Strona 12 z 16

PostNapisane: 29 wrz 2015, 19:24
przez MrShaleck
Sajmon86 napisał(a):Zasadniczo operacja wydaje mi sie prosta, trzy punkty mocowania do rozkrecenia, zamierzam sie z tym uporac na konikach... jakies doswiadczenia? Co jeszcze moze mnie spotkac?;)


Troche trudno chyba będzie wybić sworzeń jednego wahacza, bo bardzo blisko mocowane są oba sworznie wahaczy, nie wiem czy 'dojdziesz' tym narzędziem odpowiednio. Chcesz wymieniac wahacz prosty(ten z mocowaniem amortyzatora) czy ten wygięty ?

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 8 paź 2015, 16:27
przez DeviS
Witam. Mam do wymiany w swojej M6 wahacze przod dolne (4 szt 2x proste krotkie i 2x te zakrzywione dluzsze, nie znam ich fachowej nazwy). Z tego co sie orientuje sa jeszcze 2 gorne ktore nie maja luzow (jeszcze). Teraz moje pytanie: czy wymieniac tylko te 4 wahacze ? Czy moze odrazu wymienic wszystkie 6szt ? Ewentualnie zastanawiam sie czy nie wymienic samych tulei ?
Na Alledrogo widzialem komplet wahaczy SRL na przod za 500zl, popyt na ten zestaw jest duzy i cena nie wygorowana tylko pewnie rowna sie ona jakosci tych wahaczy :)
Prosze o wasze sugestie...

PostNapisane: 8 paź 2015, 18:51
przez CLAU
Z przodu masz 3 duże wahacze: banan ze sworzniem i dwoma tulejami, wahacz prosty i drugi wahacz lekko wygięty. Bana jest na górze, pozostałe dwa na dole + łącznik stabilizatora, gumki stabilizatora, drążki kierownicze i końcówki. Jak masz brac SRL z allegro, to chyba lepiej zapłacić około 500/600zł za Febiego ze sklepu.

Ja bym wymienił cały komplet na raz.

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 8 paź 2015, 19:51
przez DeviS
Wymiana calego kompletu byla by uwazam najlepszym wyjsciem aby nie robic 2x roboty ;) z drugiej strony znajomy mechanik powiedzial mi ze jak te gorne nie maja luzu i sa sztywne to by ich nie ruszal... no i stanowczo stwierdzil abym nie kupowal tanich wahaczy z allegro bo to tylko strata kasy. Orientuje sie ktos czy za jakies 800zl kupie sensownej jakosci wahacze ?

CLAU napisał(a):Jak masz brac SRL z allegro, to chyba lepiej zapłacić około 500/600zł za Febiego ze sklepu.

Chodzi Ci o firme Febi bilstein ? 500/600zl za ta firme to chyba malo za komplet ? Chyba ze masz na mysli komplet 2 wahaczy na jedna strone auta ? :;)

PostNapisane: 8 paź 2015, 20:30
przez CLAU
W Febim za 500zł to będziesz miał jedną stronę, dwa wahacze, bez banana.

Wycena ze sklepu iparts.pl:

Banan x2
Wahacz prosty x2
wahacz zgiety x2

~1900 zł

Wycena na Ruvillu, Meyle i Febim.

PostNapisane: 9 paź 2015, 00:32
przez MrShaleck
500zł za ZESTAW wahaczy (2x3wahacze)?
Jestem w szoku :) Podejrzewam, że jakość ich również jest szokująco adekwatna do ceny. Ja ze zniżkami za wahacze proste MOOGa zapłaciłem 2x130zł. Cena ma tutaj spory wpływ na jakość, niestety :)

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 9 paź 2015, 16:32
przez DeviS
Tak, 500zl za 6 wahaczy ;) no jakosc napewno jest watpliwa ale ktos tutaj na forum pisal ze na tych wahaczach zrobil 35tys km ! Takze i tak bardzo duzo za taka cene ;) te dolne proste Febi widzialem na jedenj stronie za 117zl ale dziwne jest ze te same na IC kosztuja ponad 300zl... hmm podroba ? Czy jakas promocja ?

Ale jeszcze dziwniejsze jest to ze dzisiaj pojechalem sprawdzic jeszcze ta zawieche i potwierdzic co mowil mechanik no i na szarpakach nic nie wyszlo, wahacze sztywne bez luzow... Mechanik sprawdzal na zawieszonym samochodzie a diagnosta dzisiaj tylko na szarpakach wiec moze tu tkwi sekret ? Czy na szarpakach moze nie wyjsc to co na podnosniku ?

Co najlepsze ze przestalo mi stukac (narazie) i jak zauwazylem jest to uzaleznione od temperatury, bo jak teraz sie ochlodzilo to cisza... Ma ktos jakis pomysl ? <glupek2>

PostNapisane: 9 paź 2015, 17:52
przez MrShaleck
Ja na przeglądzie usłyszałem że super stan zawieszenia, bez problemów tylko latać, żebym z tłu robił tuleje a przód, rzekomo dobry, ma luz jak w hiphopie :D

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 6 lis 2015, 23:51
przez DeviS
No i "stuki i dziwne pykanie" w zawieszeniu przeszlo. A przeszlo jak wymieniłem poduchy silnika ! Tzn najpierw wymieniłem u mechanika dwie poduchy: dolna i tą z lewej strony pod akumulatorem. Pojechalem się przejechać no i trochę kultura jazdy sie poprawiła ale dalej mi pykalo cos "niby" w zawieszeniu. Trzecią poduchę wymieniłem sam (mechanik za tamte 2 policzyl sobie 60zl, jak dla mnie to sporo jak za pol godziny prostej roboty) i po wymianie tej prawej olejowej (wyciekal z niej olej czego nie podejrzewałem ) cisza i nic nie pyka ! Takze w sumie bardzo się zdziwiłem, raczej nie brałem pod uwagę że to może być to ;)

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 9 lis 2015, 19:18
przez spider666
Wahacz nadaje się do użytku zazwyczaj dopóty dopóki sworzeń jest dobry.
a bardzo częstą przyczyną uszkodzeń sworzni są porwane/sparciałe gumy osłonowe.
Są dostępne np na znanym serwisie aukcyjnym po ok. 30-40pln.

