
Sprzęgło – problemy/pytania
Dzieki Koledzy, poszukam na szrotach a jak nie znajde to wyciagne i pospawam xD. Pozdro 

- Od: 26 sty 2013, 19:24
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 kombi,
Skrzynia biegów: Manual 5-speed
Silnik pojemność: 2261 ccm
Silnik: MZR-L3, 16V DOHC, 122kW (166KM)
Typ nadwozia: GY SportWagon
Witam!
Nie wiem czy w temacie ale licze na pomoc bo moze tutaj ktos bedzie wiedzial cos wiecej.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i prosze o pomoc w jednej sprawie...
Już zadrzyło mi się kilkakrotnie odwiedzic te forum i czytac na temat problemu zwiazanego ze sprzęgłem...
i oto mój problem przyjechalem po kilku dniach z wypadu do domu i wsiadlem do mojej mazdy 3 1.6 2005 zeby pojechac na zakupy... a tu niespodzianka pedal sprzegla zrobil sie nagle strasznie miekki i nie chcialy mi wskakiwac biegi wiec zaczalem szukac problemu...
Okazało sie ze wysprzeglik mi ciekl ( dowiedzialem sie ze w tym modelu to nawet nie rzadkosc i czesto sie ta czesc psula tymbardziej w 2005 roczniku)
Wiec wymienilem wysprzeglik w ktorym zaworek jest staly mechanik powiedzial ze bedzie sie odpowietrzal automatycznie na wlaczonym silniku pompowalem pedal i zaczelo dzialac coraz lepiej ale...
nadal zdarza sie ze czasami musze "go" troszke popompować zeby zrobil sie twardszy.
Co to moze byc wycieków nie mam ze zbiorniczka nic nie ucieka
zastanawiam sie czy cos z pompą sprzęgła wszystko ok? moze podczas wciskania pedalu tłoczek w pompie nie zawsze wraca na miejsce??? Pomożcie
dzieki!!!
Nie wiem czy w temacie ale licze na pomoc bo moze tutaj ktos bedzie wiedzial cos wiecej.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i prosze o pomoc w jednej sprawie...
Już zadrzyło mi się kilkakrotnie odwiedzic te forum i czytac na temat problemu zwiazanego ze sprzęgłem...
i oto mój problem przyjechalem po kilku dniach z wypadu do domu i wsiadlem do mojej mazdy 3 1.6 2005 zeby pojechac na zakupy... a tu niespodzianka pedal sprzegla zrobil sie nagle strasznie miekki i nie chcialy mi wskakiwac biegi wiec zaczalem szukac problemu...
Okazało sie ze wysprzeglik mi ciekl ( dowiedzialem sie ze w tym modelu to nawet nie rzadkosc i czesto sie ta czesc psula tymbardziej w 2005 roczniku)
Wiec wymienilem wysprzeglik w ktorym zaworek jest staly mechanik powiedzial ze bedzie sie odpowietrzal automatycznie na wlaczonym silniku pompowalem pedal i zaczelo dzialac coraz lepiej ale...
nadal zdarza sie ze czasami musze "go" troszke popompować zeby zrobil sie twardszy.
Co to moze byc wycieków nie mam ze zbiorniczka nic nie ucieka
zastanawiam sie czy cos z pompą sprzęgła wszystko ok? moze podczas wciskania pedalu tłoczek w pompie nie zawsze wraca na miejsce??? Pomożcie
dzieki!!!
-
Piorko
Wydaje mi się, że mam problem. Jak rozpędzam się dość agresywnie, przy 4000 wciskam sprzęgło, wrzucam następny bieg, obroty powoli spadają najpierw do 3200, od tego powoli opadają do 3000 i dopiero lecą dalej od kolejnego biegu.
Ślizga mi się sprzęgło? Przy ruszaniu nie mam takich problemów. Co robić
PS. postaram się nagrać film jak te obroty wyglądają.
Ślizga mi się sprzęgło? Przy ruszaniu nie mam takich problemów. Co robić
PS. postaram się nagrać film jak te obroty wyglądają.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):Ślizga mi się sprzęgło?
Spróbuj ruszyć z 3 biegu (obroty ok 1000) powinien motorek się zadusić, jeśli nie to może się ślizgać
-
miro62
ok jutro spróbuję. Wazne czy na zimnym/ciepłym silniku?
Dzisiaj zrobiłem krótki filmik, może za bardzo tego teraz nie widać, ale jak się wsłucha to słychać, że obroty nieco dłużej trzyma i trochę powoli ta wskazówka opada.
