Kontrolka ABS, TCS i DSC w zapala się czasie jazdy – uszkodzenie pierścienia ABS-u
Witam
Zapala mi sie kontrolka ABS, na komputerze wykazało mi ze mam uszkodzony przedni prawy czujnik.
czujnik zmierzylem miernikiem i ma 1.27 kilo oma, a na lewym ponad 1,3, czy możecie mi powiedzieć jaka jest dolna granica opornosci? Ile powinien mieć nowy czujnik? Nie chciał bym kupować na marne.
Objawy są takie ze kontrolka zapala sie zazwyczaj podczas np: ruszania choć potrafi sie w ogóle nie zapalić przez dłuższy czas i wtedy ABS działa normalnie.
Zapala mi sie kontrolka ABS, na komputerze wykazało mi ze mam uszkodzony przedni prawy czujnik.
czujnik zmierzylem miernikiem i ma 1.27 kilo oma, a na lewym ponad 1,3, czy możecie mi powiedzieć jaka jest dolna granica opornosci? Ile powinien mieć nowy czujnik? Nie chciał bym kupować na marne.
Objawy są takie ze kontrolka zapala sie zazwyczaj podczas np: ruszania choć potrafi sie w ogóle nie zapalić przez dłuższy czas i wtedy ABS działa normalnie.
- Od: 25 paź 2011, 21:13
- Posty: 12
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
dafojtek napisał(a):Witam
Zapala mi sie kontrolka ABS, na komputerze wykazało mi ze mam uszkodzony przedni prawy czujnik.
czujnik zmierzylem miernikiem i ma 1.27 kilo oma, a na lewym ponad 1,3, czy możecie mi powiedzieć jaka jest dolna granica opornosci? Ile powinien mieć nowy czujnik? Nie chciał bym kupować na marne.
Objawy są takie ze kontrolka zapala sie zazwyczaj podczas np: ruszania choć potrafi sie w ogóle nie zapalić przez dłuższy czas i wtedy ABS działa normalnie.
Może masz uszkodzony pierścień ABS-u??????????? Jaki jest odczyt podczas jazdy ??????????????
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
iiyama napisał(a):witaj
uzupełnij profil
gratuluje zakupu
a teraz do rzeczy – prawdopodobnie na 97% masz uszkodzony pierścień ABSu i jak przekroczysz 140km/h zapalają ci się kontrolki. Pierscień ma wyszczerbione ząbki.
Najpierw sprawdz w którym kole, a potem do roboty.
Jak z tyłu to cię poratuje, gdzieś tam mam.
Z przodu sam miałem z tym problem, zaspawałem trzy uszkodzone ząbki, wyszlifowałem , założyłem z spowrotem i wszystko OK
A czy da się to kupić na przegub sam pierscien z zabkami??
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Ponawiam pytanie:
Witam! A czy jeden delikatnie splaszczony ząbek mógłby być przyczyną złego doczytu i ABS by świecił?Mam jakiś 1mm jeden ząbek krótszy od pozostałych czy to może być przyczyną złego odczytu?
Witam! A czy jeden delikatnie splaszczony ząbek mógłby być przyczyną złego doczytu i ABS by świecił?Mam jakiś 1mm jeden ząbek krótszy od pozostałych czy to może być przyczyną złego odczytu?
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Witam wszystkich.
Mam podobny problem z tymi trzyma kontrolkami.
Tylko że u mnie to zaczeło sie od tego ze prawy zacisk z przodu trzymał tarcze i tak ją rozgrzał ze nie mogłem pózniej dotknąć koła. Gdy je zdjąłem mało myślac zacząlem pukać młotkiem w zacisk. Zacisk puścił ale po ponownym naciśnieciu hamulca problem sie powtórzył. kilkunastokrotne powtórki nie przeniosły rezultatu.
To była niedziela pózny wieczór i w dodatku 100km od domu. Co tu zrobić żeby dojechać do domu i nie przegrzać tarczy???
