Trakcja na śniegu – DSC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krzych » 6 sty 2010, 00:13

mcbeth napisał(a):Mnie kiedyś za sugerowanie wykorzystania sprzęgła przez TCS wyzwano na tym forum od ignorantów technicznych krzywy

No bo to i nie jest uslizg sprzegla przeciez, ja to tylko porownalem jesli chodzi o odczucie kierowcy.

syberek1 napisał(a):tak jak zaciągniesz ręczny to czujnik abs-u wykrywa że koło stoi w miejscu

Dokladnie. Poza tym taka wlasnie zabawa (reczny + gaz, ale na wstecznym) wywolalem blad abs tworzac potezny poslizg a pozniej ostro naciskajac na hamulec hydrauliczny. Komputer zglosil od razu blad ABS/DSC i odmowil wspolpracy odnosnie hamowania i kontroli trakcji az do wylaczenia silnika. Dopiero po tym znow uznal ze jednak wszystko ok i dzialal normalnie. Latwo go oglupic ;P

iso napisał(a):jak lód na jeziorze będzie

Jestes hardkorem. Powodzenia :) (przyda Ci sie)

szatek dwie uwagi: bez zduszenia silnika o ile japoncy nie sa kompletnymi kretynami, i druga, hamowanie dyferencjalne – poki co nie zaobserwowalem, ale jestes druga osoba ktora to sugeruje, wiec chetnie sprawdze przy najblizszej okazji
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 6 sty 2010, 09:57

mcbeth napisał(a):Mnie kiedyś za sugerowanie wykorzystania sprzęgła przez TCS wyzwano na tym forum od ignorantów technicznych

Się nie dziwię :P DCS nie używa sprzęgła ;)
kobyll napisał(a):W maździe TCS nie steruje przepustnica, jak w grupie VAG

Napisłem:
brii napisał(a):wirtualną przepustnicą

czyli zmniejsza dawki paliwa na wtryskach.

krzych napisał(a):hamowanie dyferencjalne – poki co nie zaobserwowalem

Jak widziałem "kopiącą" Mazdę 6 GG to też tego nie zauważyłem – wychodzi na to, że nie używa hamulców...

krzych napisał(a):Dokladnie. Poza tym taka wlasnie zabawa (reczny + gaz, ale na wstecznym) wywolalem blad abs tworzac potezny poslizg a pozniej ostro naciskajac na hamulec hydrauliczny. Komputer zglosil od razu blad ABS/DSC i odmowil wspolpracy odnosnie hamowania i kontroli trakcji az do wylaczenia silnika. Dopiero po tym znow uznal ze jednak wszystko ok i dzialal normalnie. Latwo go oglupic

To japońce muszą jeszcze trochę popracować nad układami dla dummies ;)
Wystarczy przecież, że komp dostanie sygnał, że ręczny jest zaciągnięty i już wie co się dzieje – w niektórych markach to przewidzieli i kompy nie głupieją :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 6 sty 2010, 23:27

brii napisał(a):To japońce muszą jeszcze trochę popracować nad układami


Domyślam się, że porównujesz do Renaultów. W tej kategorii Maździe w porównaniu do Francuskiego producenta zostało jeszcze trochę do zrobienia ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krzych » 7 sty 2010, 00:04

brii napisał(a):Wystarczy przecież, że komp dostanie sygnał, że ręczny jest zaciągnięty

Nawet moj ELM go dostaje, a co dopiero komp ;P :) No coz, na wszystko znajdzie sie BUG ;)

Japonce sa moze i niekonwencjonalne, ale czasem mi sie wydaje ze malo sprytne ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krasus » 7 sty 2010, 00:19

Z największą przyjemnością poślizgałem się dziś z DCS i bez niego. Przyznaję, że naprawdę fajny wynalazek, najwięcej daje przy ruszaniu. Dzięki niemu można dużo dynamiczniej ruszyć. Jeśli zaś chodzi o poślizgi to jak sobie slalomowałem to auto lepiej trzyma się trasy, którą chciałbym pojechać. Acz zgadza się, że załącza się on z opóźnieniem, ja czuję już uślizg, a on nie;)

Swoją drogą, pochwalę się swoją głupotą: dziś przesadziłem w wyszukiwaniu skrótów do objechania warszawskich korków i zawiesiłem się przednim prawym kołem na ulicy Zatorze (dróżka idąca wzdłuż torów, na wysokości Ursynowa). Lewe było na śniegu więc przyczepność kiepska, a prawe w dziurze z wodą i błotem:/ Nic nie dałem rady sam zrobić i musiał mnie kumpel terenówką wyciągać...;) A stało się tak gdy zacząłem się wycofywać uznając, że dalej nie przejadę:/
pozdrawiam,
Krasus
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 13:13
Posty: 25
Skąd: Mysiadło / Warszawa
Auto: M6, 2.0 MZR-CD, 143KM, '07, kombi

Postprzez krzych » 7 sty 2010, 00:29

krasus napisał(a):Dzięki niemu można dużo dynamiczniej ruszyć.

