Twardy pedał hamulca... Pompa podciśnienia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 7 cze 2010, 19:58

sowikPL napisał(a):Jaksa o jakie serwisowanie zacisku chodzi? Tak jak pisalem dzisiaj rozebralem ten zacisk i co sie okazalo po zdjeciu gumki z tloczka syfu na maxa i troszke rdzy.

No własnie , odpowiedziałes sobie sam :) "serwisowanie" czyli przeglady auta co 10 tys km ( w tym jest tez sprawdzenie zacisków ) Jak sam zrobiłes zacisk bedzie pewnie smigał – gratuluje.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez madziia 6 » 13 sie 2010, 14:59

Kupilem autko ktore stalo 11 miesiecy i jak widze mam ten sam problem na wolnych obrotach nacisne raz jest tak jakby ok potem pedal twardy zapala sie lampka jak jade i jest wiecej orotow ze 2000 dziala jako tako juz przerabiam 2 vacuum uzywane i jest podobnie pewnie sie zapchalo i ma malo oleju jesli ktos wie co moze byc innego prosze o pomoc z gory dzieki
Zbigniew
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 14:27
Posty: 4
Skąd: *Stolica*Polskiej*Piosenki*Opole / Köln / Dublin stolica kraju wielkiego pastucha Irlandia
Auto: Mazda 6 Sport Citd 2.0 136KM GG,po abdejcie oprogramowania jak stwierdzil irlandzki policjant odzutowiec, olej Elf tej samej firmy co DEXELIA

Postprzez damiango79 » 13 sie 2010, 16:11

Właśnie odebrałem autko z naprawionym problemem, jak w temacie. U mnie trzeba było wymienić vacum pompę i wyczyścić kanały olejowe w silniku. Jak się to ustrojstwo zapcha to pompa siada, bo jej praca jest uzależniona od podciśnienia wytwarzanego w układzie smarowania silnika. Koszt wymiany używanej pompy, czyszczenie silnika + wymiana oleju (odkręcają miskę olejową i górną część silnika) w autoryzowanym serwisie MAZDY to 1500 zł. – przynajmniej ja tyle zapłaciłem.
damiango79
 

Postprzez madziia 6 » 13 sie 2010, 16:44

Arkadius 73 napisał(a):Hubisco to trafiłeś na zaje...sty serwis.Współczuję.
ja jak narazie z tego forum sam zdiagnozowalem usunolem usterke z scv byl to jak sie okazalo 006(jesli jest powazny klopot mozna go odlonczyc auto jezdzi tylko do 1500obroto troche licho ale to lepiej niz zostac na drodze bo w ostatnim stadiu samoch nie odpalal juz) i mam nadzieje ze usune klopot z hamulcami jak bedzie duzy troche z pomoca mechanika tylko powiem mu co ma zrobic dzieki wszystkim z gory za pomoc
Zbigniew
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 14:27
Posty: 4
Skąd: *Stolica*Polskiej*Piosenki*Opole / Köln / Dublin stolica kraju wielkiego pastucha Irlandia
Auto: Mazda 6 Sport Citd 2.0 136KM GG,po abdejcie oprogramowania jak stwierdzil irlandzki policjant odzutowiec, olej Elf tej samej firmy co DEXELIA

Postprzez Steve » 9 wrz 2010, 19:47

Jaksa napisał(a):przyczyna jak w kazdej 6 , zapchany otwor w pierwszej kapie(walka rozrządu ) magistrali olejowej ( pompa vacum musi miec olej aby pracowala poprawnie ) co wiaze sie z wymontowaniem całej klawiaturki i rozrządu.


Czy zapchany otwór też może być przyczyną opisanego w tym wątku zachowania hamulca dla Mazdy w DiTD '99 ?

Ku ogólnej pożyteczności innych zainteresowanych pozwalam sobie podzielić się wypowiedzią Jaksy na PW :

Od: Jaksa
Do: Steve
Witam

W DiTD jeszcze nie doswiadczylem ale bardzo mozliwe to ta sama konstrukcja silnika.
Pozdrawiam J
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Czarna.Mamba » 14 lis 2010, 11:30

Witajcie

Potrzebuję pomocy z moją Madzią.
Mam podobny problem, jednak troszkę inaczej się objawia.
Mianowicie kupiłam moją Madzię nie cały miesiąc temu. Autko stało ponad dwa miesiące.
Na początku problem pojawiał się dość często. Twardy hamulec pojawia się tylko przy niskich obrotach oraz przy jałowym biegu gdy już się powolutku toczy.
Ostatnio zauważyłam, że nie zdarza się to tak często jak na początku. Nie mniej jednak jest to dla mnie troszkę niepokojące. Komputer niczego nie pokazuje, żadna lampka się nie świeci i nie sygnalizuje awarii. Co może być przyczyną?
Klocki, tarcze zostały wymienione.
Z góry dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2010, 23:24
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Steve » 14 lis 2010, 14:16

Nie sa to inne objawy. Problem twardego pedału pojawia się właśnie przy niskich obrotach lub na biegu jałowym poniewaz pompa nie produkuje wystarczajacego podcisnienia.
Jak podniesiesz obroty to mimo braku uszczelnienia skrzydełek pompy olejem podcisnienie sie pojawia.
Ewidentnie to brak dopływu oleju do pompy.
Zobacz tez viewtopic.php?f=89&t=105650
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Czarna.Mamba » 16 lis 2010, 14:27

Steve dzięki za pomoc.

