Automatyczna skrzynia biegów-wymiana oleju?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mpsoft » 12 lip 2010, 21:08

Witam.

Pytanie brzmi – czy w automatycznej skrzyni biegów w Mazdzie 6 2.0 benzyna z 2003 roku, o przebiegu 125 tys ( w pełni udokumentowany,1 właściciel – niemiecki fryzjer [brief] z 1948 r,faktura zakupu,wydruki w kolejnych przeglądów rejestracyjnych) należy wynieniać olej i filtr ? Dodam, że skrzynia działa bez zarzutu.

Temat nawet znalazłem ale jest z 2003 roku – i nie do końca rozwiewający ten dylemat :(

Dzis byłem w ASO, sprawdzono mi auto po VIN i uzyskałem odpowiedź, że ta skrzynia jest bezobsługowa – jedynie należy sprawdzać poziom – jeśli olej wygląda normalnie nic nie ruszać.

Pojechałem do warsztatu (nie jest to autoryzowany serwis) i odpowiedziano mi, że koniecznie co 60 tys.

I bądź tu mądry :)

Jako, że z zawodu jestem technikiem mechanikiem (nie praktykującym) to wydaje mi się, że należało by go jednak wymieniać (starzenie sie,opiłki i takie cuda) ale ASO twierdzi, że tak jak łacuszek – temat jest bezobsługowy (nie chcialbym sie ździwić jak właściciele akumulatorów "bezobsługowych" zimą buhahaha)

Pytanie więc kieruję do "praktykujących" mechaników mających doświadczenie z tymi skrzyniami ...
Wymieniać czy nie – jeśli tak co ile i jaki olej – czy filtr obowiązkowo ?
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez polo33 » 12 lip 2010, 21:40

Przeraza mnie odpowiedź ASO w tej kwesti i to nie tylko jest na przykładzie serwisu Mazdy lecz inni też nie mają zielonego pojęcia o tym i boją sie cokolwiek robić przy skrzyni. Tzreba wymieniac olej i filtr zgodnie z instrukcja obsługi badź co ok 60 tys km i pamiętać o prawidłowej ekspoatacji takiej skrzyni nie tylko w Mazdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez mpsoft » 12 lip 2010, 21:49

Ok – w tym nie autoryzowanym dano mi do zrozumienia ze wymiana polega na spuszczeniu ok 4 l starego i dolaniu nowego – pozostale jakies 4 l starego jest nie do spuszczenia – koniecznosc rozbierania calej skrzyni. Czyli i tak mamy do czyniania z polowicznym sukcesem :(

Pan w ASO mial za soba cala sciane slicznych certyfikatow Mazdy wypisanych na jego nazwisko – patrzal w madry ekranik komputera i jak sam przyzał system mu powiedzial ze nie trzeba :(

Ktoś może zna magiczny sposob aby wymienic wiecej niz te 4 l ? Jestem mechanikiem i o ile sprowadza sie to do odkrecenia miski i filtra to chyba sam sobie poradze. Czy do demontazu filtra potrzebne sa jakies super magiczne narzedzia ? Z tego co wiem nie ma uszczelki tylko jakis silicon ? Gorzej chyba bedzie z wpuszczeniem nowego oleju – pozostaje chyba wlewac bardzo powoli przez rurke miernika poziomu :(
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez adamb » 12 lip 2010, 22:57

Czemu wiekszosc sie upiera z ta wymiana oleju w asb.
Jak sie nie wymienia to nie, chyba ze jest olej ciemny/spieniony olej, leci spalenizna(to bardziej kaplica dla skrzyni) lub szarpie przy zmianie biegow, to najczestrze objawy zuzycia oleju w asb.
Ja mialem 626 2.0 automat 120tys mil jak poszla do ludzi, przejechalem nia dobre 30tys mil i tez odwiedzilem paru "specjalistow" od asb i jeden mowi ze tak co 60tys km a nastepny ze nie chyba ze sa objawy jakie wymienilem wyzej.
w hondzi mialem wlasnie co 60tys km ale tam byl inny olej i bylo widac ze ciemnieje i po tych 50tys jek sie ostro jezdzilo to zaczynal szarpac przy zmianie biegow po wymianie plynnie i lagodnie ale to byla honda.