Otóż zrobilem tak: majac śrube 10tke z nakrętką i 2 podkładki miedziane odkręciłem wężyk od zacisku i zabezpieczyłem go tą śrubą i podkładkami zeby płyn nie wyciekał.
Po tym zabiegu dojechałem bez problemów do domu nie ronąc ani kropli płynu ale za to wyskoczyły mi te trzy kontrolki ABS, TCS, DSC OFF. Myślałem że przyczyną jest właśnie ten odkręcony wężyk, ale....
Następnego dnia rozebrałem zacisk i poza wymianą wszystkich uszczelek m usiełem jeszcze wymienić tłoczek. To samo przy okazji zrobiłem z lewym przednim zaciskiem.
Po odpowietrzeniu wszystkich zacisków z przodu i z tyłu myślałem ze przoblem z kontrolkami zniknie, ale nie. Teraz po zapaleniu auta czasami wszystkie kontrolki gasną a czasami nie. Jeśli zgasną to po przejechaniu kilku....kilkunastu kilometrów znowu sei zapalają przy różnych prędkościach. Czasami też gasną podczas jazdy
Mam zgryz bo wcześniej nie miałem z tym zadnych probemów takich jak teraz.
Nie wiem co jest temu przyczyną....
Może Wy macie jakiś pomysł???
Prosze o pomoc
Mam podobny problem z tymi trzyma kontrolkami.
Tylko że u mnie to zaczeło sie od tego ze prawy zacisk z przodu trzymał tarcze i tak ją rozgrzał ze nie mogłem pózniej dotknąć koła. Gdy je zdjąłem mało myślac zacząlem pukać młotkiem w zacisk. Zacisk puścił ale po ponownym naciśnieciu hamulca problem sie powtórzył. kilkunastokrotne powtórki nie przeniosły rezultatu.
To była niedziela pózny wieczór i w dodatku 100km od domu. Co tu zrobić żeby dojechać do domu i nie przegrzać tarczy???
Otóż zrobilem tak: majac śrube 10tke z nakrętką i 2 podkładki miedziane odkręciłem wężyk od zacisku i zabezpieczyłem go tą śrubą i podkładkami zeby płyn nie wyciekał.
Po tym zabiegu dojechałem bez problemów do domu nie ronąc ani kropli płynu ale za to wyskoczyły mi te trzy kontrolki ABS, TCS, DSC OFF. Myślałem że przyczyną jest właśnie ten odkręcony wężyk, ale....
Następnego dnia rozebrałem zacisk i poza wymianą wszystkich uszczelek m usiełem jeszcze wymienić tłoczek. To samo przy okazji zrobiłem z lewym przednim zaciskiem.
Po odpowietrzeniu wszystkich zacisków z przodu i z tyłu myślałem ze przoblem z kontrolkami zniknie, ale nie. Teraz po zapaleniu auta czasami wszystkie kontrolki gasną a czasami nie. Jeśli zgasną to po przejechaniu kilku....kilkunastu kilometrów znowu sei zapalają przy różnych prędkościach. Czasami też gasną podczas jazdy
Mam zgryz bo wcześniej nie miałem z tym zadnych probemów takich jak teraz.
Nie wiem co jest temu przyczyną....
Może Wy macie jakiś pomysł???
Prosze o pomoc
Witam
Zapewne każdemu forumowiczowi są znane poniższe określenia, ale gdyby ktoś potrzebował na szybko to nie musi szukać po necie:
ABS – Anti-Lock Braking System – System Przeciw Blokowaniu Kół Przy Hamowaniu – to układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego.
http://www.youtube.com/watch?v=ngKSirE7zJA
ESP – Electronic Stability Program – Układ Elektroniczny Stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.
EPS – Electric Power Steering – Elektryczne Wspomaganie Sterowania układem kierowniczym.
