Hamulce – różne problemy
Witam. Nie znalazłem na forum podobnego problemu dlatego zacząłem nowy wątek.
Co to może być? Puka mi coś Przy hamowaniu Przy małych prędkościach. Np Dojeżdżając do skrzyżowania lub hamując przed progiem spowqlniajacym. Jest to pukniecie z każdym wcisnieciem hamulca . Nie jest to metaliczny puk. Myślałem że to zaciskajace się hamulce na tarczy, ze względu na to ze dość słabo wyciszone są nadkola, ale czy rzeczywiście? puk dochodzi tak jak by z prawego koła przedniego.
Co to może być? Puka mi coś Przy hamowaniu Przy małych prędkościach. Np Dojeżdżając do skrzyżowania lub hamując przed progiem spowqlniajacym. Jest to pukniecie z każdym wcisnieciem hamulca . Nie jest to metaliczny puk. Myślałem że to zaciskajace się hamulce na tarczy, ze względu na to ze dość słabo wyciszone są nadkola, ale czy rzeczywiście? puk dochodzi tak jak by z prawego koła przedniego.
- Od: 1 lis 2014, 22:48
- Posty: 22
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.
dziadson1 – nie chcę się tu bawić w forum nazi albo pseudo moderatora, ale podobne wątki juz były, nawet jesli nie identyczne, to podobne, możesz zadawać w nim/nich pytania, ktoś na pewno odpowie
U mnie takie objawy dawał zbyt duży luz zacisku hamulcowego na prowadnicy zacisku. Identyfikacja miejsca, z którego pochodzi dźwięk/hałas była dość trudna, u mnie akurat stukał tylny zacisk, chociaż na początku byłem przerażony, że mam do wymiany coś w przednim zawieszeniu.
Spróbuj poruszać ręką zacisk(i), jeśli którykolwiek będzie się ruszał w jakikolwiek inny sposób niż poosiowo względem prowadnicy, to doraźnie pomaga porządne nasmarowanie prowadnic oraz tulei w które wchodzą prowadnice. Stukanie znika, luz nie. Wkrótce jednak będzie trzeba wymienić prowadnice.
Poza tym może to być maglownica, któryś z wahaczy... opcji jest pełno, forum zna 90% z nich, przeglądaj wątki i szukaj rozwiązania dla siebie:)
P.S. Pytania ode mnie:
– czy ktoś zna wymiary nominalne prowadnic zaciskowych do M6?
– czy jest ryzyko, że to tuleja w zacisku się wyrabia (rdza, tarcie) i założenie nowych prowadnic nie da oczekiwanego efektu?
U mnie takie objawy dawał zbyt duży luz zacisku hamulcowego na prowadnicy zacisku. Identyfikacja miejsca, z którego pochodzi dźwięk/hałas była dość trudna, u mnie akurat stukał tylny zacisk, chociaż na początku byłem przerażony, że mam do wymiany coś w przednim zawieszeniu.
Spróbuj poruszać ręką zacisk(i), jeśli którykolwiek będzie się ruszał w jakikolwiek inny sposób niż poosiowo względem prowadnicy, to doraźnie pomaga porządne nasmarowanie prowadnic oraz tulei w które wchodzą prowadnice. Stukanie znika, luz nie. Wkrótce jednak będzie trzeba wymienić prowadnice.
Poza tym może to być maglownica, któryś z wahaczy... opcji jest pełno, forum zna 90% z nich, przeglądaj wątki i szukaj rozwiązania dla siebie:)
P.S. Pytania ode mnie:
– czy ktoś zna wymiary nominalne prowadnic zaciskowych do M6?
– czy jest ryzyko, że to tuleja w zacisku się wyrabia (rdza, tarcie) i założenie nowych prowadnic nie da oczekiwanego efektu?
