Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dominator » 1 maja 2015, 21:23

Brembo robi masowke, swego czasu trafilem na niezly szit. Ate z aukcji bedzie pewniejsze, tez kupowalem w tym sklepie, ceny maja zazwyczaj tansze od konkurencji.
Co do wielkosci tarcz, to rzeczywiscie lepiej zmierzyc, poprzedni wlasciciel mogl robic swap i wtedy nie wiadomo do konca co siedzi. Seryjnie 1.8 gg mialo 273 i 280mm, odpowiednio przod i tyl, 1.8 GY mialo 282.5 i 280mm.
Polecam rowniez sklep brakes.pl z krakowa. Ponad 3 lata smigam na zimmermanach standard od nich i do zwyklej jazdy jak najbardziej sie nadaja. Jak ktos jest w stanie wydac ponad 200ziko na tarcze jedna, to bralbym zimmermana sportcoat.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Wojtek » 1 maja 2015, 21:41

Brembo było jedno z najlepszych, później był czas masówki... Obecnie wróciło do jakości...
(tylko moje spostrzeżenie) :)

Tak wygląda komplet do M6 GG/GY ten proponowany kilka postów wcześniej :P

20150501_203246.jpg


Tarcze malowane :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Danmazda » 1 maja 2015, 21:42

Kiedyś montowałem Brembo, nie mogłem powiedzieć złego słowa o nich. Teraz opinie mają kiepskie.
Pewnie w tym roku czeka mnie wymiana tylnych tarcz, i tu na 99% będę montował ATE.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez bieski » 1 maja 2015, 23:12

danmazda napisał(a):i tu na 99% będę montował ATE.

weż napisz 100%. Miałem cały komplet (przód, tył klocki i tarcze) i nie będę marudził. Hamowało to jak trzeba i nie było żadnych problemów. Ja tam polecam :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zigu18 » 3 maja 2015, 21:11

A ja polecam przed wymianą zrobić kompletną regeneracje wszystkich zacisków :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez Yoki » 3 maja 2015, 22:30

A ja polecam swapa z wersji GH lub MPS (wtedy jednak 17" na zimę to minimum). Mi teraz przy ostrym hamowaniu oczy wychodzą z głowy <boje się>
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez brodaM6 » 7 maja 2015, 20:44

GH to nie hebel od mps, brak im 2 cm,a to jednak jest różnica ,jak mówisz ,ze przy 299 <boje się> Ci wypadają <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez cisiel1981 » 22 maja 2015, 19:34

Szanowni forumowicze, co sądzicie o tym:
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-przo ... 10654.html
Może ktoś z Was przetestował. Proszę o odpowiedz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Kamil91 » 2 lip 2015, 23:05

Czekam mnie wymiana wszystkich tarcz jak i klocków hamulcowych. Zastanawiam się jakiem firmy kupić cały komplet moje typy to BOSCH, ATE lub TRW może doradzicie którąś z tych firm. Miałem już BREMBO które z przodu wytrzymały rok (pokrzywiły się) a z tyłu 3,5 roku i ZIMMERMANY z przodu które bardzo pylą. Preferuje dynamiczny styl jazdy :)
Ostatnio edytowano 2 lip 2015, 23:16 przez Kamil91, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez matthies » 2 lip 2015, 23:06

przecież cały ten temat właśnie zawiera polecane lub nie polecane zestawy... przeczytaj sobie strony wstecz i będziesz wszystko wiedział.
Od siebie dodam, że kilka osób na forum ostatnio zakładało Bosch i podobno tragedia.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Kamil91 » 2 lip 2015, 23:17

Masz racje ale produkt przez lata się zmienia np: trzy lata temu był dobry Bosch a teraz może być Brembo. Chcę zasięgnąć opinii takiej jak ty mi napisałeś teraz o Boschu dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez kubsztyk » 2 lip 2015, 23:18

Ja założyłem ponad rok temu Oyodo. Zaczęły bić przy hamowaniu po niecałym roku. 1-2 miesiące temu przetoczone i znów zaczynają bić.
To jest masakra, jakie teraz gunwo produkują. Do wyboru pozostaje: albo najdroższe zamienniki albo oryginały. Chiny nas zniszczą. Ale nie bez winy są producenci i ich polityka finansowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 2 lip 2015, 23:31

Kamil masz rację dlatego celowo napisałem
matthies napisał(a):przeczytaj sobie strony wstecz

a nie, żebyś przeczytał sobie cały temat. Myślę, że rok-dwa do tyłu da ci wystarczający obraz.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bieski » 3 lip 2015, 09:02

Kamil91 napisał(a):trzy lata temu był dobry Bosch a teraz może być Brembo


Zakładałem sobie ostatnio zestaw ATE do mojej Toyki i jestem zadowolony. Nic nie piszczy, nie bije i dobrze hamuje :D. W ogole to byłem zdziwiony zawartością pudełka. Wraz z klockami w pudełku były wszelkie blaszki potrzebne do wymiany. Z tego co pamiętam jak zakładałem taki sam zestaw w Mazdzie to musiałem dokupić te blaszki.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Yoki » 3 lip 2015, 09:04

Ja mam Rotingery i OE klocki ładnie tarcza nie wygląda ale spełnia swoją rolę
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Kamil91 » 3 lip 2015, 16:00

bieski napisał(a):Zakładałem sobie ostatnio zestaw ATE do mojej Toyki i jestem zadowolony. Nic nie piszczy, nie bije i dobrze hamuje :D. W ogole to byłem zdziwiony zawartością pudełka. Wraz z klockami w pudełku były wszelkie blaszki potrzebne do wymiany. Z tego co pamiętam jak zakładałem taki sam zestaw w Mazdzie to musiałem dokupić te blaszki.


Kupowałeś przez neta czy w sklepie stacjonarnym.

Zastanawiam się nad kupnem zestawu o którym wcześniej pisał NIEBO!. Kupowałem już raz od tego sprzedawcy i nie było żadnych problemów z towarem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez bieski » 4 lip 2015, 10:42

Kamil91 napisał(a):Kupowałeś przez neta czy w sklepie stacjonarnym.

Sklep stacjonarny.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez lucky-luciano » 5 lip 2015, 23:15

Kamil91 napisał(a):Czekam mnie wymiana wszystkich tarcz jak i klocków hamulcowych. Zastanawiam się jakiem firmy kupić cały komplet moje typy to BOSCH, ATE lub TRW

ATE. U siebie mam teraz Pagid (zestaw przedni z GG 282,5 mm) i też jestem zadowolony, ale ten komplet zmienię po skończeniu właśnie na ATE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Kamil91 » 10 lip 2015, 00:51

Kupiłem zestaw tarcz i klocków do całego samochodu o których pisał NIEBO!. Przesyłka dotarła do mnie wczoraj. Dzisiaj i jutro zabieram się do wymiany oraz lakierowania zacisków hamulcowych.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 00:34
Posty: 73 (7/1)
Skąd: Lgota KCH
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 MZR-CD (CiTD) 121 KM 2003 rok Czarna Perła :)

Postprzez bieski » 10 lip 2015, 14:37

Eh, czyli dla Mazdy dalej bez blaszek i sprezynek.

Jeśli chcesz to zrobić raz a dobrze to ja osobiście zalecam kupno zestawu montażowego na tył i przód. Do tego kupił bym również zestaw naprawczy na tył co by wymienić gumki w których chodzą prowadnice. Poza tym może się okazać że inna gumka też się przyda. Wymiana tarcz i klocków bez wymiany blaszek jest jak przewracanie używanych gaci na lewą strone :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6