Twardy pedał hamulca... Pompa podciśnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Czarna.Mamba » 7 lut 2012, 17:17

Trochę z opóźnieniem piszę o wynikach badania twardego pedału hamulca. Wybaczcie ale praca, praca , praca i jeszcze raz praca.
Mimo minionego czasu napiszę jakie efekty , byc może komuś to pomoże.
Wszelkie badania jakie podjęłam w kierunku zdiagnozowania przyczyny twardego pedału hamulca? to....
Vacum pompa.
Nie działała tak jak trzeba. Szukałam wszędzie pomocy, ale cena w serwisie straszna, regeneracja brak możliwości.
Postanowiłam szukać innych rozwiązań. Zakupiłam używaną pompę do mojego modelu, w naprawdę dobrej cenie, z malutkim przebiegiem.
Wymieniłam i o to co się wydarzyło ....
Hamulce żyleta, nie ma twardego pedału hamulca, nic już nie zawodzi. Co zabawniejsze przy starej pompie tylne hamulce nie działały, a po wymianie na nową pompę trzy dni później klocki do wymiany bo się dotarły.
Pozdrawiam


EDIT

A dodam również, że w pewnym momencie twardy hamulec zaczął się pojawiać przy normalnej jeździe, gdzie na budziku jest ok. 70km/h i brak sprawnego hamulca. I to był moment gdzie musiałam podjąć wszelkie działania do naprawy tej usterki, bo co by było bez tego?.... strach się bać
Ostatnio edytowano 7 lut 2012, 18:48 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: post pod postem(proszę używać opcji"edytuj post")
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2010, 23:24
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 lut 2012, 18:49.
Powód: post pod postem

Postprzez aspire10 » 27 lut 2012, 19:50

Witam. U mnie powstał ten sam problem. Twardy pedał hamulca. Zdemontowałem vacum pompe i odpaliłem auto, z otworu w wałku rozrządu nie pojawiła się nawet kropla oleju. Jak sądze zatkały się kanały olejowe. W związku z powyższym, czy ktoś mógłby mi polecić warsztat w woj.Lubuskim , gdzie jest ktoś kumaty , kto mógłby się zająć tematem? Z góry dziękuje. :]
aspire10
 

Postprzez dobrzyn22 » 27 lut 2012, 19:56

zapraszam do działu regionalnego lub tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=101
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ronbur » 13 mar 2012, 20:21

Witam. Mam chyba taki sam problem: Mazda 6 2.0 citd 121 km. 2003 r. combi. Po odpaleniu auta mam bardzo twardy pedał hamulca tak jakby samochód nie był odpalony. W trakcie naciskania na pedał, delikatnie żarzy się kontrolka od hamulca ręcznego, gaśnie kiedy puszczam pedał. Po 30 sek. jest ok, pedał robi się miękki i nie żarzy się kontrolka (hamuje nawet w miarę). No ale nie jest tak super jak w moim poprzednim samochodzie Xedos 9 2000r. xedos po delikatnym przyciśnięciu hamulca stawał prawie w miejscu. (Tęsknię za xedosem)

Jeszcze pytanie: Konieczny jest demontaż rozrządu???Bez tej czynności nie da się wyczyścić otworów, którymi dochodzi olej do pompy wacum ???
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 20:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121km 2003 rok Combi

Postprzez maromarcin » 14 mar 2012, 13:16

nie wiemy skad jestes, ale ja taka rzecz robilem u Jaksy w Broniszach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

PostTen post został usunięty przez maromarcin 14 mar 2012, 13:17.
Powód: podwojnie sie kliknelo:)

Postprzez dobrzyn22 » 14 mar 2012, 13:21

Hmmm.no to się cieszymy,że robiłeś to u Jaksy, ale ...to w niczym koledze raczej nie pomaga i nadal potrzebuje odpowiedzi na pytania ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez ronbur » 14 mar 2012, 20:58

Mieszkam w Krakowie, ale często jestem w Chełmie lubelskim. Miałem już ok. 10 mazd i tylko raz byłem w serwisie mazdy, no ale to była skrajna sytuacja. Myślę że bym sam sobie z tym poradził tylko muszę się upewnić czy to jest to o czym piszecie powyżej (zapchany otwór który doprowadza olej do wacum). Nie chce mi się na darmo rozbierać rozrządu. Miałem nadzieje, że tylko trzeba zdjąć pokrywę klawiatury i odkręcić wacum. Informacja o zdekompletowaniu rozrządu trochę mnie zamartwiła, bo miesiąc temu wymieniłem go.

