Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Myjk » 28 sie 2008, 06:46

RODDY napisał(a):to co sie moze stac??

Nic się nie powinno stać. Wcześniej zacznie zapewne jeszcze bardziej hałasować – wtedy można pomyśleć.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez RODDY » 31 sie 2008, 14:34

witam!!wczoraj zmienilem wysprzeglik,myslalem ze to cos pomorze ale nic nadal tak samo,sprzeglo troche lepiej dziala!dzis uslyszalem ze tak przy 2000 obr(na biegu),podczas jazdy dziwny dzwiek,jakby pisk ,powyzej 2000obr cisza!!!jak myslicie czy to napewno sprzeglo czy 2 masowka!!!juz sie powoli nastawiam psychicznie ze bede musial to wymienic!!pozdrawiam wszystkich!
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez Myjk » 31 sie 2008, 15:47

RODDY napisał(a):pomorze

Na pomorzu dzisiaj pochmurno. :P

RODDY napisał(a):jak myslicie czy to napewno sprzeglo czy 2 masowka

2M stuka, lub "dzwoni", ale nie sądzę aby umiało gwizdać.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez RODDY » 31 sie 2008, 17:43

no masz racje dzwoni leciutko...ale to tak denerwuje!!!
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez RODDY » 31 sie 2008, 17:44

pomorze...ha ha ale gafa,to z pospiechu!!!
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez mr_t » 1 wrz 2008, 09:41

U mnie też coś jest nie tak ze sprzęgłem, a raczej kołem dwumasowym. Na wolnych obrotach czuć drgania w kabinie – ale to miałem od nowości. Przy zapalaniu coś "puka"/stuka pod maską – tak jakby coś się obijało. Teraz jeszcze coś mi "cyka", delikatnie puka na wolnych obrotach. Po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje. Nie słychać go również w czasie jazdy. Do tego jak ruszam delikatnie to na 1 samochód czasem szarpie, tak jakby silnik się dusił – ale z obrotami nic się nie dzieje. Podobnie jest przy spokojnym toczeniu się na 2 biegu (ok. 2 tys. obrotów) – czasem szarpie. Jak samochód stoi i delikatnie musnę gaz to słychać taki "klekot", stukanie przy podłodze. Wogóle te wszystkie dźwięki dobiegają tak jakby z lewej dolnej części silnika. Jak stanę na zewnątrz samochodu to przy lewym kole słychać takie "cykanie"/stukanie, przy prawym nie.
(M3, 2.0 diesel, 25 tys. km)
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Zordon » 2 wrz 2008, 17:25

Witam wszystkich. Mam podejrzenia, że chodzi o ten sam problem który już wcześniej poruszałem na forum jednak nie miałem czasu zamieścić rozwiązania. Jeśli objawy są podobne jak w linku zamieszczonym poniżej – metaliczny denerwujący dzwięk przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła szczególnie pod koniec to mechanik z serwisu mazdy stwierdził, że to nic poważnego – napinacz a koszt rzędu 1200zł jest odstraszający i trzeba się przyzwyczaić. Nie dałem za wygraną – znalazłem warsztat – chłopaki nie mieli dostępu do jakichkolwiek zamienników bo ich nie ma :( , ale wymienili pasek (ten od alternatora itp) oraz
łożyska na rolce prowadzącej – udało im sie dopasować dokładnie takie jakie są na rolce bez wymiany rolki – jedyny mankamentu tkwił w tym, że są to niejako 2 łożyska zespolone ze sobą które zastąpili 2 zamiennikami identycznej średnicy. Przejechałem od tego momentu ok 15k km i wszystko jest OK – metaliczny dzwięk odszedł w niepamięc. Koszt łożysk – 60zł,
Całkowity koszt wymiany pasków 350zł. Mam nadzieję, że komuś pomogę.
Z góry przepraszam za nieścisłości nie znam się na mechanice samochodowej :)
Link do mojego tematu z problemem –
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=51346&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Początkujący
 
Od: 10 paź 2007, 18:03
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CD '05

Postprzez jarku007 » 4 wrz 2008, 13:17

mr_t napisał(a):Wogóle te wszystkie dźwięki dobiegają tak jakby z lewej dolnej części silnika. Jak stanę na zewnątrz samochodu to przy lewym kole słychać takie "cykanie"/stukanie, przy prawym nie.