A jak juz tak bardzo chcesz wymieniac to tak jak ci powiedzieli tyle ile spuscisz tyle samo wlewasz, no i nowy filterek. Tylko taki plyn jaki jest przeznaczony do tych asb, dextron tylko nie pamietam ktory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez mpsoft » 13 lip 2010, 00:18

Pytanie do znających budowę tego typu skrzyni ...

A gdyby tak wprowadzic w miejscu miernika poziomu oleju cienki przewod gumowy i odessac olej od gory bez demontazu miski od dolu ? Skoro miarka pokazuje calkowity poziom to powinna siegac w miejsce gdzie gromadzi sie jego wiekszosc w skrzyni ? Czy ktos moze probowal juz takiego sposobu ? Wiem ze pozostaje problem opilkow metalu- ale jak sadze miska ma na dole napewno magnesy ... no i filtr – ale skoro nawet w instrukcji pisza ze co 60 tys nalezy sprawdzac poziom oleju – nic nie ma na temat wymiany nawet powyzej ho ho km.

Czekam na wypowiedz specow z ASO :) Bardzo mnie ciekawi czy ten olej jest taki niezniszczalny :) wszak kazdy inny plyn sie w wymienia – czyzby ten byl tak technologicznie cudowny ?

Ktos powie – szuka problemu – skoro ASO mowi ze nie to nie – nie chodzi w tym przypadku o koszta (pewnie ze bardzo mnie ucieszyla mysl ze cos jest bezobslugowe=brak kosztow) tylko o to aby skrzynia dzialala bezproblemowo ...
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez tomek007leba » 19 lip 2010, 16:46

Mam dokładnie ten sam problem. Autoryzowany serwis w Gdyni po długich konsultacjach /kilkudniowych/ z Warszawą stwierdził – nie wymienia się wogóle. W niemieckojęzycznej instrukcji stoi wyraźnie – kontrola stanu oleju w skrzyni co 60 tys. km i tyle. Chciałem wymienić ale skoro nie trzeba i skrzynia chodzi idealnie /przebieg 97. 000km/ to nie wymieniam
tomek007leba
 

Postprzez Grucha » 19 lip 2010, 20:23

Powodzenia a później do zobaczenia u skrzyniarzy hahaha
Grucha
 

Postprzez mpsoft » 19 lip 2010, 22:19

Za radą Jaksy napisałem do AZ Auto Sp. z o.o.

Oto otrzymana odpowiedź :

"Stan oleju w sk. automatycznej ocenia sie na podstawie zapachu i barwy oleju. Olej ten wymienia się co ok 60-80 tys. km. Całkowity koszt wymiany oleju wraz z filtrem to ok 610zł.

Pozdrawiam

M. B.
doradca serwisu
specjalista ds. gwarancji
AZ Auto Sp. z o.o.
ul. Puławska 516
02-879 Warszawa
Office/Biuro Tel.:+48 22 6484063
serwis@azauto.pl"

Tak więc myślę, że się wymienia. Nie ma niezniszczalnych olejów. Ciepło, zimno, tarcie, opiłki, starzenie się – nie ma mocnych to trzeba moim zdaniem wymieniac – bo po co byłby choćby filtr oleju ?