Może sprzęgło było jeszcze niedogrzane i dlatego słabiej to się uwidacznia.
no albo ja nie umiem zmieniac biegów >.<
Dzisiaj zrobiłem krótki filmik, może za bardzo tego teraz nie widać, ale jak się wsłucha to słychać, że obroty nieco dłużej trzyma i trochę powoli ta wskazówka opada.
Może sprzęgło było jeszcze niedogrzane i dlatego słabiej to się uwidacznia.
no albo ja nie umiem zmieniac biegów >.<
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a): na zimnym/ciepłym silniku?
Musi się podgrzać, na zimnym będą wyższe obroty
-
miro62
Witam. Jestem szczesliwym posiadaczem 6. Mam to auto od ponad 3 lat i jeszcze nic w nim nie wymienialem (no oprocz klockow, filtrow). Byłem mega zadowolony aż do momentu kiedy zaczęło dokuczać mi sprzęgło. Nie "ślizga" się, biegi wchodzą idealnie, świetnie znosi zmianę biegów przy wysokich obrotach, i nie jest problemem zrywne ruszanie. Problem tkwi przy delikatnym ruszaniu z 1. Strasznie trzesie autem, koła tak jakby buksują, poza tym pedał sprzęgła chodzi strasznie ciężko. Mechanik powiedział, że aż dziwne, aby hydrauliczne sprzęgło było takie "twarde". W końcu uznałem, że czas na wymiane, bo troche to irytujące, że trzesię autem przy ruszaniu, a nie chce startowac na wysokich obrotach bo to nie jest astra w gazie. Myślałem, że mazda6 to żaden wynalazek i kupie sprzęgło bez problemu. Ale w sklepach są braki, nawet nie można zamówić, bo hurtownie w ogóle nie posiadają i nic nie zapowiada się aby miały mieć te sprzęgła na stanie. Kiedyś widziałem, że takie sprzęgło do 1.8 firmy Luk kosztuje ok 500. W internecie znalazłem jakiejś innej firmy sprzęgło za 1000 zł, a to przecież benzynka a nie diesel z kołem dwumasowym, więc skąd ta cena?? Jak nie wierzycie poszukajcie sami. Proszę o pomoc i opinie odnosnie sprzęgieł, a także namiary na sklep udzież e-sklep gdzie można kupić dobre sprzęgło w rozsądnej cenie. Nie znam się na markach, a nie chce kupić badziewia i za nie zapłacić jak za zboże. Z góry dziękuję
- Od: 9 mar 2013, 18:28
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 1.8 Sport Wagon
2003 r.
a pytałeś w sklepie mazdaspeed?
ja chciałbym przy okazji powrócić do swojego filmiku. Analizowałem go dogłębniej i szczególną uwagę trzeba zwrócić przy zmianie z 1 na 2, gdzie przy spadaniu obrotów, w okolicy 4,5 słychać już rosnące obroty, a wskazówka jeszcze spada do ok 4 tysi.
Dodać jednak muszę, iż w międzyczasie okazało się, że poprzedni dopasowywany wężyk sprzęgła od VW zaczął puchnąć i wymieniam na OEM mazda. Zobaczę jak to będzie pracowało po wymianie.
ja chciałbym przy okazji powrócić do swojego filmiku. Analizowałem go dogłębniej i szczególną uwagę trzeba zwrócić przy zmianie z 1 na 2, gdzie przy spadaniu obrotów, w okolicy 4,5 słychać już rosnące obroty, a wskazówka jeszcze spada do ok 4 tysi.
Dodać jednak muszę, iż w międzyczasie okazało się, że poprzedni dopasowywany wężyk sprzęgła od VW zaczął puchnąć i wymieniam na OEM mazda. Zobaczę jak to będzie pracowało po wymianie.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witam.
W styczniu 2013 była wymieniana dwumasa LUK, sprzęgło Exedy oraz łożysko wyciskowe NTN. 2 tygodnie temu wymieniłem przewód od wysprzęglika – stary spuchł i pedał wpadł w podłogę. Dokładnie od momentu wymiany przewodu pojawiło się takie "chrupanie" / chrobotanie wyczuwalne na pedale sprzęgła w momencie zmiany biegu na wyższy podczas przyspieszania. Psiknąłem poprzez otwór w obudowie sprzęgła na łączenie łapy sprzęgła z łożyskiem wyciskowym, zgodnie z tym, co opisane w temacie o ciężko pracującym sprzęgle, jednak nie pomogło. Zauważyłem, że objaw nie występuje, gdy silnik jest wyłączony, na obrotach jałowych jest to ledwo co wyczuwalne, jednak wystarczy przytrzymać na postoju silnik na obrotach nawet 2000/min i już czuć chrupanie przy wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła. Czyli im większe obroty, tym silniejszy jest objaw.
