Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4
Witam
No i mam teraz mentlik w glowie mowicie ze zielony plyn jest zalecany a mi w warsztacie polecili
koncentrat niemieckiej firmy "befi" butelka 1,5litra kosztuje okolo 40zł .
opis na butelce:
– temp. zamarzanie -36
– anty-korozyjny
– podwyzszona temp. wrzenia
Jaka jest wasza opinia czy ten koncentrat nie zaszkodzi madzi?
No i mam teraz mentlik w glowie mowicie ze zielony plyn jest zalecany a mi w warsztacie polecili
koncentrat niemieckiej firmy "befi" butelka 1,5litra kosztuje okolo 40zł .
opis na butelce:
– temp. zamarzanie -36
– anty-korozyjny
– podwyzszona temp. wrzenia
Jaka jest wasza opinia czy ten koncentrat nie zaszkodzi madzi?
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
zalecany jest zielony i podobnie jest plynem servo,co zrobisz twoja sprawa, ile zaoszczedzisz- dowiesz sie juz przy zakupie, a ile wydasz na naprawy dopiero pozniej,czego tobie oczywiscie nie zycze,absolutnie!
nie chce tu straszyc, tylko przestrzec przed niepotrzebnymi problemami...
pozdr. E.
nie chce tu straszyc, tylko przestrzec przed niepotrzebnymi problemami...
pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
załóżmy, że w M6 jest zalany ten magiczny płyn mazdowski – fl22 – , który to wytrzymuje z 10 lat lub 200tys km a doleję jakieś 0,5 l zwykłego płynu (na bazie glikolu) niebieskiego jako dolewki. Czy to może mieć jakiś znaczenie?
Mazda 6 1.8 Kombi
- Od: 10 kwi 2010, 14:13
- Posty: 25
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 exclusive Kombi 1.8
bukmar napisał(a):załóżmy, że w M6 jest zalany ten magiczny płyn mazdowski – fl22 – , który to wytrzymuje z 10 lat lub 200tys km a doleję jakieś 0,5 l zwykłego płynu (na bazie glikolu) niebieskiego jako dolewki. Czy to może mieć jakiś znaczenie?
raczej nie, ..a jestes pewnien, ze juz uprzednio nie byl mieszany itp..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):zalecany jest zielony i podobnie jest plynem servo,co zrobisz twoja sprawa, ile zaoszczedzisz- dowiesz sie juz przy zakupie
na plynach i czesciach nie oszczedzam poprostu mechanicy w warsztacie tak doradzili no coz skoro uwazacie ze ten "befi" to dziadostwo wiec sie go zmieni.
Dzieki wszystkim za rady
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
Poczytałem i mam dylemat 
Na początku, gdy kupiłem M, dolałem 0,5 l płynu Prestone (albo jest bezbarwny, albo lekko żółty, dolewałem wieczorem). Napisane na nim jest, że miesza się z wszystkimi na bazie glikolu oraz, że nie ulega przeterminowaniu...
Po tym co napisał Enduro mam lekkie obawy, czy zrobiłem dobrze... no nic, kupie chyba ten Mazdowski ściągnę trochę wężykiem i strzykawką i doleję tzw. oryginału, co by mieć czyste sumienie...
Na początku, gdy kupiłem M, dolałem 0,5 l płynu Prestone (albo jest bezbarwny, albo lekko żółty, dolewałem wieczorem). Napisane na nim jest, że miesza się z wszystkimi na bazie glikolu oraz, że nie ulega przeterminowaniu...
Po tym co napisał Enduro mam lekkie obawy, czy zrobiłem dobrze... no nic, kupie chyba ten Mazdowski ściągnę trochę wężykiem i strzykawką i doleję tzw. oryginału, co by mieć czyste sumienie...
Odciągniesz od góry czy od dołu? 
BTW układ chłodzenia w Dieslu wciąga ponad 4L płynu, ale nawet ubytek 3L nie jest w stanie zagrzać przeciętnie użytkowanego silnika. Obserwacja dotyczy mojego RFJ7. Dokładne odpowietrzenie układu trwa "wieki" i zabiera parę cykli startu i stopu pompy, a więc silnika.