Jutro jadę do mech. zobaczyć co się dzieje.
Jak będę już wiedziała co jest grane to napiszę.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2010, 23:24
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 16 lis 2010, 17:15

Jak to szostka to znam temat jest tutaj gdzies opisany ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Karol » 22 lis 2010, 14:21

Kurde u mnie chyba to samo ostatnio bawilem sie na drodze i po 5 wcisnieciu pedal twardy na jakies 2-3 sekundy po chwili znowu mieki i dziala czy to jest to o czym mowa w temacie ???

Wiem ze mam plyn do wymiany i wszystkie klocki ale jak czytam to calkowicie inny problem <nie> <oczy>

Pozdrawiam
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez maromarcin » 19 lip 2011, 08:44

witam Panowie

u mnie po wymianie uszczelki pod glowica i naprawie glowicy zauwazylem ze jak auto stoi i naciskam na pedal hamulca to on jest twardy – jak odpale silnik to robi sie odrazu miekki – pozatym wyskakuje mi blad – blad/przerwa w zasyssanym powietrza cos takiego – mechanik mowil ze moze to byc cos z podcisnieniami – ma mi to posprawdzac – jak teraz bede to spisze sobie dokladnie jaki blad pokazuje – no ale czy ten twardy pedal na zgaszonym silniku, a pozniej robi sie normalny – ma z tym cos wspolnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Wojtek » 19 lip 2011, 09:45

maromarcin napisał(a): jak teraz bede to spisze sobie dokladnie jaki blad pokazuje

czekamy...

maromarcin napisał(a):no ale czy ten twardy pedal na zgaszonym silniku, a pozniej robi sie normalny –

na wylaczonym silniku nie dziala pompa podcisnienia...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maromarcin » 22 lip 2011, 10:10

witam ponownie


wczoraj mechanik przyjzal sie mazdzie i ot co stwierdzil:


– pompa vacum – rzecholi przy obrotach ok 2 tys – to ja tez wiedzialem
– zmierzyl cisnienie jakie daje pompa i wyszlo jak dobrze pamietam 0,5 a niby powinno zamykac zegar – stwierdzil ze to duzo za malo – co za tym idzie zawor turba otwiera sie po malu- a powinien isc odrazu do gory – na zawor egr tez niby nie dochodzi cisnienie – bo pompa daje je za male – mierzyl miedzy innymi na tym duzym wylocie od gory tak jakby
– pozatym jest slyszalne takie syczenie delikatne powietrza

czy mogli cos zle zlozyc jak skladali glowice? – w sumie wczesniej te rzecholenie tez bylo slyszalne, ale nie wywalalo mi bledow – auto jezdzi, ma moc, nei gasnie – bledy jakie wczoraj sczytalismy to P 0101,
P 0401, P 0404 – mechanik stwierdzil ze te bledy wywala dlatego poniewaz pompa daje za male cisnienie – no i musze szukac drugiej pompy –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez maselek » 22 lip 2011, 10:21

maromarcin

Egr masz zaślepiony ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez maromarcin » 22 lip 2011, 10:36

nie wiem?

chyba nie, bo gdybym mial to pewnei mechanik by mi o tym powiedzial



Panowie mam jeszcze jedna prosbe – moglby ktos pstryknac pare fotek jak leca przewody podcisnienia – bo chcialbym sobie sam sprawdzic – jak u mnie jest a jak jest na innych mazdach – ale niestety nie mam niczego takiego pod reka – moglby ktos zrobic zdjecia i podeslac na meila do mnie???,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Wojtek » 22 lip 2011, 15:59

maromarcin napisał(a):bledy jakie wczoraj sczytalismy to P 0101

sprawdz intake... na nieszczelnosci...

maromarcin napisał(a):P 0401, P 0404


EGR

pozdrawiam
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 22 lip 2011, 16:02

maromarcin napisał(a):pare fotek jak leca przewody podcisnienia


Sprawdz czy nie wysunał ci się wezyk z niebieską kropką z egr. Z ta pompa twoj mechanik może mieć racje.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez maromarcin » 22 lip 2011, 16:26

dzis zauwazylem ze na luzie po parokrotnym wcisnieciu pedalu hamulca robi sie on twardy, jak dodam gazu to robi sie znowu miekki, i pompa vacum strasznei robi sie goraca

dodam ze przed wymiana uszczelki i robieniem glowicy nie bylo takich objawow, dopiero teraz – mysle czy to nie zatkany otwor w magistrali olejowej – i nie daje smarowania na pompe – chce sciagnac pompe i sprawdzic czy daje olej z walka – jest duzo roboty przy tym? – czy idzie miedzy pompa a silnikiem jakas uszczelka?

edit:

czy czyszczenie magistrali olejowej to pracochlonna robota – ile czasu moze zajac?
Ostatnio edytowano 25 lip 2011, 14:59 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze edytowac posty, a nie pisac kolejny... zadane pytanie nie wnosi nic nowego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

PostTen post został usunięty przez Gość 25 lip 2011, 14:59.
Powód: post pod postem

Postprzez maromarcin » 26 paź 2011, 16:35

witam ponownie

przyczyna twardego pedalu u mnie – brak smarowania na pompie vacum – wymieniajac uszczelke pod glowica(olsztynscy nawet nie mechanicy – tylko wymieniacze części) zaklejono w wiekszej czesci magistrale olejowa – co powodowalo brak smarowania – po wizycie u Jaksy – wszystko wrocilo do normy – sciagneli glowice i zalozyli nowa uszczelke i poskladali :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6