DSC – Dynamic Stability Control – Dynamiczny Układ Kontroli Stabilności zwiększa stabilność jazdy na śliskiej nawierzchni i zakrętach przez indywidualne wyhamowywanie poszczególnych kół.
http://www.youtube.com/watch?v=N0EHIsCeLes
ASR – Acceleration Slip Regulation – System Antypoślizgowy Podczas Ruszania np. w Mercedesie, Volkswagenie, Fiacie.
TCS – Traction Control System – System Kontroli Trakcji np. w Maździe.
http://www.youtube.com/watch?v=0XduV_AB3r8
ASR i TCS są to układy antypoślizgowe, których głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Działają poprzez redukcję mocy silnika, która zapobiega utracie przyczepności kół, kiedy przyspieszamy, czyli np. nie pozwala ruszać z miejsca z piskiem kół.
W naszych Mazdach w standardowym wyposażeniu mamy:
ABS – zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania
TCS – zapobiega poślizgowi kół, osi lub jednej strony samochodu
DSC – zapobiega podsterowności i nadsterowności
przy czym, gdy wyłączymy przycisk DSC OFF (znajduje się z lewej strony przy schowku na okulary) to wyłączymy układ DSC oraz TSC (na desce zaświeci się na żółto tylko DSC OFF).
Lampki kontrolne od DSC i ABS świecą się przez kilka sekund od chwili ustawienia kluczyka w pozycji ON potem gasną i to jest normalne działanie.
Podczas jazdy:
– błyskanie lampki kontrolnej DSC pokazuje prawidłową pracę sytemu DSC i TCS.
– ciągłe świecenie lampki kontrolnej DSC oznacza sygnalizację, że jest problem w pracy systemu DSC/TCS.
Możliwe przyczyny nieprawidłowej pracy DSC/TCS:
– problem z układem wspomagania hamulców
– przekroczona graniczna prędkość po której wyłącza się system DSC/TCS
– przy bardzo niskiej temperaturze płynu chłodzącego układ TCS jest wyłączany automatycznie, wtedy świeci się lampka kontrolna DSC OFF, ale nie oznacza to nie prawidłowej pracy systemu.
Zapewne każdemu forumowiczowi są znane poniższe określenia, ale gdyby ktoś potrzebował na szybko to nie musi szukać po necie:
ABS – Anti-Lock Braking System – System Przeciw Blokowaniu Kół Przy Hamowaniu – to układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego.
http://www.youtube.com/watch?v=ngKSirE7zJA
ESP – Electronic Stability Program – Układ Elektroniczny Stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu.
EPS – Electric Power Steering – Elektryczne Wspomaganie Sterowania układem kierowniczym.
DSC – Dynamic Stability Control – Dynamiczny Układ Kontroli Stabilności zwiększa stabilność jazdy na śliskiej nawierzchni i zakrętach przez indywidualne wyhamowywanie poszczególnych kół.
http://www.youtube.com/watch?v=N0EHIsCeLes
ASR – Acceleration Slip Regulation – System Antypoślizgowy Podczas Ruszania np. w Mercedesie, Volkswagenie, Fiacie.
TCS – Traction Control System – System Kontroli Trakcji np. w Maździe.
http://www.youtube.com/watch?v=0XduV_AB3r8
ASR i TCS są to układy antypoślizgowe, których głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Działają poprzez redukcję mocy silnika, która zapobiega utracie przyczepności kół, kiedy przyspieszamy, czyli np. nie pozwala ruszać z miejsca z piskiem kół.
W naszych Mazdach w standardowym wyposażeniu mamy:
ABS – zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania
TCS – zapobiega poślizgowi kół, osi lub jednej strony samochodu
DSC – zapobiega podsterowności i nadsterowności
przy czym, gdy wyłączymy przycisk DSC OFF (znajduje się z lewej strony przy schowku na okulary) to wyłączymy układ DSC oraz TSC (na desce zaświeci się na żółto tylko DSC OFF).
Lampki kontrolne od DSC i ABS świecą się przez kilka sekund od chwili ustawienia kluczyka w pozycji ON potem gasną i to jest normalne działanie.
