Hamulec ręczny – różne problemy
A jak się dostać do tych śrubek pod schowkiem, żeby podregulować ręczny?
Czy trzeba ściągć całą konsolę, czy obejdzie się bez?
Czy ktoś to już robił?
Czy trzeba ściągć całą konsolę, czy obejdzie się bez?
Czy ktoś to już robił?
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
No właśnie, tylko jak go zdjąć... odkręciłem te dwie śruby, które tam w dole są a on ani drgnął, są tam jakieś zaczepy? Nie chcę na siłę tego targać
...
Będę wdzięczny za pomoc
Będę wdzięczny za pomoc
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
Przepis "kucharski" z manuala:
PARKING BRAKE (LEVER TYPE) INSPECTION
A6E691444000W01
1. Pull the parking brake lever a few times.
2. Depress the brake pedal a few times.
3. Inspect the parking brake stroke by pulling the parking brake lever with a force of 98 N {10 kgf, 22 lbf}.
Stroke
3—6 notches
End Of Sie
PARKING BRAKE (LEVER TYPE) ADJUSTMENT
A6E691444000W02
1. Start the engine and depress the brake pedal several times.
2. Stop the engine.
3. Pull the underside of the rear ashtray case in the
direction shown by the arrow and remove clips A
from the console.
4. Disengage the hooks from the console and
remove the rear ashtray case.
5. Verify the position of the adjusting nut while
looking in from above the console (A) as shown,
and set the socket on the nut.
6. Turn the adjusting nut to adjust the parking brake
lever.
7. After adjustment, inspect the following points:
(1) Turn the ignition switch to ON, pull the parking
brake lever one notch, and verify that the
parking brake warning light illuminates.
(2) Verify that the rear brakes do not drag.
PARKING BRAKE (LEVER TYPE) INSPECTION
A6E691444000W01
1. Pull the parking brake lever a few times.
2. Depress the brake pedal a few times.
3. Inspect the parking brake stroke by pulling the parking brake lever with a force of 98 N {10 kgf, 22 lbf}.
Stroke
3—6 notches
End Of Sie
PARKING BRAKE (LEVER TYPE) ADJUSTMENT
A6E691444000W02
1. Start the engine and depress the brake pedal several times.
2. Stop the engine.
3. Pull the underside of the rear ashtray case in the
direction shown by the arrow and remove clips A
from the console.
4. Disengage the hooks from the console and
remove the rear ashtray case.
5. Verify the position of the adjusting nut while
looking in from above the console (A) as shown,
and set the socket on the nut.
6. Turn the adjusting nut to adjust the parking brake
lever.
7. After adjustment, inspect the following points:
(1) Turn the ignition switch to ON, pull the parking
brake lever one notch, and verify that the
parking brake warning light illuminates.
(2) Verify that the rear brakes do not drag.
No lepiej i dokładniej to już się chyba nie da – dziękuję za pomoc, zaraz pędzę do garażu wyregulować 
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
Miłej robótki, wystarczy tylko wyjąć popielniczke z oprawą . Reguluje się tylko 1śrubą (nakrętką) cała linkę na obie strony. Jeśli po jednej stronie nie hamuje to albo problem w zacisku albo np. zapieczona linka wewnątrz pancerza.,
U mnie miałem sytuację taką, że dobrze hamuje oba koła, tylko lekki luz na dźwigni był, denerwował mnie... widziałem tą śrubkę, z góry przez kraty, tak właśnie myślałem, że wystarczy ją troszkę podkręcić, tylko nie wiedziałem jak się do niej dostać. Teraz już wszystko dokręcone, luzu nie ma. Gdyby ktoś nie umiał rozpoznać na wygląd jaki to rozmiar nakrętki (ja do takich należę) to piszę, że jest to klucz 10-tka, tylko trzeba mieć taki, żeby miał dużą dziurę w środku na gwint.
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
Gdyby ktoś nie umiał rozpoznać na wygląd jaki to rozmiar nakrętki (ja do takich należę) to piszę, że jest to klucz 10-tka, tylko trzeba mieć taki, żeby miał dużą dziurę w środku na gwint.
Najlepszy jest klucz rurkowy
qzym napisał(a):Gdyby ktoś nie umiał rozpoznać na wygląd jaki to rozmiar nakrętki (ja do takich należę) to piszę, że jest to klucz 10-tka, tylko trzeba mieć taki, żeby miał dużą dziurę w środku na gwint.