Witam . Te same objawy występują w M5 . Mam jeszcze gwarancje do 07.2010 więc czekam na rozwój – co to będzie :( . Zaczynam tym się już nie przejmować bo widzę że M3 , 5 i 6 mają te same objawy :| . Kurde może to tak ma być !?
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez miro1 » 4 wrz 2008, 14:14

Mam być może podobny problem z moją 3 . Po zmianie biegów z 1 na 2 da się usłyszeć taki delikatny dźwięk jakby brzęknięcie płaskiej sprężyny . Pojawia się to narazie tylko po odpaleniu silnika . Gdy ruszam np ze skrzyżowania to temat nie występuje . Może się coś poluzowało ale boję się że to ten sam problem co w 6. > Autko ma przejechne dopiero 20tys km .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez Globy » 4 wrz 2008, 17:42

Ale ten temat dotyczy Diesla, więc obawiam się, że przyczyny tych problemów są zgoła różne.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ZZMM » 5 wrz 2008, 22:07

myślę że nie ma co się chyba dalej przejmować

Jak będą większe problemy to wymienić i już bo tak naprawdę to czytając forum to należy co drugi dzień jechać do ASO badź mechanika i sprawdzać samochód. Owszem trzeba dmuchać na zimne, ale to tylko samochód i ma prawo się popsuć. Tak więc nie dotykam jak nie boli.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 00:46
Posty: 12
Auto: 2005/ 6sport kombi ex. GG/GY

Postprzez Borsuk » 3 paź 2008, 11:43

Witam wszystkich mazdowiczów!

Jak dobrze że ten problem jest poruszony na forum. 3 dni temu kupiłem wreszcie wymarzoną Madzie. I wracając nią do domu poczułem lekkie chrobotanie na sprzęgle podczas szybkiej zmiany biegów. Tylko u mnie nie jest to puszkowy dzwięk jak opisujecie a raczej odgłos świerszcza albo jakby szelest liści. Występuje to tylko wtedy gdy szybko zmieniam biegi i silnik jest jeszcze na wysokich obrotach. Mam nadzieje że to jest nic poważnego, jak napisaliście, bo przez kupno samochodu spłukałem się totalnie (samochód, ubezpieczenie, opłaty).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez ZZMM » 4 paź 2008, 21:45

hej

dokładnie dokładnie miałem to samo. I powiem ze nie musisz sie martwić. Myślę że jest to problem zachwytu nad samochodem, któremu towarzyszy nagminne wsłuchiwanie się czy jest wszystko oki. Mniej czytaj forum a bedziesz zdrowszy to nie jest F1
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 00:46
Posty: 12
Auto: 2005/ 6sport kombi ex. GG/GY

Postprzez msiiekthebear » 22 lut 2009, 14:33

mam to samo. samochod nowy prosto z salonu. dzwiek zaczal sie pojawaic po ok. 3 tys km.
przy przyspeiszaniu, i zmianie biegu powyzej 2tys obroty przy wcisnieciu sprzegla towarzyszy lekki "chrobot". jeden gosc z ASO stwierdzil...ze cos jest na rzeczy, ale nie wie co...bedzie trzeba rozebrac. JAk przyjechalem na umowiony temirn byl juz inny glowny serwisant i powiedzial ze ten typ tak ma. Wplywa podobno na to "elektroniczny" pedal gazu. i spotkal sie z tym i w nissanie i wlasnie min. w mazdzie.
hmm sam nie wiem. przyzwyczaic sie czy szukac dalej...
jak widze troche takich przypadkow jest...
msiiekthebear
 

Postprzez kulca » 22 lut 2009, 15:10

ja mialem wymienione na gwarancji kompletne sprzeglo z kolem dwumasowym i lozyskiem oporowym, i dzwiek dalej jest, takze ten typ tak ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez doctor7 » 22 lut 2009, 22:28

