Problemy z Abs'em

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cichyq » 18 lut 2008, 13:03

Grzyby napisał(a):a gdzie jest wyłącznik?

Po lewej stronie kolumny kierownicy.
Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Grzyby » 18 lut 2008, 13:03

Cichyq napisał(a):Po lewej stronie kolumny kierownicy.

oznaczony TCS OFF ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cichyq » 18 lut 2008, 13:07

Grzyby napisał(a):oznaczony TCS OFF ?

Chyba tak, nie pamietam dokladnie co tam jest napisane ale o ten przycisk chodzi.
Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez domin1979 » 18 lut 2008, 13:12

xANDy napisał(a):Hmm – ja mam diesla i mam dcs a pochodzi z przełomu 2002/3.
PS. DCS jest wyłączalny – bo na lodzie (jak miałem włączony) to mnie po prostu obróciło o 180stopni i zdusiło silnik.
Ja wyłączyłem to już była inna jazda (bezpieczna).

A w ogóle DCS w madzi włącza się jakby z opóźnieniem, da się ruszyć np. na śniegu.

Dziwne to co piszecie... A nie powinien skontrować i utrzymać tor jazdy? Przecież od tego niby jest... To tylko na lodzie taki zachowanie czy po prostu za szybko jechaliście?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez domin1979 » 18 lut 2008, 13:13

Cichyq napisał(a):
Grzyby napisał(a):oznaczony TCS OFF ?

Chyba tak, nie pamietam dokladnie co tam jest napisane ale o ten przycisk chodzi.
Pozdrawiam.

DSC off po lewej stronie kierownicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Grzyby » 18 lut 2008, 13:15

domin1979 napisał(a):DSC off po lewej stronie kierownicy.

ja mam tam tylko TCS OFF – czyli u mnie nie ma DCSu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Cichyq » 18 lut 2008, 13:19

Grzyby napisał(a):ja mam tam tylko TCS OFF – czyli u mnie nie ma DCSu?

Wylacznik ten wylacza oba systemy DSC i TCS.
Przynajmniej u mnie tak dziala :)
Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez domin1979 » 18 lut 2008, 13:19

Grzyby napisał(a):
domin1979 napisał(a):DSC off po lewej stronie kierownicy.

ja mam tam tylko TCS OFF – czyli u mnie nie ma DCSu?

Bardzo możliwe, ten przycisk wyłącza oba układy tak czy inaczej ale u mnie zapala się przy zapłonie kontrolka DSC off na zagarach, strona 5-20 w instrukcji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawnik » 18 lut 2008, 13:21

Cichyq napisał(a):
Grzyby napisał(a):ja mam tam tylko TCS OFF – czyli u mnie nie ma DCSu?

Wylacznik ten wylacza oba systemy DSC i TCS.
Przynajmniej u mnie tak dziala :)
Pozdrawiam.

Oba systemy wyłacza przycisk DSC Off. W samochodach bez DSC ale z TCSjest przycisk TCS Off i on wyłącza TCS.
Ostatnio edytowano 18 lut 2008, 13:24 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Grzyby » 18 lut 2008, 13:23

Ok – to mam tylko TCS (po zapłonie jest tylko kontrolka TCSu)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawnik » 18 lut 2008, 13:25

Grzyby napisał(a):Ok – to mam tylko TCS (po zapłonie jest tylko kontrolka TCSu)

Dla pewności sprawdź VIN, bo sam przycisk mógł być wymieniony
ps. nie zauważyłem że piszesz o kontrolce, to DSC nie masz faktycznie
Ostatnio edytowano 18 lut 2008, 13:27 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Cichyq » 18 lut 2008, 13:26

domin1979 napisał(a):Dziwne to co piszecie... A nie powinien skontrować i utrzymać tor jazdy? Przecież od tego niby jest... To tylko na lodzie taki zachowanie czy po prostu za szybko jechaliście?

W moim przypadku lod byl taki, ze ledwo dalo sie isc na nogach i byc moze stad takie zachowanie.

Byc moze DSC mial takiego pecha, ze w momencie proby naciagniecia na tor jazdy przyhamowywane kolo zlapalo przez moment lepsza przyczepnosc i pozniej na lodzie nie mogl juz skorygowac.

