Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez adamoz » 9 maja 2014, 14:39

Chciałbym podłączyć się do wątku. Kupiłem M6 poliftową z przebiem ok. 100tyś km. Obecnie ma 143tyś km. Od momentu kupna sprzęgło brało dość ostro tzn. łapało od połowy ruchu pedałem a przy szybszym puszczeniu szarpało i gasł silnik. Ogólnie po przejściu z benzyny na diesla musiałem się nauczyć innego stylu jazdy. Obecnie trzeba się bardzo ostrożnie obchodzić ze sprzęgłem żeby ruszyć bez szarpania lub należy dodać więcej gazu (takie lekkie upalanie jak na benzynie).
Pedał sprzęgła chodzi lekko, silnik nie wibruje, 2M jakoś wyraźnie nie słychać choć kładąc nogę na pedale czuć lekkie stukanie. Mechanik włączał i gasił silnik i też 2M nie słyszał.
Czy ktoś miał podobne objawy? Wygląda na to że 2M jeszcze się trzyma ale tarcza sprzęgła już się skończyła. Wszyscy polecają wymianę w komplecie ale sama 2M do poliftowej M6 kosztuje ponad 3tyś. zł.
Sam skłaniam się do wymiany kompletnego sprzęgła wyłącznie. Patrząc na statystyki 2M z reguły wytrzymuje do 250-300tyś km (jeśli przebieg jest oczywiście prawidłowy) więc powinienem jeszcze pojeździć. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez Enduro » 9 maja 2014, 14:52

w polifcie dziala sprzeglo dosc nerwowo i szarpie przy zbyt szybkim puszczaniu pedalu..
tak tam jest..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez duch1604 » 13 lip 2014, 19:30

Niestety i mnie nagle dopadł problem z dwumasą. I niestety nigdzie nie mogę znaleść zestawu dla mojej wersji silnika. Sprzedawcy mają do poliftowych ale 143KM a ja mam 121. Od przedlifta podobno jest inne bo tam 5 biegów i wogóle. A może w wersji 121 i 143KM jest takie samo koło i sprzęgło? Może ktoś już ma za sobą ten zabieg i mi pomoże???
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez bieski » 13 lip 2014, 19:35

Koła są te same. Silniki niczym się nie różnią.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez duch1604 » 14 lip 2014, 08:16

Ale takie same w RF5C i RF7J czy takie same w RF7J w słabszej i mocniejszej wersji?? <glupek2>
Bo sprzedawcy na allegro to chyba sami nie wiedzą co sprzedają i każdy pisze inaczej......
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez bieski » 14 lip 2014, 08:18

duch1604 napisał(a):Ale takie same w RF5C i RF7J czy takie same w RF7J w słabszej i mocniejszej wersji?? <glupek2>


RF7J ma swoje koło i RF5C ma swoje koło, niezależnie od koni ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez duch1604 » 14 lip 2014, 08:26

Ok :)
Chodzi o to że niektórzy sprzedawcy na allegro potrafią napisać że pasuje do obydwu silników...
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez danielguliwerek » 15 lip 2014, 12:06

Dzis napisałem meila do gościa ktory mi robił koło a czuje że jest uszkodzone tak jak na forum koledzy proponuja usterke..

Dostałem odpowiedz.

Witam. proszę przysłac cały komplet. Jeżeli awaria nastąpiła z winy
regeneracji ,wymienimy koło na inne oraz zwrócimy koszt wymiany.
Gwarancja nie obejmuje przegrzania (spalenia) płyt koła i docisku.



Teraz moje pytanie zrobilem 5tys na NIby regenerowanym kole i slychac na postoju stuki kolo skrzyni po wcisnieciu sprzegła stuki ustaja a przy 1500 obrotow i trzymaniu na nich silniki drga zarowno podczas jazdy jak i przy jalowym biegu...

nie sadze ze mozna spalic bo wiem jak jezdze ostroznie tym autem...oczywiscie nie katuje i nie mecze dwumasowki podczas jazdy.....
prosze o opinie,,,,
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez PANDA16 » 15 wrz 2014, 12:03

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem polegający na szarpaniu autem. Dotyczy to pierwszego a zwłaszcza drugiego biegu. Jeśli tylko jadę w korku to wibruje wręcz całe auto. Początkowo myślałem że to poduszki i wymieniłem wszystkie 3 szt. Niestety nic z tego. Jakieś 25 tyś temu wymieniłem sprzęgło. Nie wymieniałem 2M. Oczywiście jak gaszę samochód na luzie nie ma żadnego stukotu. Czy to może być 2M? Chodzi o M6 diesel z 2004, 136km
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Koniu25 » 15 wrz 2014, 12:51

Jeśli są oznaki padającego koła dwumasowego to niestety ono pada. Ja też miałem wymienione sprzęgło bez dwumasy, bo była ok. Po 30 tyś od wymiany sprzęgła padła dwumasa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez PANDA16 » 15 wrz 2014, 13:05

