Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez JohnyS » 29 lip 2013, 09:25

CLAU napisał(a):Jak założysz worki na koła aby się nie kurzyły to będzie to aż nadto.

Akurat nie zostawiaj nigdy kół w workach. Zawsze gdzieś tam zostanie trochę wilgoci, a ta zrobi Ci spustoszenie powłoce felg.
Im większy dostęp powietrza do kół, tym lepiej.
Nigdy nie kładź też kół bezpośrednio na podłodze w piwnicy, lepiej zawsze podłożyć jakąś paletę, czy coś.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk 2
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez CLAU » 30 lip 2013, 22:12

No u mnie nie jest wilgotno i worek jest przewiewny. Juz nie dramatyzuj, w czasie jazdy jest wiecej negatywnego wpływu środowiska niz w worku. Opona to nie lody, ze sie zaraz roztopi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez FOBOS » 4 sie 2013, 08:53

QmQ, ja też bym pokombinował z tymi 4 prętami. Można nawet jakieś szpilki dospawać do blachy i masz mocowanie jak trzeba. Ci bardziej przewrażliwieni same opony też zabezpieczają. Masz fajne felgi i nowe opony, trochę ich szkoda. Oczyść z kamieni, brudu, pokryj gliceryną, lub innymi dedykowanymi środkami:
http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... l?limit=32
http://www.shiningcar.pl/pl/c/Felgi-i-opony/10
Ja tam w brudnych butach chodzić nie lubię.
navigare necesse est, vivere non est necesse
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 19:39
Posty: 133
Skąd: Szczecin
Auto: M6 GY 1.8 120 KM '05

Postprzez Skarabe » 5 sie 2013, 14:10

Witam podał by ktoś jakie powinno być ciśnienie w kołach 215x45x17 ?? M6 kombi ??


pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez matthies » 5 sie 2013, 17:22

na drzwiach kierowcy masz nalepke ;)
2,3 przód i tył jeśli jedziesz sam
2,4 przód, 2,6 tył jeśli jedziesz zapakowany dość mocno

ja przy 225/45R17 śmiało cisne 2,4 przód i 2,6 jak jezdze sam, a jak z pasazerami to duzo wiecej, tyl czasem 2,8 a przód 2,5-2,6
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Skarabe » 6 sie 2013, 12:25

na drzwiach nie ma do 17"

ale dzięki za odp.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez m@riusz39 » 15 wrz 2013, 13:27

Dałem się namówić wulkanizatorowi na zimowe opony 185/65/15, ale po przespaniu się z tym mam troszkę wątpliwości, umówiłem się z nim że jutro to potwierdzę i sam już nie wiem. Na zimę mam stalowe felgi 6JJ... niby wszystko pasuję, ale?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez paweltgb » 15 wrz 2013, 19:26

Witam czy takie felgi będą pasowały do mojej Mazdy? http://tablica.pl/oferta/kola-zimowe-re ... 91cf6be2f6 . Z tego co wyczytałem w innych tematach to tylko et się nie zgadza, czy to w czymś przeszkadza? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 21:43
Posty: 13
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 6 GG 2.3 166KM

Postprzez papamike » 18 wrz 2013, 10:44

Witam,

Przeszperałem cały wątek, ale odpowiedzi znaleźć mi się nie udało (być może nie dość dokładnie czytałem;)). Otóż posiadam Mazdę 6 2.3 166km, hatchback, wersja USA, rok produkcji 2006 (druga połowa). Fabrycznie założone są felgi 17" z oponami 215/50. Na zimę chciałbym założyć stalowe 16", i tutaj moje pytanie, czy 16tki w ogóle da się założyć do wesji USA? Zaciski z przodu wydają się jakieś takie duże:). I jeśli się da to jakie ET ma mieć felga, i jaki rozmiar powinna mieć opona?

pozdrawiam,
Paweł
papamike
 

Postprzez misiek89 » 18 wrz 2013, 13:09

Jak dobrze pamiętam to tarcze są rozmiarowo jak w GH czyli 300mm więc 16 wejdą a jakie et i romiar opony masz tu viewtopic.php?f=412&t=99823
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Shaarky » 6 paź 2013, 17:25

Warto na zimę kupić stalowe felgi?? Czy Alu dzadzą radę i lepiej zainwestować w opony lepsze. Co sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez dobrzyn22 » 6 paź 2013, 19:33

Shaarky napisał(a):Czy Alu dzadzą radę i lepiej zainwestować w opony lepsze

zdecydowanie ta opcja <spoko> obecnie felgi alu są na tyle dobrze zabezpieczane, że sól z ulic ich nie rusza
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Shaarky » 6 paź 2013, 20:40

TO jest ciekawa opinia... Właśnie się zastanawiam czy tak nie zrobić. Ktoś jeszcze potwierdza?

