Hamulec ręczny – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ralfvip » 26 kwi 2012, 15:49

Witam
Pomyślałem, że komuś mogą się przydać poniższe informacje:
Hamulec ręczny wygląda tak jak poniżej:
Obrazek
1 – dźwignia hamulca ręcznego
2 – czujnik sygnalizujący "zaciągnięcie" hamulca ręcznego
3 – stopy mocujące
4 – pręt nagwintowany z nakrętką
5 – ramię
6 – mocowanie cięgien od hamulca ręcznego
Zasada działania jest prosta. Pociągamy dźwignię hamulca ręcznego (1), czujnik (2) sygnalizuje "zaciągnięcie" hamulca ręcznego. Następnie ramię (5) wychylając się o pewien kąt naciąga cięgna hamulca ręcznego, które z kolei zaciskają klocki hamujące.
Naciąg cięgna regulujemy nakrętką na pręcie (4).
Sposób zamocowania cięgien do pręta (4) pokazano poniżej:
Obrazek
Widoczna nakrętka to ta sama nakrętka, którą widzimy przez kratki w schowku między siedzeniem kierowcy a pasażera. W celu regulacji naciągu wystarczy kluczem rurkowym M10 odpowiednio dokręcić te nakrętkę.

PS. Podregulowałem ręczny hamulec i dodam, że można to też łatwo zrobić zwykłym kluczem rozsuwanym jak ktoś nie ma rurkowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Locutus85 » 29 kwi 2012, 09:37

Witam, dzis po zaciagnieciu hamulca recznego i probie jego spuszczenia okazalo sie ze że prawe koło jest nadal zablokowane. Czuc luz na dzwigni hamulca recznego do pewnej wysokosci. Gdzie zacząć szukac przyczyny ?

EDIT

Zrobione – przyrdzewiał taki mechanizm przy sprzezynie, WD zalatwilo sprawe :)
Początkujący
 
Od: 9 mar 2010, 12:07
Posty: 6
Skąd: Busko Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 benz. 2003r

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 29 kwi 2012, 21:56.
Powód: post pod postem

Postprzez matthies » 20 paź 2012, 14:49

a płasko-oczkowym da rade ??
nie ukrywam muszę się za to wziąć ponieważ nawet jak zaciągam ręczny to praktycznie bez oporu się to dzieje i efektywnosc trzymania jest, delikatnie mówiąć, licha...
a jeszcze pytanie, po czym poznac ze się nie "przegięło" z naciągiem , podczas gdy auto normalnie stoi na drodze?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 20 paź 2012, 23:21

A jeśli ktoś np. ma nowe tarcze, nowe klocki, regulację na max to problemem będą już naciągnięte linki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Mandey » 20 paź 2012, 23:50

matthies napisał(a):a płasko-oczkowym da rade

Da rade, możesz spróbować ewentualnie grzechotką, będzie szybciej i wygodniej, o ile się tam z nią zmieścisz ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Hubix » 20 lis 2012, 18:05

Witam

Co może być problemem nie równo biorącego ręcznego ?

Tarcze i klocki OK. Linka naciągnięta ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez matthies » 24 lis 2012, 19:24

nie da rady płasko-oczkowym, ale chlopaki dorobili mi na firmie z rury taki klucz na M10 i wziąłem się w końcu za regulację tego ręcznego. faktycznie demontaż popielniczki z ramką jest banalnie prosty, wystarczy wlozyc palce od spodu i szarpnąc.
ale męczy mnie inna sprawa, bo chyba jednak czeka mnie rozbieranie srodkowej konsoli, poniewaz patrz zdjęcie z perspektywy wyjętej popielniczki:
Obrazek
jak widac, prawa jest bardziej naciągnięta niz lewa i o ile się nie mylę, ma to przełożenie na stan faktyczny, poniewaz po podciągnięciu nakrętki M10 prawe koło udało mi się na hali zablokować, natomiast lewego ni widu ni slychu... domniemam ze ta blaszka/cięgno powinna byc ułożona prostopadle to dlugosci auta, a umnie jest jak widac, okolo 20° odchylenia... co z tym zrobic szanowni 6-karze?