Dodam jeszcze że nie wymieniłem płynu hamulcowego, czyściłem dociski i wymieniłem klocki. Po przejechaniu ok. 20 km to raz na jakiś czas pompa wacum zaklekocze (przy otworzę maskę jak się w nią wsłucham, na zimnym silniku pompa nie wydaje dźwięków).

Robił z was ktoś to sam??? Proszę o jakieś wskazówki???
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 20:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121km 2003 rok Combi

Postprzez Steve » 15 mar 2012, 12:30

ronbur napisał(a):Jeszcze pytanie: Konieczny jest demontaż rozrządu???Bez tej czynności nie da się wyczyścić otworów, którymi dochodzi olej do pompy wacum ???
Pozdrawiam


Tak, musisz zdemontowac rozrzad – zdjac pasek i walek rozrzadu.
Juz nie pamietam tego, ale w srodku walka z krzywkami jest kanal, ktorym leci olej do pompy.
Zawyczaj jest zapchany pierwszy otwor od strony paska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez ronbur » 16 mar 2012, 01:08

Dzięki Steve za info, biorę się do roboty jak tylko będę miał chwile czasu.
Szkoda że nie wiedziałem tego wcześniej jak zmieniałem rozrząd.

W trakcie wymiany oleju zabrałem się za czyszczenie smoka i miski olejowej nie zauważyłem jakiś podejrzanych elementów zabrudzeń na smoku olejowym, choć miska nie była nigdy odkręcana.
Może być tak że otwór też jest czysty tylko wina wacum. Da się sprawdzić jakoś sprytnym sposobem czy do wacum jest podawany olej??? (nie rozbierając rozrządu i pokrywy klawiatury)???
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 20:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121km 2003 rok Combi

Postprzez Steve » 16 mar 2012, 12:08

ronbur napisał(a): Da się sprawdzić jakoś sprytnym sposobem czy do wacum jest podawany olej??? (nie rozbierając rozrządu i pokrywy klawiatury)???


Jak odkręcisz pompę vacum to możesz uruchomić silnik i zobaczysz czy w stronę pompy rzyga olejem.
Inny test to ściagnięcie samego dekla zaworów i uruchomienie silnika (tylko wolne obroty i obłóż wokolo szmatami, zwlaszcza od tylu). Jak któraś kapa jest przytkana to bedziesz widzial róznice w podawaniu oleju do góry. Normalnie to olej leje się symetrycznie. Przy zatkanej kapie w jednym miejscu bedzie mniej bardziej sucho i mniej podawanego oleju na gore. Przy niskich obrotach olej bedzie sie tylko lał, nie bedzie rzygal wokolo.
Uruchomiaj cieply silnik, a bedziesz mial nizsze obroty.
Na 99% bedzie zatkana pierwsza kapa od strony paska.
Generalnie brak oleju w pompie vacum to sprawa drugorzedna i wtórna, bardziej istotne jest to, że olej moze nie byc podawany w wystarczajacym stopniu na walek, krzywki itd. <nie>
Ja bym takim autem nie jezdzil do czasu wyjasnienia kwestii oleju <nie>
Sprawdz szczelnosc akumulatora podcisnienia (taka grucha, ktora trzyma podcisnienie, tak zebys mógł uzyc hamulca na postoju, przy zgaszonym silniku jak i szczelnosc calego ukladu.
Jak masz dostep do innego auta to mozesz wypiac swoja pompe z układu i podpiac dluższym wezem do siebie pompe vacum z innego auta bez jej przekladania.
Ja bym od tego zaczal, a pożniej bral sie za weryfikacje doplywu oleju.
I przeczytaj ten watek od poczatku do konca oraz inne o zatkanej kapie i pompie vacum. <nauka>
Ostatnio edytowano 8 lip 2012, 19:35 przez Steve, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez ronbur » 18 mar 2012, 13:08

