Twardy pedał hamulca... Pompa podciśnienia
Byłem dziś u mechanika. W drodze jadąc powoli odkryłem (Eureka!), że z przodu jest tarcie, co potwierdziło się po temperaturze. Lewy przedni zacisk nie odpuszczał tylko zaciśnięty jechał na tarczy...
Mechanik oczyścił cały zacisk i "naoliwił" dodatkowo pękła taka guma na/w cylinderku. Dodatkowo wymieniono mi płyn hamulcowy i sprawdził wszystkie koła (klocki, zaciski itd.). Wyjechałem od mechanika, zacisk elegancko odbijał już, ale... Efekt twardego hamulca pozostał.
Teraz jest kilka opcji, moja Mazda podobno nie ma czujnika zużycia klocków, poza tym są one znośne i nie powinno to być powodem wszczynania alarmu.Płyn został wymieniony.
Mechanik zabierze się za Mazdę w środę, podejrzewa, że coś jest nie tak z SERVO (miałem niedawno w trakcie jazdy dziwny spadek mocy). Jakaś tam (sorry za ignorancję laika) pompa steruje wspomaganiem, siłą hamowania itd, jest do przejrzenia + wszystkie przewody i ich możliwa nieszczelność, przypuszczam, że koszty nie będą małe...
Może miał ktoś podobne przejścia i zna kosztorysy?

Teraz jest kilka opcji, moja Mazda podobno nie ma czujnika zużycia klocków, poza tym są one znośne i nie powinno to być powodem wszczynania alarmu.Płyn został wymieniony.
Mechanik zabierze się za Mazdę w środę, podejrzewa, że coś jest nie tak z SERVO (miałem niedawno w trakcie jazdy dziwny spadek mocy). Jakaś tam (sorry za ignorancję laika) pompa steruje wspomaganiem, siłą hamowania itd, jest do przejrzenia + wszystkie przewody i ich możliwa nieszczelność, przypuszczam, że koszty nie będą małe...
Może miał ktoś podobne przejścia i zna kosztorysy?
- Od: 9 mar 2010, 21:10
- Posty: 23
- Skąd: wwa
- Auto: Mazda 6
kkamo84 napisał(a):jade w poniedziałek prawdopodobnie do jaksy... a Ty Hubis... sprawdziłeś? BYłeś u mechanika?
Co było przyczyną?
Moja stoi na razie u mechanika, czekam wciąż na telefon, na pewno wymieni mi klocki i tę gumę w cylinderku i zobaczymy jaki będzie efekt, mam nadzieję dziś lub jutro coś wiedzieć...
- Od: 9 mar 2010, 21:10
- Posty: 23
- Skąd: wwa
- Auto: Mazda 6
a wiec zostaje polecona przez was jaksa...
zobaczymy czy oni sobie z tym poradza?
Heble działaja o reszcie własciciel poinformuje ( jak bedzie miał ochote , ja nie jestem upowazniony ) przyczyna jak w kazdej 6 , zapchany otwor w pierwszej kapie(walka rozrządu ) magistrali olejowej ( pompa vacum musi miec olej aby pracowala poprawnie ) co wiaze sie z wymontowaniem całej klawiaturki i rozrządu. To juz 7 przypadek w 6 , wymiany oleju co 20 tys , przedmuchy na wtryskach , zasyfione smoki hm....Ciekawe jakie jeszcze inne niespodzianki ujawnia się w silnikach CR ?
zobaczymy czy oni sobie z tym poradza?
Heble działaja o reszcie własciciel poinformuje ( jak bedzie miał ochote , ja nie jestem upowazniony ) przyczyna jak w kazdej 6 , zapchany otwor w pierwszej kapie(walka rozrządu ) magistrali olejowej ( pompa vacum musi miec olej aby pracowala poprawnie ) co wiaze sie z wymontowaniem całej klawiaturki i rozrządu. To juz 7 przypadek w 6 , wymiany oleju co 20 tys , przedmuchy na wtryskach , zasyfione smoki hm....Ciekawe jakie jeszcze inne niespodzianki ujawnia się w silnikach CR ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie obiecuje ale jak tylko ktos sie wycofa z wizyty powiadomie .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tzn że hebel działa, ale żeby usunąć ten efekt twardego hamulca i zapalającej się lampki ręcznego trzeba rozebrać klawiaturę i rozrząd?
Dokladnie , roboty troche jest , trzeba zaopatrzec sie w uszczelke pokrywy zaworow ( jest jednorazowa ) reszta w zaleznosci od stanu.
Pompa jest chyba podpięta pod wałek rozrządu...
Dostaje od niego napęd jak i cisnienie oleju ( o ile jest drozny otwor w I kapie wałka co wyzej opisałem )
Dokladnie , roboty troche jest , trzeba zaopatrzec sie w uszczelke pokrywy zaworow ( jest jednorazowa ) reszta w zaleznosci od stanu.
Pompa jest chyba podpięta pod wałek rozrządu...
Dostaje od niego napęd jak i cisnienie oleju ( o ile jest drozny otwor w I kapie wałka co wyzej opisałem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
także wizyta hubi u Jaksy napewno Ci pomoże, moim zdaniem ludzie wiedzą z czym maja doczynienia i znają sie na tym co robią Tylko moja rada, zrób to jak najszytbciej, a jezeli nie da sie wcześniej umówić z Panem Michalskim, to staraj sie duzo nie jeżdzić, a nawet w ogole nie jeżdzić bo może sie to wiazać z poważnymi kosztami! Taka moja rada no i trzymam kciuki zeby było ok.pozdrawiam
- Od: 17 maja 2010, 19:16
- Posty: 54
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 2.5 2016r.
BMW 430i 2018r
kkamo84 napisał(a):także wizyta hubi u Jaksy napewno Ci pomoże, moim zdaniem ludzie wiedzą z czym maja doczynienia i znają sie na tym co robią Tylko moja rada, zrób to jak najszytbciej, a jezeli nie da sie wcześniej umówić z Panem Michalskim, to staraj sie duzo nie jeżdzić, a nawet w ogole nie jeżdzić bo może sie to wiazać z poważnymi kosztami! Taka moja rada no i trzymam kciuki zeby było ok.pozdrawiam
To teraz powiedz jak się tak szybko dostałeś na "wizytę"?

