Jako ciekawostkę dodam, że kiedyś rozbierając tunel środkowy zauważyłem, że sporo mechanizmów od zmiany biegów jest właśnie w kabinie. To dzięki temu słychać ten charakterystyczny KLIK.
Ja osobiście do pracy skrzyni w M6 nie mam żadnych zastrzeżeń. Biegi również bez problemowo wchodzą przy zmianie na wyższych obrotach.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6