Ktoś pracujący w ASO ma odmienne zdanie ?
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez mpsoft » 20 lip 2010, 16:22

Dzis dokonalem wymiany. Jak sie okazalo byla to sluszna decyzja. Poprzedni olej ewidentnie nadawal sie juz do wymiany. Zupelnie inny kolor, zapach, konsystencja. Tak wiec goraco polecam – jesli ktos ma automat – wydac pare zl (w moim przypadku olej 4 l plus wymiana 200 zl) i miec swiety spokoj. Jak sie okazalo filtr w mojej Madzi wystarczalo jedynie oczyscic. Po wymianie skrzynia jeszcze bardziej delikatnie pracuje (choc moim zdaniem pracowala wzorowo to teraz wogole jej nie czuc) Jako ze do skrzyni wchodzi jakies 4-5 l a przy wymianie zlano okolo 4 l. za 40 tys km ponowna wymiana oleju. Tym razem juz we wlasnym zakresie bez czyszczenia filtra. Wystarczy zlac kurkiem od dolu i dolac przez bagnet tyle samo (no tyle aby byl stan) Za kolejne 50 km wymiana tym razem z czyszczeniem filtra i magnesow na misce. Przy wymianie stosuje sie silicon zamiast uszczelek – nie moze to byc silicon na bazie octu – nie trzyma dobrze.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez justus83 » 25 lip 2010, 23:19

Mam prośbę jeśli ktoś się zna na parametrach olei to niech mi podpowie czy mogę wlać MOTULA MULTI ATF bo AMSOILA dostać nie mogę a DEXELIA droga. Poniżej parametry techniczne wszystkich olei. Wszystkie spełniają normy JWS 3309 i T-IV.


MAZDA DEXELIA ATF M-V
Właściwości
Gęstość w temperaturze 15 ° C 0,861
ASTM D1500 Color Czerwony
Lepkość w 40 ° C 33 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 ° C 7,3 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 196
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30 ° C 3 350 mPa.s (cP)
Lepkość dynamiczna w -40 ° C 15 400 mPa / s (cP)
Temperatura płynięcia <-50 ° C
Temperatura zapłonu (COC) 180 ° C
Siarka 0,06%

MOTUL MULTI ATF
Właściwości
Kolor Wzrokowy Czerwony
Gęstość w temperaturze 20 ° C (68 ° F) 0,846
Lepkość w 100 ° C (212 ° F) 8,5 mm²/s (cSt)
Lepkości w temperaturze 40 ° C (104 ° F) 37.5 mm²/s (cSt)
Indeks lepkości 214
Temperatura zapłonu 208 ° C / 406 ° F

AMSOIL Synthetic Universal Automatic Transmission Fluid (ATF)
Właściwości
Lepkość kinematyczna @ 100 ° C, 7,6 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna przy 40 ° C, 38,9 mm²/s (cSt)
Wskaźnik lepkości 168
Temperatura zapłonu ° C (° F) 234 (453)
Temperatura płynięcia ° C (° F) -53 (-63)
FZG Load Pass Stage 12
Lepkość dynamiczna -40 ° C, CP 9800
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez mpsoft » 26 lip 2010, 22:28

Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez justus83 » 27 lip 2010, 09:26

No tak, tylko ja mam M6 3.0 v6 i moja skrzynia wymaga specjalnej troski. Jeśli bym zalał taki olej to bym ja skazał na śmierć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez Arek_78 » 2 sie 2010, 11:06

Olej wymienia się tak jak wspomniane było wcześniej spuszczając przez korek i dolewając przez otwór gdzie jest bagnet. Wychodzi jakieś 4l. Potem powinno się go wymieniać co 25 tys km. Pierwsza wymiana jest na 50-60 tys od nowości – dlaczego? Bo zalany jest świeży olej, a potem wymieniamy tylko połowę. Jedyny olej jaki spotkałem w PL o parametrach spełniających wymogi skrzyń w M6 3.0 V6 to był Top1. Jest w Polsce dystrybutor i nie ma większego problemu z jego kupnem.
Ja olej w AT wymieniam co drugi przegląd – czyli co 20 tys. km.
Filtr oleju w AT – tu opinie są różne, trzeba rozebrać skrzynie aby go wymienić i opinie serwisów są takie, że wymienia się go dopiero przy remoncie lub naprawie skrzyni. Nie ma potrzeby rozbierania jej i wymieniania wcześniej. Tak zalecił też koncern mazdy w Japonii i USA. Powiedzieli również że w żadnym wypadku nie możemy rozbierać i odkręcać przewodów o AT żeby spuszczać cały olej – to co zleci z korka to wystarczy.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez milan2006 » 3 sie 2010, 14:31

justus83 napisał(a):No tak, tylko ja mam M6 3.0 v6 i moja skrzynia wymaga specjalnej troski. Jeśli bym zalał taki olej to bym ja skazał na śmierć.

