Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dazwid » 9 wrz 2014, 05:33

Wczoraj się w końcu udało <jupi> Użyłem do tego 3 sposobów na raz :D
Wkręciłem śrubę 8mm w otwór w tarczy, w uchwyty na zacisk wkręciłem dwie śruby 10mm z nakrętkami do wypchnięcia tarczy. Gdy śrubami nie mogłem już dalej dokręcać, przywaliłem w tarcze 3 razy młotkiem i puściła <jupi>
Cieszyłem się jak małe dziecko <ok>
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez matthies » 9 wrz 2014, 17:27

gratuluję sukcesu <spoko>
ciekawość mnie zżera jak ta tarcza wygląda. Dasz radę zafocić ?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dazwid » 10 wrz 2014, 21:28

Jasne, jutro wrzucę foty, ale uwierz mi przestraszysz się jak zobaczysz moją tarcze <rotfl>
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez matthies » 11 wrz 2014, 20:13

właśnie dlatego jestem zainteresowany
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez cinekzrajca » 14 paź 2014, 08:14

Co myślicie i zaciskach firmy TRW http://www.m.iparts.pl/czesc/zacisk-ham ... CX722.html . Czy jakościowo są dobre?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 21:56
Posty: 60
Skąd: Monachium / Radom
Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016

Postprzez miro62 » 14 paź 2014, 08:54

cinekzrajca napisał(a):Co myślicie i zaciskach firmy TRW

Firma dobra, cena spora :> wolałbym regenerować ;)
dazwid napisał(a):przestraszysz się jak zobaczysz moją tarcze

Ja doznałem <szok> jak zobaczyłem swoją tylną, czułem że coś jest nie halo ale zostało ok 50 km do domu i do tego w nocy. Sprawdzałem co jakiś czas jak mocno się grzeje, i o dziwo po dojechaniu na miejsce odpuściło albo się na tyle wytarło, że tarcza była lekko ciepła <oczko>

Obrazek
miro62
 

Postprzez brodaM6 » 14 paź 2014, 08:56

Ja ma na zbyciu 1000 niech inwestuje ,ja osobiście poszedłbym już w mps 320 mm używki można było tu na forum za 500 kupić :P
Klocek sie skończył, miałem podobnie z przodu sssssssssssssssszur do domu dobrze ze blisko było :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez cinekzrajca » 14 paź 2014, 10:42

Panowie cena spora na iparts.pl 920 , jak wejdziecie na intercars 820 zł a na niemieckim ebay po kursie z dzisiaj 657,85 PLN, tak samo jest z innymi częściami chodź by amortyzatory tył KYB różnica w cenie czasami nawet 120 zł na parze. Jak masz możliwość to szukasz gdzie taniej. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 21:56
Posty: 60
Skąd: Monachium / Radom
Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016

Postprzez MI$ » 21 paź 2014, 12:32

Moja cierpliwość dobiegła końca ;)
A świadomość niebezpieczeństwa sięga zenitu :D
Najpierw zapieczony prawy przód – wymiana na używkę ale w bdb stanie
Jakieś dwa miesiące temu zapiekający się tył z popiskiwaniem przy 80-100km/h. Na przemian prawy i lewy.Przeczyszczenie i jakoś się uspokoiło.
A dziś gorące koło – lewy przód <glupek2>

Panowie !!
Wymiana na nowe czy regeneracja?
Wszystkie cztery bo chcę zrobić raz a porządnie i zapomnieć o problemie !

Jak nowe to jakie? Zamienniki, regenerowane czy szukać OEM?
A jak regenerować to gdzie ? Mieszkam we Wrocławiu. Mogę dojechać ale nie za daleko bo mi się koło zagotuje ;)
Help <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez xRafalx » 21 paź 2014, 12:59

ja osobiście to bym oddał jakiemuś dobremu mechanikowi który by twoje oryginały zregenerował :)
Ostatnio edytowano 21 paź 2014, 18:52 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez brodaM6 » 21 paź 2014, 17:53

Samemu można to,zrobić jest fotorelacja :) ,regeneruj
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 21 paź 2014, 18:19

jeśli wycierasz jesienne gile z nosa w banknoty stuzłotowe, to ja bym kupił wszystko nowe od ATE :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 21 paź 2014, 20:27

Matthiu co ty cipiesz ,jesienne gile <rotfl>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez MI$ » 24 paź 2014, 09:08

Hehe, gili brak ale i banknotow tez :(
Bedzie regeneracja :)
Pochwale sie efektem juz po :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez matthies » 25 paź 2014, 15:17

brodaM6 napisał(a):co ty cpiesz

matthies napisał(a):jesienne gile

:]
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Hubix » 25 lis 2014, 00:06

Witam

Mam problem z przednimi hamulcami.

Przy hamowaniu jest bardzo duże bicie na kierownicy oraz trzęsie budą. Jak hamuje to efekt jest taki jakbym jechał na krzywej oponie. Buja samochodem góra – dół. W rytm tego bujania piszczy hamulec.

Zaciski mam odświeżone (wypiaskowane), nowe gumki, wszystko nasmarowane, oraz nowe klocki.


Czyżby krzywe tarcze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez xRafalx » 25 lis 2014, 10:24

Jeśli mówisz, że masz wszystko z zaciskami porobione i chodzą na prowadnicach bez oporu to mogło by znaczyć, że tarcze krzywe :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MI$ » 1 gru 2014, 13:53

Nerwów ciąg dalszy przy regenerowaniu i malowaniu ale mam nadzieję że to już koniec !!

Przy wielkiej pomocy Risto zaciski właśnie się montują i mam nadzieję po ponad miesiącu wsiąść wreszcie do swojej Madzi <jupi>

Ale do rzeczy:
1. przód rozebrany na części pierwsze, wypiaskowany, wymalowany, poskładany do kupy + reperaturki
2. z tyłem troszku zachodu było; śruby tak zapieczone że nie dało się ich odkręcić i dlatego :
– jarzma poszły do tokarza by rozwiercił śruby
– zaciski kupione nowe zamienniki (NTY) bo ze starych nie dało się odkręcić śruby od ręcznego co wykluczało wypalanie w piecu
wszystko rozebrane na części pierwsze, wypiaskowane, wymalowane i poskładane do kupy.

Kolor mimo że nie czerwony (nie lubię się rzucać w oczy) robi naprawdę wrażenie.
Zwie się stare srebro (w rzeczywistości ciemniejszy niż na fotkach)

Fotki niestety nie z auta bo zakładają się od razu zimówki na stalówkach (aż żal ;) ) i nic nie widać.
Relacja z auta na wiosnę.
Teraz porównanie przed i po
A więcej fotek w linku poniżej
https://www.dropbox.com/sh/h5bv1q7a2l8a ... UJn0a?dl=0
Załączniki
1a.jpg
Jarzma przed...
1b.jpg
... i po
1c.jpg
1d.jpg
2c.jpg
Zaciski przód przed ...
2d.jpg
... i po
3a.jpg
Zaciski tył przed ...
3b.jpg
... i po
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez risto77 » 1 gru 2014, 18:36

Piękna robota :D
Takie jak u mnie

Obrazek
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez MI$ » 2 gru 2014, 09:46

Przód zamontowany :–)
Niestety z tyłem jest problem – wsiąkły śruby mocujące jarzmo do zwrotnicy i trzeba dziś kupić nowe :(
Tak wygląda przód:
Załączniki
20141201_150806.jpeg
20141201_150809.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6