Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez leszekn » 12 gru 2013, 19:07

Forys napisał(a):pompowanie pedałem hamulca powoduje zapalanie się kontrolki hamulca ręcznego.

Zapalenie się kontrolki hamulca ręcznego jest wtedy gdy pompujesz na włączonym silniku (czyli ze wspomaganiem) i jak pedał zaczyna być już twardy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez Forys » 12 gru 2013, 19:52

Tak dokładnie na włączonym silniku.
...wars come and go but my soldiers stay eternal...
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 19:59
Posty: 109 (0/10)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2016 2.0 165 KM Hatchback SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 12 gru 2013, 20:28

Forys napisał(a):Układ działa, ale podczas pracy nie świeci się żółta kontrolka od ABS'u.

nie kojarzę, żeby się coś zaświecało przy uruchamianiu ABS...
Jedynie przy szybkim ruszaniu (zerwanie przyczepności) i przy traceniu kontroli nad autem świeci się kontrolka "auto w poślizgu"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez yessica » 21 gru 2013, 10:30

Witam :)

jestem nowa na tym forum i jeszcze z całym dobrze się nie zapoznałam, więc jeśli taki wątek już był to bardzo przepraszam i proszę o wyrozumiałość:)
Od paru dni jestem posiadaczką Mazdy 6 :) wszystko wydawało się super w samochodzie i wczoraj zauważyłam niepokojącą rzecz . Przy ruszaniu czuć jak by samochód hamował(gdy chcę ruszczyć na jedynce bez gazu samochód gaśnie), gdy już rozpędzę się do np 60 km/h i wrzucę na luz auto dosyć szybko zbija prędkość do zera. Po zakończonej jeździe wyczułam ciepło i lekko nagrzaną felgę przedniego koła. Co to może być za przyczyna ? Może ktoś miał podobny problem.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 10:20
Posty: 4
Auto: Mazda 6
1.8 Benzyna
2003

Postprzez thing » 21 gru 2013, 11:07

Trzeba przeglądnąć zacisk hamulcowy, możliwe że się zapiekł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 11:16

thing napisał(a):możliwe że się zapiekł.

kolega dobrze prawi. Mazda lubi sobie zapiec zacisk.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 21 gru 2013, 11:29

Ta ciepła felga to po tym rajdzie od ze 0 do 60km ,czy po dłuższej jeździe,nie odczowasz ze coś blokuje koło ,ja ewidentne czułem jak mi klocek trze o tarcze ,a fela była gorąca bardzo . Zapieczonego zacisk = brak hamulca na danym kole ,słaby hebel ,lub zablokowanie przez klocek tarczy ale to już powinno sie odczuć .
Ostatnio edytowano 21 gru 2013, 11:39 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 21 gru 2013, 11:33

yessica napisał(a):jeśli taki wątek już był to bardzo przepraszam i proszę o wyrozumiałość:)

wybaczamy – wątek dodany do odpowiedniego :)

yessica napisał(a):Po zakończonej jeździe wyczułam ciepło i lekko nagrzaną felgę przedniego koła.

jak zacisk się zapieka, to felga jest gorąca już po kilku km...

niewątpliwie jednak jest to słaby punkt M6 i warto podstawić lewarek po kolei pod każdym kołem i zakręcić w celu kontroli – wyraźne opory świadczą o problemie z zaciskiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 21 gru 2013, 14:56

1. Oczyścić zacisk, miejsca mocowania klocka
2. Nasmarować i umyć tłoczek
3. Nasmarować i umyć prowadnicę
4. Można wymienić wszystkie gumki na zacisku
3. Odpowietrzyć hamulce


Ja widzę u siebie, że jak jadę szybko np powyżej 100km/h i zahamuję to tak jakby jedna strona hamulca puszczała szybciej niż druga jak już zwolnię pedał hamulca. Kwestia odpowietrzenia ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez yessica » 21 gru 2013, 15:40

dziękuje Wam bardzo za odpowiedzi, czyli szykuje się wydatek u mechanika :(
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 10:20
Posty: 4
Auto: Mazda 6
1.8 Benzyna
2003

