Ponieważ dysponowałem odpowiednią możliwością a przy okazji przypomniał mi się owy temat rozwinę swój wcześniejszy wątek
Czujnik położenia biegu neutralnego jest czarny (końcówka plastikowa)
Czujnik biegu wstecznego niebieski (końcówka plastikowa)
Spotkałem się że „mechanik” jakich u nas wielu pomylił owy czujnik efekt dość kłopotliwy gdyż jeden czujnik zwiera drugi rozwiera przy wciśnięciu mówiąc potocznie dlatego chodź czujniki identyczne nie można ich mylić numer katalogowy podałem numer katalogowy czujnika biegu wstecznego różni się zamiast 04 to 05 warto sprawdzić czy otrzymaliśmy dobry czujnik ponieważ jak już mówiłem miałem wystarczająco dużo czasu i nadarzyła się okazja postanowiłem zrobić parę zdjęć które krótko opiszę gdyż wymianę czujnika u mechanika to koszt około 50 zł (na moje oko) dlatego polecam zrobić to samemu jak wiadomo chcesz zrobić dobrze zrób to sam nie jest to dużo pracy potrzeba jedynie klucza nasadowego z przedłużką klucz to coś około 20-21 dokładnie nie pamiętam a przyznam szczerze zapomniałem dziś sprawdzić do tego uszczelkę ważne by o niej nie zapomnieć by uniknąć wycieku reszta to już odrobina cierpliwości.
Zdjęcie z rysunkiem skrzyni biegów przedstawia czujnik kolor niebieski(bieg wsteczny) i czerwony o którym mowa biegu neutralnego jest on położony od przodu skrzyni co pokazują następne zdjęcia warto dokładnie się przyjrzeć na zdjęciu jest lepiej widoczny gdyż był on wymieniany (oba były) koszt drugiego jest podobny czyli około 70 zł za zamiennik jeśli ktoś nie wie gdzie znajduje się skrzynia biegów jest ona pod akumulatorem i trzeba zdjąć podstawkę akumulatora by ujrzeć to co jest na zdjęciach (niekoniecznie układ musi być dokładnie taki sam ) Kabelek zaczepiany jest na wcisk jeśli ktoś niema wprawy lepiej przetrenować to na czujniku biegu wstecznego jest on lepiej dostępny chodź czujnik położenia biegu neutralnego może wydawać się mało dostępny można okręcić śrubę na zdjęciu oznaczoną X i dzięki temu zyskamy lepszy dostęp warto również pamiętać by zbyt mocno nie dokręcać czujników mocno ale nie za mocno, jest to najczęstsza przyczyna błędu biegu neutralnego gdyż czujnik pracuje przy każdym wrzuceniu biegu luz bieg
bieg cofania można zdiagnozować po sprawdzeniu lamp wstecznych czy się palą czy nie walnięty czujnik bądź jak już mówiłem zamieniony (wkręcony czujnik biegu neutralnego do biegu cofania) zapali lampy cofania podczas jazdy a zgasi podczas cofania zadziała odwrotnie (lub inaczej wadliwie) no i oczywiście najlepiej sprawdzić na komputerze co jest tematem na inny problem jednak wzmianka o nim pomoże w razie wkręcenia nie odpowiedniego czujnika po wymianie czujnika nie musimy martwić się o skasowanie błędu gdyż musimy wyjąć akumulator co automatycznie załatwi sprawę naprawę możemy wykonać na podwórku żaden kanał ani podnośnik nie będą potrzebne
nawet jeśli naprawa ma zostać dokonana u mechanika warto sprawdzić czy odpowiednia się za nią zabiera gdyż jak już wspomniałem spotkałem się już z przypadkiem gdy znajomemu owe czujniki pomylono Mam nadzieje że zaoszczędzi to komuś nerwów i pieniędzy