BTW układ chłodzenia w Dieslu wciąga ponad 4L płynu, ale nawet ubytek 3L nie jest w stanie zagrzać przeciętnie użytkowanego silnika. Obserwacja dotyczy mojego RFJ7. Dokładne odpowietrzenie układu trwa "wieki" i zabiera parę cykli startu i stopu pompy, a więc silnika.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):ubytek 3L nie jest w stanie zagrzać przeciętnie użytkowanego silnika. Obserwacja dotyczy mojego RFJ7.
Jak wiesz, identycznie jest w przedlifcie. Obserwacja dotyczy mojego RF5C
Co do odpowietrzenia – właśnie sobie terkota przed firmą na wolnych obrotach z odkręconym korkiem na chłodnicy
rafusmaximus napisał(a):....dolałem 0,5 l płynu Prestone (albo jest bezbarwny, albo lekko żółty, dolewałem wieczorem)......
przyznam, ze wg mnie te 500ml innego plany nie powinno miec znaczenia.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk napisał(a):Odciągniesz od góry czy od dołu?
ze zbiorniczka, już raz tak robiłem, ale w innym samochodzie, tu nie próbowałem, może się uda może nie... ale Enduro już mnie uspokoił, więc powoli zapominam o zabiegu...
Enduro napisał(a):przyznam, ze wg mnie te 500ml innego plany nie powinno miec znaczenia.
Dzięki za info – uspokoiłeś moje nieczyste sumienie
Sorry, że Was teraz rozwalę pytaniem ale jak już naście/dziesiąt razy zaglądałem pod maskę tak nie zdawałem sobie sprawy, że poziom płynu jest oddzielny dla samej chłodnicy jak i zbiorniczka. W seacie miałem tylko mały okrągły zbiorniczek i na nim min/max + zawór bezpieczeństwa czy tam przelewowy (zwał jak zwał) a w M6 mam taki płaski zbiornik zaraz za chłodnicą (praktycznie na jej całej szerokości) i na nim min/max. Także to jest ten poziom zbiorniczka czy samej chłodnicy? Gdzie jest drugi punt kontrolny?
Szczerze jestem trochę zagięty bo myślałem, że skoro poziom mórz jest jednakowy na całym świecie to poziom płynu chłodzącego też będzie jednakowy a przynajmniej zależny zbiorniczek od zbiorniczka a Wy piszecie, że trzeba zalać tu i tu. Z tego by wynikało, że są tam dwa niezależne obiegi
Generalnie to mam full płynu i auto się nie przegrzewa więc nie wkładałem wszędzie głowy ale zapytać zawsze warto
Szczerze jestem trochę zagięty bo myślałem, że skoro poziom mórz jest jednakowy na całym świecie to poziom płynu chłodzącego też będzie jednakowy a przynajmniej zależny zbiorniczek od zbiorniczka a Wy piszecie, że trzeba zalać tu i tu. Z tego by wynikało, że są tam dwa niezależne obiegi

Generalnie to mam full płynu i auto się nie przegrzewa więc nie wkładałem wszędzie głowy ale zapytać zawsze warto
Sprawdź na zimnym silniku w samej chłodnicy (odkręcając korek i zaglądając)
Mazda ma trochę inaczej rozwiązany system ze zbiorniczkiem wyrównawczym ale generalnie układ chłodzenia jest doskonale zaprojektowany pod względem nagrzewania i wydajności. Od dawna
Mazda ma trochę inaczej rozwiązany system ze zbiorniczkiem wyrównawczym ale generalnie układ chłodzenia jest doskonale zaprojektowany pod względem nagrzewania i wydajności. Od dawna
rafusmaximus napisał(a):uspokoiłeś moje nieczyste sumienie
ok, szerokosci
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Odgrzeję trochę temat. Niedawno miałem wymieniany płyn chłodniczy i teraz w zbiorniczku wyrównawczym mam mniej więcej w połowie MIN/MAX. Natomiast w chłodnicy na zimno, to po odkręceniu korka płynu nie widać a na ciepło się wylewa jak poluzuję nakrętkę. Nie zauważyłem też żadnych znaczników na tym wlewie do chłodnicy który by świadczył o poziomie MIN/MAX. Tak więc po czym mam poznać czy poziom płynu jest ok
.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6