Jeszcze raz wielkie dzięki Steve.
Dużo mi to wyjaśniło i pomogło, jak uda mi się uporać z tym problemem to napiszę.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 20:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121km 2003 rok Combi

Postprzez tarantura13 » 5 lip 2012, 17:07

Witam,

dzisiaj mechanik zdemontowal pompe vacum i stwierdzil ze zaden kanalik nie jest zatkany bo olej normalnie dochodzi do pompy, stwierdzil rowniez ze podcisnienie wytwarzane przez pompe jest OK.... ale problem twardego pedala hamulca powraca :–(

co to moze byc...........?????????????
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 17:13
Posty: 17
Skąd: wałbrzych
Auto: MAZDA 6
2003r-> diesel

Postprzez Steve » 5 lip 2012, 23:30

A zrobiles test z podpieciem innej pompy dlugim przewodem jak pisalem powyzej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez tarantura13 » 6 lip 2012, 15:59

nie zrobiłem :(

nie mam nikogo znajomego który ma Mazde ;–(
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 17:13
Posty: 17
Skąd: wałbrzych
Auto: MAZDA 6
2003r-> diesel

Postprzez tarantura13 » 6 lip 2012, 16:03

ale tak sie zastanawiam....

u mnie ten problem twardego pedala wystepuje po jakims czasie tzn. ostatnio mechanik lekko zapowietrzyl mi hamulce i zrobilem 130km ale jak odpowietrzyl to nawet 15km nie ujechalem

taka pompe to bym musial zalozyc na dluzszy czas
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 17:13
Posty: 17
Skąd: wałbrzych
Auto: MAZDA 6
2003r-> diesel

Postprzez Steve » 8 lip 2012, 19:34

tarantura13 napisał(a):nie mam nikogo znajomego który ma Mazde ;–(

Nie tylko Mazda ma pompę podciśnienia :] , ale jak na to nie wpadłeś to może lepiej się nie bierz za samodzielne rozwiązywanie tego problemu <nie powiem> papa

tarantura13 napisał(a):ale tak sie zastanawiam....

u mnie ten problem twardego pedala wystepuje po jakims czasie tzn. ostatnio mechanik lekko zapowietrzyl mi hamulce i zrobilem 130km ale jak odpowietrzyl to nawet 15km nie ujechalem

taka pompe to bym musial zalozyc na dluzszy czas


Bo zapowietrzone hamulce to totalnie miękki pedał hamulca wieć może się zrównoważylo. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez tarantura13 » 10 lip 2012, 19:09

a czy przyczyna twardego pedala moze byc pompa ABS????
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 17:13
Posty: 17
Skąd: wałbrzych
Auto: MAZDA 6
2003r-> diesel

Postprzez tarantura13 » 10 lip 2012, 19:13

Steve napisał(a):
tarantura13 napisał(a):nie mam nikogo znajomego który ma Mazde ;–(

Nie tylko Mazda ma pompę podciśnienia :] , ale jak na to nie wpadłeś to może lepiej się nie bierz za samodzielne rozwiązywanie tego problemu <nie powiem> papa

tarantura13 napisał(a):ale tak sie zastanawiam....

u mnie ten problem twardego pedala wystepuje po jakims czasie tzn. ostatnio mechanik lekko zapowietrzyl mi hamulce i zrobilem 130km ale jak odpowietrzyl to nawet 15km nie ujechalem

taka pompe to bym musial zalozyc na dluzszy czas


Bo zapowietrzone hamulce to totalnie miękki pedał hamulca wieć może się zrównoważylo. <co?>


czyli rozumiem ze mozna wlozyc byle jaka pompe... o dowolnej wydajnosci??
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 17:13
Posty: 17
Skąd: wałbrzych
Auto: MAZDA 6
2003r-> diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6