I tam, ja jak daje w gaz to mi kolami slizga, choc jedzie. Ale kontrola trakcji to bym tego nie nazwal :P

krasus napisał(a):Swoją drogą, pochwalę

Ja kiedys tak po terenach przydworcowych wschodniego sobie pojezdzilem w ramach oszczednosci czasu – prawie sie spoznilem :P :D Czasem nie warto, lepiej znac pasy (gdzie ktorym najszybciej) na glownych trasach ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez alf28 » 7 sty 2010, 00:48

Trec_Londyn napisał(a):Pozatym powolnosc DSC to tragedia zanim sie zalaczy przod rozwalony
też mam takie wrażenie.na mokrym autko już leci na poślizgu. a reakcji DSC nie widać.przecholować na wąskiej drodze się bałem. dopiero go poznaje.
więc dzisiaj próba na śniegu.fajny łuczek, (gdzie standardowo co jakiś czas ktoś wylatuje z drogi) prędkość około 40km/h przy wchodzeniu celowo dodaje troszke gazu.koła mielą cały samochód wylatuje na przeciwny pas musze odpuścić, bo wylece z drogi :| gdzie DSC ?????? nie tam chciałem jechać :]
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez nissan » 7 sty 2010, 02:20

jaki sposób hamowania na oblodzonej drodze jest dla was efektywniejszy? (mowa tu a samochodach z ABS): mimo wszystko pulsacyjny czy pedał do podłogi na maxa?
Ostatnio jadąc (mazdą 6) przy prędkości dosłownie 20-30 km/h i minimalnej górce jadąc z górki dojeżdżam do skrzyżowania wciskam hamulec a tu słychać działanie ABS a auto jedzie dalej aż miło, co z tego że utrzymuję jazdę prosto skoro auto w ogóle praktycznie nie hamuje <jelen> oczywiście zatrzymałem się już za skrzyżowaniem,na szczęście nic nie jechało z przeciwka i obyło się bez buuuum, ale nie chcę nawet myśleć co by było gdyby prędkość była większa lub coś akurat jechało....z moich obserwacji wynika że albo ABS w zimie znacznie wydłuża drogę hamowania , albo to ja nie znam prawidłowej techniki jazdy autem z ABS zimą :| jak wy sobie z tym radzicie?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 10:31
Posty: 8

Postprzez krzych » 7 sty 2010, 02:28

nissan napisał(a):z moich obserwacji wynika że albo ABS w zimie znacznie wydłuża drogę hamowania

Slusznie wnioskujesz. Ja osobiscie sobie z tym jeszcze nie radze, dlatego Mazda jezdze bardziej z daleka niz polowka. Raz ze ciezka jest, dwa ze ma ABS ktory raz pomoze, a raz zaszkodzi.

Chetnie dorobilbym wylacznik, ale kto go zdazy wcisnac gdy zajdzie taka potrzeba....? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 7 sty 2010, 08:22

Riki napisał(a):Domyślam się, że porównujesz do Renaultów. W tej kategorii Maździe w porównaniu do Francuskiego producenta zostało jeszcze trochę do zrobienia oczko


A ponoć francuzy takie złe są. :P

Mam krótkie pytanie: czy po odpaleniu autka, palenie się kontrolki DSC Off na desce przez kilka minut to normalna sprawa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez alf28 » 7 sty 2010, 11:43

Lorbas napisał(a):
Riki napisał(a):Domyślam się, że porównujesz do Renaultów. W tej kategorii Maździe w porównaniu do Francuskiego producenta zostało jeszcze trochę do zrobienia oczko


A ponoć francuzy takie złe są. :P

Mam krótkie pytanie: czy po odpaleniu autka, palenie się kontrolki DSC Off na desce przez kilka minut to normalna sprawa?
nie wiem,ale u mnie przy temp.dochodzącej do -20 paliła się dłużej niż zwykle (znaczy jeszcze chwile po odpaleniu)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Lorbas » 7 sty 2010, 13:07

Czyli znów u mnie motyw temperatury. Dzięki.
Pzdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Prezzi » 7 sty 2010, 14:01

