Wibracje przy hamowaniu z dużej prędkości

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Myjk » 29 cze 2010, 15:48

Jaksa napisał(a):P.S. Cytowanie w nowym forum jako mi nie wychodzi.

"Otwórz" sobie okienko szybkiej odpowiedzi na dole, zaznacz fragment który chcesz zacytować, a na koniec wduś przycisk "cytuj". Wtedy zacytujesz wybiórczo. BTW Nie ma znaczenia który przycisk "cytuj" na stronie wciśniesz, może być ten z cytowanego posta, a może być z powyższego/poniższego...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 29 cze 2010, 16:42

Myjk napisał(a):Wtedy zacytujesz wybiórczo
czy tak ? <lol> ale Ty madry jestes <lol> dzieki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dadan » 16 lis 2010, 16:38

Troche panowie odswieze temat, zaczelo sie od wykrzywionej tarczy prawy przod, wymiana na nowe tarcze plus klocki po 10 tys km bicie na kierownicy przy predkosciach rzedu 140 km/h jest tez drganie pedala hamulca przy nizszych predkosciach oczywiscie przy hamowaniu. Mechanik stwierdzil ze piasta ma bicie 15 setek zaproponowal przetoczenie i teraz mam 3 mozliwosci:
przepiastowac piaste
nowa piasta + łoyżysko widzialem na allegro za 220 zl nie wiem czy warto brac ciekawe jaka jakosc
uzywana piasta okolo 100 zl
Do tego pewnie wymiana na nowe tarcze plus klocki?
Piasty osobno nigdzie nie mozna kupic
Samochod xedos 1,6 96 rok
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez skubiszek » 16 lis 2010, 20:11

kolego nie ten dział... używanych piast bym nie kupował.. nie wiadomo ile pojeździsz i znów wymiana...
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Myjk » 16 lis 2010, 20:15

Nie tylko nie ten dział ale i nie ten problem.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dadan » 16 lis 2010, 22:04

Dział moze nie ten ale temat jak najbardziej przeciez te same problemy ludzie opisuja?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Jaksa » 16 lis 2010, 22:30

dadan napisał(a):przepiastowac piaste
A co to znaczy ? Jak zyje nie słyszałem takiego terminu ....
dadan napisał(a):Piasty osobno nigdzie nie mozna kupic
Mozna ....w ASO.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 17 lis 2010, 00:53

dadan napisał(a):ale temat jak najbardziej przeciez te same problemy ludzie opisuja?

Racja, przepraszam, pomyliłem wątki. <nie powiem>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez herci62 » 22 lis 2010, 14:09

Wymienilem ok. 3000 tys temu przednie lewe lozysko i zaczął sie problem j.w. Zakupilem komplet tarcze klocki i jak ręką odjoł spokoj --niestety po ok 1500km zaczalem odczuwac nawrót dolegliwosci z poczatku delikatne wibracje a po 3000 tys jest juz jak przed wymiana. Teraz pytanie 1) CZY MOZNA WYMIENIC TYLKO PIASTE A STARE LOZYSKO ZOSTAWIC ( niewiem czy odkrecajac ta duza nakretke wyjme piaste i czy lozysko wprasowuje sie w piaste czy na sworzen ) 2) czy piasta ze zwrotnica jest jedna caloscią. I jak mozna to jakis link z foto relacji wymiany tego ustrojstwa -chce miec szersze pojecie o tym. Dzieki i pozdrawiam..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Neron-ek » 22 lis 2010, 14:45

przez leszek-sroka
Wymienilem ok. 3000 tys temu przednie lewe lozysko i zaczął sie problem


Na razie zostaw łożysko w spokoju.
W tym przypadku stawiałbym na zapieczony sworzeń zacisku hamulcowego.
Być może przy demontażu lub montażu mechanik uszkodził gumę zabezpieczającą i teraz masz problem.
Woda, piach i korozja zrobiły swoje.
Co do pytań:
1. Jeśli jesteś pewny co do łożyska i nie uszkodzisz go podczas demontażu to tak – w najgorszym wypadku będziesz robił jeszcze raz :)
2. Piasta to piasta a zwrotnica to zwrotnica, połączone łożyskiem stanowią jedną całość.