Podczas jazdy:
– błyskanie lampki kontrolnej DSC pokazuje prawidłową pracę sytemu DSC i TCS.
– ciągłe świecenie lampki kontrolnej DSC oznacza sygnalizację, że jest problem w pracy systemu DSC/TCS.
Możliwe przyczyny nieprawidłowej pracy DSC/TCS:
– problem z układem wspomagania hamulców
– przekroczona graniczna prędkość po której wyłącza się system DSC/TCS
– przy bardzo niskiej temperaturze płynu chłodzącego układ TCS jest wyłączany automatycznie, wtedy świeci się lampka kontrolna DSC OFF, ale nie oznacza to nie prawidłowej pracy systemu.
Ostatnio edytowano 22 sty 2013, 14:01 przez ralfvip, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Witam.
Dużo jest wątków o tych kontrolkach – mój przypadek nie pasuje do konkretnie żadnego z nich – więc niech tutaj się znajdzie.
U mnie zapaliła się kontrolka ABS i TCS (samochodzik) ale DSC OFF normalnie gaśnie. Nie mam teraz ani ABSu ani TCS. Podpiąłem się pod kompa u mechanika i niestety nie wskazało żadnych błędów. Jak tak organoleptycznie poruszaliśmy każdym z kół to wskazywało prędkości przy wszystkich więc czujnik powinny być ok. Odpięcie aku nic nie daje. Być może to ta nieszczęsna centralka ABSu którą ponoć lubiło w starszych modelach zalewać, ale to chyba powinno wyjść na kompie?
W sumie to nic nie wychodziło przy padaniu modułu ABS ale w jakimś innym miejscu była podana liczba błędów 2 i tylko seriale przy nich (wartość 1127297857 a max/min 127297857 a drugi zarówno wartość jak i max/min 892940594) Coś to komuś mówi?
Podjechałbym jeszcze do ASO czy boscha. Nie wiecie jakie tam mają zasady z płatnościami za podpięcie? Jeśli wiadomo, że jest jakiś problem, a oni nic nie znajdą to też skasują?
Pozdrawiam
Artek
Dużo jest wątków o tych kontrolkach – mój przypadek nie pasuje do konkretnie żadnego z nich – więc niech tutaj się znajdzie.
U mnie zapaliła się kontrolka ABS i TCS (samochodzik) ale DSC OFF normalnie gaśnie. Nie mam teraz ani ABSu ani TCS. Podpiąłem się pod kompa u mechanika i niestety nie wskazało żadnych błędów. Jak tak organoleptycznie poruszaliśmy każdym z kół to wskazywało prędkości przy wszystkich więc czujnik powinny być ok. Odpięcie aku nic nie daje. Być może to ta nieszczęsna centralka ABSu którą ponoć lubiło w starszych modelach zalewać, ale to chyba powinno wyjść na kompie?
W sumie to nic nie wychodziło przy padaniu modułu ABS ale w jakimś innym miejscu była podana liczba błędów 2 i tylko seriale przy nich (wartość 1127297857 a max/min 127297857 a drugi zarówno wartość jak i max/min 892940594) Coś to komuś mówi?
Podjechałbym jeszcze do ASO czy boscha. Nie wiecie jakie tam mają zasady z płatnościami za podpięcie? Jeśli wiadomo, że jest jakiś problem, a oni nic nie znajdą to też skasują?
Pozdrawiam
Artek
seba1177 napisał(a):Ponawiam pytanie:
Witam! A czy jeden delikatnie splaszczony ząbek mógłby być przyczyną złego doczytu i ABS by świecił?Mam jakiś 1mm jeden ząbek krótszy od pozostałych czy to może być przyczyną złego odczytu?
Tak.
A ja się spytam, czy można gdzieś kupić osobno tą koronkę?
