Klocki hamulcowe – dobór/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darocz » 14 wrz 2014, 22:20

Ok...dzięki...już wiem na czym stoje i co mam dalej robić...biorę się za rozbieranie hamulców i daje tarcze do planowania...dzięki wielkie , bo mnie nurtowało pytanie czy klocki są takie same czy różne...teraz mam już drogę prostą :) :) :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 19:03
Posty: 59
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2002r.

Postprzez bafo » 15 wrz 2014, 21:55

Witam,
czy używał ktoś tarcz i klocków firmy Alpha Brakes? Jest taka aukcja, która wydaje się być atrakcyjna cenowo: http://allegro.pl/tarcze-klocki-przod-m ... tabsAnchor
Domyślam się, że to jest kiepskiej jakości, ale czy jest to aż taki duży badziew? Ktoś próbował?
bafo
 

Postprzez Kaluza23 » 19 wrz 2014, 17:01

Witam wszystkich bardzo serdecznie, przeczytałem cały post i mam mętlik w głowie. Generalnie jestem przed wymianą klocków (hitem jest to że wymieniałem swoje 15000 temu!!! TAK, nie żartuje – tyle wytrzymały Bosche!!!). Zastanawiam się między TRW a ATE. W 4cars w LDZ kosztują odpowiednio 123zł i 137zł więc różnica żadna. Chciałbym tylko, żeby wytrzymały jednak dłużej, nie piszczały i nie pyliły jak te Bosche!!! Opinie są różne i zdania podzielone stąd moje pytanie: które wybrać?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2011, 17:51
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 (136KM) 2001r.

Postprzez CLAU » 19 wrz 2014, 17:55

Nigdy nie miałem problemów z ATE, montowałem w sumie ponad 8 kompletów w różnych autach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 19 wrz 2014, 18:47

opinia głosi, że ATE pylą znacznie mniej niż TRW, ale często w komplecie nie ma sprężynek.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 19 wrz 2014, 21:13

Ate pyla bardziej i w komplecie są spreżynki na przód, na tył nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez xRafalx » 20 wrz 2014, 16:02

CLAU napisał(a):Ate pyla bardziej i w komplecie są spreżynki na przód, na tył nie ma.

Ja także polecam ATE, mam na 2 osiach, pylić pylą, ale hamują :) A co do sprężyć to tak jak CLAU mówi, na przód są, na tył nie ma.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Danmazda » 20 wrz 2014, 16:06

Już nie pamiętam czy pisałem w tym wątku o klockach ATE. Ale ja od 8 lat zakładam tylko ATE i złego słowa nie powiem. Polecam je znajomym, i jeszcze się nie zdarzyło by ktoś narzekał.
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez leonidsas » 20 wrz 2014, 18:42

Hawk hps
leonidsas
 

Postprzez Slawek84 » 20 sty 2015, 20:36

Witam Czy klocki hamulcowe z hatchback Mazda 6 GG 1,8l 2007 pasują do mazdy 6 sedan 1.8l GG 2007?
Pozdrawiam
Slawek84
 

Postprzez bieski » 20 sty 2015, 20:48

Pasują.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Andrzej414 » 17 lut 2015, 21:58

Witam wszystkich. Na podstawie mojego doświadczenia chciałbym zaopiniować klocki hamulcowe KASHIYAMA. InterCars często to sprzedaje.

Stanowczo odradzam ten wynalazek! 4 miesiące pojeździłem na tym syfie. Skuteczność spada wraz z ich stopniowym zużywaniem się. W trakcie używania jedno awaryjne hamowanie. Zablokowanie kół wręcz niemożliwe. Kultura pracy beznadziejna.... popiskiwanie, charczenie, w końcowej fazie dohamowywania. Są twarde i na pedale czuć to że takie są jednakże pedał w podłogę a auto jedzie :)

Przestrzegam zatem :)

P.S.
Klocki zmienione na ATE. Pierwsza liga auto hamuje jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Wojtek » 25 kwi 2015, 22:46

MiMic napisał(a):
maselek napisał(a):
DanyGoo napisał(a):Akebono ponoć oryginał

Oryginał dla mazdy robi bodajże "Nisshinbo".

U mnie z przodu i z tyłu są zamontowane AKEBONO z logiem MAZDA.

Zakupione w ASO w UK...

Akebono.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez CLAU » 25 kwi 2015, 23:29

Obie firmy moga robic oryginaly dla mazdy, przeciez jedna nie wyklucza drugiej a dostawczy czesci w trakcie zywotnosci danego modelu sie zmieniaja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez NIEBO! » 26 kwi 2015, 21:22

CLAU napisał(a):Ate pyla bardziej i w komplecie są spreżynki na przód, na tył nie ma.


Nie wiem czy to pewne co napisał CLAU, bo trzech sprzedawców których pytałem mówi, że w komplecie 13.0460-5821.2 nie ma sprężynek w komplecie i muszę kupić zestaw montażowy np. 109-1158 quick brake
(nie mówię o blaszkach montażowych tylko o sprężynach odpychających klocki od tarczy) i teraz jest kilka możliwości:
  1. CLAU miał inny zestaw pasujacy do M6 w którym były sprężyny (chętnie poznam kod producenta)
  2. CLAU się pomylił
  3. CLAU miał na myśli blaszki montażowe, a nie sprężyny (chociaż blaszek w zestawie też nie ma podobno)
  4. kiedyś ATE dawało sprężynki, a teraz nie daje
  5. trzech sprzedawców na alle*** ma podróbki i dlatego nie ma sprężyn, bo to nie ATE tylko podróbki

Pytanie brzmi: Czy ktoś się jeszcze spotkał, że ATE do klocków dedykowanych do M6 na przód (z tego co wiem 13.0460-5821.2 605821 (takie mam teraz)) daje w komplecie sprężyny odpychające klocki?
Ostatnio edytowano 26 kwi 2015, 21:36 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Andrzej414 » 26 kwi 2015, 21:35

NIEBO! a kto powiedział, że zadaniem tych sprężynek jest odpychanie klocków od tarczy? Te sprężynki co najwyżej mogą odpychać wkład w długopisie :) sprężynki są po to by redukować piski i wibracje. Mają podobne zastosowanie jak te blaszki które są za klockami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez NIEBO! » 26 kwi 2015, 21:41

Nie mówiłem o ich funkcji tylko o kierunku działania, poza tym to nie jest odpowiedź na moje pytanie... no i w końcu mam nadzieję, że się zrozumieliśmy, bo mówię o elemencie 5 M-Spring z tego rysunku manuala
m6_sprezynka.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Andrzej414 » 26 kwi 2015, 21:51

No tego bracie już Ci nie powiem bo nie mam M6 :) W każdym bądź razie do mojej 323 w zestawie ATE nie było nic poza klockami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez NIEBO! » 26 kwi 2015, 22:00

Do 626 jest zestaw ATE 13.0460-5831.2 605831 i owszem – w nim są i blaszki i sprężyny, ale ten zestaw raczej nie będzie pasował do M6 ... przynajmniej na rysunku producenta klocek wygląda inaczej.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Andrzej414 » 26 kwi 2015, 22:05

Tak czy owak, jeśli w zestawie nie ma tego to nawet odradzam kupować zestaw montażowy tylko kupić sobie kawałek drutu sprężynowego i kawałek cienkiej blachy i zrobić to samemu niż wydawać 40zł w kawałek sprężynek i blaszek. Osobiście przerabiałem ten temat i wiem że można to zrobić samemu za grosze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6