Taka sytuacja mialem tylko raz przy malej predkosci, takze nie pisalem tego w sensie zlego dzialania systemu, ale jako ciekawostke, ze roznie to moze byc :)
W innych sytuacjach bardzo ladnie mnie naprowadza na tor jazdy :)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez domin1979 » 18 lut 2008, 13:31

Cichyq napisał(a):Taka sytuacja mialem tylko raz przy malej predkosci, takze nie pisalem tego w sensie zlego dzialania systemu, ale jako ciekawostke, ze roznie to moze byc :)
W innych sytuacjach bardzo ladnie mnie naprowadza na tor jazdy :)

Wolałbym nie być zaskoczony przez taką ciekawostkę :)
Zawsze dobrze widzieć, że coś takiego też jest możliwe. Jak widać zgodnie z powiedzeniem nic nie jest doskonałe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez xANDy » 18 lut 2008, 17:40

Przy totalnej szklance i przy cudownym śniegu wyłączam DCS, bo on również zmniejsza obroty silnika – i zdusił mi tak silnik dwa razy, raz mnie obróciło...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Krisek » 18 lut 2008, 20:48

czyli szkodzi zamiast pomagac ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Grzyby » 18 lut 2008, 23:20

Pawnik napisał(a):Dla pewności sprawdź VIN, bo sam przycisk mógł być wymieniony
ps. nie zauważyłem że piszesz o kontrolce, to DSC nie masz faktycznie

Przyjrzałem się dobrze – to jest jednak kontrolka DSC, przycisk też jest DSC OFF
Wg VINu – również jest :)

A byłem przekonany że to TCS <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez syberek1 » 18 lut 2008, 23:44

Panowie ale mówicie że was obróciło przy małej prędkości ale jakiej?? DSC zaczyna działać chyba dopiero od 25 KM/H więc mogło być tak że zadziałało raz na jednym kole prędkość spadła poniżej (25) więc system się wyłączył i już po DSC :P a samochód został przyhamowany z jednej strony a później już bez reakcji to wiadomo że zacznie obracać.
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez Cichyq » 19 lut 2008, 11:30

syberek1 napisał(a):Panowie ale mówicie że was obróciło przy małej prędkości ale jakiej?? DSC zaczyna działać chyba dopiero od 25 KM/H więc mogło być tak że zadziałało raz na jednym kole prędkość spadła poniżej (25) więc system się wyłączył i już po DSC a samochód został przyhamowany z jednej strony a później już bez reakcji to wiadomo że zacznie obracać.


Mozliwe ze tak bylo, ale to troche dziwne zachowanie, DSC namieszal, po czym sie wylaczyl i powiedzial:
– To nie ja :)
– Teraz sie martw sam ;)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez domin1979 » 19 lut 2008, 11:58

syberek1 napisał(a):Panowie ale mówicie że was obróciło przy małej prędkości ale jakiej?? DSC zaczyna działać chyba dopiero od 25 KM/H więc mogło być tak że zadziałało raz na jednym kole prędkość spadła poniżej (25) więc system się wyłączył i już po DSC :P a samochód został przyhamowany z jednej strony a później już bez reakcji to wiadomo że zacznie obracać.

Dla mnie to jedyne wytłumaczenie takiego zachowania, przecież ten system z założenia ma pomagać w takich sytuacjach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Yorxi » 28 paź 2014, 23:41

Witam.
Mam problem z systemem ABS.
A mianowicie chodzi o to że po naciśnięciu mocno hamulca blokuje prawe przednie koło. Trzy pozostałe działają prawidłowo. Brak błędów w systemie abs i ecu
Co zrobiłem:

-Wymieniłem tarcze hamulcowe przód
-klocki przód i tył
-nowy płyn hamulcowy
-zregenerowałem zaciski przód ( choć nie trzeba było ) tyłu nie ruszałem bo tłoczek wkręcał się lekko i płynnie .

Po wykonaniu tych czynności 0 poprawy. Zamówiłem używaną pompę ABS-u o tym samym oznaczeniu GJ6E.
Zamontowałem i okazało się że na "nowej" nie działa kontrola trakcji ( świeci się żółta kontrolka od poślizgu) ale mniejsza o to.
Po zamontowaniu i odpowietrzeniu hamulców blokuje losowo. Raz lewe raz prawe. Tył ok. Czy mam kupić sobie jeszcze jedną pompę czy system abs w Mazdach tak ma działać ? ew. co może być jeszcze nie tak ?

Zauważyłem że na pompie abs są dwie pompki. Do czego one służą ? Pompę absu odpowietrzałem tą samą metodą co odpowietrza się koła tyle że bez odpowietrznika. Popuszczałem te cztery przewody co wychodzą już do kół.

Jak ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.
Ps.
Jutro rozbiorę starą pompę, zobaczę może się coś zacięło albo z dwóch poskładam jedną :]

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 09:05
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6