Pomyślałem, że komuś mogą się przydać poniższe informacje:
Hamulec ręczny wygląda tak jak poniżej:

1 – dźwignia hamulca ręcznego
2 – czujnik sygnalizujący "zaciągnięcie" hamulca ręcznego
3 – stopy mocujące
4 – pręt nagwintowany z nakrętką
5 – ramię
6 – mocowanie cięgien od hamulca ręcznego
Zasada działania jest prosta. Pociągamy dźwignię hamulca ręcznego (1), czujnik (2) sygnalizuje "zaciągnięcie" hamulca ręcznego. Następnie ramię (5) wychylając się o pewien kąt naciąga cięgna hamulca ręcznego, które z kolei zaciskają klocki hamujące.
Naciąg cięgna regulujemy nakrętką na pręcie (4).
Sposób zamocowania cięgien do pręta (4) pokazano poniżej:

Widoczna nakrętka to ta sama nakrętka, którą widzimy przez kratki w schowku między siedzeniem kierowcy a pasażera. W celu regulacji naciągu wystarczy kluczem rurkowym M10 odpowiednio dokręcić te nakrętkę.
PS. Podregulowałem ręczny hamulec i dodam, że można to też łatwo zrobić zwykłym kluczem rozsuwanym jak ktoś nie ma rurkowego.