Staram się ograniczyć jazdę, ale to trochę ciężkie wyzbyć się auta na 3 tygodnie
Dziś zauważyłem, że po wymianie filtra oleju (wcześniej zrobiłem może 30km) objawy jakby lekko zelżały, ale nie ustąpiły...
- Od: 9 mar 2010, 21:10
- Posty: 23
- Skąd: wwa
- Auto: Mazda 6
Witam
Dołącze sie do tematu pare dni temu wystąpil u mnie podobny problem jak w temacie ale blokuje mi tylko jedno kolo lewy tyl, przyczym pedal hamulca
jest strasznie twardy. Po przejechaniu 5km kolo jest tak gorące ze nie mozna sie dotknąc i w czasie jazdy czuc dziwne wibracje na tyle.
Jak wiecie co to moze byc to prosze o rady
z gory dziekuje i pozdrawiam
Dołącze sie do tematu pare dni temu wystąpil u mnie podobny problem jak w temacie ale blokuje mi tylko jedno kolo lewy tyl, przyczym pedal hamulca
jest strasznie twardy. Po przejechaniu 5km kolo jest tak gorące ze nie mozna sie dotknąc i w czasie jazdy czuc dziwne wibracje na tyle.
Jak wiecie co to moze byc to prosze o rady
z gory dziekuje i pozdrawiam
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
W Twoim przypadku wszystko co stwierdziłes to przyczyna samego zacisku , wymontowac ,rozebrac ,uruchomic ....a tarcze musisz juz zmienic ( zmienia sie kompletami ) bo dostała temperatury .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zaciski tylne w 6 tez sa awaryjne , podobne problemy miały GE/GF , ale tu wychodzi serwis , mało kto z uzytkownikow zaglada do tyłu , wszyscy ogladaja tylko tarcze i klocki ( zacisk tez potrzebuje serwisowania ) Generalnie serwis powinno sie robic co 10 tys km i nie bedzie takich problemów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa o jakie serwisowanie zacisku chodzi? Tak jak pisalem dzisiaj rozebralem ten zacisk i co sie okazalo po zdjeciu gumki z tloczka syfu na maxa i troszke rdzy. Narazie tylko to reanimowalem czyszcząc i smarująj, parokrotnie wypchnolem i wkrecilem nasmarowany tloczek i po pierwszej probnej jezdzie narazie dziala dobrze
oby tak zostalo
pozdrawiam

pozdrawiam
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6