Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.
w jakiej wersji silnikowej tarcze są największe. Czy można stosować je zamiennie do zacisków?? Np. do kompletu zacisków z 1.8 można włożyć tarcze od 2.0?? Chcę zmienić w Xedosie cały komplet zacisków na takie z M6 aby jak najlepiej hamować.
Może i głupie pytanie- jednak wiele już widziałem dziwnych rozwiązań.
Może i głupie pytanie- jednak wiele już widziałem dziwnych rozwiązań.

dzięki za informacje. Teraz muszę zacząć poszukiwania kompletu.

gdzieś kiedyś czytałem że tarcze w dieslach 2.0 są minimalnie większe od pb 2.0- ile w tym prawdy??

Nadszedł czas wymiany tarcz przednich.
Zmierzyłem mikromierzem obecne i mają ~22,05mm (!). W związku z tym mam pytanie: Czy kupić tarcze OYODO, które są malowane farbą antykorozyjną, czy może kupić TRW i do tego farbę odporną na wysokie temperatury, następnie pomalować? Przy ręcznym malowaniu farba może zostać nałożona nierówno, co po montażu na piaście może odzwierciedlić się w postaci bicia osiowego tarczy, szczególnie w pobliżu jej obwodu. Chyba, że malowanie przeprowadziłoby się bardzo cieniutkimi warstwami. A może w ogóle nie ma sensu malowanie tarcz? Wiadomo, że malowane prezentują się lepiej, ale dodatkowym aspektem przemawiającym na "+" dla malowanych tarcz jest ułatwiony demontaż kół na wskutek braku korozji powierzchni montażowej tarcza – koło.
Zmierzyłem mikromierzem obecne i mają ~22,05mm (!). W związku z tym mam pytanie: Czy kupić tarcze OYODO, które są malowane farbą antykorozyjną, czy może kupić TRW i do tego farbę odporną na wysokie temperatury, następnie pomalować? Przy ręcznym malowaniu farba może zostać nałożona nierówno, co po montażu na piaście może odzwierciedlić się w postaci bicia osiowego tarczy, szczególnie w pobliżu jej obwodu. Chyba, że malowanie przeprowadziłoby się bardzo cieniutkimi warstwami. A może w ogóle nie ma sensu malowanie tarcz? Wiadomo, że malowane prezentują się lepiej, ale dodatkowym aspektem przemawiającym na "+" dla malowanych tarcz jest ułatwiony demontaż kół na wskutek braku korozji powierzchni montażowej tarcza – koło.
Ja pomalowałem hammerite tarcze i zaciski. Żadnych bić nie zaobserwowałem. Po roku farba się trzyma i wygląda jakbym niedawno je malował.
Metal is Religion
Metal is Religion
No tak, tylko różnica w cenie dwóch tarcz pomiędzy TRW (130zł/szt.) a Ate (150zł/szt.) to 40zł, więc nie opłaca się kupować TRW i malować. Na to samo wychodzi przy kupnie tarcz Ate, bo są malowane. Z kolei te tarcze OYODO (120zł/szt.) również są malowane, ale za to tańsze od pozostałych. Tylko brak mi opinii o tej firmie (wyczytałem tylko w necie (w tym na stronie producenta), że to "pakowacz" produktów innych firm).
Chyba ja i wiekszosc tu wypowiadajacych sie popełnilismy błąd
Na katalogi nie patrze, ale wystarczy spojrzec na zdjecia (tych przed swapem na wieksze)..
Konkluzja jest taka:
Wszystkie GG,GY maja jednakowe tarcze z tyłu 280 mm czyli równiez zaciski jednakowe. (MPS nie wiem ile)
273,5mm tarcze przednie posiadaja tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku
282.5mm tarcze przednie posiadaja GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyz (MPS większe tarcze inne zaciski).
Na katalogi nie patrze, ale wystarczy spojrzec na zdjecia (tych przed swapem na wieksze)..
Konkluzja jest taka:
Wszystkie GG,GY maja jednakowe tarcze z tyłu 280 mm czyli równiez zaciski jednakowe. (MPS nie wiem ile)
273,5mm tarcze przednie posiadaja tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku
282.5mm tarcze przednie posiadaja GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyz (MPS większe tarcze inne zaciski).
Dominator napisał(a):273,5mm tarcze przednie posiadaja tylko GG 1.8 w sedanie i liftbacku282.5mm tarcze przednie posiadaja GY 1.8 i GG,GY z silnikami od 2.0 wzwyz (MPS większe tarcze inne zaciski).
Dodatkowo tarcze 300mm przód miały GG/GY z końca produkcji z silnikiem 2.5 (L5).
Dominator napisał(a):Wszystkie GG,GY
czyli przedlifty i polifty
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6