Kurde po co kupiłem już kołpaki ;P <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez Janusz626 » 6 paź 2013, 20:45

Oczywiście ze lepsze aluminiowe... owego czasu w GF mialem stalowe na zimę, cztery nowe kupilem i przez zimę musialem dokupić następne trzy.. bo sie krzywily. Normalna jazda ale dziury zrobimy swoje, opona standard 195/60/15... od tamtej pory żadnych stalowek, no może 13-14 cali...

...z 4X HD i Tap4 [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mnieteczek » 6 paź 2013, 20:49

W/g mnie zimowy komplet na stalówkach jak najbardziej,sam mam zimówki na stalowych 15-kach(koszt dużo mniejszy od 16),a przynajmniej w kolejkach u kondoniarza nie muszę stać przed/po sezonie,tutaj też zaoszczędzona kasa.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez Janusz626 » 6 paź 2013, 21:00

Przecież i tak przed każdym sezonem musisz wywazyc kola żeby na nich jeździć!
Nie jest tak ze masz dwa komplety kol zima/lato i zadowolony bo siup na parkingu sam zmienisz i tak do kolejnego sezonu.... i tak ciagle przez caly żywot opon...
Pamiętaj ze kola zawsze się wywaza przed zalozeniem na auto! A jeszcze lepiej dwaj fazy na sezon! chyba ze przebiegi na sezon to w granicach 10k km.
Oszczędzasz tylko oponę przed zdejmowaniem i ponownym zakladaniem, a to wielka ulga dla opony.
Ps: kopłaki SA dobre na posiew rdzy felgi stalowej.... i oby jak najbardziej brzydkie z brzydkich bo jak ladne to w nocy giną....
...z 4X HD i Tap4 [url='http://tapatalk.com/m?id=10']now Free[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bbohen » 23 paź 2013, 20:09

cześć, niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem 626 GF sedan 2.0 benzyna. dostałem w gratise felgi aluminiowe 7 x 17 – chcę kupić oponki na zimę na te właśnie felgi. Raczej jestem pewien że 195/60R15 będą ok ale zastanawiam się czy 195/65R15 da radę wcisną?? Czy ktoś z was może jeździ na takich oponach??

Dopisano 23 paź 2013 20:10:

babol te felgi to 7x15 ;–)
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:58
Posty: 28
Skąd: Gdańsk
Auto: 323S BJ 1.5 98'
626 GF 2.0 02'

Postprzez matthies » 23 paź 2013, 20:32

napisz w dziale dla GF ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez JohnyS » 24 paź 2013, 10:27

CLAU napisał(a):No u mnie nie jest wilgotno i worek jest przewiewny. Juz nie dramatyzuj, w czasie jazdy jest wiecej negatywnego wpływu środowiska niz w worku. Opona to nie lody, ze sie zaraz roztopi.

Opona da radę, ale felgi.., zdejmujesz zimowe koła, pakują Ci takie zasyfione do worków, a Ty hop, do piwnicy. Po 6 miesiącach felg nie poznajesz :( szczególnie stalowych.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez JohnyS » 24 paź 2013, 10:47

Shaarky napisał(a):Warto na zimę kupić stalowe felgi?? Czy Alu dzadzą radę i lepiej zainwestować w opony lepsze. Co sądzicie?

Jeśli felgi są całe malowane i w dobrym stanie, bierz same opony. Jak masz felgi polerowane, to bierz stalówki, albo malowane alu o prostym kształcie.
Na dobrej dziurze skrzywisz i stal i alu. Stalówki można taniej naprawić ale korodować będą szybciej od dobrze zabezpieczonych alu.
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6