-
mscorp
Tak. Looknij na allegro. Tam raptem chyba tylko jeden gościu miał koronki po 30 ale do 626 chyba. Zadałem mu pytanie, jak jeszcze myślałem, ze u mnie to jest przyczyną i odpisał, że za 40 może wystawić do 6tki.
Witam ponownie.
Ostatnio miałem więcej czasu dla mazdy i się wziąłem "dopiero" za ten abs.
Okazało się niestety, że pompa/sterownik absu padły i w związku z tym mam pytanie. Wg którego numeru się ją dobiera bo ponoć są problemy później z komunikacją?
Już wiem, że na 90% chodzi o numery z samego sterownika (naklejka visteon czy jakoś tak) a nie te z korpusu, tylko na tej naklejce są 4 różne numery i pytanie ile z nich musi być zgodna.
PS: Co do skanowania kompa to zadzwoniłem najpierw do boscha (Gładysek) i krzyknęli za diagnostykę ABSu 185pln niezależnie co wyjdzie, więc podziękowałem. Zadzwoniłem później do Auto Moto Test na Balickiej (To jest ten Bosch przeniesiony z Czarnowiejskiej) i tam krzyknęli 60 jak znajdą lub 0 jak nie znajdą błędu. To i to niby bosch
Ostatnio miałem więcej czasu dla mazdy i się wziąłem "dopiero" za ten abs.
Okazało się niestety, że pompa/sterownik absu padły i w związku z tym mam pytanie. Wg którego numeru się ją dobiera bo ponoć są problemy później z komunikacją?
Już wiem, że na 90% chodzi o numery z samego sterownika (naklejka visteon czy jakoś tak) a nie te z korpusu, tylko na tej naklejce są 4 różne numery i pytanie ile z nich musi być zgodna.
PS: Co do skanowania kompa to zadzwoniłem najpierw do boscha (Gładysek) i krzyknęli za diagnostykę ABSu 185pln niezależnie co wyjdzie, więc podziękowałem. Zadzwoniłem później do Auto Moto Test na Balickiej (To jest ten Bosch przeniesiony z Czarnowiejskiej) i tam krzyknęli 60 jak znajdą lub 0 jak nie znajdą błędu. To i to niby bosch
krabdul napisał(a):Witam.
Dużo jest wątków o tych kontrolkach – mój przypadek nie pasuje do konkretnie żadnego z nich – więc niech tutaj się znajdzie.
U mnie zapaliła się kontrolka ABS i TCS (samochodzik) ale DSC OFF normalnie gaśnie. Nie mam teraz ani ABSu ani TCS. Podpiąłem się pod kompa u mechanika i niestety nie wskazało żadnych błędów. Jak tak organoleptycznie poruszaliśmy każdym z kół to wskazywało prędkości przy wszystkich więc czujnik powinny być ok. Odpięcie aku nic nie daje. Być może to ta nieszczęsna centralka ABSu którą ponoć lubiło w starszych modelach zalewać, ale to chyba powinno wyjść na kompie?
W sumie to nic nie wychodziło przy padaniu modułu ABS ale w jakimś innym miejscu była podana liczba błędów 2 i tylko seriale przy nich (wartość 1127297857 a max/min 127297857 a drugi zarówno wartość jak i max/min 892940594) Coś to komuś mówi?
Podjechałbym jeszcze do ASO czy boscha. Nie wiecie jakie tam mają zasady z płatnościami za podpięcie? Jeśli wiadomo, że jest jakiś problem, a oni nic nie znajdą to też skasują?
Pozdrawiam
Artek
u mnie był to brak styku na wtyczce do pompy ABS (zimny lut). po wypięciu wtyczki i ponownym wpięciu problem znikał. pompa została wymontowana i poprawiony zimny lut i po kłopocie
-
feco1
Witam. Jestem pierwszy raz na forum. Szukam porady na swój przypadek, oto moja sytuacja:
Mam mazdę 6 z listopada 2007, silnik 2,3 – wersja poliftowa GY.
