Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
Chciałbym podłączyć się do wątku. Kupiłem M6 poliftową z przebiem ok. 100tyś km. Obecnie ma 143tyś km. Od momentu kupna sprzęgło brało dość ostro tzn. łapało od połowy ruchu pedałem a przy szybszym puszczeniu szarpało i gasł silnik. Ogólnie po przejściu z benzyny na diesla musiałem się nauczyć innego stylu jazdy. Obecnie trzeba się bardzo ostrożnie obchodzić ze sprzęgłem żeby ruszyć bez szarpania lub należy dodać więcej gazu (takie lekkie upalanie jak na benzynie).
Pedał sprzęgła chodzi lekko, silnik nie wibruje, 2M jakoś wyraźnie nie słychać choć kładąc nogę na pedale czuć lekkie stukanie. Mechanik włączał i gasił silnik i też 2M nie słyszał.
Czy ktoś miał podobne objawy? Wygląda na to że 2M jeszcze się trzyma ale tarcza sprzęgła już się skończyła. Wszyscy polecają wymianę w komplecie ale sama 2M do poliftowej M6 kosztuje ponad 3tyś. zł.
Sam skłaniam się do wymiany kompletnego sprzęgła wyłącznie. Patrząc na statystyki 2M z reguły wytrzymuje do 250-300tyś km (jeśli przebieg jest oczywiście prawidłowy) więc powinienem jeszcze pojeździć. pozdrawiam
Pedał sprzęgła chodzi lekko, silnik nie wibruje, 2M jakoś wyraźnie nie słychać choć kładąc nogę na pedale czuć lekkie stukanie. Mechanik włączał i gasił silnik i też 2M nie słyszał.
Czy ktoś miał podobne objawy? Wygląda na to że 2M jeszcze się trzyma ale tarcza sprzęgła już się skończyła. Wszyscy polecają wymianę w komplecie ale sama 2M do poliftowej M6 kosztuje ponad 3tyś. zł.
Sam skłaniam się do wymiany kompletnego sprzęgła wyłącznie. Patrząc na statystyki 2M z reguły wytrzymuje do 250-300tyś km (jeśli przebieg jest oczywiście prawidłowy) więc powinienem jeszcze pojeździć. pozdrawiam
w polifcie dziala sprzeglo dosc nerwowo i szarpie przy zbyt szybkim puszczaniu pedalu..
tak tam jest..
E
tak tam jest..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Niestety i mnie nagle dopadł problem z dwumasą. I niestety nigdzie nie mogę znaleść zestawu dla mojej wersji silnika. Sprzedawcy mają do poliftowych ale 143KM a ja mam 121. Od przedlifta podobno jest inne bo tam 5 biegów i wogóle. A może w wersji 121 i 143KM jest takie samo koło i sprzęgło? Może ktoś już ma za sobą ten zabieg i mi pomoże???
Dzis napisałem meila do gościa ktory mi robił koło a czuje że jest uszkodzone tak jak na forum koledzy proponuja usterke..
Dostałem odpowiedz.
Witam. proszę przysłac cały komplet. Jeżeli awaria nastąpiła z winy
regeneracji ,wymienimy koło na inne oraz zwrócimy koszt wymiany.
Gwarancja nie obejmuje przegrzania (spalenia) płyt koła i docisku.
Teraz moje pytanie zrobilem 5tys na NIby regenerowanym kole i slychac na postoju stuki kolo skrzyni po wcisnieciu sprzegła stuki ustaja a przy 1500 obrotow i trzymaniu na nich silniki drga zarowno podczas jazdy jak i przy jalowym biegu...
nie sadze ze mozna spalic bo wiem jak jezdze ostroznie tym autem...oczywiscie nie katuje i nie mecze dwumasowki podczas jazdy.....
prosze o opinie,,,,
Dostałem odpowiedz.
Witam. proszę przysłac cały komplet. Jeżeli awaria nastąpiła z winy
regeneracji ,wymienimy koło na inne oraz zwrócimy koszt wymiany.
Gwarancja nie obejmuje przegrzania (spalenia) płyt koła i docisku.