Lorbas napisał(a):Czyli znów u mnie motyw temperatury. Dzięki.
Pzdr!


a u mnie niezaleznie jaka jest temp dsc off gasnie po 3 – 4 sek wiec nie jestem taki pewien czy to takie normalne ..
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez krasus » 7 sty 2010, 14:16

U mnie jest tak, że lampka nie gaśnie od razu w sytuacji gdy odblokowuję alarm ukrytym przyciskiem przy kluczyku przekręconym na ON. Jeśli odblokuję na LOCK to gaśnie od razu.
pozdrawiam,
Krasus
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 13:13
Posty: 25
Skąd: Mysiadło / Warszawa
Auto: M6, 2.0 MZR-CD, 143KM, '07, kombi

Postprzez alf28 » 7 sty 2010, 15:42

Prezzi napisał(a):
Lorbas napisał(a):Czyli znów u mnie motyw temperatury. Dzięki.
Pzdr!


a u mnie niezaleznie jaka jest temp dsc off gasnie po 3 – 4 sek wiec nie jestem taki pewien czy to takie normalne ..
ale Ty masz disla :P
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez adas » 7 sty 2010, 16:13

Drodzy forumowicze
Z tym DSC i TSC czy jakoś tak, to troszkę jednak porażka w wykonaniu japońców. W zeszłym roku dokładnie, skręcając w lewo z prędkością ok. 20-30km/h wpadł w poślizg na śniegu i zatrzymałem się na betonowej stodole :)Całe szczęście, że tak wolno jechałem, ale lampa, zderzak do wymiany.Dziś jadąc podobnie skręcałem w prawo i...? Ucieka mi, więc ręczny i tylnym kołem łup! w krawężnik. Czytałem, że działa TSC od chyba 20 albo 30 km/h. To ja dziękuję za takie coś skoro i tak późno się włącza.
Ale z drugiej strony jak sobie pojedziecie na ręcznym nawet poniżej 20 km/h to po tym jak już masz uślizg, ładnie koryguję jazdę, ale na zwykłej drodze, może być już trochę za późno jak znajdę się na drugim pasie, więc jak to jest?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez brii » 7 sty 2010, 16:33

Tak to jest, że w instrukcjach od tych systemów napisano, że nie zwalniają one kierującego od ostrożności i posiadanie umiejętności. Warto porozstawiać gdzieś jakieś słupki i na śliskim porobić sobie slalom i inne takie. W instrukcji do mojego samochodu napisali, żeby jeździć nim tak jakby elektroniki stabilizującej nie było – zapomnieć o niej, nie liczyć na jej pomoc, mimo tego, że dosyć dobrze się sprawdza. To jest tylko pomoc w krytycznych sytuacjach do których nie powinno się dopuszczać.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MasterB » 7 sty 2010, 16:34

adas napisał(a):Dziś jadąc podobnie skręcałem w prawo i...? Ucieka mi, więc ręczny i tylnym kołem łup! w krawężnik.


adas napisał(a):Ale z drugiej strony jak sobie pojedziecie na ręcznym nawet poniżej 20 km/h to po tym jak już masz uślizg, ładnie koryguję jazdę, ale na zwykłej drodze, może być już trochę za późno jak znajdę się na drugim pasie, więc jak to jest?


Znaczy się, że jak ci tył ucieka to korygujesz to ręcznym?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez alf28 » 7 sty 2010, 16:47

nissan napisał(a):albo to ja nie znam prawidłowej techniki jazdy autem z ABS zimą ysz jak wy sobie z tym radzicie?
nie ważne czy zima,czy lato i sucha nawierzchnia ABS uczy pokory. poprostu jak się go ma to; on decyduje kiedy się zatrzymasz.drogi hamowania Ci nie skróci może ja najwyżej wydłużyć,to co zyskujesz to kierowalność
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez adas » 7 sty 2010, 18:04

MasterB napisał(a):
adas napisał(a):Dziś jadąc podobnie skręcałem w prawo i...? Ucieka mi, więc ręczny i tylnym kołem łup! w krawężnik.


adas napisał(a):Ale z drugiej strony jak sobie pojedziecie na ręcznym nawet poniżej 20 km/h to po tym jak już masz uślizg, ładnie koryguję jazdę, ale na zwykłej drodze, może być już trochę za późno jak znajdę się na drugim pasie, więc jak to jest?


Znaczy się, że jak ci tył ucieka to korygujesz to ręcznym?


Chodziło mi jak sobie sprawdzić działanie systemów w warunkach do tego odpowiednich, np. pusty ośnieżony plac parkingowy.

Wole udeżyć bokiem jak czołowo...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6