Bicie na kierownicy
troche wyzej napisalem:
"eksperymentalnie pozamieniac je miejscami i obrocic ich kierunek toczenia, nawet jesli sa kierunkowe.."
pozdr.
E
"eksperymentalnie pozamieniac je miejscami i obrocic ich kierunek toczenia, nawet jesli sa kierunkowe.."
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Mam to samo. U mnie takie drgania występują jak delikatnie puszczam gaz, po dodaniu gazu drgania ustępują. Opony na 100% ok, całe zawieszenie przód też na 100% ok – ktoś mi ostatnio podpowiedział, że może to być padające sprzęgło lub maglownica...
Mam to samo. U mnie takie drgania występują jak delikatnie puszczam gaz, po dodaniu gazu drgania ustępują. Opony na 100% ok, całe zawieszenie przód też na 100% ok – ktoś mi ostatnio podpowiedział, że może to być padające sprzęgło lub maglownica...
- Od: 30 lip 2012, 21:49
- Posty: 2
- Skąd: Braniewo, warmińsko-mazurskie
- Auto: Mazda 6 Hatchback
2.0 D 100kW
2004
Witam,
Jak koledzy powyżej mam ten sam problem z wyczuwalnym biciem kierownicy.
Najlepiej wyczuwalne przy prędkości 30-80km/h, wygląda to tak jak na filmiku z poprzednich postów, nasila się przy zdjęciu nogi z gazu, choć przy stałej jeździe też jest widoczne(przy puszczeniu kierownicy).
Koła wyważone na 0, przekładane z przodu na tył, tarcze i zaciski z przodu nowe, nic nie obciera (cały wisiał na podnośniku i na sucho kręciłem kołami-wszystkie płynnie), opony sprawdzone bez bąbli na felgach stalowych.
Dodam tylko, że czasami udaję się tak jakby ustawić przednie koła w takiej pozycji ze nie telepie kierownica, a przy następnym skręcie lub jeździe po łuku położenie względem siebie się zmienia i jest to samo
Przy 100-150km/h bicie już nie jest odczuwalne
Pomoże ktoś??
Jak koledzy powyżej mam ten sam problem z wyczuwalnym biciem kierownicy.
Najlepiej wyczuwalne przy prędkości 30-80km/h, wygląda to tak jak na filmiku z poprzednich postów, nasila się przy zdjęciu nogi z gazu, choć przy stałej jeździe też jest widoczne(przy puszczeniu kierownicy).
Koła wyważone na 0, przekładane z przodu na tył, tarcze i zaciski z przodu nowe, nic nie obciera (cały wisiał na podnośniku i na sucho kręciłem kołami-wszystkie płynnie), opony sprawdzone bez bąbli na felgach stalowych.
Dodam tylko, że czasami udaję się tak jakby ustawić przednie koła w takiej pozycji ze nie telepie kierownica, a przy następnym skręcie lub jeździe po łuku położenie względem siebie się zmienia i jest to samo
Przy 100-150km/h bicie już nie jest odczuwalne
Pomoże ktoś??
- Od: 8 lut 2013, 15:28
- Posty: 49
- Skąd: Gostyń
- Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA
u mnie przyczyną była lekko odstająca śruba tarczy ham.(wymieniali, dali jakąś inną i dosłownie niecały milimetr wystawała poza płaszczyznę tarczy)
Ale jeśli śruby masz stare i sam to robiłeś, to raczej to można też wykluczyć
Ale jeśli śruby masz stare i sam to robiłeś, to raczej to można też wykluczyć
Nie wiem czy rozwiązaliście już swoje problemy, ale mogę podzielić się swoim doświadczeniem. Też wyczuwałem delikatne luzy na kierownicy szczególnie przy skręcaniu na dziurach. Luzy były odczuwalne też przy szarpaniu samochodem przód tył (np podczas dodawania gazu czy puszczania) przy różnych prędkościach. Pasażer raczej tych luzów nie wyczuwał. Auta nie ściągało. Diagnozy różnych mechaników były różne: któryś z wahaczy, drążków, stabilizatorów, luzy na listwie, cuda wianki. Oczywiście nic nie wymieniałem bo zawieszenie miałem idealne, pojechałem do jednego magika i powiedział mi że jak kierownica długo jest w jednym położeniu to wyrabiają się plastiki które ją trzymają. Pomogła minimalna zmiana położenia kierownicy (wystarczyło leciutko ją wyciągnąć lub obniżyć czy też podwyższyć). Luzy ustały, 3 sek. roboty. Polecam sprawdzić, nic nie kosztuje a może to to.
