Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sowikPL » 22 sie 2010, 18:30

Witam
No i mam teraz mentlik w glowie mowicie ze zielony plyn jest zalecany a mi w warsztacie polecili
koncentrat niemieckiej firmy "befi" butelka 1,5litra kosztuje okolo 40zł .
opis na butelce:
– temp. zamarzanie -36
– anty-korozyjny
– podwyzszona temp. wrzenia

Jaka jest wasza opinia czy ten koncentrat nie zaszkodzi madzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez Grucha » 22 sie 2010, 19:36

Jedź do ASO Mazdy kup bańkę 5L płynu FL22 zalecanego do Mazdy , cena 80zł

Pozdr
Grucha
 

Postprzez GILB » 22 sie 2010, 21:33

nie lej sietu do niemieckich aut VW typu płyn G – ileś tam
od tego specyfiku rozpuszczały mi się uszczelki w reduktorze gazu,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Enduro » 22 sie 2010, 21:38

zalecany jest zielony i podobnie jest plynem servo,co zrobisz twoja sprawa, ile zaoszczedzisz- dowiesz sie juz przy zakupie, a ile wydasz na naprawy dopiero pozniej,czego tobie oczywiscie nie zycze,absolutnie!
nie chce tu straszyc, tylko przestrzec przed niepotrzebnymi problemami...
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bukmar » 23 sie 2010, 09:20

załóżmy, że w M6 jest zalany ten magiczny płyn mazdowski – fl22 – , który to wytrzymuje z 10 lat lub 200tys km a doleję jakieś 0,5 l zwykłego płynu (na bazie glikolu) niebieskiego jako dolewki. Czy to może mieć jakiś znaczenie?
Mazda 6 1.8 Kombi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2010, 14:13
Posty: 25
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 6 exclusive Kombi 1.8

Postprzez Enduro » 23 sie 2010, 09:52

bukmar napisał(a):załóżmy, że w M6 jest zalany ten magiczny płyn mazdowski – fl22 – , który to wytrzymuje z 10 lat lub 200tys km a doleję jakieś 0,5 l zwykłego płynu (na bazie glikolu) niebieskiego jako dolewki. Czy to może mieć jakiś znaczenie?

raczej nie, ..a jestes pewnien, ze juz uprzednio nie byl mieszany itp..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nescik » 23 sie 2010, 19:35

słyszalem ze nie wlewa sie plynu do zbiornika uzupelniajacego , do tego zbiornika woda sie sama wylewa gdy sie przegotuje
Początkujący
 
Od: 10 cze 2010, 20:15
Posty: 8
Skąd: York (anglia)
Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r

Postprzez sowikPL » 23 sie 2010, 21:35

Enduro napisał(a):zalecany jest zielony i podobnie jest plynem servo,co zrobisz twoja sprawa, ile zaoszczedzisz- dowiesz sie juz przy zakupie


na plynach i czesciach nie oszczedzam poprostu mechanicy w warsztacie tak doradzili no coz skoro uwazacie ze ten "befi" to dziadostwo wiec sie go zmieni.
Dzieki wszystkim za rady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez Hubix » 28 wrz 2010, 23:08

Płyn zrobiony na bazie glikolu miesza się z każdym.. Może to być np. Dynagel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez rafusmaximus » 29 wrz 2010, 04:20

Poczytałem i mam dylemat ;)
Na początku, gdy kupiłem M, dolałem 0,5 l płynu Prestone (albo jest bezbarwny, albo lekko żółty, dolewałem wieczorem). Napisane na nim jest, że miesza się z wszystkimi na bazie glikolu oraz, że nie ulega przeterminowaniu...
Po tym co napisał Enduro mam lekkie obawy, czy zrobiłem dobrze... no nic, kupie chyba ten Mazdowski ściągnę trochę wężykiem i strzykawką i doleję tzw. oryginału, co by mieć czyste sumienie...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Myjk » 29 wrz 2010, 10:45

Odciągniesz od góry czy od dołu? :P

BTW układ chłodzenia w Dieslu wciąga ponad 4L płynu, ale nawet ubytek 3L nie jest w stanie zagrzać przeciętnie użytkowanego silnika. Obserwacja dotyczy mojego RFJ7. Dokładne odpowietrzenie układu trwa "wieki" i zabiera parę cykli startu i stopu pompy, a więc silnika. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 29 wrz 2010, 11:53

Myjk napisał(a):ubytek 3L nie jest w stanie zagrzać przeciętnie użytkowanego silnika. Obserwacja dotyczy mojego RFJ7.

