Sprzęgło – problemy/pytania
Z tą gumka to byl tylko przykład , w Twoim przypadku raczej odpada skoro czujesz wibracje na pedale ( nie wiem jakie to wibracje , skoro wymieniles dwumas ,sprzegło to tego bym sie nie czepiał , nie chce tego pisac ale ..... kopanie w noge powodowac moze pekniety wal korbowy – oczywiscie w tym przypadku to tylko domysły . Pedału sprzegła Ty jako uzytkownik nie skrzywisz . Musisz kolego działac jak chcesz auto naprawic , tu za duzo Ci nie pomozemy bez ogledzin na zywo.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam,
Od kilku dni mam problem z pedałem sprzęgła (przebieg samochodu 90tys km):
przy raczej zimnym silniku po przełożeniu biegu z 1 na 2, 2 na 3, lub 3 na 4 (i w drugą stronę) jak już bieg przełożę i pedał wraca do góry to czasami wraca on płynnie, a innymi razy wyczuwam pod stopą lekkie uderzenie (skok) w końcowej fazie odbijania pedału – czasami słychać wtedy lekkie stuknięcie tak jakby w pedale lub gdzieś pod nim.
Jak silnik jest zagrzany to wydaje mi się, że jest to mniej wyczuwalne i nie zawsze się dzieje, ale jednak zjawisko nie zanika całkowicie.
Dodam, że ostatnio u mechanika konserwowałem hamulce, czyli wszystkie koła były ściągnięte, hamulce całkiem rozebrane, klocki wyciągnięte, tarcze przeszlifowane, więc domyślam się, że następnie trzeba było odpowietrzać układ hamulcowy i może jedno z drugim się jakoś łączy i problem da się jakoś rozwiązać. Mechanik mówił, że ciężko było wszystko ściągnąć bo tak mocno było zapieczone.
Powyższą informację dodaję jako informację dodatkową i jeśli powodu należy szukać gdzie indziej to nie łączcie tych faktów na siłę z sobą.
Z góry dzięki za pomoc
Od kilku dni mam problem z pedałem sprzęgła (przebieg samochodu 90tys km):
przy raczej zimnym silniku po przełożeniu biegu z 1 na 2, 2 na 3, lub 3 na 4 (i w drugą stronę) jak już bieg przełożę i pedał wraca do góry to czasami wraca on płynnie, a innymi razy wyczuwam pod stopą lekkie uderzenie (skok) w końcowej fazie odbijania pedału – czasami słychać wtedy lekkie stuknięcie tak jakby w pedale lub gdzieś pod nim.
Jak silnik jest zagrzany to wydaje mi się, że jest to mniej wyczuwalne i nie zawsze się dzieje, ale jednak zjawisko nie zanika całkowicie.
Dodam, że ostatnio u mechanika konserwowałem hamulce, czyli wszystkie koła były ściągnięte, hamulce całkiem rozebrane, klocki wyciągnięte, tarcze przeszlifowane, więc domyślam się, że następnie trzeba było odpowietrzać układ hamulcowy i może jedno z drugim się jakoś łączy i problem da się jakoś rozwiązać. Mechanik mówił, że ciężko było wszystko ściągnąć bo tak mocno było zapieczone.
Powyższą informację dodaję jako informację dodatkową i jeśli powodu należy szukać gdzie indziej to nie łączcie tych faktów na siłę z sobą.
Z góry dzięki za pomoc
- Od: 21 paź 2010, 11:29
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 Kombi
silnik 2.0 rok 2003
wersja comfort
67igor1 napisał(a):mamy w dziale watek o niedomaganiu pedalu sprzegla, gdzie przenosze...
Przejrzałem wszystkie wątki z trzydziestujeden stron w dziale mazdy 6, przeczytałem też wszystkie posty w tym wątku i jedyne co ewentualnie pasowąłoby do mojego problemu to:
"polecam odpowietrzenie wysprzeglika, jesli mialo to juz miejsce, to jeszcze raz warto sprawdzic"
"Gdzie jest odpowietrznik?"
"na skrzyni pomiedzy silnikiem a chlodnicami, dosc dobrze dostepny od spodu auta"
Czy poprawnie odszukałem i o to chodzi?
Zastanawiam się czy iść z tym do mojego mechanika, który przy hamulcach dłubał czy może wybrać się od razu do MazVagTech w Mysłowicach
- Od: 21 paź 2010, 11:29
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 Kombi
silnik 2.0 rok 2003
wersja comfort
xadox napisał(a):Czy poprawnie odszukałem i o to chodzi?
dokladnie
xadox napisał(a):Zastanawiam się czy iść z tym do mojego mechanika, który przy hamulcach dłubał czy może wybrać się od razu do MazVagTech w Mysłowicach
jezeli jest problem ze sterowaniem sprzegla, to do mechanika... jest to w koncu jeden uklad hydrauliki...
Witam kolegów
mam pewien problem ze sprzęgłem, mianowicie po przejechaniu 200km zrobił mi sie poteżny luz na sprzęgle – tak do połowy i biegi zaczeły wchodzić ciężej, jechałem dalej i w pewnym momencie nie mogłem już wrzucić żadnego biegu, stanąłem na poboczu poruszałem kilka razy sprzęgłem i próbowałem powrzucać biegi na luzie, zaczęło działać 3, 4, 5 wchodziły delikatnie, 1 i 2 raz wchodzi a raz nie, zrobiłem tak jescze 150km, mam wrażenie jakby luz sprzęgła się powiększał. Z czym może być problem?