Dlatego warto je wymieniać przy pierwszych oznakach zniszczenia.

Jednak do wymiany osłon sworznia trzeba się przygotować.
Wiadomo wahacze odkręcić od zwrotnicy i wybić.
Podeprzeć wahacz lewarkiem. Młotek 1-2KG uderza
w zwrotnicę w miejsce mocowania sworznia
(ewentualnie drugim młotkiem po drugiej stronie zwrotnicy
przytrzymać siłę uderzenia). Ściągacze do sworzni zazwyczaj
z bardziej zapieczonym elementem nie dają rady dlatego młotek
to najlepsza metoda.
Wahacz ze sworzniem wyskakuje,
ale jeszcze na końcówce jest tulejka z kołnierzem.
Trzeba zdjąć tak ową ze sworznia i niestety tutaj niezbędny
okazuje się ściągacz do łożysk. Dalej założenie gumy to prosta
sprawa, w komplecie jest zawleczka sprężynowa.
Oczywiście trzeba oczyścić sworzeń z brudu jeśli się dostał pod gumę
i nałożyć nowy smar. Polecam molibdenowy.

PostNapisane: 20 lis 2015, 11:53
przez Koniu25
Jaki rozstaw widełek musi mieć wybijak do tego sworznia?

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 13 sty 2016, 00:14
przez Bolo545
odswierzam temat a pisze w ogolnym bo nie wiem dokladnie jak to nazwac.otoz podczas jazdy odczuwam drganie/szarpanie kierownicy tak jak przy hamowaniu kiedy sa tarcze krzywe i klocek nierownomiernie lapie.najdziwniejsze jest to ze objawia sie to zarowno podczas jazdy jak i hamowania ale golwnie podczas jazdy kiedy hamulec nie jest uzywany.nie jest to tez ciagle czasami szarpie czasem nie.zastanawia mnie co to moze byc i czy juz sie ktos z takim czyms spotkal lub jest podobny temat to bede wdzieczny za naprowadzenie gdzie szukac.

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 7 lut 2016, 20:57
przez Sabestian
Może koła trzeba wyważyć?

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 22 lut 2016, 14:14
przez grygory
Witam, moją mazdę dopadła usterka, po 60 tyś na polskich drogach z prawego przedniego koła awarii uległ dolny tylny wahacz, mianowicie w nim tuleja jest zerwana, z uwagi iż osłona sworznia również jest już pęknięta to do wymiany pójdzie całość, z tego co doczytałem to polecane zamienniki: Yamato oraz FEBI BILSTEIN, tutaj pytanie czy jeszcze coś jest godnego uwagi, tak aby trochę wytrzymało?

druga sprawa czy wymiana tego wahacza jest możliwa w warunkach garażowych z kanałem? , czy lepiej zajechać do jakiegoś warsztatu?
– jak dobrze zrozumiałem z podobnych wątków, aby wymienić dany wahacz należy opuścić sanki, bo się śruby nie wyciągnie – pytanie zasadnicze czy trzeba całkowicie odkręcić sanki, czy wystarczy je np. trochę popuścić (obniżyć)?
Czy czyhają jakieś niespodzianki? na które trzeba uważać ?

PostNapisane: 22 lut 2016, 14:44
przez Danmazda
grygory napisał(a):z tego co doczytałem to polecane zamienniki: Yamato
Tych części nie polecam, używałem je czasem do Mazdy 626 i szybko się zużywały.
grygory napisał(a):FEBI BILSTEIN,
Tej już są na pewno lepsze. Zacząłem kupować części firmy 555, wytrzymywały dużo więcej, ale nie wszystkie części robili, nie wiem jak jest teraz. W obecnej M jeszcze nic nie wymieniałem.
Może wypowie się ktoś kto używał innych producentów części, sam z chęcią zaczerpnę opinii :)

PostNapisane: 22 lut 2016, 15:02
przez CLAU
Yamato to marka wlasna Intercarsu, czyli brandowany chinczyk.

PostNapisane: 22 lut 2016, 15:33
przez grygory
W takim wypadku zostaje tylko Febi Biltein?
z dostępnych pozostałych marek na rynku znalazłem takie jak:
GT-Bergmann; SRL; MX; NTY; YSP LDT; SH; KAMOKA; DENCKERMANN; OYODO; DELPHI

oczywiście nie interesuje mnie wahacz który za chwilę będzie znów do wymiany, tylko jakiś konkret – najlepszy był by OE ale cena zaporowa ;/

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 22 lut 2016, 16:00
przez dejneks
ja tez mam właśnie do wymiany wahacze przednie dolne tylne i tak się zastanawiałem nad YAMATO, ale jeżeli odradzacie to chyba faktycznie lepiej dołożyć do FEBI. A co sądzicie o RUVILLE znalazłem tą firmę na IC.

Re: Zawieszenie przednie w M6 – różne zagadnienia

PostNapisane: 22 lut 2016, 16:10
przez DARO MAZDA 323
Mariusz daj spokój – wstyd .

PostNapisane: 22 lut 2016, 16:16
przez dejneks
DARO ale o co Ci chodzi?