- Od: 1 lis 2012, 16:49
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 sedan (GJ), 2.5 benzyna, 2015
yakoob85 napisał(a):...minimalna zmiana położenia kierownicy (wystarczyło leciutko ją wyciągnąć lub obniżyć czy też podwyższyć). Luzy ustały, 3 sek. roboty. Polecam sprawdzić, nic nie kosztuje a może to to.
tu chodzi o zmiane pozcji tzw. lunety, wielorowkowego połączenia kolumny kierowniczej
i tam nie ma żadnych plastików a nasmarowanie tego miejsca gęstym smarem niweluje problem i ewidentnie poprawia komfort użytkowania auta.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
po zmianie opon na nowe letnie pojawił się problem bicia na kierownicy przy hamowaniu. Jakieś 3-4 mce temu miałem to samo i były wtedy przetaczane tarcze i się uspokoiło. Tydzień temu, po zmianie opon na letnie (na tych samych felgach) bicie wróciło. Gdy po paru dniach podjechałem znowu do wulkanizatora – poprawił wyważenie kół (bo jak się okazało nie były dobrze wyważone i dlatego też mocno ściągały) ale bicie nie ustąpiło. Nie wierzę, że z dnia na dzień wykrzywiłbym tarcze tak, że wróciło bicie, tym bardziej przed samą wymianą było ok. Wulkanizator gdy ściągnął koła zobaczył, że tarcze nie są przykręcone do piast i wg niego właśnie to, że felga trzyma tarcze powoduje bicie i wykrzywianie się tarcz. Nie chce mi się w to za bardzo wierzyć, ale z drugiej strony to właśnie po zmianie kół bicie wróciło. Co o tym Panowie myślicie?
po zmianie opon na nowe letnie pojawił się problem bicia na kierownicy przy hamowaniu. Jakieś 3-4 mce temu miałem to samo i były wtedy przetaczane tarcze i się uspokoiło. Tydzień temu, po zmianie opon na letnie (na tych samych felgach) bicie wróciło. Gdy po paru dniach podjechałem znowu do wulkanizatora – poprawił wyważenie kół (bo jak się okazało nie były dobrze wyważone i dlatego też mocno ściągały) ale bicie nie ustąpiło. Nie wierzę, że z dnia na dzień wykrzywiłbym tarcze tak, że wróciło bicie, tym bardziej przed samą wymianą było ok. Wulkanizator gdy ściągnął koła zobaczył, że tarcze nie są przykręcone do piast i wg niego właśnie to, że felga trzyma tarcze powoduje bicie i wykrzywianie się tarcz. Nie chce mi się w to za bardzo wierzyć, ale z drugiej strony to właśnie po zmianie kół bicie wróciło. Co o tym Panowie myślicie?
- Od: 4 lip 2012, 01:26
- Posty: 18
- Auto: 6 2.0CiTD 136km 2003r
śruby, które mocują tarczę hamulcową...widać je po zdjęciu koła
Dopisano 1 maja 2013, o 13:55:
wstawiłem zdjęcie do wątku...w którym powinno się znaleźć (link powyżej)
Dopisano 1 maja 2013, o 13:55:
wstawiłem zdjęcie do wątku...w którym powinno się znaleźć (link powyżej)
Po tygodniu jeżdżenia bicie trochę się zmniejszyło, ale za to przednie koło od pasażera zaczęło bardzo mocno huczeć – obstawiam łożysko, bo im szybciej jadę tym mocniej huczy. Ale przy robieniu slalomu, żeby sprawdzić czy będzie huczeć mniej – nie ma różnicy – huczy podobnie przy mocnym skręcie w prawo i w lewo. Przy tym wyszło jeszcze, że przy mocnym skręcie słychać takie pojedyncze stuknięcie/kliknięcie właśnie z prawego koła. Jak robiłem geometrię to sprawdzana była zawiecha i nie było żadnych luzów. Czy takie stuknięcie może pochodzić właśnie od walniętego łożyska?
Zobaczymy co powie w sobotę mechanik, chociaż już mnie uprzedził, że za łożysko i wymianę zawoła 350zł
Zobaczymy co powie w sobotę mechanik, chociaż już mnie uprzedził, że za łożysko i wymianę zawoła 350zł
- Od: 4 lip 2012, 01:26
- Posty: 18
- Auto: 6 2.0CiTD 136km 2003r
Witam Szanownych Forumowiczow
Od pewnego czasu wyczuwam bicie na kierownicy. Wydaje sie ze idzie z dolu. Szczegolnie wyczuwalne jak podciagne na obrotach i gwaltownie odpuszcze.
Sadze ze przekladnia do regeneracji...
Moze maial ktos do czynienia w tym temacie.
Pozdrawiam
Od pewnego czasu wyczuwam bicie na kierownicy. Wydaje sie ze idzie z dolu. Szczegolnie wyczuwalne jak podciagne na obrotach i gwaltownie odpuszcze.
Sadze ze przekladnia do regeneracji...
Moze maial ktos do czynienia w tym temacie.
Pozdrawiam
- Od: 3 cze 2013, 19:51
- Posty: 29
- Skąd: SZCZECIN/BERLIN
- Auto: M6,2002,2.3 16V 166 PS, GG/GY
Kacperski napisał(a): Wydaje sie ze idzie z dolu.
To zacznij od opon,tarcze ,konicowki .A szukanie rozpocznij od zapytania sie w odpowiednim dziale ,bo ty tu o silniku nic nie piszesz.
Pozdro
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6