Co do samego problemu bicia podczas hamowania sprawdź zaciski czy pracują lekko i daj znać.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez herci62 » 22 lis 2010, 14:50

Ok. ale czy po odkreceniu btej duzej nakretki wyjdzie mi sama piasta ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Neron-ek » 22 lis 2010, 14:55

Nie rozbierałem tego w M6 ale patrząc na łożysko to nie wyjdzie.
Nawet przy marnym zacisku przy bierzni 45 mm to chyba suchy lód nie pomoże.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Jaksa » 22 lis 2010, 15:00

leszek-sroka napisał(a): CZY MOZNA WYMIENIC TYLKO PIASTE A STARE LOZYSKO ZOSTAWIC
procedura nie wykonalna , piasta jest wciskana w wewnetrzna czesc lozyska , przy demontazu piast zawsze rozwala sie i łozysko ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez herci62 » 22 lis 2010, 17:46

No to nie pozostaje nic jak zakupic nowa piaste z lozyskiem nowe tarcze bo prawdopodobnie jak pisze Jaksa ((Wszystko zaczyna sie zawsze od piast , krzywa piasta krzywi tarcze )) mogly zostac wykrzywione przez uszkodzona w czasie naprawy piaste... i zlecic to fachowcom moze drozej ale dobrze .Bo jak to sie mówi ,,tanio może być dużo drożej ,, Efekt opisze po wymianie. Dzieki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Jaksa » 22 lis 2010, 18:01

Proponuje zdemontowac tarcze i pomierzyc "bicie" piast , pozniej zadecydujesz co kupic /zamowic , chyba ze pojdzie kolega po bandzie i zakupi 2 nowe piasty 2 łozyska , tarcze .... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez NORBI35 » 22 lis 2010, 19:44

zaciski nie plywaja sa zapieczone zdemontowac i przesmarowac nic innego
Początkujący
 
Od: 15 sie 2010, 22:52
Posty: 14

Postprzez herci62 » 22 lis 2010, 20:21

NORBI35 napisał(a):zaciski nie plywaja sa zapieczone zdemontowac i przesmarowac nic innego


To nie to- wszystko rozebrałem i dokladnie wyczyscilem i przesmarowalem także bedzie drogo <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Jaksa » 22 lis 2010, 21:16

Piasta przód nowa oryginalna kosztuje 412,92 zł .( dla informacji )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Neron-ek » 23 lis 2010, 20:24

Zanim coś kupisz, zrób to o czym pisze Jaksa.
Roboty na 20 min. Odkręcasz koło, podstawa z czujnikiem do mcphersona, czujnikiem łapiesz styk z wyczyszczoną piastą, zerujesz czujnik i kręcisz piastą odczytując wskazania. Wartość bicia nie powinna przekraczać 0,02 mm (czujnik setkowy wystarczy w zupełności).
Sprawdź jeszcze czy y nie jest zatłuczone na krawędzi zewnętrznej jeśli tak jest to efekt będzie ten sam.
Po zamontowaniu tarczy sprawdź bicie – max 0,07.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez herci62 » 24 lis 2010, 14:10

Wczoraj rozebralem wszystko jeszcze raz i stwierdzilem ze prawdopodobnie mechanik albo zamienil piaste z niewiadomych przyczyn-- ale napewno byly wymieniane 3 szpilki widac golym okiem ze róznia sie od 2 pozostalych kolorem i błyszcza nowoscia. auto mam 4-lata i nikt tam wczesniej nie grzebal. Po zdjeciu koła kiedy zakrece piasta golym okiem widac jak tarcza odchodzi minimalnie od klocka--tu moge sie mylic poniewaz piasta nie jest odpowiednio docisnieta ( kolo jest odkrecone ) .Dlatego sprawdze to dokladnie czujnikiem jak radzicie i dam znac A po wszystkim wybiore sie do tego kowala ktory mi wymieniał łozysko <snajper> .... dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6