Ostatnio edytowano 12 gru 2011, 21:17 przez marcino2468, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 lis 2011, 10:29
- Posty: 31
- Skąd: Radomsko, Przedbórz
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW
nic takiego nie zauważyłem, popróbuje może wyregulować sprzęgło
- Od: 1 lis 2011, 10:29
- Posty: 31
- Skąd: Radomsko, Przedbórz
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD GW
marcino2468 napisał(a):nic takiego nie zauważyłem, popróbuje może wyregulować sprzęgło
Narazie nic nie reguluj.
Sprawdź czy masz płyn hamulcowy w zbiorniczku bo i z niego korzysta sprzęgło, sprawdź ewentualne wycieki, być może masz zapowietrzony układ hydrauliczny sprzęgła i przez to szwankuje wysprzęglik który to właśnie wysprzęgla skrzynie gdy wciskasz pedał poszukaj na forum temat już był.
Jeśli masz wycieki z wysprzeglika polecam zakupić nowy nie bawić się w wymiany oringu.
Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Problem jest taki, że na wiosnę samochód stał przez miesiąc w garażu. Kiedy zacząłem nim jeździć okazało się, że sprzęgło bierze na odcinku ok 4cm i to przy samej podłodze. Pozostała długość puszczania pedału nic nie powodowała. Przy czym biegi wchodziły ciężko a taka jazda nie jest wygodna. Po jakichś 50km wszystko wróciło do stanu poprzedniego aż do teraz gdzie po tygodniowym postoju sprzegła wcale nie było i żaden bieg nie chciał wejść. Wrzuciłem 1 na zgaszonym i odpaliłem samochód. Nie reagował na sprzegło! Przejechałem 200m wszystko wróciło do normy. teraz wszystko działa dobrze, biegi, nie ślizga się i lekko chodzi.
Czy to może już jego koniec? dodam że jest już 370tys km
Czy to może już jego koniec? dodam że jest już 370tys km
Coś się zapowietrza. Nie masz ubytków w zbiorniczku płynu hamulcowego? Sprzęgło i hamulce na jednym zbiorniczku i płynie jadą.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam, mam pytanie ostatnio zauważyłem piszczenie podczas wcisniętego pedału sprzęgła. Biegi wchodzą gładko, nić nie szarpie. Czy jest to awaria łożyska oporowego czy może pada koło dwumasowe?Jeżeli ktoś miał takie objawy jak ja, lub wie co to może byc prosze o informację. Pozdr. Piotr
- Od: 15 sty 2011, 20:26
- Posty: 7
Przeniosłem do odpowiedniego działu...
Na przyszłość:
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
O objawach padającego koła 2M jest wątek:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=65625&hilit=ko%C5%82o+dwumasowe
Proszę uzupełnić profil(z prawej str)
Na przyszłość:
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
O objawach padającego koła 2M jest wątek:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=65625&hilit=ko%C5%82o+dwumasowe
Proszę uzupełnić profil(z prawej str)
Jakiś miesiąc temu wymieniłem kompletne sprzęgło na nowe. Nie dalej jak tydzień temu, podczas jazdy przy zmianie biegu coś strzeliło, potem już pedał nie odskakiwał do końca i czasem zgrzytało przy wciskaniu . Obawiając się, że coś się stało z nowym sprzęgłem pojechałem do MazVagtechu gdzie dokonywana była wymiana. Zdziwienie moje było ogromne gdy Panowie powiedzieli, że to pęknięta prowadnica pedału sprzęgła. Moment działania spawarki i po sprawie.
- Od: 29 mar 2011, 07:27
- Posty: 40
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.
od jakiegoś czasu mam dziwny problem ( ze sprzęgłem ?) który zaczyna mi już przeszkadzać, auto przy dodawaniu gazu szarpie , zdarzyło się z trzy razy, że sprzęgło nie odbiło i zostało w podłodze musiałem je podważać szybko butem
i jeszcze jedna rzecz jaka występuje:
przy uruchomieniu tempomatu np przy prędkości 40km/h auto samo przyspiesza, tzn. dodaje samo gazu i puszcza dodaje gazu i puszcza generalnie rzuca całym samochodem i tak może się dobujać do 100km/h !
dzięki za pomoc !
edit(07.05)
nie ma nikt pomysłu na te dwie rzeczy powyżej ? zostaje tylko ASO?
edit(moderator)– przeniosłem do odpowiedniego wątku

i jeszcze jedna rzecz jaka występuje:
przy uruchomieniu tempomatu np przy prędkości 40km/h auto samo przyspiesza, tzn. dodaje samo gazu i puszcza dodaje gazu i puszcza generalnie rzuca całym samochodem i tak może się dobujać do 100km/h !

dzięki za pomoc !
edit(07.05)
nie ma nikt pomysłu na te dwie rzeczy powyżej ? zostaje tylko ASO?
edit(moderator)– przeniosłem do odpowiedniego wątku
- Od: 5 lis 2009, 17:14
- Posty: 8
- Auto: M6 2.0 CiTD 100kW
lukease napisał(a):nie ma nikt pomysłu na te dwie rzeczy powyżej ?
no nie mow, ze szukales... jak nie, to poszukaj...
watku o wpadajacym pedale sprzegla w podloge... tam jest rozwiazanie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6