Teraz moje pytanie zrobilem 5tys na NIby regenerowanym kole i slychac na postoju stuki kolo skrzyni po wcisnieciu sprzegła stuki ustaja a przy 1500 obrotow i trzymaniu na nich silniki drga zarowno podczas jazdy jak i przy jalowym biegu...
nie sadze ze mozna spalic bo wiem jak jezdze ostroznie tym autem...oczywiscie nie katuje i nie mecze dwumasowki podczas jazdy.....
prosze o opinie,,,,
- Od: 16 lis 2012, 11:28
- Posty: 76
- Skąd: Dzierzoniow
- Auto: GG 2002–2007 Mazda6
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem polegający na szarpaniu autem. Dotyczy to pierwszego a zwłaszcza drugiego biegu. Jeśli tylko jadę w korku to wibruje wręcz całe auto. Początkowo myślałem że to poduszki i wymieniłem wszystkie 3 szt. Niestety nic z tego. Jakieś 25 tyś temu wymieniłem sprzęgło. Nie wymieniałem 2M. Oczywiście jak gaszę samochód na luzie nie ma żadnego stukotu. Czy to może być 2M? Chodzi o M6 diesel z 2004, 136km
Od jakiegoś czasu mam problem polegający na szarpaniu autem. Dotyczy to pierwszego a zwłaszcza drugiego biegu. Jeśli tylko jadę w korku to wibruje wręcz całe auto. Początkowo myślałem że to poduszki i wymieniłem wszystkie 3 szt. Niestety nic z tego. Jakieś 25 tyś temu wymieniłem sprzęgło. Nie wymieniałem 2M. Oczywiście jak gaszę samochód na luzie nie ma żadnego stukotu. Czy to może być 2M? Chodzi o M6 diesel z 2004, 136km
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Jeśli są oznaki padającego koła dwumasowego to niestety ono pada. Ja też miałem wymienione sprzęgło bez dwumasy, bo była ok. Po 30 tyś od wymiany sprzęgła padła dwumasa.
No tak, tylko u mnie nie ma charakterystycznego tłuczenia się przy gaszeniu auta ani jak chodzi na wolnych obrotach. Jedyna oznaka to szarpanie zwłaszcza na 2 biegu i to podczas jazdy w korkach lub ruszaniu z miejsca. W momencie kiedy daję więcej gazy szarpanie nie występuje. Wcześniej tak nie było. Auto jeździło płynnie. Jedyne dźwięki jakie dochodzą to takie stukanie jakby jakaś osłona metalowa wpadła w jakieś drgania. Ale to chyba nie odgłos 2M?
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Nie ma reguły co do dźwięków. Mi piszczała przy wciskaniu sprzęgła, bo ścierały się nity o jedno z kół.
Lekko szarpało mi też przy ruszaniu, bez dodawania gazu, pod koniec puszczania pedału sprzęgła. Ale teraz mam nową dwumasę LUK i szarpie tak samo:)
Lekko szarpało mi też przy ruszaniu, bez dodawania gazu, pod koniec puszczania pedału sprzęgła. Ale teraz mam nową dwumasę LUK i szarpie tak samo:)
Ja mam na razie 231 tysięcy i fabryczną dwumasę, ale pewnie wymiana mnie nie ominie chociażbym wolał nie ruszać tego, póki jeździ dobrze. Za to problem pojawił się z "przeniesieniem" napędu sprzęgła (pompa przy pedale chyba siada) 
Witam, w mojej mazdzie padło sprzęgło i dwumasa. Ze względu na duże koszty nowych części zdecydowałem się na regenerację sprzęgła i dwumasy. Co o tym myślicie ?
Proszę o opinie w którym warsztacie najlepiej zregenerować te części w woj. podkarpackim.
Są różne firmy zajmujące się tym ale nie jestem do końca przekonany czy wszędzie będzie ten sam efekt. Z tego co wcześniej czytałem w tym temacie to kilka osób poleciło firmę AVANTI w Kielcach, ale skoro mogę to zrobić gdzieś na podkarpaciu w solidnej firmie to proszę o propozycję.
