Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 20 sty 2009, 14:20

piotrek_l napisał(a):Sa jakies inne sugestie co to moze byc?


piotrek_l napisał(a):jakas tarcza jest krzywa

Lub coś z kołami/oponami, ale mało prawdopodobne.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez piotrek_l » 20 sty 2009, 14:27

kola tez wykluczam, niedawno zmienialem opony na zimowki (nowe) jedna felga byla krzywa, ale ja wyprostowalem. w takim razie mam wymienic wszystkie tarcze? czy istnieje mozliwosc sprawdzenia ktora tarcza jest krzywa? zakladajac ze to jednak tarcza
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 08:33
Posty: 13
Skąd: Warszawa-Kabaty
Auto: Mazda 3 2.0 TOP SPORT

Postprzez Prusiak » 20 sty 2009, 15:17

Chyba lepiej wymienic parę. Na 99% to tarcza. Mozesz przetoczyc, ale to sie nie oplaca, bo starcza na bardzo krotko.
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez magicadm » 20 sty 2009, 16:01

Prusiak napisał(a):Mozesz przetoczyc, ale to sie nie oplaca, bo starcza na bardzo krotko.

Zależy ile zostało ze starej po stoczeniu :)
Ja mam raczej dobre doświadczenia z tym zabiegiem. Aby wykluczyć krzywą piastę proponuję toczyć na kole.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 20 sty 2009, 20:24

piotrek_l napisał(a):wlasnie patrzylem i wszystkie tarcze sa suche. Sa jakies inne sugestie co to moze byc?

krzywe!!!
do stoczenia lub wymiany...
znam to z doswiadczenia..
mam chyba 5 kpl wymieniane na gwarancji..na aucie
i na 100% nie kupie originalnych jak bedzie tak daleko..
polecam Zimmermann´a
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mish » 21 sty 2009, 14:06

Gdy się to pojawia – twardy pedał hamulca i kontrolka – to przegazowanie lekkie załatwia sprawę... sądzę jednak, że faktycznie pompa vacum się kończy i nie daje rady... sprawdzę w serwisie, tylko teraz czasu kurczaki nie mam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez magicadm » 21 sty 2009, 14:47

Kontrolka zapala się z powodu niskiego podciśnienia.
Sprawdziłeś nieszczelnośći?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Mish » 21 sty 2009, 15:02

Nie miałem jeszcze możliwości – zapala się po kilkukrotnym wciśnięciu pedału – jak w instrukcji... Może to tylko moje przewrażliwienie... Nie zdarza się to na wyższych obrotach, kiedy pompa jest mocniej napędzana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez fat_camel » 21 sty 2009, 18:06

A powiedzcie mi czy wasz ABS też tak chrupie jak by jakiś pręt sie w asfalt wbijał??? czy to nie abs?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2008, 18:57
Posty: 21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 CITD

Postprzez magicadm » 21 sty 2009, 18:54

fat_camel napisał(a):A powiedzcie mi czy wasz ABS też tak chrupie jak by jakiś pręt sie w asfalt wbijał??? czy to nie abs?

W porównaniu z innymi autkami ABS w M6 faktycznie pracuję nietypowo tak jak opisujesz :) Porównałbym go raczej do odgłosu skrawania...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Mish » 21 sty 2009, 22:18

a u mnie cichutki jest, w ogóle nie słychać... ale działa, skutecznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Riki » 21 sty 2009, 23:59

Mish bywasz w Warszawie? porównałbym swoje heble do Twoich bo albo jestem przewrażliwiony ale.. mam tak samo. Rozumiem, że mogłem "zagotować hamulce" ale w lato często heblowałem z niemałym prędkości do praktycznie zera i było OK a teraz:
– stoję na światłach, nacisnę kilka razy (2-4razy), pedał wpada w podłogę i zapala sie (!)
– dojeżdżam do świateł, powiedzmy 100km/h i specjalnie depne do oporu, ABS się włącza i od prędkości 40km/h->0 przestaje działać, pedał tonie a heble są ale.... jakbyś je posmarował masłem.
Reasumując: boje się czasami jeździć bo po 2 mocniejszych hamowaniach nie wiem czy za 3 razem... będę miał czym zatrzymać auto :|
Płyn we wrześniu skończył dwa lata więc może go wymienię... tak tak, zaleję nowy ale czy to coś pomoże? Mowa oczywiście o 626 DiTD.
aaa i co jeszcze zauważyłem, jeździłem inną 626 "w ropie" i moja zbyt późno hamuje, pedał ma tendencję do tonięcia, tam wystarczyło dotknąć i głowa lądowała na szybie a u mnie muszę wdusić i to nieźle.

Pozdrawiam :)

P.S
Wszystkie tarcze hamulcowe nowe, klocki przód tył nowe, przewody OK.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 22 sty 2009, 01:48

Riki napisał(a):.... i moja zbyt późno hamuje, pedał ma tendencję do tonięcia,Wszystkie tarcze hamulcowe nowe, klocki przód tył nowe, przewody OK.

pompa wspomagania przepuszcza tzn. nie trzyma cisnienia
i jest do naprawy lub wymiany
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 23 sty 2009, 04:53

cóż muszę się bliżej temu przyjrzeć....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Mish » 23 sty 2009, 08:24

Riki, masz PW odnośnie Twojego poprzedniego pytania...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Blaster7 » 23 sty 2009, 08:58

Jeżeli chodzi o pompe VAKUM miałem okazje ją rozbierać i regenerować ( chodziło o dzwięki zakres 2700 – 3000 obr/ min) i do wyjaśnienia..... od środka jest ona w kształcie cylindra w środku jest tulejka w której są osadzone LUŹNO!!! łopatki które zaś wraz z tą tulejką kręcąc się silą odśrodkową dociskająi uszczelniają wewnętrzną część cylindra.... są one wieksze i wchodzą do środka tej tulejki....... Więc polecał bym każdemu ( nie jest to dużo roboty ) Zdiąć pompe i zerknąć na Stan gładzi tego cylindra i wielkość łopatek... mogą się one konczyć wypaść poblokować coś.....

Wg mnie jak ktoś jeździł zbyt długo na starym oleju lub jeździł na byle czym mogło się to przyczynić do szybszego zużycia łopatek, gładzi i potncjalnych problemów z podciśnieniem w samochodzie......
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Blaster7 » 23 sty 2009, 09:01

moge zamieścić fote rozebranej pompy jak ktoś chce........
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez magicadm » 23 sty 2009, 10:34

Tak mnie natchnęło sprawdzenie wydajności – podpięcie podciśnienia z drugiego autka i obserwacja. Na postoju oczywiście!!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blaster7 » 23 sty 2009, 11:27

hmmm ty chyba nie widzizałeś ile do tej pompy podpiętych jest wężyków beeheheh
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Riki » 23 sty 2009, 12:07

Mish proszę sprawdź PW ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6