No tak, tylko u mnie nie ma charakterystycznego tłuczenia się przy gaszeniu auta ani jak chodzi na wolnych obrotach. Jedyna oznaka to szarpanie zwłaszcza na 2 biegu i to podczas jazdy w korkach lub ruszaniu z miejsca. W momencie kiedy daję więcej gazy szarpanie nie występuje. Wcześniej tak nie było. Auto jeździło płynnie. Jedyne dźwięki jakie dochodzą to takie stukanie jakby jakaś osłona metalowa wpadła w jakieś drgania. Ale to chyba nie odgłos 2M?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Koniu25 » 15 wrz 2014, 13:17

Nie ma reguły co do dźwięków. Mi piszczała przy wciskaniu sprzęgła, bo ścierały się nity o jedno z kół.
Lekko szarpało mi też przy ruszaniu, bez dodawania gazu, pod koniec puszczania pedału sprzęgła. Ale teraz mam nową dwumasę LUK i szarpie tak samo:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez xANDy » 16 wrz 2014, 16:38

Ja mam na razie 231 tysięcy i fabryczną dwumasę, ale pewnie wymiana mnie nie ominie chociażbym wolał nie ruszać tego, póki jeździ dobrze. Za to problem pojawił się z "przeniesieniem" napędu sprzęgła (pompa przy pedale chyba siada) :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Michał.p92 » 24 lis 2014, 19:52

Witam, w mojej mazdzie padło sprzęgło i dwumasa. Ze względu na duże koszty nowych części zdecydowałem się na regenerację sprzęgła i dwumasy. Co o tym myślicie ?
Proszę o opinie w którym warsztacie najlepiej zregenerować te części w woj. podkarpackim.
Są różne firmy zajmujące się tym ale nie jestem do końca przekonany czy wszędzie będzie ten sam efekt. Z tego co wcześniej czytałem w tym temacie to kilka osób poleciło firmę AVANTI w Kielcach, ale skoro mogę to zrobić gdzieś na podkarpaciu w solidnej firmie to proszę o propozycję.
Michał.p92
 

Postprzez Koniu25 » 25 lis 2014, 15:50

Wymiana na nowe jest kosztowna i to nie podlega dyskusji. Jak kogoś stać to kupuje nowe, jak nie to regenuruje. Logiczne. Znajdź dobrą firmę, która regenuruje, bo jak coś nie tak zrobią to będziesz podwójnie płacił za wymiany, a to też sporo kosztuje.
Uważam, ze warto znaleźć firmę, która zrobi Ci to kompleksowo (z wyjęciem i włożeniem skrzyni), bo łatwiej dochodzić ewentualnych roszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez adriang » 29 gru 2014, 12:32

Koledzy podpowiedzcie czy moje objawy to też dwumasa?

Otóż od jakiegoś czasu ( może przejechałem tak już ze 15 tys km. ) czuć delikatne drgania na kierownicy.
Z tym że u mnie drgania te nasilają się i przenoszą jeszcze bardziej na karoserię i kierownicę po wciśnięciu sprzęgła a nie tak jak u większości przy padającej dwumasie – po wciśnięciu sprzęgła ustają....

Ponadto przy zmianie biegów czuć delikatne szarpnięcie jak puszczę sprzęgło ociupinkę za szybko....
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez Mitr0Z » 30 gru 2014, 16:27

Panowie,

W kilku miejscach wyczytałem że dwumasa od RF7J pasuje do RF5C pod warunkiem że wymieni się cały komplet (koło, tarczę i docisk). Czy ktoś z Was przeprowadzał taką operację u siebie i jest w stanie to jednoznacznie potwierdzić, lub temu zaprzeczyć? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mitr0Z
 

Postprzez klosek6 » 30 gru 2014, 16:51

Koło sprzedane.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Hubix » 18 maja 2015, 22:27

Witam

W czerwcu robię dwumas oraz sprzęgło.

Rozumiem, że nic nie stoi na przeszkodzie aby kupić dwumas regenerowany w AVANTI a sprzęgło zamiennik np. LUK, EXEDY ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez xANDy » 19 maja 2015, 10:03

Kończy mi się sprzęgło – mam 240kkm. Dwumas w stanie dobrym, przy odpalaniu i gaszeniu nie szarpie i nie wydaje żadnych charakterystycznych odgłosów.
Ale i tak będę musiał wymienić samą tarczę, więc 2M też wymienię od razu (i łożysko). Taki zestaw powinien starczyć mi do końca życia (przynajmniej życia magdaleny).
Teraz nawet jak docisnę pedał do końca to miewam problem ze wstecznym, albo nawet z innymi biegami. Synchronizatorów mi szkoda też, więc czeka mnie wymiana... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6