Sprzęgło – problemy/pytania
Witam panowie.
Mój problem polega na tym, ze nie slychac zadnych odglosow ze skrzyni czy sprzegla. Gdy auto dopiero co sie odpali (zimny silnik) wszystko jest w porzadku, lecz w momencie, gdy sie nagrzeje (przejade kilka km) sprzeglo jak i skrzynia zaczynaja pracowac coraz ciezej. Szczegolnie odczuwalne jest to w korku, wtedy, aby operowac sprzeglem naprawde musze wlozyc w to troche sily i dodatkowo czuc na pedale gdzies od polowy, jak by sprzeglo o cos ocieralo (gdy auto jest juz cieple)... Skrzynia w korku tez pracuje ciezej, szczegolnie niskie biegi.
Macie jakies pomysly?
Pozdrawiam
Mój problem polega na tym, ze nie slychac zadnych odglosow ze skrzyni czy sprzegla. Gdy auto dopiero co sie odpali (zimny silnik) wszystko jest w porzadku, lecz w momencie, gdy sie nagrzeje (przejade kilka km) sprzeglo jak i skrzynia zaczynaja pracowac coraz ciezej. Szczegolnie odczuwalne jest to w korku, wtedy, aby operowac sprzeglem naprawde musze wlozyc w to troche sily i dodatkowo czuc na pedale gdzies od polowy, jak by sprzeglo o cos ocieralo (gdy auto jest juz cieple)... Skrzynia w korku tez pracuje ciezej, szczegolnie niskie biegi.
Macie jakies pomysly?
Pozdrawiam
- Od: 27 lut 2014, 16:29
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 TOP SPORT 2.3 166km. 2003r.
Witam,
Szybkie pytanie.
Czy Mazda 6 benzyna 1.8 2005 po liftingu ma sprzęgło z dwumasem czy bez?
Kończy mi się powoli to sprzęgło i zastanawiam się na jaki koszt się nastawiać.
Pozdrawiam.
Szybkie pytanie.
Czy Mazda 6 benzyna 1.8 2005 po liftingu ma sprzęgło z dwumasem czy bez?
Kończy mi się powoli to sprzęgło i zastanawiam się na jaki koszt się nastawiać.
Pozdrawiam.
Chyba nie ma takiej procedury. Najlepiej się udać do serwisu mazdowskiego, do kogoś co nie jedną M6 jeździł i niech wyda opinię.
Jeśli od połowy Ci łapie, nic nie terkocze, gwiżdże, świszczy przy rozłączaniu i załączaniu sprzęgła to ok. A szarpanie przy zmianie biegów może wynikać z zupełnie czegoś innego np. poducha od skrzynki.
Jeśli od połowy Ci łapie, nic nie terkocze, gwiżdże, świszczy przy rozłączaniu i załączaniu sprzęgła to ok. A szarpanie przy zmianie biegów może wynikać z zupełnie czegoś innego np. poducha od skrzynki.
Ostatnio edytowano 23 wrz 2014, 19:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Witam
Mam problem ze sprzęgłem w mojej Madzi a konkretnie gdy zmieniam bieg na wyższy tak od 3 biegu ok.2500 rpm w górę to pedał sprzegła do połowy idzie bez problemu-płynnie a od połowy do końca już jest ciężej a od wyższych obrotów już nawet przed połową odczuwam takie jak by stukanie w podeszwę, delikatne drżenie, nie słychać przy tym żadnych dzwięków. 4 i 5 bieg to samo ale redukując biegi sprzegło działa bez problemów.Na luzie i przy ruszaniu też nie ma żadnych problemów sprzegło działa płynnie. Mazde posiadam ponad rok czasu i wczesniej tego nie było.
Czy problem jest ze sprzegłem??ale tu chyba by działo się coś cały czas?? czy może coś innego?? a może TTTM?? Wyczytałem na forum że jeszcze może być poduszka pod silnikiem ale objawów tego nie zauważyłem
Z góry dziękuję za pomoc
Mam problem ze sprzęgłem w mojej Madzi a konkretnie gdy zmieniam bieg na wyższy tak od 3 biegu ok.2500 rpm w górę to pedał sprzegła do połowy idzie bez problemu-płynnie a od połowy do końca już jest ciężej a od wyższych obrotów już nawet przed połową odczuwam takie jak by stukanie w podeszwę, delikatne drżenie, nie słychać przy tym żadnych dzwięków. 4 i 5 bieg to samo ale redukując biegi sprzegło działa bez problemów.Na luzie i przy ruszaniu też nie ma żadnych problemów sprzegło działa płynnie. Mazde posiadam ponad rok czasu i wczesniej tego nie było.
