Klocki hamulcowe – dobór/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yoki » 26 kwi 2015, 22:07

Do GH też mają sprężynki ale bez blaszek. Szkoda, że przy zmianie zacisków nie wziąłeś od GH podłączenie jest p&p a zawsze i tarcza i klocek trochę większy.

Obrazek
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez CLAU » 26 kwi 2015, 23:27

NIEBO! napisał(a):
CLAU napisał(a):Ate pyla bardziej i w komplecie są spreżynki na przód, na tył nie ma.


Nie wiem czy to pewne co napisał CLAU, bo trzech sprzedawców których pytałem mówi, że w komplecie 13.0460-5821.2 nie ma sprężynek w komplecie i muszę kupić zestaw montażowy np. 109-1158 quick brake
(nie mówię o blaszkach montażowych tylko o sprężynach odpychających klocki od tarczy) i teraz jest kilka możliwości:
  1. CLAU miał inny zestaw pasujacy do M6 w którym były sprężyny (chętnie poznam kod producenta)
  2. CLAU się pomylił
  3. CLAU miał na myśli blaszki montażowe, a nie sprężyny (chociaż blaszek w zestawie też nie ma podobno)
  4. kiedyś ATE dawało sprężynki, a teraz nie daje
  5. trzech sprzedawców na alle*** ma podróbki i dlatego nie ma sprężyn, bo to nie ATE tylko podróbki

Pytanie brzmi: Czy ktoś się jeszcze spotkał, że ATE do klocków dedykowanych do M6 na przód (z tego co wiem 13.0460-5821.2 605821 (takie mam teraz)) daje w komplecie sprężyny odpychające klocki?


Hej Niebo, sprawdzilem po fakturach i mailach, do klocków ATE na przed brałem osobna zestaw montazowy Quick Brake QB109-1605, czyli blaszki/prowadnice klocka w zacisku. Przy klockach ATE byly chyba tylko sprezynki rozpierajace bo montowalem nowe do zacisków ale glowy sobie nie dam uciąc, nie pamietam juz niestety. Moze rzeczywiscie nie ma zadnych drutów i blaszek przy klockach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Wuyek » 8 maja 2015, 19:50

Mam z przodu fajne klocki pod względem pylenia (mam, czyli z takim przyjechałem od hansa), są świetne bo jak tylne koła są szare to przednie są lekko opylone. Pytałem o klocki w sklepie to nie mają współczynnika pylenia. Postanowiłem, że wyjmę i sprawdzę co jest na nich napisane i znalazłem tajemnicze NBK, o którym internet i forum "prawie" milczy.
Czy ktoś coś wie, co się pod tym kryje?
Alternatywnie, jakie klocki za rozsądna kasę nie będą ostro brudziły felg ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez CLAU » 8 maja 2015, 20:17

Chyba textary byly dosc malo pylące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Dominator » 8 maja 2015, 20:49

Nie mylem mazdy juz z 1,5 miesiaca, nie liczac deszczu i felgi sa brudne od klockow ale tragedii nie ma jak na taki okres i przebyty dystans. Generalnie pyla akceptowalnie, mowa o textarach.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez CLAU » 8 maja 2015, 20:53

Ja przejechałem 500km i nie muszę przynajmniej felg malować na czarno ale miałem wycieczki po górzystych terenach z częstym i mocnym hamowaniem.

Generalnie ATE pyli dość mocno ale dobrze hamuje. Szkoda, że nie robią do M6 wersji ceramic to bym sprawdził jak duża jest róznica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez benq323 » 8 maja 2015, 20:57

Ja mam textary w mojej bj na przodzie faktycznie bardzo słabo pyla nawet przy mocnym hamowaniu
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Wojt@s » 12 maja 2015, 13:05

Witam.

Z tego co wyczytałem z tego wątku to dużo osób poleca firmę ATE. A czy ktoś miał do czynienia w Mazdzie z Boschem lub Brembdo? Pojutrze wymieniam hamulce z przodu w Mazdzie 6 i muszę zrobić zakupy ;)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2014, 12:23
Posty: 41
Skąd: W-wa (Targówek)
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 143KM, 2006.

Postprzez Yoki » 12 maja 2015, 13:38

Tylko nie Bosch, brembo ok jeżeli masz pewność że to oryginał
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez xRafalx » 12 maja 2015, 14:13

Bosch to dziadostwo, parę osób założyło i zarzeka, także kupuj to ATE i z głowy :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Andrzej414 » 12 maja 2015, 14:18

Jak najbardziej ATE! Sam zmienialem niedawno i jestem zadowolony. Sa skuteczne i nie piszcza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Danmazda » 12 maja 2015, 16:30

Ja też polecam ATE. Od kilku lat je używam i nigdy nie narzekałem.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez pawel-sc » 11 gru 2016, 13:44

Siw-y napisał(a):Tył – QB109-1166
Przód – QB109-1180


Czyli na przód zestaw montażowy obejmuje te sprężynki https://www.motointegrator.pl/produkty/193206-zestaw-montazowy-klocka-hamulcowego-quick-brake-109-1180
oraz te blaszki https://www.motointegrator.pl/produkty/1063808-zestaw-montazowy-klockow-hamulcowych-trw-automotive-pfk470 ?? Bo już zgłupiałem
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez kubsztyk » 11 gru 2016, 13:46

Sprężynki i blaszki można użyć stare. Blaszki należy wyczyścić nie rysując.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez tqr_us » 12 gru 2016, 09:34

Polecam klocuszki ferodo ,z ta porysowana blaszka to nie przesadzaj,to rodzaj slizgu i nie musi byc spolerowany filcem zeby dzialalo
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez pawel-sc » 12 gru 2016, 12:27

Właśnie wiem, że klocki Ferrodo dają sprężynki i blaszki do kompletu, jednak ja wymieniam całość na ATE tarcze + klocki. Tak miałem do tej pory i jestem zadowolony. Tylko właśnie nie wiem jak z tymi sprężynkami, czy warto je też wymieniać, czy to nie ma na nic wpływu.

Do tylnej osi np można kupić cały komplet montażowy bez problemu:

https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... e-109-1166
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez Tubi » 12 gru 2016, 14:36

Ja kupiłem JPN na tył, hamują ok ale piszczą podczas delikatnego hamowania przy pierwszym kontakcie z tarczą.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Andrzej414 » 12 gru 2016, 15:50

Ja polecam Ate ale polecam też komplet Dokuji japońskie. Super sprawa. Osobiście je mam i hamują bardzo dobrze i nigdy nie piszą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez CLAU » 12 gru 2016, 16:05

Pisząc, że Dokuji jest japońskie (jak JPN, NIPPON, YAMATO) to jak pisać, że polski Kruger i Matz jest niemiecki.

To są tylko firmy brandujące własnym logo azjatycką, tanią produkcję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Andrzej414 » 12 gru 2016, 16:19

Nie zmienia to faktu, że są dobre. Nosząc Adidasa też wszystkim mówisz, że masz niemieckie buty robione w Chinach?

Bądźmy poważni i nie czepiajmy się pierdół bo temat jest o klockach, a nie miejscach ich produkcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6