Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.
Brembo robi masowke, swego czasu trafilem na niezly szit. Ate z aukcji bedzie pewniejsze, tez kupowalem w tym sklepie, ceny maja zazwyczaj tansze od konkurencji.
Co do wielkosci tarcz, to rzeczywiscie lepiej zmierzyc, poprzedni wlasciciel mogl robic swap i wtedy nie wiadomo do konca co siedzi. Seryjnie 1.8 gg mialo 273 i 280mm, odpowiednio przod i tyl, 1.8 GY mialo 282.5 i 280mm.
Polecam rowniez sklep brakes.pl z krakowa. Ponad 3 lata smigam na zimmermanach standard od nich i do zwyklej jazdy jak najbardziej sie nadaja. Jak ktos jest w stanie wydac ponad 200ziko na tarcze jedna, to bralbym zimmermana sportcoat.
Co do wielkosci tarcz, to rzeczywiscie lepiej zmierzyc, poprzedni wlasciciel mogl robic swap i wtedy nie wiadomo do konca co siedzi. Seryjnie 1.8 gg mialo 273 i 280mm, odpowiednio przod i tyl, 1.8 GY mialo 282.5 i 280mm.
Polecam rowniez sklep brakes.pl z krakowa. Ponad 3 lata smigam na zimmermanach standard od nich i do zwyklej jazdy jak najbardziej sie nadaja. Jak ktos jest w stanie wydac ponad 200ziko na tarcze jedna, to bralbym zimmermana sportcoat.
Brembo było jedno z najlepszych, później był czas masówki... Obecnie wróciło do jakości...
(tylko moje spostrzeżenie)
Tak wygląda komplet do M6 GG/GY ten proponowany kilka postów wcześniej
Tarcze malowane
(tylko moje spostrzeżenie)
Tak wygląda komplet do M6 GG/GY ten proponowany kilka postów wcześniej
Tarcze malowane
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kiedyś montowałem Brembo, nie mogłem powiedzieć złego słowa o nich. Teraz opinie mają kiepskie.
Pewnie w tym roku czeka mnie wymiana tylnych tarcz, i tu na 99% będę montował ATE.
Pewnie w tym roku czeka mnie wymiana tylnych tarcz, i tu na 99% będę montował ATE.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
danmazda napisał(a):i tu na 99% będę montował ATE.
weż napisz 100%. Miałem cały komplet (przód, tył klocki i tarcze) i nie będę marudził. Hamowało to jak trzeba i nie było żadnych problemów. Ja tam polecam
A ja polecam swapa z wersji GH lub MPS (wtedy jednak 17" na zimę to minimum). Mi teraz przy ostrym hamowaniu oczy wychodzą z głowy 

https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Szanowni forumowicze, co sądzicie o tym:
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-przo ... 10654.html
Może ktoś z Was przetestował. Proszę o odpowiedz.

Może ktoś z Was przetestował. Proszę o odpowiedz.
Czekam mnie wymiana wszystkich tarcz jak i klocków hamulcowych. Zastanawiam się jakiem firmy kupić cały komplet moje typy to BOSCH, ATE lub TRW może doradzicie którąś z tych firm. Miałem już BREMBO które z przodu wytrzymały rok (pokrzywiły się) a z tyłu 3,5 roku i ZIMMERMANY z przodu które bardzo pylą. Preferuje dynamiczny styl jazdy 
Ostatnio edytowano 2 lip 2015, 23:16 przez Kamil91, łącznie edytowano 1 raz
przecież cały ten temat właśnie zawiera polecane lub nie polecane zestawy... przeczytaj sobie strony wstecz i będziesz wszystko wiedział.
Od siebie dodam, że kilka osób na forum ostatnio zakładało Bosch i podobno tragedia.
Od siebie dodam, że kilka osób na forum ostatnio zakładało Bosch i podobno tragedia.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Masz racje ale produkt przez lata się zmienia np: trzy lata temu był dobry Bosch a teraz może być Brembo. Chcę zasięgnąć opinii takiej jak ty mi napisałeś teraz o Boschu dzięki.
Ja założyłem ponad rok temu Oyodo. Zaczęły bić przy hamowaniu po niecałym roku. 1-2 miesiące temu przetoczone i znów zaczynają bić.
To jest masakra, jakie teraz gunwo produkują. Do wyboru pozostaje: albo najdroższe zamienniki albo oryginały. Chiny nas zniszczą. Ale nie bez winy są producenci i ich polityka finansowa.
To jest masakra, jakie teraz gunwo produkują. Do wyboru pozostaje: albo najdroższe zamienniki albo oryginały. Chiny nas zniszczą. Ale nie bez winy są producenci i ich polityka finansowa.
Kamil91 napisał(a):trzy lata temu był dobry Bosch a teraz może być Brembo
Zakładałem sobie ostatnio zestaw ATE do mojej Toyki i jestem zadowolony. Nic nie piszczy, nie bije i dobrze hamuje
Ja mam Rotingery i OE klocki ładnie tarcza nie wygląda ale spełnia swoją rolę
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
bieski napisał(a):Zakładałem sobie ostatnio zestaw ATE do mojej Toyki i jestem zadowolony. Nic nie piszczy, nie bije i dobrze hamuje. W ogole to byłem zdziwiony zawartością pudełka. Wraz z klockami w pudełku były wszelkie blaszki potrzebne do wymiany. Z tego co pamiętam jak zakładałem taki sam zestaw w Mazdzie to musiałem dokupić te blaszki.
Kupowałeś przez neta czy w sklepie stacjonarnym.
Zastanawiam się nad kupnem zestawu o którym wcześniej pisał NIEBO!. Kupowałem już raz od tego sprzedawcy i nie było żadnych problemów z towarem.
Kamil91 napisał(a):Czekam mnie wymiana wszystkich tarcz jak i klocków hamulcowych. Zastanawiam się jakiem firmy kupić cały komplet moje typy to BOSCH, ATE lub TRW
ATE. U siebie mam teraz Pagid (zestaw przedni z GG 282,5 mm) i też jestem zadowolony, ale ten komplet zmienię po skończeniu właśnie na ATE.
- Od: 24 lis 2013, 02:00
- Posty: 249 (0/2)
- Skąd: Gdynia
- Auto: MX-6 KL-DE
Kupiłem zestaw tarcz i klocków do całego samochodu o których pisał NIEBO!. Przesyłka dotarła do mnie wczoraj. Dzisiaj i jutro zabieram się do wymiany oraz lakierowania zacisków hamulcowych.




Eh, czyli dla Mazdy dalej bez blaszek i sprezynek.
Jeśli chcesz to zrobić raz a dobrze to ja osobiście zalecam kupno zestawu montażowego na tył i przód. Do tego kupił bym również zestaw naprawczy na tył co by wymienić gumki w których chodzą prowadnice. Poza tym może się okazać że inna gumka też się przyda. Wymiana tarcz i klocków bez wymiany blaszek jest jak przewracanie używanych gaci na lewą strone
Jeśli chcesz to zrobić raz a dobrze to ja osobiście zalecam kupno zestawu montażowego na tył i przód. Do tego kupił bym również zestaw naprawczy na tył co by wymienić gumki w których chodzą prowadnice. Poza tym może się okazać że inna gumka też się przyda. Wymiana tarcz i klocków bez wymiany blaszek jest jak przewracanie używanych gaci na lewą strone
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6