Postprzez yessica » 24 gru 2013, 00:59

faktycznie mieliście racje to było to ... zapieczone zaciski :) problem udało się naprawić , dziękuje za pomoc <oczko>
Początkujący
 
Od: 21 gru 2013, 10:20
Posty: 4
Auto: Mazda 6
1.8 Benzyna
2003

Postprzez koval888 » 11 sty 2014, 19:45

w czerwcu wymieniłem tarcze przód i klocki na nowe bo już trochę zjechane były, przy okazji wymienili mi prawy przód łożysko i zaczęły się problemy ( a nie było ich od 5-ciu lat). Po 1500km tarcze pokrzywione tłuką jak cholera- do wymiany. Założyli nowe zostawiając klocki z poprzednich...kolejne około 1500km znowu pokrzywione- pojechałem spowrotem, zmienili znowu na nowe za friko ...przeczyścili zaciski, zostawili znowu te same klocki bo mówią, że są dobre.... kolejne 1,5 tys km i znowu mam pokrzywione tarcze zaczynają tłuc jak cho....ra jak hamuję powyżej 90km/h. Ostatnio juz mi powiedzieli, że nastepnym razem do wymiany pójdzie wszystko bo nie wiedzą co to jest ( zaciski? piasty?). Mieszkam w UK i tutejsi specjaliści są chyba do Kitu, nie mam zamiaru wydawać masy pieniędzy na wszystkie nowe części, jakie sobie wymyślą... Dodam, że przy jeździe lekko ściąga mi w lewo, po hamowaniu sprawdzałem alusy są leko ciepłe, nawet nie gorące. Proszę o jakąś poradę, sugestię co i jak?
[color=#800000]Mazda5 CR RF 2008 2.0D 143 KM Sport[/color]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2014, 23:00

Dziwne ze nie dzieje sie nic poza ściąganiem w prawo przez te 1,5tys. Ja założyłem nowe klocki na nie przytoczone tarcze i brzytwa . Do nowych tarcz nowe klocki !. Może winna tarcz wygina od temperatury pakują jakieś gowno .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez koval888 » 12 sty 2014, 02:50

No właśnie troche dziwne, sprawdzali niby na maszynie czy to tarcze czy piasta i juz 3 kpl tarcz wymienione za każdym razem inne,założe kolejne ale dam nowe klocki i chyba rozejrze sie za zaciskami nowymi, dziwny przypadek albo beznadziejni mechanicy
[color=#800000]Mazda5 CR RF 2008 2.0D 143 KM Sport[/color]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez wujek116 » 12 sty 2014, 11:49

moim zdaniem mechanicy do bani bo jeszcze nie słyszałem o takiej akcji . podstawowa zasada jest taka że jak idą nowe tarcze to daje się nowe klocki !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez brodaM6 » 12 sty 2014, 12:46

Jak by cos z Piastą to odrazu byś odczuł drgania,podobnie z prowadnicami
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez mansonik » 29 sty 2014, 16:49

Witam,

Przy okazji naprawy wycieku w jednym z zacisków hamulcowych z tyłu okazało się że mechanik zamontował mi trochę inny tłoczek hamulcowy, który był o kilka milimetrów krótszy niż powinien być i mało tego, nie pasowała mu ta sprężynka która wchodzi w głąb tłoczka z uwagi na to że wewnątrz miał mniejszą średnicę więc ją wyrzucił. Teraz nie bardzo wiem gdzie taką część kupić bez kupowania całego zacisku.

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie tego szukać? Albo chociaż jakie ma konkretnie wymiary, bo nie chcę za bardzo rozbierać drugiego zacisku.

Ps chodzi o tą sprężynkę montowaną do tłoczka jak ze zdjęcia.
Obrazek
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2013, 10:25
Posty: 14 (1/0)
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez thing » 18 lut 2014, 14:10

czy zacisk z M6 2.0 CITD będzie pasował do mojej M6 2.0 147 benzyna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez bieski » 18 lut 2014, 14:14

TAk, będzie.
Tylko zanim załozysz zrob przeglad zacisku.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez thing » 18 lut 2014, 14:14

dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6