Hamulce – różne problemy
A ja mam problem z tylnym lewym hamulcem w mazda 1,8 benzyna. Podczas jazdy blokował mi się hamulec do tego że felga była bardzo gorąca i podczas jazdy hamulce piszczały. Ustawał pisk po naciśnięciu delikatnie pedału lub pociągnięcie delikatne linki hamulca. Postanowiłem zregenerować zacisk. Zrobili mi to profesjonalnie. I po przejechaniu 30km znowu zaczynam słyszeć pisk hamulca , nie taki jak wcześniej no i na razie felga jest zimna. Nie wiem co jeszcze można by bylo zrobić, płyn hamulcowy wymieniałem jakieś 10tyś temu, klocki nowe. Czekam na poradę.
- Od: 21 lip 2011, 12:18
- Posty: 46
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
tonidriver napisał(a):brzęczące prowadnice
czy to aby na pewno prowadnice
siebek napisał(a):Pozostaje więc wymienić tarcze i klocki i mam nadzieję, że będę miał znów spokój z jakimikolwiek naprawami na przynajmniej 20.000km
No krew mnie zaleje

- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
siebek napisał(a):jak wysiadłem z samochodu to zobaczyłem chmury dymu i pięknie przypalone tarczeehhhh..... zawróciłem do warsztatu i okazało się, że zamówili zbyt grube klocki
Ty to masz szczescie...

siebek napisał(a):Założyli póki co stare i wszystko jest OK. Straszą jeszcze możliwymi problemami z zaciskami.
moim skromnym zdaniem, to powinni wymienic jeszcze raz tarcze... na nowe,
bo juz je zdarzyles rozhartowac (przegrzac)...
Wojtek napisał(a): powinni wymienic jeszcze raz tarcze... na nowe,
bo juz je zdarzyles rozhartowac (przegrzac)...
oczywiście-warto kłócić się o "swoje",tym bardziej że to ewidentnie ich wina
No chyba będę musiał się kłócić o swoje. Tarcze się odbarwiły na fioletowo więc to dobrze chyba nie wróży. Za komplet tarcz na przód zapłaciłem 1900 koron norweskich (przy obecnym kursie to ponad 1000zł
) także kupę kasy i nie uśmiecha mi się kupować drugiego kompletu!
EDIT(08.05)
Byłem dzisiaj w warsztacie i facet długo mnie przekonywał, że tarcze są przystosowane do przegrzewania itp. ale powiedział, że jeśli chce może mi za darmo te tarcze wymienić
Widać, że są jeszcze uczciwi ludzie na tym świecie 
EDIT(08.05)
Byłem dzisiaj w warsztacie i facet długo mnie przekonywał, że tarcze są przystosowane do przegrzewania itp. ale powiedział, że jeśli chce może mi za darmo te tarcze wymienić
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
siebek napisał(a):tarcze są przystosowane do przegrzewania
do wyższych temperatur panujących przy kilku krótkich ostrzejszych hamowaniach może i tak, ale z pewnością nie do dłuższej jazdy z zaciśniętymi klockami...
Koledzy mam taki mały problem z pompą ABS .Mianowicie w trakcie hamowania przód auta sciąga w prawo a tył gwałtownie w kierunku osi jezdni . mechanik twierdzi że to przez pompę ABS , że trzy koła chamują prawidłowo a jedno blokuje. czy może być to spowodowane przez uszkodzoną pompę ABS 


syczka133 napisał(a):w trakcie hamowania przód auta sciąga w prawo a tył gwałtownie w kierunku osi jezdni
czyli kola przeciwne... co ma z tym wspolnego ABS? System zaczyna dzialac jak ostro hamujesz...
takie "terkotanie"...
czy sprawdzales pompe hamulcowa?
Podobno ABS działa na trzech kołach prawidłowo a jedno w ogóle nie reaguje na ABS . dostałem cynk że mierzył siłę hanowania na poszczególnych sekcjach pompy ABS i trzy są dobre a jedna sekcja nie pracuję tak jak pozostałe

syczka133 napisał(a):Podobno ABS działa na trzech kołach prawidłowo, a jedno w ogóle nie reaguje na ABS
syczka133 napisał(a):dostałem cynk, że mierzył siłę hanowania na poszczególnych sekcjach pompy ABS
jak to zrobil? czym? czy sprawdzil kody bledow?
syczka133 napisał(a):że trzy koła chamują prawidłowo a jedno blokuje.
blokowanie kola moze byc spowodowane innymi rzeczami...
Jak jutro będę z nim gadał to dopytam się jak zmierzył te cisnienia . A to czym może być spowodowane takie zachowanie przy hamowaniu . Bo ja myslałe że to przez jakieś luzy w zawieszeniu ale zawieszenie sprawdzone na diagnistyce i 100% dobre ?

syczka133 napisał(a):Jak jutro będę z nim gadał, to dopytam się jak zmierzył te cisnienia .
tak, dopytaj sie... to co opisales o pomiarach ABS-u tez wyglada na fikcje... wiec albo Ty nie bardzo zrozumiales mechanika, albo mechanik nie bardzo wie co mowi...
bo:
syczka133 napisał(a):w trakcie hamowania przód auta sciąga w prawo, a tył gwałtownie w kierunku osi jezdni
taki objaw daje uszkodzona jedna sekcja pompy hamulcowej... a
syczka133 napisał(a):a jedno blokuje
moze wskazywac na zapieczone prowadnice lub inne uszkodzenie mechanizmu tylnych zaciskow... np. reczny nie odskakuje...
poszukaj u nas w dziale...
ps. prosze uzywaj tez znakow interpunkcyjnych... po to one sa...
Spoko może nie zrozumiałem się z mechanikiem . Ale to on zaproponował wymianę pompy ABS.
Czytałem podobne posty i nie bardzo znalazłem odpowiedz z jakiego powodu jest takie zachowanie w trakcie gwałtownego hamowania !
Czytałem podobne posty i nie bardzo znalazłem odpowiedz z jakiego powodu jest takie zachowanie w trakcie gwałtownego hamowania !

syczka133 napisał(a):Spoko może nie zrozumiałem się z mechanikiem
spoko... po prostu... zweryfikuj wszystko
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6