Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez DamianSzatan666 » 5 mar 2014, 21:18

w jakiej wersji silnikowej tarcze są największe. Czy można stosować je zamiennie do zacisków?? Np. do kompletu zacisków z 1.8 można włożyć tarcze od 2.0?? Chcę zmienić w Xedosie cały komplet zacisków na takie z M6 aby jak najlepiej hamować.
Może i głupie pytanie- jednak wiele już widziałem dziwnych rozwiązań.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez bieski » 5 mar 2014, 21:23

Największe są w MPS, ale tam nie wsadzisz 15", potem jest AJ (3.0 V6), następnie 2.3 i 2.0 (diesle i benzyny), 1.8 ma najmniejsze tarcze.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez DamianSzatan666 » 5 mar 2014, 21:32

dzięki za informacje. Teraz muszę zacząć poszukiwania kompletu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez misiek89 » 5 mar 2014, 21:45

1.8 Kombi ma tarcze jak 2.0 i 2,3 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Dominator » 5 mar 2014, 22:15

Jesli chodzi o tarcze tył, to się zgadza. Ale z przodu 1.8 ma najmniejsze.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez bieski » 5 mar 2014, 22:34

misiek89 napisał(a):1.8 Kombi ma tarcze jak 2.0 i 2,3

Tak jak Dominator pisze, tylko jest tył taki sam.
Przód 1.8 – 273,5 mm
Przód 2.0 – 282,5 mm
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez DamianSzatan666 » 5 mar 2014, 22:49

gdzieś kiedyś czytałem że tarcze w dieslach 2.0 są minimalnie większe od pb 2.0- ile w tym prawdy??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 00:39
Posty: 1280 (10/2)
Skąd: Radoszyce-Świętokrzyskie/Grębenice-Łódzkie
Auto: Byly:
Xedos 6 2.5 '97
Xedos 6 2.0 '93
MPV 2.0d '05
I inne.
Aktualne:
MX-5 NA '93
Inne marki i pojazdy.

Postprzez bieski » 5 mar 2014, 22:58

Są takie same.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez brodaM6 » 6 mar 2014, 10:21

Mps-320 mm
3.0L v6 tarcze 300mm.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez kubsztyk » 2 kwi 2014, 17:06

Nadszedł czas wymiany tarcz przednich.
Zmierzyłem mikromierzem obecne i mają ~22,05mm (!). W związku z tym mam pytanie: Czy kupić tarcze OYODO, które są malowane farbą antykorozyjną, czy może kupić TRW i do tego farbę odporną na wysokie temperatury, następnie pomalować? Przy ręcznym malowaniu farba może zostać nałożona nierówno, co po montażu na piaście może odzwierciedlić się w postaci bicia osiowego tarczy, szczególnie w pobliżu jej obwodu. Chyba, że malowanie przeprowadziłoby się bardzo cieniutkimi warstwami. A może w ogóle nie ma sensu malowanie tarcz? Wiadomo, że malowane prezentują się lepiej, ale dodatkowym aspektem przemawiającym na "+" dla malowanych tarcz jest ułatwiony demontaż kół na wskutek braku korozji powierzchni montażowej tarcza – koło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Sheol » 2 kwi 2014, 21:14

Ja pomalowałem hammerite tarcze i zaciski. Żadnych bić nie zaobserwowałem. Po roku farba się trzyma i wygląda jakbym niedawno je malował.

Metal is Religion
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2012, 10:05
Posty: 132 (1/5)
Skąd: Warszawa-Ursus
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v r94 (była)
Mazda 6 GY 1,8 r2003
Mazda Premacy CP 1,8 r2000

Postprzez kubsztyk » 2 kwi 2014, 23:48

No tak, tylko różnica w cenie dwóch tarcz pomiędzy TRW (130zł/szt.) a Ate (150zł/szt.) to 40zł, więc nie opłaca się kupować TRW i malować. Na to samo wychodzi przy kupnie tarcz Ate, bo są malowane. Z kolei te tarcze OYODO (120zł/szt.) również są malowane, ale za to tańsze od pozostałych. Tylko brak mi opinii o tej firmie (wyczytałem tylko w necie (w tym na stronie producenta), że to "pakowacz" produktów innych firm).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez FaYaH » 19 kwi 2014, 16:34

A ja zmieniałem tarcze z tyłu na Blueprint 120zł za szt (pomalowane na szaro) , plus do tego klocki JPN za 100zł, i i po dotarciu się hamują jak należy.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2013, 21:53
Posty: 2
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2004

Postprzez misiek89 » 19 kwi 2014, 17:11

bieski napisał(a):Tak jak Dominator pisze, tylko jest tył taki sam.
Przód 1.8 – 273,5 mm
Przód 2.0 – 282,5 mm

Nie wprowadzajcie ludzi w błąd w każdym katalogu 1.8 wagon ma takie same tarcze jak reszta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Dominator » 19 kwi 2014, 21:35

z tylu.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez misiek89 » 20 kwi 2014, 08:28

i przodu <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Dominator » 20 kwi 2014, 11:35

Chyba ja i wiekszosc tu wypowiadajacych sie popełnilismy błąd <zawstydzony>
Na katalogi nie patrze, ale wystarczy spojrzec na zdjecia (tych przed swapem na wieksze)..
Konkluzja jest taka:
Wszystkie GG,GY maja jednakowe tarcze z tyłu 280 mm czyli równiez zaciski jednakowe. (MPS nie wiem ile)
273,5mm tarcze przednie posiadaja tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku
282.5mm tarcze przednie posiadaja GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyz (MPS większe tarcze inne zaciski).
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez gadula » 20 kwi 2014, 21:13

Dominator napisał(a):273,5mm tarcze przednie posiadaja tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku282.5mm tarcze przednie posiadaja GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyz (MPS większe tarcze inne zaciski).

Dodatkowo tarcze 300mm przód miały GG/GY z końca produkcji z silnikiem 2.5 (L5).
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez dobrzyn22 » 21 kwi 2014, 08:07

Dominator napisał(a):Wszystkie GG,GY

czyli przedlifty i polifty ?? Próbuję uściślić, żeby dopisać odpowiednie informacje w 1 poście tego wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez misiek89 » 21 kwi 2014, 10:24

Dokładnie tyczy się to przed i po fl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6