- Od: 9 lis 2014, 19:15
- Posty: 33 (0/1)
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)
Ok. Dzięki za informacje. Napewno sprawdzę to co napisałeś. Co do tematu to szukałem takiego i znalazłem chyba dwa dotyczące podobnych objawów, lecz były to trochę inne stuki i raczej przy większych prędkościach. Tematy były już trochę stare i zastanawiałem się czy odgrzebywac je czy założyć nowy wątek. Postanowiłem nowy temat rozpocząć. Jeżeli coś źle zrobiłem to przepraszam.
- Od: 1 lis 2014, 22:48
- Posty: 22
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.
Wiesz, akurat kwestia tego czy zakładać nowy wątek czy odgrzewać stary jest trochę subiektywna, musielibyśmy usiąść i porzadnie go przedyskutować
, żeby dojść do jednego wspólnego wniosku
A czy jadąc po dziurach też pojawiają ci się takie stuki? Czy są powiązane tylko z hamowaniem?
A czy jadąc po dziurach też pojawiają ci się takie stuki? Czy są powiązane tylko z hamowaniem?
- Od: 9 lis 2014, 19:15
- Posty: 33 (0/1)
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)
dziadson1 napisał(a):Tematy były już trochę stare i zastanawiałem się czy odgrzebywac je czy założyć nowy wątek
w takich przypadkach zawsze dopisujemy się do istniejącego wątku. Rodzaj stuków, puków i innych hałasów ma drugorzędne znaczenie
tym razem łączę.
Więc tak. Hamulce były robione po raz pierwszy rok temu przód i tył kocki japanparts piszczały jak głupie i to niezależnie od pogody. Po 8 tyś jeden z zacisków tylnych nie odbijał zbyt dobrze wiec klocek starł się do blachy i poniszczył tarczę. Więc zakupiłem na tył tarcze textar pro + klocki bosh na 2 osie, została zrobiona regeneracja tylnych zacisków. . I tu zaczęła się jadka
po 2 tyś piszczenie zrobiło się coraz większe .... i tym razem z przodu. mechanik zrobił regenerację zacisków przód i przetłoczył tarcze. Był spokój 500 km i znów piski jak u hamującej starej lokomotywy
Pojechałem do niego znów. Okazało się że jakieś paprochy były w klockach. zostały cytuje ,, wydłubane,, a cały układ nasmarowany. ten sam wynik 2 dni i znów piszczenie powróciło. Wymienione też wszystkie blaszki klockków. zainwestowałem 1400 zł a efekt jest taki jak był . Ewidentnie piski dochodzą z przedniej osi, chodź lewa znacznie głośniej. Ostatnio odginal te obudowy tarcz od strony wew. Ale to też nic nie pomogło. Widzę kompletną bezradność z jego strony. Pal licho wydane pieniądze, było mineło. Ale teraz chcę zrobić przód tarcze i klocki ATE tylko nie chcę by znów scenariusz się powtórzył. Może ktoś z sympatycznych kolegów może naprowadzić co jest powodem 
Klocki kupiłeś h...e i piszczy co może piszczeć ,co do tarczy to nie wiem pomykam na ori ,poczytaj jest o tym masa każdy co innego wybór
,sam nie wiem co kupić
Ostatnio edytowano 18 cze 2015, 06:25 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Powód: wulgaryzmy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam kolegów i proszę o pomoc w zdiagnozowaniu swojego problemu.
Otóż po wymianie tylnych klocków hamulcowych pojawił się problem w postaci dziwnego dźwięku przy hamowaniu z prawego tylnego koła, ciężko go nazwać ale jest podobny do dźwięku, który się pojawia gdy najedziemy kołem na chropowate poziome pasy ruchu na jezdni tylko dużo bardziej donośny. Czy ktoś miał taki objaw lub wie czym jest spowodowany?