Jadąc autem NA TEMPOMACIE coś koło listopada 2012 (zimno, sucho) nagle tempomat przestał działać, zapaliły się kontrolki ABS i TCS (samochodzik) i DSC oraz PRZESTAŁ DZIAŁAĆ PRĘDKOŚCIOMIERZ i komputer – nie mierzy odległości, nie liczy kilometrów – ogólnie pokazuje głupoty itp.
Nie mam teraz ani tempomatu, ani ABSu ani TCS ani DSC i dalej licznik nie działa.
Zapaliła się później kontrolka check angine (ale to zostało zdiagnozowane nie działającym prędkościomierzem – błąd problem VSS).
Organoleptycznie mechanik sprawdził czy dochodzi prąd do komputera ABS – dochodzi, wiązki całe, Odpięcie aku nic nie daje.
Mam umówione podpięcie do IDS-a, bo na innych kompach nie można połączyć się z centralką ABS-u.
Co robić? Gdzie szukać przyczyny tego co się stało?
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
Mam mazdę 6 z listopada 2007, silnik 2,3 – wersja poliftowa GY.
Jadąc autem NA TEMPOMACIE coś koło listopada 2012 (zimno, sucho) nagle tempomat przestał działać, zapaliły się kontrolki ABS i TCS (samochodzik) i DSC oraz PRZESTAŁ DZIAŁAĆ PRĘDKOŚCIOMIERZ i komputer – nie mierzy odległości, nie liczy kilometrów – ogólnie pokazuje głupoty itp.
Nie mam teraz ani tempomatu, ani ABSu ani TCS ani DSC i dalej licznik nie działa.
Zapaliła się później kontrolka check angine (ale to zostało zdiagnozowane nie działającym prędkościomierzem – błąd problem VSS).
Organoleptycznie mechanik sprawdził czy dochodzi prąd do komputera ABS – dochodzi, wiązki całe, Odpięcie aku nic nie daje.
Mam umówione podpięcie do IDS-a, bo na innych kompach nie można połączyć się z centralką ABS-u.
Co robić? Gdzie szukać przyczyny tego co się stało?
Pozdrawiam serdecznie
Piotr
-
zeusik77
Witam serdecznie!Mam ten sam problem co Zeusik,moze ktos juz to wyjasnil?Jest to bardzo frapujaca usterka-u mnie dodatkowo przestal dzialac brzeczyk pasai automatyczne zamykanie i otwieranie szyby kierowcy-moze Zeusik nam zdradzi jak zaradzil tej usterce ?co dalo podpiecie pod IDS-a i kompa?
-
Kobuz
Witam.
Odgrzeję kotleta. Mam to samo, tzn generalnie od kupna mazda pow 120 km/h włącza mi kontrolki ASB, TCS i DSC, które po restarcie stacyjki i silnika gasną. Ostatnio niestety doszło do tego opadanie (przestaje działać) prędkościomierza, oczywiście nie mierzy również wówczas przejechanych km. Po restarcie silnika wszystko wraca do normy i przy jeździe do prędkości 120 nie dzieje się nic.
Trochę się śmieję, że madzia uruchomiła elektr kaganiec , ale poważnie to trochę uciążliwe, zwłaszcza, że na autostardzie można 140 .
Forscan wykazuje też błędy prawego przedniego czujnika ABS, postaram się je dopisać, ogólnie są trzy błędy z tym związane (wykazuje je przy włączonej stacyjce już, bez uruchomionego silnika).
Kobuz – poradziłeś sobie z tym, jak?
Sprawdziłem też, czy forscan pokazuje prędkość z poszczególnych czujników ABS i .. pokazuje ją cały czas, nawet jak wyłączy się prędkościomierz w aucie, różnica w pokazywaniu prędkości przez czujniki nie przekracza 1-2 km/h i to też tylko chwilowo, zasadniczo pokazuje tę samą prędkość z każdego czujnika.
