Przetarta wiązka kabli, brak kompa, nie działają zegary, tempomat i ABS – fotorelacja 3 str.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez elpc » 8 cze 2011, 20:53

TMspoko napisał(a):Witaj. Zajrzyj głęboko pod kierownicę, obok pedałów – po lewej stronie metalowe pudełko (na nadkolu) to komputer. Możesz zobaczyć przy okazji wiązki kabli – prawdopodobnie tam leci ten kabel. Ale moim zdaniem to problem na kostkach – tam mogło się upalić. Pozdrawiam


A koleś w ASO pokazywał mi wiązki kabli po drugiej stronie auta od strony silnika koło spryskiwaczy, że aż z tego miejsca idą, czyli co coś kombinują ?

Sprawdziłem kable koło komputera wizualnie, odpiołem złącze od kompa(wygląda na dobre/czyste), poruszałem wszystkimi złączkami jakie znalazłem i nic to nie zmieniło.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez elpc » 9 cze 2011, 16:33

Byłem w ASO, 5h zamieniali kable i nic totalnie do niczego nie doszli, załamali ręce i nie wiedzą co to.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez TMspoko » 10 cze 2011, 10:55

Witaj. A czy podmieniali komputer dla sprawdzenia? Mogły się uszkodzić wyjścia/wejścia w kompie.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 08:51
Posty: 4
Auto: 6 '05 2.0D 121kM; 323f '96 1.5

Postprzez Wojtek » 10 cze 2011, 23:52

TMspoko napisał(a):Mogły się uszkodzić wyjścia/wejścia w kompie

jakby padl komp, to zegary by nie dzialaly czasami... a one czasem dzialaja...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 11 cze 2011, 11:22

Nie wiem czy podmienili komp ale jest teoria czy uszkodzenie czujników obrotowych kół które są połączone z ABS nie może powodować zwarcia i braku działania obrotomierzy i ABS, braku informacji na komputerze (wyświetlaczu) ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Wojtek » 11 cze 2011, 16:50

elpc napisał(a):jest teoria czy uszkodzenie czujników obrotowych kół które są połączone z ABS nie może powodować zwarcia i braku działania obrotomierzy i ABS, braku informacji na komputerze


to dlaczego nie poprosisz ich o sprawdzenie? przeciez ASD proponowalo wymiane kabli, a nic to nie dalo...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez elpc » 11 cze 2011, 23:27

Bylem tam raz, wtedy wymieniali zlaczki i kable, teraz mam jechac aby zabrali sie za reszte, ale wole miec jakies pomysly jak tam podjade, wiec dlatego pytam. Dalej dogadac sie z chorwatem ktory cos tam umie po angielsku jak i ja to jest problem delikatny.


UPDATE
Dziś tam byłem i cały serwis zawalony autami ale co wyszło
– jak postawie auto na słońcu z 20-30 minut zaczyna działać mi obrotomierz i temperatura, w czasie jazdy autem po kilkunastu minutach przestają działać najpierw obrotomierz potem temperatura
– jak postawie auto na ok 2h w pełnym chorwackim słońcu to wszystko zaczyna działać, skokowo raz jest raz niema, i kom działa. Ale to tak sekunde jest sekunde niema taka dyskoteka, złącza sie błąd kontroli trakcji ale wszystko momentami działa

Coś to wygląda na jakieś styki, metal po rozgrzaniu rozszerza się i mogą się styki dociskać. Teraz potrzebuje kompletny schemat elektryczny do tych układów, bo jak mi w serwisie mazdy policzą 1000 i więcej za złączki jakieś inne to odpuszcze.

Pytanie jak idą złączki od ABS, prędkościomierza, obr, temp itd.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez gulbinski » 17 sty 2012, 19:18

Witajcie,
mam identyczny problem, tyle że nie stwierdziłem uderzenia pioruna...
Po prostu w czasie jazdy kilka razy wskazówki stanęły, ruszyły, stanęły i teraz stoją:
– licznik kilometrów
– obrotomierz
– prędkościomierz
– temp silnika
dodatkowo nie działa tempomat i świecą się kontrolki abs, hamulec ręczny i silnik.
Mazda 6 2.0 CD 2004 121 KM
Mój mechanik rozłożył ręce, drugi też.
W ogóle nie ma łączności z silnikiem po podłączeniu do komputera.
Proszę o pomoc, czy znacie kogoś mądrego w Słupsku lub okolicach, kto mógłby się tym zająć?
Pozdrawiam,
Marcin.
gulbinski
 