ps. przy okazji powycieralem te nadmierne ilosci plaka którą zostala potraktowana przed sprzedażą papa
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 24 lis 2012, 22:35

Nie trzeba demontować całej konsoli. Jak otworzysz podłokietnik to na samym dnie jest chyba jedna śruba. Jak ją odkręcisz to da się dźwignąć całość (od strony tylnej popielniczki) na tyle żeby wyregulować.

matthies napisał(a):prawa jest bardziej naciągnięta niz lewa i o ile się nie mylę, ma to przełożenie na stan faktyczny

Ja miałem na równo, ale jedna strona nie trzymała. Ponaciągałem, ale za słabo przykręciłem i teraz znów mnie czeka regulacja <lol>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Hubix » 24 lis 2012, 23:03

Mam tak samo krzywo. Jedno koło łapie mi dużo mocniej od drugiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 24 lis 2012, 23:25

ale uwazajcie... gdyz naciagajac jedno, trzeba drugie poluzowac...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 25 lis 2012, 01:18

Mógłbyś bardziej rozwinąć wypowiedź?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 25 lis 2012, 09:59

co tu rozwijać, ma racje. jak juz mam naciągnięte że koło mi łapie, to regulując na prosto, tylko dodatkowo naciągnę więc może koło cały czas hamować, także trzeba poluzować, wyrównać, i dopiero wtedy chyba ponownie naciągać całość.
ale mam pytanie, jak wyrównać tą blaszkę ????? bo z tego co widzę, to tam za bardzo nie ma żadnych śrub/nakrętek o.O ??
a dobry ręczny trzeba zrobić, w końcu zima idzie ;P

Hubix, tobie tez lapie mocniej te które jest bardziej naciągnięte (tak jak u mnie prawa) ??

aha Mandey, w schowku są 2 wkręty żeby odkręcić, ale czy jesteś pewien aby to wystarczyło? nie potrzeba jeszcze tych po bokach całego panelu, takie zamaskowane zaślepkami?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 25 lis 2012, 11:29

matthies napisał(a):nie potrzeba jeszcze tych po bokach całego panelu, takie zamaskowane zaślepkami?

proponuję zerknąc do wątku o demontażu konsoli...tam masz nawet filmik – ;) nie będziesz miał żadnych wątpliwości ;) jak nie znajdziesz, to chyba też jest to opisane w fotorelacji wygłuszania wnętrza
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 25 lis 2012, 12:28

obejrzalem to, ale jest wszystko po kątem dobrania się do radia itp, nei znalazlem nic co by pomoglo dobrac się do tego elementu z linkami >.<
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marex » 25 lis 2012, 12:55

Ja proponuję natomiast przyjrzeć się linkom od strony tarcz i sprawdzić czy tam one nie są jakoś zapieczone.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Mandey » 25 lis 2012, 12:56

matthies napisał(a):Mandey, w schowku są 2 wkręty żeby odkręcić, ale czy jesteś pewien aby to wystarczyło? nie potrzeba jeszcze tych po bokach całego panelu, takie zamaskowane zaślepkami?

Te boczne również odkręcałem. Ale teraz nie jestem pewien czy było to konieczne. Spróbuj najpierw odkręcić te w schowku i sprawdź czy się da dźwignąć chwytając od wewnątrz zapalniczkę. A najlepiej ją wyciągnąć :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 25 lis 2012, 22:20

marex napisał(a):Ja proponuję natomiast przyjrzeć się linkom od strony tarcz i sprawdzić czy tam one nie są jakoś zapieczone.

jakos w tygodniu bede zmieniac wkoncu kola na zimowe, to gdy auto bedzie w górze to się postaram tam coś przyjrzeć, aczkolwiek lamer jestem przepotężny ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 26 lis 2012, 00:08

Fotke szczel, to poszukam później u siebie :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 26 lis 2012, 00:23

<spoko>
troche mi sie popieprzylo z wymiana oleju, bo na same kola to az tak wysoko auta nie podnoszą ;D no ale postaram się.

Dopisano 26 lis 2012, 19:56:

niestety auto bylo zbyt nisko zeby cokolwiek zobaczyc :x
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6