Otóż po wymianie tylnych klocków hamulcowych pojawił się problem w postaci dziwnego dźwięku przy hamowaniu z prawego tylnego koła, ciężko go nazwać ale jest podobny do dźwięku, który się pojawia gdy najedziemy kołem na chropowate poziome pasy ruchu na jezdni tylko dużo bardziej donośny. Czy ktoś miał taki objaw lub wie czym jest spowodowany?
Panowie, mam pytanie, czy istnieje możliwość wymiany osłony przeciwpyłowej w zacisku hamulcowym bez demontowania tłoczka. Czyli wymiana tej pierwszej uszczelki bez wymontowywania zacisku i odpowietrzaniu. Proszę o informację.
Zapomnij. Chyba, że Jesteś czarodziejem
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Dzięki kolego risto77

Cześć, u mnie problem z biciem podczas hamowania od prędkości 80km/h – drgania na kierownicy i delikatnie na hamulcu.
Wymienione:
– tarcze i klocki z przodu
– piasta i łożysko prawy przód
– drażek i końcówka drążka kierowniczego
– ustawiona zbieżność, geometria i kąty z tyłu
– nowe opony Dunlop Bluresponse 205/55/16
– felgi nie pokrzywione
– brak bicia na piaście/tarczy
Brakuje mi już pomysłów co dalej. Tylne hamulce od nowości – brać się za wymianę? Jakieś inne pomysły?
Wymienione:
– tarcze i klocki z przodu
– piasta i łożysko prawy przód
– drażek i końcówka drążka kierowniczego
– ustawiona zbieżność, geometria i kąty z tyłu
– nowe opony Dunlop Bluresponse 205/55/16
– felgi nie pokrzywione
– brak bicia na piaście/tarczy
Brakuje mi już pomysłów co dalej. Tylne hamulce od nowości – brać się za wymianę? Jakieś inne pomysły?
Zaciski były rozbierane ? U mnie też biło podczas hamowania, bo wymianie przeczyszczeniu prowadnic zacisków i założeniu nowych bolcy/sworzni jak ręką odjął
Jeśli tył do roboty to rób.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
guzu napisał(a):Cześć, u mnie problem z biciem podczas hamowania od prędkości 80km/h – drgania na kierownicy i delikatnie na hamulcu.
Wymienione:
– tarcze i klocki z przodu
– piasta i łożysko prawy przód
– drażek i końcówka drążka kierowniczego
– ustawiona zbieżność, geometria i kąty z tyłu
– nowe opony Dunlop Bluresponse 205/55/16
– felgi nie pokrzywione
– brak bicia na piaście/tarczy
Brakuje mi już pomysłów co dalej. Tylne hamulce od nowości – brać się za wymianę? Jakieś inne pomysły?
Jezeli tylne hamulce masz od nowosci, to po 10 latach z tylu jest jakas rzepa a nie tarcza hamulcowa. Wymien tarcze i klocki.
to i ja zapytam.
Ostatnio trochę jeździłem szybciej. Zauważyłem, że przy mocnym hamowaniu ze 180 do 60 nagle hamulce zaczynają buczeć i pojawia się delikatne szarpanie na kierownicy. Nie wiem czy to krzywe tarcze, bo przy normalniej jeździe nic na kierownicy nie bije. Może pod wpływem dużej temperatury się wyginają czy coś? Kto wie?
Ostatnio trochę jeździłem szybciej. Zauważyłem, że przy mocnym hamowaniu ze 180 do 60 nagle hamulce zaczynają buczeć i pojawia się delikatne szarpanie na kierownicy. Nie wiem czy to krzywe tarcze, bo przy normalniej jeździe nic na kierownicy nie bije. Może pod wpływem dużej temperatury się wyginają czy coś? Kto wie?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Przez ostatni tydzień miałem coś takiego, wczoraj wizyta u mechanika. Diagnoza, brak klocków.matthies napisał(a):przy mocnym hamowaniu ze 180 do 60 nagle hamulce zaczynają buczeć i pojawia się delikatne szarpanie na kierownicy

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6