Najlepszy jest klucz rurkowy
najlepiej na przedluzeniu
qzym napisał(a):...wystarczy tylko wyjąć popielniczke z oprawą . Reguluje się tylko 1śrubą (nakrętką) cała linkę na obie strony. Jeśli po jednej stronie nie hamuje to albo problem w zacisku albo np. zapieczona linka wewnątrz pancerza.,
i tu kolega ma absolutnie racje, choc dodam, ze zapieczenie linki wystepuje duzo rzadziej...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, trochę odświeżę temat. Wczoraj na badaniu technicznym wyszło ,że mam problem z ręcznym,wprawdzie mechanik przedłużył dowód, ale powiedział, żeby to zrobić i pokazał co nie działa.Najśmieszniejsze jest to ,że do stacji dojechałem bez problemów, a jak wyjechałem to poczułem, że ręczny trzyma ale już nie było jak zawrócić ,wziąłem najbliższy parking, patrzę felga mocno ciepła. Musiałem rozpocząć pierwszą w życiu samodzielną naprawę, bo do domu za daleko. Po zdjęciu koła (oczywiście poczekałem, aż wszystko ostygnie) bez problemu dotarłem do wadliwego elementu. Dodam teraz ,że ręcznego używam cały czas, codziennie po kilka razy przynajmniej. Od jakiegoś czasu zaś czułem na uchwycie ręcznego luz jakby linka była słabo naciągnięta. Wracając do naprawy, tak jak mówił mechanik przy lewym kole mechanizm nie odpuszczał (prawe ok). Musiałem się sporo nagimnastykować ,żeby siłą go poluzować. To wystarczyło na powrót do domu. Dziś postanowiłem zająć się tym dokładniej. Znowu dobrałem się do mechanizmu, do czyszczenia i smarowania użyłem WD 40.Jak już trochę rdzy wypłynęło i mechanizm zaczął chodzić luźniej, to stwierdziłem ,że problemem może być sprężyna powrotna tego mechanizmu, mam wrażenie ,że jest za słaba. Po ręcznym ustawieniu mechanizmu we właściwej pozycji naciąg linki odczuwany na drążku ręcznego jest OK. Uczę żonę ,żeby nie używała chwilowo ręcznego
Na razie to jeszcze nie działa dobrze, ale wolę żeby jej się taka blokada nie przytrafiła.
I pytanko do znawców, czy jest jakiś sposób na ten mechanizm, może pomóc wymiana sprężyny??? Dodam jeszcze, że tarcza lekko szoruje o klocki, ale koło się nie grzeje, czy tak ma być normalnie, bo jak patrzyłem przy wymianie kół, to podobnie było na wszystkich.
I pytanko do znawców, czy jest jakiś sposób na ten mechanizm, może pomóc wymiana sprężyny??? Dodam jeszcze, że tarcza lekko szoruje o klocki, ale koło się nie grzeje, czy tak ma być normalnie, bo jak patrzyłem przy wymianie kół, to podobnie było na wszystkich.
- Od: 29 paź 2008, 01:13
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.
witam kolegów
mam pytanie, czy jest szansa na dostanie samych uszczelnień linki, tzn. tych gumowych harmonijek?
mam obie uszkodzone i woda dostaje się do linek co w mroźne dni powoduje sporo kłopotów...
Linka jest ogólnie sprawna tylko te "gumki".
Poradźcie coś proszę.
pozdrawiam
Sebastian
mam pytanie, czy jest szansa na dostanie samych uszczelnień linki, tzn. tych gumowych harmonijek?
mam obie uszkodzone i woda dostaje się do linek co w mroźne dni powoduje sporo kłopotów...
Linka jest ogólnie sprawna tylko te "gumki".
Poradźcie coś proszę.
pozdrawiam
Sebastian
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
Miałem ten sam problem ! Użyłem do naprawy – wymiany tych harmonijek gum służących do osłony kabli z instalacji elektrycznej bodaj astry 1 (harmonijki osłaniające kable na połączeniu nadwozie tylna klapa nadwozie typu hatchback. Sugeruje udanie sie na najbliższy szrocik i tam takie gumki harmonijki znajdziesz w wielu modelach aut i jak sądzę dostaniesz je za darmo . Po dopasowaniu długości , wypełnieniu smarem , żeby się nie zacierały konce gumek ścisnąłem opaskami plastykowymi samozaciskowymi , popularne trtytki
Inny rozwiązaniem jest wymiana linek , nowe w zamienniku 250 zl za sztukę a używane od 50 – 100 za sztuke :0
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
Mazda 6 kombi 2,0 d 2004
- Od: 8 lut 2011, 12:38
- Posty: 11
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 5 2,0Diesel 2008 , Mazda CX-7 2,2Diesel 2011
witam
wczoraj wymieniłem linki na nowe, holenderskiej firmy A.B.S. Koszt linki to 182zł w sklepie w Legnicy.
Niestety linka nie jest tak porządna jak oryginał. Żeby okucia wsadzić w orczyk znajdujący się przy dźwigni, musiałem ten orczyk potraktować pilnikiem. Do tego linka ABS jest jakieś 2-3cm krótsza niż oryginał. Oczywiście wszystko działa ale jakiś niedosyt pozostaje...
Ale póki co linka działa, dzisiaj -5 i wszystko ok.
pozdrawiam
Sebastian
wczoraj wymieniłem linki na nowe, holenderskiej firmy A.B.S. Koszt linki to 182zł w sklepie w Legnicy.
Niestety linka nie jest tak porządna jak oryginał. Żeby okucia wsadzić w orczyk znajdujący się przy dźwigni, musiałem ten orczyk potraktować pilnikiem. Do tego linka ABS jest jakieś 2-3cm krótsza niż oryginał. Oczywiście wszystko działa ale jakiś niedosyt pozostaje...
Ale póki co linka działa, dzisiaj -5 i wszystko ok.
pozdrawiam
Sebastian
- Od: 25 lis 2007, 17:22
- Posty: 31
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY
Mam pytanie w temacie ręcznego. Czy normalny jest brak "terkotania" przy zaciągu ręcznego?. U mnie dźwignia zaciąga się bardzo gładko, bez typowego terkotu który znam z innych samochodów. Dodam, że hamulec trzyma normalnie. Jedyne co mi się przytrafiło to zamarznięcie linki przy dużych mrozach. Czy u was też tak pracuje dźwignia???
- Od: 6 gru 2010, 12:10
- Posty: 11
- Skąd: małopolskie
- Auto: Mazda 6 GY RF-5C 136 KM 2004
Mi też tak cicho działa. Trzeba przyznać, że przynajmniej to "terkotanie" jest dobrze wyciszone 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6