Postprzez smile » 23 sty 2012, 00:29

gulbinski napisał(a):przez gulbinski » 17 sty 2012, 18:18

Witajcie,mam identyczny problem, tyle że nie stwierdziłem uderzenia pioruna...Po prostu w czasie jazdy kilka razy wskazówki stanęły, ruszyły, stanęły i teraz stoją


Ja bym sprawdził połączenie "zegarów" z resztą instalacji... a na początek solidnie pieprznął ręką od góry w miejscu zaznaczonym na foto – znajduje się tam łączenie połączenie, które czasem może się poluzować i nie styka.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 01:20

Z tego co czytam to koledzy w swoich problemach mają problem z łącznością ze sterownikiem silnika. A czy ktoś tam np. próbował się połączyć z licznikiem. Jeżeli się połączy z licznikiem i tam odczyta błędy lub mozna tez je odczytać z ABS-u. Jeżeli nie idzie odczytać z niczego to moim zdaniem macie uwaloną szynę CAN. Napiszcie czy idzie się połączyć z innymi komponentami, a nie tylko silnikiem.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Grzyby » 24 sty 2012, 01:23

gulbinski napisał(a):W ogóle nie ma łączności z silnikiem po podłączeniu do komputera.

Jak nie używają Mazdo/Fordowskiego IDS'a to nic dziwnego że nie ma łączności :P

smile napisał(a):Ja bym sprawdził połączenie "zegarów" z resztą instalacji

Też bym obstawiał takie rozwiązanie.
Zacznij od rzeczy najprostszych.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 01:33

Grzyby napisał(a):
gulbinski napisał(a):W ogóle nie ma łączności z silnikiem po podłączeniu do komputera.

Jak nie używają Mazdo/Fordowskiego IDS'a to nic dziwnego że nie ma łączności :P

To czego używają w ASO w Chorwacji. Kabelka z Allegro ??????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Grzyby » 24 sty 2012, 01:40

A guzik mnie to obchodzi czego używają w chorwackim ASO.
Kolegi który pytał o
gulbinski napisał(a):w Słupsku lub okolicach

też pewnie niewiele :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 01:57

Ale ten co zaczął temat nie jest w Polsce tylko Chorwacji
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Grzyby » 24 sty 2012, 10:46

Tylko że od czerwca zeszłego roku nie przejawiał już zainteresowania tematem.
A gulbinski ma problem TERAZ. Więc co kogo teraz obchodzi wyposażenia ASO w Chorwacji?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gulbinski » 24 sty 2012, 12:46

Dzięki panowie za zainteresowanie. Na razie wiem tyle,że walenie w dechę (rozdzielczą) nie pomogło <cisza>
Jutro odstawiam auto do jeszcze jednego magika, dam znać co z tego wyszło.
Jeśli chodzi o połączenie, nie wiem z czym kto się łączył i jaką wtyczką, ale jeszcze we wrześniu można się było normalnie połączyć, mam nawet wydruk z systemu Boscha o błędzie tylnego lewego czujnika abs.
Wiem już nawet, że kosztuje 195 zł,– i że nie trzeba przy tym wymieniać całej piasty <oczko>
gulbinski
 

Postprzez Wojtek » 24 sty 2012, 12:51

gulbinski napisał(a):Na razie wiem tyle,że walenie w dechę (rozdzielczą) nie pomogło

trzeba szukac dalej ;)

ps. Prosze o uzupelnienie profilu uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 25 sty 2012, 19:25

gulbinski napisał(a):mam nawet wydruk z systemu Boscha


Bosch to nie IDS...

Trzeba szukać manualnie w takim razie usterki... może się gdzieś wiązka przetarła ?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez elpc » 29 sty 2012, 23:09

Witam
Wiem że to co teraz pisze może wydawać się dziwne ale zrób to na 100%, ja tak miałem:
1. Odepnij obie wtyczki od zegarów (u mnie wystarczała wtyczka gdzie jest CAN)
2. Sprawdź czy teraz masz połączenie z komputerem za pomocą mazdowskiego interfejsu, nawet nie rób sczytywania błędów tylko czy masz łączność

Tak wiem nic to teoretycznie nie daje, po prostu przekonasz się że odpinając zegary "wróci" ci łączność z kompem w aucie. Potem tylko dochodzenie czemu odłączenie zegarów powoduje poprawną pracę auta(choć zegary są sprawne), jeżeli masz oczywiście to samo.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez nws » 20 lut 2012, 23:57

Witam,

Panowie mam identyczny problem jak w opisywanym poście. Mazda w sobotę normalnie się zachowywała, dziś rano odpaliła, ale zegary zero reakcji prócz kontrolek ABS-u i checka (ABS jednak działa). Czy rozwiązaliście już problem i jak to zrobiliście?

Dziękuję z góry za pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 14:57
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 89kW/121HP
RF-5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6