Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy
Ja poszukuję dalej przyczyn poszarpywania skrzyni przy zmianie z 3 na 4 pod obciążeniem. Z tego co widzę to za oceanem dosyć często się zdarza.
Mazda podaje możliwą przyczynę:
http://workshop-manuals.com/mazda/6/l4-2.3l/transmission_and_drivetrain/automatic_transmission/transaxle/band_apply_servo_a/t/component_information/technical_service_bulletins/customer_interest_for_band_apply_servo/0501010/aug/10/a/t_3-4_shift_shock_under_load/
Wymiana tego tłoczka raczej trudna nie jest i nie jest on kosztowny
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27E-FNR5-TLOCZEK-SERVO/1688
Tylko pewnie jeśli on ma luz na trzpieniu to i pewnie w obudowie zrobił się luz i sama wymiana może nic nie zmieni. Są jakieś zestawy naprawcze obudowy, ale to już znaczny koszt
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27EFNR5-ZESTAW-DO-NAPRAWY-OBUDOWY/3351
Grzebał w ogóle ktoś przy tym?
Mazda podaje możliwą przyczynę:
http://workshop-manuals.com/mazda/6/l4-2.3l/transmission_and_drivetrain/automatic_transmission/transaxle/band_apply_servo_a/t/component_information/technical_service_bulletins/customer_interest_for_band_apply_servo/0501010/aug/10/a/t_3-4_shift_shock_under_load/
Wymiana tego tłoczka raczej trudna nie jest i nie jest on kosztowny
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27E-FNR5-TLOCZEK-SERVO/1688
Tylko pewnie jeśli on ma luz na trzpieniu to i pewnie w obudowie zrobił się luz i sama wymiana może nic nie zmieni. Są jakieś zestawy naprawcze obudowy, ale to już znaczny koszt
http://midparts.com.pl/pl/p/4F27EFNR5-ZESTAW-DO-NAPRAWY-OBUDOWY/3351
Grzebał w ogóle ktoś przy tym?
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 309
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
STANDARD szarpanie/twarda zmiana biegu z 3 na 4 Dotychczas zrobiłeś , w trakcie drugiej wymiany oleju zmieniłem miejscami dwa z trzech takich samych elektrozaworów, ale żadnej różnicy nie odczułem, dzisiaj zdemontowałem jeszcze raz misę i zdemontowałem cały moduł sterowania tzw. labirynt, rozebrałem go na trzy części, wyjąłem każdy zaworek manualny a jest ich chyba ze siedem, żaden się nie przycinał, wszystko wymyłem i zmontowałem do kupy, zmieniłem kolejne dwa elektrozawory z dwóch takich samych i teraz muszę jechać za miasto bo z warsztatu do domu jechałem tylko 7 km to za mało by coś stwierdzić,
No niestety żadnej reakcji w działaniu skrzyni nie odnotowałem :/ . Brak pomysłów, jestem mechanikiem ale skrzyni automat nigdy nie robiłem, wszyscy magicy od automatów mówili o elektrozaworach ale to nie to.Może jednak coś mechanicznego, koszyczek od 3 i 4 biegu nie jest trudno wymontować ale czy warto? czy lepiej jeździć tak i już. Wszystkie części są na ebay ale chyba za wcześnie za jakiś remont. To Panowie i Panie moja korespondencja z innego fora odnośnie ASB MAZDA,
A teraz widzę co napisał "MARWIS" i mam kolejny trop,miałem na wierzchu ten tłoczek ale nie odkręcałem bo nie było to w moim planie oraz wiedzy ale zabiorę się za to. POZDRAWIAM
No niestety żadnej reakcji w działaniu skrzyni nie odnotowałem :/ . Brak pomysłów, jestem mechanikiem ale skrzyni automat nigdy nie robiłem, wszyscy magicy od automatów mówili o elektrozaworach ale to nie to.Może jednak coś mechanicznego, koszyczek od 3 i 4 biegu nie jest trudno wymontować ale czy warto? czy lepiej jeździć tak i już. Wszystkie części są na ebay ale chyba za wcześnie za jakiś remont. To Panowie i Panie moja korespondencja z innego fora odnośnie ASB MAZDA,
A teraz widzę co napisał "MARWIS" i mam kolejny trop,miałem na wierzchu ten tłoczek ale nie odkręcałem bo nie było to w moim planie oraz wiedzy ale zabiorę się za to. POZDRAWIAM
Na krajowych forach oprócz rozmów o problemie, nie znalazłem żadnego rozwiązania. Więcej o tym piszą za oceanem, chociaż i tam nie znalazłem konkretnego rozwiązania, ale za to trop z tłokiem chyba był trafiony.
Byłem u speca od ASB, tłumaczyłem mu czego się doczytałem i że być może to wina tego tłoka. Mechanik jednak uparty i byle kogo słuchać nie chce, twierdzi że to niemożliwe. Podmienił więc cały moduł sterowania, złożenie do kupy, jazda próbna no i bez zmian
Przy montażu mojego modułu proszę ponownie o sprawdzenie tłoka serwo. Pokrywa tłoka jest dostępna od spodu, ale centralnie pod nią przechodzi trzpień wybieraka, nie da się na szybko zajrzeć. Sprawdził go więc sprężonym powietrzem i faktycznie widać było sporą nieszczelność. Jestem umówiony za tydzień na naprawę tłoka. Przypuszczam że trzeba będzie tulejować obudowę, nie wiem tylko czy zrobi to bez wyciągania skrzyni.