U mnie to samo, chrobotanie czuć i słychać na pedale sprzęgła niezależnie czy jadę czy podczas postoju i wkręcaniu na obroty powyżej 2tys
Podejrzewałem łożysko oporowe ale po tym co napisał kulca to zwątpiłem...
Mechanik orzekł jeździć i czekać na dalszy rozwój :D
Tak jeżdżę i jeżdżę i dzisiaj zdałem sobie sprawę że się do tego przyzwyczaiłem :P
Początkujący
 
Od: 25 gru 2007, 12:08
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 136KM 2004r

Postprzez Crowdaddy » 4 kwi 2009, 22:15

msiiekthebear napisał(a):mam to samo. samochod nowy prosto z salonu. dzwiek zaczal sie pojawaic po ok. 3 tys km.


No ja także, niestety!! po 3 tyś!
U mnie jednak ten dzwięk to nic metalicznego, nie chrobot ani stukot!
Ciężko to opisać, ale:
Jest to takie Łałanie :P , jakby trzy, cztery słabnące dzwięki raczej plastikowe niż metaliczne!
Mówiłem że ciężko :(


msiiekthebear napisał(a):hmm sam nie wiem. przyzwyczaic sie czy szukac dalej...


Ja też nie wiem!
Ale tłumaczenie że samochód, jeden z najbardziej niezawodnyhch – podobno! Ma mieć, ot tak sobie taką wkurzającą przypadłość to jest to lekka przesada, nawet ciężka!!

Byłem "przy okazji rozwalonej lampy" i zasugerowałem problem sprzęgła! W serwisie powiedziano mi dokładnie to samo, TEN TYP TAK MA!!
Nie miałem czasu się nad tym rozwodzić ale na pewno tego tak nie zostawie, bo wydałem na samochód trochę kasy i jak teraz mam jego wady zagłuszać radiem to ja dziękuje!!

--------------
Przy okazji, dzięki dla Jaksy, za namiar do człowieka od części, pewnie nie pamięta tematu. Ale i tak dzięki!

Pozdrowienia
Borys
ITS ONLY R'N'R – BUT I LIKE IT
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 12:23
Posty: 15
Auto: Mazda6 2.0MZRCD TOP '08

Postprzez remik » 18 cze 2009, 23:11

Witam

NAszą szóstką jeździ przewżnie żona i oczywiście twierdzi że wszystko jest ok, ja jednak twierdze coś innego. Problem tkwi w sprzęgle, wygląda to tak że pedał sprzęgła jakby zaczyna brać od połowy, jest taki długi pusty skok (kiedys było inaczej) przy zmianie biegów troszke jakby szarpie, tzn szybciej wysprzęgla i nie ma takiej płynności jazdy. no i jak sie wyciska pedał to przy końcu jest taki stuk pojedyńczy. Przy ruszaniu z jedynki tez troche szarpie autem, chyba że się doda więcej gazu. Dodam jeszcze ze przy wciśnięciu pedału leciutko, czuć lekkie drgania tak jakby coś się nierówno kręciło, coś jakby bicie, nie ma zadnych metalicznych dźwięków żadnych zgrzytów, biegi wchodza dobrze.
Koledzy pomóżcie, zasugerujcie coś, pochodze z okolic Wrocławia i nie wiem do kogo i gdzie się udac z tym problemem, tak żeby skóry nie zdarli

z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam
remik
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 19:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez krzych » 18 cze 2009, 23:39

Ja tez tak jakos podobnie mam poza stukiem przy puszczaniu sprzegla i szarpaniem przy zmianie biegow i o ile wiem to oznacza tylko tyle, ze dwumasowka ma swoj wiek... Szarpanie podczas ruszania pewnikiem od czegos innego... Glebokosc sprzegla pewnie staz samego sprzegla... Poczekaj na specjalistow, ja tylko uzytkuje i zgaduje z tego co juz zaslyszalem.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez aniol148 » 18 cze 2009, 23:46

nie chce was martwic ale ja ostatnio zmienialem dwumasowke i za zamiennik zaplacilem 2470zl :( nie mowiac o kosztach robocizny...
aniol148
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6