Proszę o opinie w którym warsztacie najlepiej zregenerować te części w woj. podkarpackim.
Są różne firmy zajmujące się tym ale nie jestem do końca przekonany czy wszędzie będzie ten sam efekt. Z tego co wcześniej czytałem w tym temacie to kilka osób poleciło firmę AVANTI w Kielcach, ale skoro mogę to zrobić gdzieś na podkarpaciu w solidnej firmie to proszę o propozycję.
-
Michał.p92
Wymiana na nowe jest kosztowna i to nie podlega dyskusji. Jak kogoś stać to kupuje nowe, jak nie to regenuruje. Logiczne. Znajdź dobrą firmę, która regenuruje, bo jak coś nie tak zrobią to będziesz podwójnie płacił za wymiany, a to też sporo kosztuje.
Uważam, ze warto znaleźć firmę, która zrobi Ci to kompleksowo (z wyjęciem i włożeniem skrzyni), bo łatwiej dochodzić ewentualnych roszczeń.
Uważam, ze warto znaleźć firmę, która zrobi Ci to kompleksowo (z wyjęciem i włożeniem skrzyni), bo łatwiej dochodzić ewentualnych roszczeń.
Koledzy podpowiedzcie czy moje objawy to też dwumasa?
Otóż od jakiegoś czasu ( może przejechałem tak już ze 15 tys km. ) czuć delikatne drgania na kierownicy.
Z tym że u mnie drgania te nasilają się i przenoszą jeszcze bardziej na karoserię i kierownicę po wciśnięciu sprzęgła a nie tak jak u większości przy padającej dwumasie – po wciśnięciu sprzęgła ustają....
Ponadto przy zmianie biegów czuć delikatne szarpnięcie jak puszczę sprzęgło ociupinkę za szybko....
Otóż od jakiegoś czasu ( może przejechałem tak już ze 15 tys km. ) czuć delikatne drgania na kierownicy.
Z tym że u mnie drgania te nasilają się i przenoszą jeszcze bardziej na karoserię i kierownicę po wciśnięciu sprzęgła a nie tak jak u większości przy padającej dwumasie – po wciśnięciu sprzęgła ustają....
Ponadto przy zmianie biegów czuć delikatne szarpnięcie jak puszczę sprzęgło ociupinkę za szybko....
- Od: 26 paź 2013, 14:02
- Posty: 34
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))
Panowie,
W kilku miejscach wyczytałem że dwumasa od RF7J pasuje do RF5C pod warunkiem że wymieni się cały komplet (koło, tarczę i docisk). Czy ktoś z Was przeprowadzał taką operację u siebie i jest w stanie to jednoznacznie potwierdzić, lub temu zaprzeczyć? Z góry dziękuję za odpowiedź.
W kilku miejscach wyczytałem że dwumasa od RF7J pasuje do RF5C pod warunkiem że wymieni się cały komplet (koło, tarczę i docisk). Czy ktoś z Was przeprowadzał taką operację u siebie i jest w stanie to jednoznacznie potwierdzić, lub temu zaprzeczyć? Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
Mitr0Z
Kończy mi się sprzęgło – mam 240kkm. Dwumas w stanie dobrym, przy odpalaniu i gaszeniu nie szarpie i nie wydaje żadnych charakterystycznych odgłosów.
Ale i tak będę musiał wymienić samą tarczę, więc 2M też wymienię od razu (i łożysko). Taki zestaw powinien starczyć mi do końca życia (przynajmniej życia magdaleny).
Teraz nawet jak docisnę pedał do końca to miewam problem ze wstecznym, albo nawet z innymi biegami. Synchronizatorów mi szkoda też, więc czeka mnie wymiana...
Ale i tak będę musiał wymienić samą tarczę, więc 2M też wymienię od razu (i łożysko). Taki zestaw powinien starczyć mi do końca życia (przynajmniej życia magdaleny).
Teraz nawet jak docisnę pedał do końca to miewam problem ze wstecznym, albo nawet z innymi biegami. Synchronizatorów mi szkoda też, więc czeka mnie wymiana...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6