Byłem u speca od ASB, tłumaczyłem mu czego się doczytałem i że być może to wina tego tłoka. Mechanik jednak uparty i byle kogo słuchać nie chce, twierdzi że to niemożliwe. Podmienił więc cały moduł sterowania, złożenie do kupy, jazda próbna no i bez zmian
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 309
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Bardzo dziękuję za odp. super że to w końcu zostało rozwiązane, kupuje teraz tłok i zabieram się do dorobienia tuli, powiedz jaki koszt tej usługi, bo sam tłok kosztuje 80zł, myślę sam się z to zabrać przy pomocy tokarza ,
Jeśli jesteś sam w stanie rozebrać skrzynie to dużo zaoszczędzisz. Obudowę dać do dobrego tokarza, albo ja znalazłem firmę która fachowo to zrobi: http://akpp.pl/fnr5
Z tłokiem myślę ze warto też wymienić taśmę hamulcową, bo tez pewnie dostała po pupie, a lepszej okazji na wymianę nie będzie.
Z tłokiem myślę ze warto też wymienić taśmę hamulcową, bo tez pewnie dostała po pupie, a lepszej okazji na wymianę nie będzie.
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 309
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Więc tak, Tłok zakupiony 68 zł, taśma zakupiona 60 zł plus 45 zł przesyłka z Ukrainy , teraz jeszcze materiał z brązu na tulejkę, rozwiertak, a resztę tokarz będzie miał, w przyszłym miesiącu zabieram się osobiście do pracy. 
[url][img][*][list=]
Zrobiłem tylko kilka zdjęć bo na fotorelację nie było czasu
O to nasz problem pokazany od spodu, już po rozwierceniu czeka na tuleję z
A tu już gotowe, teraz tylko mycie i składanie
A to widok od strony taśmy i miejsce w którym leży cały problem opisywany powyże
Jutro całość będę składał, napiszę jaki efekt.
- Kod: Zaznacz cały
[quote][u][/u][/quote]
Zrobiłem tylko kilka zdjęć bo na fotorelację nie było czasu
O to nasz problem pokazany od spodu, już po rozwierceniu czeka na tuleję z
A tu już gotowe, teraz tylko mycie i składanie
A to widok od strony taśmy i miejsce w którym leży cały problem opisywany powyże
Jutro całość będę składał, napiszę jaki efekt.
Ostatnio edytowano 17 lut 2017, 21:10 przez zięba, łącznie edytowano 2 razy
PANOWIE i PANIE SUKCES operacja się udała
,
Mazda znów chodzi jak z fabryki, zero szarpania przy zmianie 3/4
Jak widać da się to zrobić bez wyjmowania skrzyni,
Dostęp utrudniony i trzeba opuszczać jednostkę napędową w dół,
Dla chętnych mogę odpłatnie komuś naprawić,
Posiadam do sprzedania taśmę za 80 zł,
POZDRAWIAM,
Mazda znów chodzi jak z fabryki, zero szarpania przy zmianie 3/4
Jak widać da się to zrobić bez wyjmowania skrzyni,
Dostęp utrudniony i trzeba opuszczać jednostkę napędową w dół,
Dla chętnych mogę odpłatnie komuś naprawić,
Posiadam do sprzedania taśmę za 80 zł,
POZDRAWIAM,
Widzę że moje przetarcie szlaku się przydało
Tuleja dorabiana czy z zestawu naprawczego?
W obudowie widać taką szczelinę wzdłuż tulei, do czego ona jest? To przez nią tak zużywa się ten otwór?
Taśmy nie wymieniłeś że sprzedajesz?
Tuleja dorabiana czy z zestawu naprawczego?
W obudowie widać taką szczelinę wzdłuż tulei, do czego ona jest? To przez nią tak zużywa się ten otwór?
Taśmy nie wymieniłeś że sprzedajesz?
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 309
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Tak Marwis to dzięki Tobie problem jest rozwiązany,tulejka dorobiona przez tokarza, nic gotowego, bo te pieniądze od super speców od automatów są straszne zawyżone, ogólne posiadam rozrysowane na części pierwsze tą skrzynie i uwierzcie jeśli chodzi o rozebranie tej Asb to jest zdecydowanie łatwiej niż manualna, wszystko wychodzi kompletami, jak mi przyjdzie to napewno sam ją rozbiorę i wymienię zestawy naprawcze,a odnośnie tego rowka to ciężko powiedzieć ,jak się kończy ten rowek to na ściance bocznej jest kanał olejowy , ma wyżłobienie dochodzące do tego rowka, może ułatwia przepływ oleju,jak się kończy ten rowek to jest jeszcze około 2cm materiału i wyrabia się właśnie tam, dziura robi się jajowata chyba z powodu sił przekazywanych na taśmę,a siła jest duża bo pod tłoczkiem jest sprężyna cafająca której w rękach się nie da wcisnąć,
Dopisano 22 paź 2016, 23:37:
Taśmy nie wymieniałem bo niczym się nie różniły, zostawiłem oryginał
Dopisano 22 paź 2016, 23:37:
Taśmy nie wymieniałem bo niczym się nie różniły, zostawiłem oryginał
Witam. Mam Mazdę 6, 2003r, 2.0 benzyna 145 KM. Automatyczna skrzynia biegów 4 biegowa. Czy do tej skrzyni stosuje się wymienny filtr a jeżeli tak to jaki? Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi. 
-
zbigniew6011
WITAM MAM MAZDE 6 2.0 BENZYNA 2006 R W AUTOMACIE Z KTORYM MAM PROBLEMNA STARCIE ZMIENIA BIEGI IDEALNIE PO 10 KM TYLKO 3 I TRYB AWARYJNYMOZE KTOS TO PRZERABIAL POZDRAWIAM.
-
MAKSIMUS1966
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6