Czy łożysko wyciskowe mogło zostać "zajechane" w ciągu niespełna 1,5 roku? Czy jest może jakaś inna przyczyna?
Wysprzęglik odpowietrzony po wymianie i przepłukany jednocześnie, aż zaczął lecieć świeży płyn.
W styczniu 2013 była wymieniana dwumasa LUK, sprzęgło Exedy oraz łożysko wyciskowe NTN. 2 tygodnie temu wymieniłem przewód od wysprzęglika – stary spuchł i pedał wpadł w podłogę. Dokładnie od momentu wymiany przewodu pojawiło się takie "chrupanie" / chrobotanie wyczuwalne na pedale sprzęgła w momencie zmiany biegu na wyższy podczas przyspieszania. Psiknąłem poprzez otwór w obudowie sprzęgła na łączenie łapy sprzęgła z łożyskiem wyciskowym, zgodnie z tym, co opisane w temacie o ciężko pracującym sprzęgle, jednak nie pomogło. Zauważyłem, że objaw nie występuje, gdy silnik jest wyłączony, na obrotach jałowych jest to ledwo co wyczuwalne, jednak wystarczy przytrzymać na postoju silnik na obrotach nawet 2000/min i już czuć chrupanie przy wciskaniu i puszczaniu pedału sprzęgła. Czyli im większe obroty, tym silniejszy jest objaw.
Czy łożysko wyciskowe mogło zostać "zajechane" w ciągu niespełna 1,5 roku? Czy jest może jakaś inna przyczyna?
Wysprzęglik odpowietrzony po wymianie i przepłukany jednocześnie, aż zaczął lecieć świeży płyn.
Witam.mam taki problem mianowicie po wcisnieciu sprzegla slychac swierszczeni piszczeni z tego co wyczytalem na forum to lozysko oporowe sprzegla ..moje pytanie to czy dojade na tym lozysku do Polski 1300km bo jestem Mazda za granica..i wymienie je juz u mechanika w Polsce.
Dopisano 27 cze 2014, 17:25:
czy jest ktos w stnie mi napisac czy mozna na tym lozysku przejechac jeszcze 1300 km? Z gory dziekuje....
Dopisano 27 cze 2014, 17:25:
czy jest ktos w stnie mi napisac czy mozna na tym lozysku przejechac jeszcze 1300 km? Z gory dziekuje....
- Od: 7 gru 2012, 21:03
- Posty: 31
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 136 km 2003
hatchback
Witam wszystkich użytkowników Maździnek.
Mam taki problem.
Otóż przy wciskaniu i wyciskaniu sprzęgła czuć wibracje na pedale i słychać mechaniczne "terkotanie'. Jest to wyczuwalne tylko w środkowej fazie zasprzęglania/wysprzęglania – w skrajnych cisza. Sprzęgło na włączonym silniku nie wciska sie płynnie jak na wyłączonym.
Co to może być???
Z góry dzięki za odpowiedzi
Mam taki problem.
Otóż przy wciskaniu i wyciskaniu sprzęgła czuć wibracje na pedale i słychać mechaniczne "terkotanie'. Jest to wyczuwalne tylko w środkowej fazie zasprzęglania/wysprzęglania – w skrajnych cisza. Sprzęgło na włączonym silniku nie wciska sie płynnie jak na wyłączonym.
Co to może być???
Z góry dzięki za odpowiedzi
-
astrefl
tym razem łączę
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Witam.
Czy wiecie jak sprawdzić stan/stopień zużycia sprzęgła?
moje wątpliwości dotyczą szarpania podczas zmiany biegów. moment w którym sprzęgło łapie jest bardzo precyzyjny, wydaje mi się że łapie w połowie albo trochę bliżej podłogi jak by było zupełnie nowe a auto już trochę lat ma. do tej pory miałem bardziej sfatygowane auta i sprzęgło funkcjonowało zupełnie inaczej i trochę nie wiem co o tym myśleć czy jest wymienione na nowe czy już sie kończy?
Czy wiecie jak sprawdzić stan/stopień zużycia sprzęgła?
moje wątpliwości dotyczą szarpania podczas zmiany biegów. moment w którym sprzęgło łapie jest bardzo precyzyjny, wydaje mi się że łapie w połowie albo trochę bliżej podłogi jak by było zupełnie nowe a auto już trochę lat ma. do tej pory miałem bardziej sfatygowane auta i sprzęgło funkcjonowało zupełnie inaczej i trochę nie wiem co o tym myśleć czy jest wymienione na nowe czy już sie kończy?
- Od: 13 lip 2014, 15:45
- Posty: 24
- Auto: mazda 6 2.0 PB 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6