Dexron III to już stary olej, w tym momencie jest już dexron VI i taki sobie zalej. Dostępny na www.amerykany.pl
Kierownica dla każdego:D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 19:37
Posty: 93
Skąd: PoZnań
Auto: Mazda

Postprzez jaroon1 » 15 sie 2010, 13:11

milan2006 napisał(a):
justus83 napisał(a):No tak, tylko ja mam M6 3.0 v6 i moja skrzynia wymaga specjalnej troski. Jeśli bym zalał taki olej to bym ja skazał na śmierć.

Dexron III to już stary olej, w tym momencie jest już dexron VI i taki sobie zalej. Dostępny na http://www.amerykany.pl


Z tego co czytałem na forach, ten olej nie nadaje się do Mazdy6 do skrzyń z roku 2005-07
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 21:42
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 V6 3.0 rok prod. 2007

Postprzez Arek_78 » 15 sie 2010, 17:23

Dextron III – pewnie że się nie nadaje. Było pare wątków o oleju do AT w 3.0 V6 – na razie jedyny nadający się i dostępny w PL to Top1.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez gesekfus » 16 sie 2010, 14:04

witam wszystkich!
mam małe pytanko, chcę wymienić olej w mojej Madzi tylko nie wiem jaki zakupić. Byłem u mechanika i polecił mi olej Uniprox półsyntetic, chciałbym się poradzić czy to dobry wybór??
z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez mpsoft » 14 wrz 2010, 23:03

Spróbowałem (w celu testu) proponowanego przeze mnie patentu z odesanniem oleju ze skrzyni biegów poprzez rurkę od bagnetu za pomocą silniczka od spryskiwaczy (VW Golf II) i cieńkiej rurki (również od spryskiwaczy) bez ściągania miski od dołu. O ile przewód w sam raz się miesci, to niestety silniczek spryskiwacza nie posiada wystarczajacej siły aby zassać olej ze skrzyni. Muszę poszukać czegoś co umie mocniej ssać ;) W przypadku sukcesu nie omieszkam powiadomić :)
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez ben. » 15 wrz 2010, 10:05

Odessanie przez bagnet, co to da ???
Nie rób tak, miskę trzeba zdjąć i dokładnie umyć na niej masz osad i ciemną maź.
Pozatym wymiana filtra oleju jest konieczna. Poszukaj mojego wątku dotyczącego wymiany oleju tam było wszystko.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez mpsoft » 15 wrz 2010, 14:43

w posiadanej przeze mnie M6 filtr sie czysci a nie wymienia – wersja europejska skrzyni rozni sie dosc znaczaco od USA. wchodzi mniej oleju (u mnie przy wymianie – sciaganie miski – weszlo 3,5 litra) i mozna lac Dextron III ktory nie jest az tak drogi. mialem na mysli dokonanie zmiany po przejechaniu jakis 10 tys km od poprzedniej wymiany podczas ktorej miska byla sciagana i czyszczona wraz z filtrem oleju. taka szybka wymiana by przejechac kolejne 40 tys, kiedy to przy ponownej wymianie miska bedzie sciagana i czyszczona (magnesy) wraz z filtrem.

najsmieszniejsze jest to ze w ASO we Wrocku po sprawdzeniu VIN'u poinformowano mnie, ze producent w przypadku tej skrzyni nie przewiduje wogole wymiany oleju a jedynie dolewanie – ciekawy sposob na to aby auto trafilo do serwisu predzej czy pozniej :)
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6