Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
nie wymianiałem, ale z tego co się orientuje to powoli mi pada ...
kupiłem – miało 129k km, teraz 152k km, auto z Holandii – jestem drugim właścicielem.
Z tego co słyszałem, to autka z Holandii i Belgii tak maja, bo nie były serwisowane w autoryzowanych serisach, bo ich po prostu nie było.
nie wymianiałem, ale z tego co się orientuje to powoli mi pada ...
kupiłem – miało 129k km, teraz 152k km, auto z Holandii – jestem drugim właścicielem.
Z tego co słyszałem, to autka z Holandii i Belgii tak maja, bo nie były serwisowane w autoryzowanych serisach, bo ich po prostu nie było.
- Od: 6 lip 2008, 15:25
- Posty: 11
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 CiTD 136KM Hatchback
Myjk napisał(a):benek1 napisał(a):Decyzja wymiana koła 2M (LUK) oraz poduszki pod silnikiem bo jest naderwana
Wg mnie jedną z przyczyn padającego K2M może być uszkodzona poduszka silnika...
chyba odwrotnie!?
poprzez uszkodzone 2M cierpi zawieszenie silnika.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dobra wymienione K2M. Moje oczekiwania były bardzo duże – tzn całkowity brak drgawek podczas ruszania, brak drgawek i cicha praca na wolnych obrotach, idealnie wchodzaca jedynka, brak telepania powyżej 100 km/h. Przy czym do wymiany jeszcze czeka poduszka gumowa pod silnikiem.
Po wymianie K2M stwierdzam, że drgawki znacznie zmalały i skróciły się w czasie ale nie zmalały do zera (podczas ruszania). Największe są wtedy gdy bardzo wolno ruszam czyli na tzw półsprzęgle( – w małym zakresie półsprzegła). Na innych obrotach i biegach i prędkościach nie występują. Jedynka wchodzi zdecydowanie lepiej. Jednak ideał synchronizacji to nie jest. Na biegu jałowym praca bez wyraźnych zmian. Może tak ma byc – zobaczymy po wymianie poduszki pod silnikiem.
Przyczyna telepania pow 100km/h okazało się niedbale lub w ogóle całkowity brak wyważenia kół. Rezygnuję z uslug firmy przekładającej koła.
Koszta: K2M LUK 2400zł,
robocizna (wymiana koła 2M, szpilki, oględziny poduszki) 850zł
Pytania po wymianie:
Zastanawiam sie czy jednak nie powinienem zmienic również sprzęgła mimo, że stan zarówno tarczy jaki i docisku ok- firma EXEDY?
Jaki efekt może dac naderwana poduszka pod silnikiem?
Po wymianie K2M stwierdzam, że drgawki znacznie zmalały i skróciły się w czasie ale nie zmalały do zera (podczas ruszania). Największe są wtedy gdy bardzo wolno ruszam czyli na tzw półsprzęgle( – w małym zakresie półsprzegła). Na innych obrotach i biegach i prędkościach nie występują. Jedynka wchodzi zdecydowanie lepiej. Jednak ideał synchronizacji to nie jest. Na biegu jałowym praca bez wyraźnych zmian. Może tak ma byc – zobaczymy po wymianie poduszki pod silnikiem.
Przyczyna telepania pow 100km/h okazało się niedbale lub w ogóle całkowity brak wyważenia kół. Rezygnuję z uslug firmy przekładającej koła.
Koszta: K2M LUK 2400zł,
robocizna (wymiana koła 2M, szpilki, oględziny poduszki) 850zł
Pytania po wymianie:
Zastanawiam sie czy jednak nie powinienem zmienic również sprzęgła mimo, że stan zarówno tarczy jaki i docisku ok- firma EXEDY?
Jaki efekt może dac naderwana poduszka pod silnikiem?
MAZDA MPV OK
- Od: 21 lip 2008, 15:26
- Posty: 29
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG
benek1 napisał(a):Jaki efekt może dac naderwana poduszka pod silnikiem?
spory!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
benek1 napisał(a):Po wymianie K2M stwierdzam, że drgawki znacznie zmalały i skróciły się w czasie ale nie zmalały do zera
Czyli tak naprawdę nadal nie wiadomo co jest przyczyną "telepania"


- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
benek1 napisał(a):Pytania po wymianie:
Zastanawiam sie czy jednak nie powinienem zmienic również sprzęgła mimo, że stan zarówno tarczy jaki i docisku ok..
wiadomo mi, że te elementy są ze sobą spasowane
no a ty teraz masz nowe 2M i jeszcze niedotartą reszte...
to troche generalnie tak jak z hamulcami...
jesli wymienisz tylko tarcze, no to klocki szaleją na poczatku,
bo nie pasują im płaszczyzny tarcia....
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wiem że było już na forum o regeneracji 2M i generalnie większość jest sceptycznie nastawiona. Na aukcji dają jednak 12 miesięcy gwarancji więc może warto? Tylko z tymi 200 000 KM to chyba przegieli bo nieraz oryginały tyle nie wytrzymują
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... %3C%2Fi%3E

- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
zbyt wiele pracy przy wymianie aby ryzykowac,
no chyba, że oni deklarują na 100%, że będzie funkcjonowało i ponoszą wszelkie koszta naprawy, jesli nie....!
ponadto jesli przeszlifowali powierzchnie tarcz, to tarcza scierna powinna być grubsza a w orginale takiego nadwymiaru nie ma, czyli pozostaje dorabianie, co osobiście odradzam!
pozdr
E
no chyba, że oni deklarują na 100%, że będzie funkcjonowało i ponoszą wszelkie koszta naprawy, jesli nie....!
ponadto jesli przeszlifowali powierzchnie tarcz, to tarcza scierna powinna być grubsza a w orginale takiego nadwymiaru nie ma, czyli pozostaje dorabianie, co osobiście odradzam!
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myślę, że trzeba sobie darowac regenerację. Przy koszcie wymiany 700-800 lepiej miec pewnośc niezawodności w dłuższym czasie użytkowania.
Te drgania zmniejszyły się wyraźnie. Gdybym miał wymieniac wiedząc jaka będzie poprawa (mając to doświadczenie teraz) – zrobiłbym to. Przed wymianą te drgania powodowały, że nie mogłem przestac o nich myslec, krew mnie zalewała, a teraz te które się pojawiają czuję ale nie przeszkadzają aż tak. Wcześniej miałem benzynę więc po przesiadce na diesla jestem trochę przewrażliwiony. Dlatego też nie całkiem zadowolony, bo myslałem, że bedzie idealnie. Zobaczymy po wymianie poduszek.
Te drgania zmniejszyły się wyraźnie. Gdybym miał wymieniac wiedząc jaka będzie poprawa (mając to doświadczenie teraz) – zrobiłbym to. Przed wymianą te drgania powodowały, że nie mogłem przestac o nich myslec, krew mnie zalewała, a teraz te które się pojawiają czuję ale nie przeszkadzają aż tak. Wcześniej miałem benzynę więc po przesiadce na diesla jestem trochę przewrażliwiony. Dlatego też nie całkiem zadowolony, bo myslałem, że bedzie idealnie. Zobaczymy po wymianie poduszek.
MAZDA MPV OK
- Od: 21 lip 2008, 15:26
- Posty: 29
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG
wszystkie elementy sprzęgła 2M, bynajmniej w Maździe 6 i MPV Citd są
ze sobą spasowane i przy wymianie polecam użyć podzespołów originalnych,najlepiej wszystkich nowych jesli finanse na to pozwalają,
gdyż może być tak, że pomimo wymiany/regeneracji dalej będzie szarpać!to trochę podobnie jak z podrabianymi blachami, tańsze, prawie takie same, ale nie pasują , bo to PRAWIE stwarza duży problem, tymbardziej jeśli taka wymiana jest dość pracochłonna, np. jak przy sprzęgle!
wymień poduszki, jeśli sa uszkodzone i odczekaj trochę, moze całość się u ciebie troche dopasuje/dotrze....!?
pozdr.
E
ze sobą spasowane i przy wymianie polecam użyć podzespołów originalnych,najlepiej wszystkich nowych jesli finanse na to pozwalają,
gdyż może być tak, że pomimo wymiany/regeneracji dalej będzie szarpać!to trochę podobnie jak z podrabianymi blachami, tańsze, prawie takie same, ale nie pasują , bo to PRAWIE stwarza duży problem, tymbardziej jeśli taka wymiana jest dość pracochłonna, np. jak przy sprzęgle!
benek1 napisał(a): Przed wymianą te drgania powodowały, że nie mogłem przestac o nich myslec, krew mnie zalewała, a teraz te które się pojawiają czuję ale nie przeszkadzają aż tak..... Dlatego też nie całkiem zadowolony, bo myslałem, że bedzie idealnie. Zobaczymy po wymianie poduszek.
wymień poduszki, jeśli sa uszkodzone i odczekaj trochę, moze całość się u ciebie troche dopasuje/dotrze....!?
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W środę jestem umówiony z mechanikiem na usuwanie drgawek w moim aucie. Po wstępnej diagnozie mechanik stawia na 2M ale zobaczymy. w środę będę mógł napisać coś więcej.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
No to skrzynia wyjęta i diagnoza postawiona. Niestety okazało się że tarcza sprzęgłowa zdarta jest do samych nitów
a koło 2M ma już duży luz. Niestety kosztów nie dało się uniknąć. Jutro będzie wszystko składane do kupy, Koło 2M luk, sprzęgło Aisin. Koszt koła 2300 sprzęgło kpl 900zł z jakimś ogonkiem. Zobaczymy jaki bedzie efekt tej operacji na otwartym sercu (bardziej na otwartym portfelu
).

- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
No to koło 2M i sprzęgło juz wymienione. Całkowity koszt operacji to 3680zł. Jest zdecydowana poprawa ale nie jestem do końca zadowolony
Podobnie jak u benek1 nadal delikatne trzęsienie przy ruszaniu występuje. Pewnie też nie obędzie się bez wymiany poduszki pod silnikiem





- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Stary ja wymieniłem poduszkę lewą przednią i d... jasiu – żadnej poprawy. Podsumowanie: albo to jest nasza choroba psychiczna albo coś jeszcze innego...
Po wymianie poduszki żadnej poprawy... Sam się zastanawiam, czy nie powinienem wymienić razem z 2M sprzęgła (które przecież wyglądało na nowe – ok 5 tys przebniegu) ale po Twoim poście prysznic na głowę i już nic nie wiem. Może ktoś podpowie!!! Co do licha z tym drganiem na półsprzęgle. Mama wrażenie, że sprzęgło nie bierze cała powierzchnią i stąd te drgania – podobno zdarzają się nowe zestawy sprzęgła z wadami fabrycznymi i wymieniać trzeba kolejny raz np docisk. Nic nie rozumiem u mnie było Exedy.
Może to jakieś łożysko? u mnie koło dwumasowe nie miało nadmiernych luzów na sprężynkach!!!!!
Po wymianie poduszki żadnej poprawy... Sam się zastanawiam, czy nie powinienem wymienić razem z 2M sprzęgła (które przecież wyglądało na nowe – ok 5 tys przebniegu) ale po Twoim poście prysznic na głowę i już nic nie wiem. Może ktoś podpowie!!! Co do licha z tym drganiem na półsprzęgle. Mama wrażenie, że sprzęgło nie bierze cała powierzchnią i stąd te drgania – podobno zdarzają się nowe zestawy sprzęgła z wadami fabrycznymi i wymieniać trzeba kolejny raz np docisk. Nic nie rozumiem u mnie było Exedy.
Może to jakieś łożysko? u mnie koło dwumasowe nie miało nadmiernych luzów na sprężynkach!!!!!
MAZDA MPV OK
- Od: 21 lip 2008, 15:26
- Posty: 29
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG
jeszcze raz!
wszystkie elementy sprzęgła 2M, bynajmniej w Maździe 6 i MPV Citd są
ze sobą spasowane i przy wymianie polecam użyć podzespołów originalnych,najlepiej wszystkich nowych, jesli finanse na to pozwalają
a wam polecam teraz, troche pojeżdzić i dotrzeć te podzespoły do siebie...
i powinno z czasem być lepiej...
pozdr.
E.
wszystkie elementy sprzęgła 2M, bynajmniej w Maździe 6 i MPV Citd są
ze sobą spasowane i przy wymianie polecam użyć podzespołów originalnych,najlepiej wszystkich nowych, jesli finanse na to pozwalają
a wam polecam teraz, troche pojeżdzić i dotrzeć te podzespoły do siebie...
i powinno z czasem być lepiej...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie – temat nie jest o drganiach.
Przeczytajcie nazwę tematu i nie róbcie proszę z niego śmietnika.
Przeczytajcie nazwę tematu i nie róbcie proszę z niego śmietnika.
benek1 jakieś postepy w temacie? bo juz mi ręce opadają. na środę jestem umówiony na kontrolę poduszek moze to cos pomoze 

- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
Witam,
Ja w temacie pierwotnym. Przy okazji rozbiorki mazdy (zatarty silnik) miałem okazję zobaczyc sprzegło i 2mase. Niestety i jedno i drugie na koncowce żywota -wiec wymiana
Informacyjnie przebieg 185 tyś.
PS Szukam silnika do 6-ki diesel (jajlepiej polift- sam słupek) – zna ktos dobre źródło????
Ja w temacie pierwotnym. Przy okazji rozbiorki mazdy (zatarty silnik) miałem okazję zobaczyc sprzegło i 2mase. Niestety i jedno i drugie na koncowce żywota -wiec wymiana
Informacyjnie przebieg 185 tyś.
PS Szukam silnika do 6-ki diesel (jajlepiej polift- sam słupek) – zna ktos dobre źródło????
ja mam taki silnik, gwarancja sprawnosci i nie tylko rozruchowa!
przebieg ok. 80 tkm
pozdr
E
przebieg ok. 80 tkm
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6