Jak wiesz, identycznie jest w przedlifcie. Obserwacja dotyczy mojego RF5C :)

Co do odpowietrzenia – właśnie sobie terkota przed firmą na wolnych obrotach z odkręconym korkiem na chłodnicy :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 29 wrz 2010, 15:26

rafusmaximus napisał(a):....dolałem 0,5 l płynu Prestone (albo jest bezbarwny, albo lekko żółty, dolewałem wieczorem)......

przyznam, ze wg mnie te 500ml innego plany nie powinno miec znaczenia.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafusmaximus » 30 wrz 2010, 10:16

Myjk napisał(a):Odciągniesz od góry czy od dołu?


ze zbiorniczka, już raz tak robiłem, ale w innym samochodzie, tu nie próbowałem, może się uda może nie... ale Enduro już mnie uspokoił, więc powoli zapominam o zabiegu...

Enduro napisał(a):przyznam, ze wg mnie te 500ml innego plany nie powinno miec znaczenia.


Dzięki za info – uspokoiłeś moje nieczyste sumienie ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krabdul » 30 wrz 2010, 11:41

Sorry, że Was teraz rozwalę pytaniem ale jak już naście/dziesiąt razy zaglądałem pod maskę tak nie zdawałem sobie sprawy, że poziom płynu jest oddzielny dla samej chłodnicy jak i zbiorniczka. W seacie miałem tylko mały okrągły zbiorniczek i na nim min/max + zawór bezpieczeństwa czy tam przelewowy (zwał jak zwał) a w M6 mam taki płaski zbiornik zaraz za chłodnicą (praktycznie na jej całej szerokości) i na nim min/max. Także to jest ten poziom zbiorniczka czy samej chłodnicy? Gdzie jest drugi punt kontrolny?

Szczerze jestem trochę zagięty bo myślałem, że skoro poziom mórz jest jednakowy na całym świecie to poziom płynu chłodzącego też będzie jednakowy a przynajmniej zależny zbiorniczek od zbiorniczka a Wy piszecie, że trzeba zalać tu i tu. Z tego by wynikało, że są tam dwa niezależne obiegi <oczy>

Generalnie to mam full płynu i auto się nie przegrzewa więc nie wkładałem wszędzie głowy ale zapytać zawsze warto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Grzyby » 30 wrz 2010, 15:44

Sprawdź na zimnym silniku w samej chłodnicy (odkręcając korek i zaglądając)
Mazda ma trochę inaczej rozwiązany system ze zbiorniczkiem wyrównawczym ale generalnie układ chłodzenia jest doskonale zaprojektowany pod względem nagrzewania i wydajności. Od dawna :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 30 wrz 2010, 17:01

rafusmaximus napisał(a):uspokoiłeś moje nieczyste sumienie ;)

ok, szerokosci
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zboq » 20 paź 2010, 14:03

Odgrzeję trochę temat. Niedawno miałem wymieniany płyn chłodniczy i teraz w zbiorniczku wyrównawczym mam mniej więcej w połowie MIN/MAX. Natomiast w chłodnicy na zimno, to po odkręceniu korka płynu nie widać a na ciepło się wylewa jak poluzuję nakrętkę. Nie zauważyłem też żadnych znaczników na tym wlewie do chłodnicy który by świadczył o poziomie MIN/MAX. Tak więc po czym mam poznać czy poziom płynu jest ok ??.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez mądry » 20 paź 2010, 23:08

Po zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli płynu w chłodnicy zacznie brakować to ubytek zostanie uzupełniony ze zbiorniczka wyrównawczego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Grzyby » 20 paź 2010, 23:57

W teorii tak. Ale nie w układzie chłodzenie Mazdy.
Należy dolewać na zimnym do chłodnicy, na max.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6