Powiem tak – mam przejechane 13000mil – przedwczoraj przy spokojnym przyśpieszaniu na 1 biegu – w granicach 1800obr – zmiana na 2 bieg – szarpnięcie – zerwanie przyczepności z asfaltem – po wymianie softu wszystko jest jak należy. Oczywiście nie jest to mój pierwszy samochód z automatem – mam jeszcze Lancera 2.0 '04 AT – ma przejechane ok 30 000mil – Styl jazdy nie ma za bardzo w tym przypadku znaczenia: W maździe mogę zapomnieć o ruszeniu z piskiem – tak zestrojona skrzynia że zaczyna wolno i ciągnie od 3000 (i dlatego własnie zaczynam wolno żeby skończyć mocniej – ale i tak do deski nigdy nie wciskam – bo i po co) – w lancerze start jest lepszy zdecydowanie.
Poza tym w serwisie mazdy mieli już wiele "6" w których po prostu posypała się cała skrzynia – nie jej elementy typu elektrozawory, akumulatory czy taśmy – ale całość do wymiany.
Zgadzam się że wpływ jazdy ma kolosalny wpływ na żywotność i dlatego zimą odpalam samochód, piję kawkę w domu – jak się już nagrzeje ruszam – zawsze starałem się nie ruszać samochodem dopóki nie złapie temperaturki (a jak wiadomo przy -10st C samochód z AT powinien pracować na P nawet 10-15 min
bez jazdy).
Teraz jeżdzę 2 samochodami z AT – w USA jeździłem kilkoma innymi i zgadzam się że można zrobić kilkaset tysięcy i nic się nie będzie dziać. Ale są też modele którym jednak coś dolega – po lekturze problemów ze skrzyniami w "6" na forum USA można zauważyć że to nie są pojedyńcze przypadki ale pewna prawidłowość – tyle że nie ma wyraźnej przyczyny. Mam tylko nadzieję że mnie ten problem nie dotknie – ważne że wymiana softu zakończyła te nieprzyjemne objawy – a nie były to lekkie szarpnięcia – czasami zrywało przyczepność przy bardzo niskich obrotach – więc siła przekazywana na rozrząd i półosie była ogromna.
A co do kosztów naprawy – 1 elektrozawór do tej skrzyni która siedzi u mnie to koszt 800zł – więc za bardzo górnej granicy nie da się tak określić – nowa skrzynia to podobno w polsce 15 000zł.
Co do dextrona – to tyczy się to skrzyń w "6" czy "3" – serwis dostał takie bardzo ścisłe wytyczne – po prostu zakazano lać w USA Dextrona do tych skrzyń – to mi powiedziano w serwisie – dodano że jakbym chciał wlać to mi mogą wlać i olej silnikowy
. Co do wymiany – ja chciałem wymienić przy 30 – 40 – powiedziano mi że jak chcę to nic nie stoi na przeszkodzie i zapraszają, ale muszę dokłądnie sprawdzić jaki olej zalać – na stronach USA. Książka serwisowa w tej skrzyni zaleca 100kkm przy normalnym stylu jazdy – skaracając nawet do 30000 przy częstym holowaniu, dużych obciążeniach, krótkich odcinkach jazdy, czy zapylonym środowisku.
Mam nadzieje że będzie jak najmniej osób które borykać się będzie z problemem skrzyń w tych modelach .
A i jeszcze 1 rzecz – N jest między R i D – jakoś nie udało mi się jeszcze przy przełączaniu ominąć tej Neutralnej pozycji
– żart oczywiście – chodziło Ci raczej o wolnej zmianie z zatrzymaniem na N – tak się powinno robić – i raczej się tego trzymam
Pozdrawiam.