Czy problem jest ze sprzegłem??ale tu chyba by działo się coś cały czas?? czy może coś innego?? a może TTTM?? Wyczytałem na forum że jeszcze może być poduszka pod silnikiem ale objawów tego nie zauważyłem
Z góry dziękuję za pomoc
- Od: 9 lis 2013, 00:40
- Posty: 6
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 6 kombi 1,8 benzyna 2003
koledzy potrzebuję sugestii. Zaczęło mi się ślizgać sprzęgło, przy mocniejszym przyśpieszaniu obroty lecą w górę by po chwili spaść i dopiero normalnie ciągnąć wagon.
Co dokładnie będę musiał wymienić? Tarcza + łożysko + docisk? Czy może nie trzeba wszystkiego lub coś jeszcze?
Jakie sprzęgła możecie polecić?
Co dokładnie będę musiał wymienić? Tarcza + łożysko + docisk? Czy może nie trzeba wszystkiego lub coś jeszcze?
Jakie sprzęgła możecie polecić?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):Tarcza + łożysko + docisk
Jak zmieniać to już cały komplet, masz na długie lata spokój.
matthies napisał(a):Jakie sprzęgła możecie polecić
Jakiś czas temu czytałem o sprzęgle firmy AISIN, opinie mają dobre.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Spoko spoko, ja tylko proponuję tzw "wysokiej jakości zamiennik", oczywistą sprawą jest że za asortyment z wyższej półki trzeba wybulić więcej PLN, ale pozostawmy wybór w kwestii indywidualnej. Każdy będzie swoje chwalił.
kubsztyk napisał(a):Ja jeżdżę na Exedy i jest ok
Co prawda nie ze swojego doświadczenia, lecz z info z forum Hondy (mojej poprzedniej towarzyszki niedoli
Tutaj przykładowy zestaw dla Twojej M6:

Swoje kosztuje, ale myślę, że cena jest uczciwa, a sprzedający nie budzi zastrzeżeń
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Witam rok temu wymieniałem sprzęgło i to za 300zł jest raczej dobre jak chcesz sprzedać auto a jak chcesz nim pojeździć to kup Exedy tylko u mechanika widziałem exedy z allegro właśnie w cenie około 600zł a w opakowaniu było SLR za 300. Sprzęgła nie wymienia się co parę miesięcy więc raczej kup w sklepie albo zregeneruj , jak zamontują dobre okładziny to jest jak oryginał a ty masz link do IC drogo ale raczej pewnie.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 602010000/
Ja mam Exedy 15 tyś jak na razie jest dobrze
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 602010000/
Ja mam Exedy 15 tyś jak na razie jest dobrze
matthies napisał(a):szczerze powiem, że jestem zaskoczony. Spodziewałem się strzału od 900 w górę.
szczerze, to dałem najtańszy z allegro, który pasował do Twojego modelu ;–)
mick napisał(a):Witam rok temu wymieniałem sprzęgło i to za 300zł jest raczej dobre jak chcesz sprzedać auto a jak chcesz nim pojeździć to kup Exedy tylko u mechanika widziałem exedy z allegro właśnie w cenie około 600zł a w opakowaniu było SLR za 300. Sprzęgła nie wymienia się co parę miesięcy więc raczej kup w sklepie albo zregeneruj , jak zamontują dobre okładziny to jest jak oryginał a ty masz link do IC drogo ale raczej pewnie.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 602010000/
Ja mam Exedy 15 tyś jak na razie jest dobrze
to prawda – sprzęgło jest – bądź co bądź, bardzo ważnym i narażonym na ciągłe obciążenia podzespołem, więc tu nie powinno się oszczędzać; kupowanie na allegro to zawsze pewne ryzyko – chyba, że z odbiorem osobistym wtedy możesz tego "kota w worku" obejrzeć i powiedzieć "NIE"
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Witam ma pytanie co to moze byc kupilem miesiąc temu Mazde 6 2006rok 121koni 2.0 disel drga sprzeglo i wczoraj zapalila mi sie kontrolka od trakcji i silnika pojechalem na komputer i nic nie pokazalo pomocy 
-
adriangluszczenko
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6