Błędy, jakie wykazuje forscan:
===ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
===ABS DTC C1233===
Kod: C1233 – Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego lewego koa
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego lewego koa
Zwarcie
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Czujnik
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
--- Possible Causes --------
C1233 can be generated by:
-Missing LF Wheel Speed Sensor
– Dislocated or misaligned LF Wheel Speed Sensor
– Missing LF Wheel Speed Ring.
Kod jest normalnie wyświetlany, kiedy prędkość zmierzona przez jeden z czujników różni się od prędkości zmierzonej przez trzy pozostałe czujniki. Aby kod został wyświetlony, prędkość pojazdu musi przekraczać 20 km/godz.
===END ABS DTC C1233===
===ABS DTC C1234===
Kod: C1234 – Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego prawegokoa
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego prawegokoa
Zwarcie
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Czujnik
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
--- Possible Causes --------
This DTC can be generated by:
-Missing RF Wheel Speed Sensor
– Dislocated or misaligned RF Wheel Speed Sensor
– Missing RF Wheel Speed Ring.
Kod jest normalnie wyświetlany, kiedy prędkość zmierzona przez jeden z czujników różni się od prędkości zmierzonej przez trzy pozostałe czujniki. Aby kod został wyświetlony, prędkość pojazdu musi przekraczać 20 km/godz.
===END ABS DTC C1234===
Odgrzeję kotleta. Mam to samo, tzn generalnie od kupna mazda pow 120 km/h włącza mi kontrolki ASB, TCS i DSC, które po restarcie stacyjki i silnika gasną. Ostatnio niestety doszło do tego opadanie (przestaje działać) prędkościomierza, oczywiście nie mierzy również wówczas przejechanych km. Po restarcie silnika wszystko wraca do normy i przy jeździe do prędkości 120 nie dzieje się nic.
Trochę się śmieję, że madzia uruchomiła elektr kaganiec , ale poważnie to trochę uciążliwe, zwłaszcza, że na autostardzie można 140 .
Forscan wykazuje też błędy prawego przedniego czujnika ABS, postaram się je dopisać, ogólnie są trzy błędy z tym związane (wykazuje je przy włączonej stacyjce już, bez uruchomionego silnika).
Kobuz – poradziłeś sobie z tym, jak?
Sprawdziłem też, czy forscan pokazuje prędkość z poszczególnych czujników ABS i .. pokazuje ją cały czas, nawet jak wyłączy się prędkościomierz w aucie, różnica w pokazywaniu prędkości przez czujniki nie przekracza 1-2 km/h i to też tylko chwilowo, zasadniczo pokazuje tę samą prędkość z każdego czujnika.
Błędy, jakie wykazuje forscan:
===ABS DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC C1119===
===ABS DTC C1233===
Kod: C1233 – Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego lewego koa
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego lewego koa
Zwarcie
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Czujnik
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
--- Possible Causes --------
C1233 can be generated by:
-Missing LF Wheel Speed Sensor
– Dislocated or misaligned LF Wheel Speed Sensor
– Missing LF Wheel Speed Ring.
Kod jest normalnie wyświetlany, kiedy prędkość zmierzona przez jeden z czujników różni się od prędkości zmierzonej przez trzy pozostałe czujniki. Aby kod został wyświetlony, prędkość pojazdu musi przekraczać 20 km/godz.
===END ABS DTC C1233===
===ABS DTC C1234===
Kod: C1234 – Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego prawegokoa
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Brak sygnau wejciowego czujnika prdkoci przedniego prawegokoa
Zwarcie
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Czujnik
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
--- Possible Causes --------
This DTC can be generated by:
-Missing RF Wheel Speed Sensor
– Dislocated or misaligned RF Wheel Speed Sensor
– Missing RF Wheel Speed Ring.
Kod jest normalnie wyświetlany, kiedy prędkość zmierzona przez jeden z czujników różni się od prędkości zmierzonej przez trzy pozostałe czujniki. Aby kod został wyświetlony, prędkość pojazdu musi przekraczać 20 km/godz.
===END ABS DTC C1234===
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6