pompa vacuum (podciśnienia)
Witam
Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że vacuum pompa u mnie jest do wymiany, czy jest ktoś w posiadaniu SPRAWNEJ I NIE GRZECHOCZĄCEJ owej pompy, jeśli ktoś by miał proszę pisać na priv jeśli nie był by to problem.
Mazda 6 (2.0 136km) 2002r.
Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że vacuum pompa u mnie jest do wymiany, czy jest ktoś w posiadaniu SPRAWNEJ I NIE GRZECHOCZĄCEJ owej pompy, jeśli ktoś by miał proszę pisać na priv jeśli nie był by to problem.
Mazda 6 (2.0 136km) 2002r.
- Od: 14 wrz 2013, 19:58
- Posty: 20
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 2.0 136 km
2002r
Hejka, dołącze zdjęcia z mojej pompy vacuum a dokładnie łącznik inaczej zwany sprzęgłem.... jeszcze nie hałasuje jak stado luźnych śrub czy czegoś podobnego
Myślę ze za kilkadziesiat tysięcy kilometrow trzeba bedzie wymienić
Myślę ze za kilkadziesiat tysięcy kilometrow trzeba bedzie wymienić
Witam, kiedys czytalem podobny watek i pamietam ze ktos kombinowal z podkladka i mu sie udalo naprawic grzechoczace wacum. Czy ktos pamieta ten watek, ma link? U mnie grzechodze ale wszystko dziala. Nie wiem czy jezdzic, wymieniac sprzegielko czy szukac podkladki
pozostaje jeszcze czwarta opcja sprzedac szostke :p
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam,
Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Ostatnio musiałem wymienić rozrząd w mojej mazdzie 6 2.0 z 2002r po tym jak pechowo zerwał się pasek rozrządu ( po przejechaniu 58tys km i upłynięciu 1,5 roku od wymiany).
Wszystko wymieniłem na nowe łącznie z pompą wody i działa jak wcześniej. Jedynie co niepokojącego stwierdził mechanik to dziwne odgłosy pracy pompy vacuum . Mianowicie na biegu jałowym przy obrotach pow. 2 tys km zaczyna dzwonić – jakby jakieś śrubki latały. Czy mogło mieć to wpływ na zerwanie paska rozrządu? poprzednio założoiny pasek był dość dziwnie zerwany – przerwanie na dłuższym odcinku kilku cm. Wyglądało to tak jakby coś w silniku zatrzymało się i na skutek tego zerwał się pasek.
Dlatego pilnie proszę o pomoc czy zignorować te dźwięki z pompy czy też wymienić na nową/używaną – wówczas na co zwrócić uwagę podczas zakupu.
Z góry dzięki za pomoc
Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Ostatnio musiałem wymienić rozrząd w mojej mazdzie 6 2.0 z 2002r po tym jak pechowo zerwał się pasek rozrządu ( po przejechaniu 58tys km i upłynięciu 1,5 roku od wymiany).
Wszystko wymieniłem na nowe łącznie z pompą wody i działa jak wcześniej. Jedynie co niepokojącego stwierdził mechanik to dziwne odgłosy pracy pompy vacuum . Mianowicie na biegu jałowym przy obrotach pow. 2 tys km zaczyna dzwonić – jakby jakieś śrubki latały. Czy mogło mieć to wpływ na zerwanie paska rozrządu? poprzednio założoiny pasek był dość dziwnie zerwany – przerwanie na dłuższym odcinku kilku cm. Wyglądało to tak jakby coś w silniku zatrzymało się i na skutek tego zerwał się pasek.
Dlatego pilnie proszę o pomoc czy zignorować te dźwięki z pompy czy też wymienić na nową/używaną – wówczas na co zwrócić uwagę podczas zakupu.
Z góry dzięki za pomoc
- Od: 2 sty 2012, 19:28
- Posty: 8
- Skąd: Szklarska Poręba
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.
potrzebujesz tzw. łącznika pompy vacuum.
Są to dwa elementy, które współpracując ze sobą wydają dźwięk jaki opisujesz, mamy dostępny od ręki taki zestaw – będzie cisza. Rozrząd nic do tego nie ma,
Są to dwa elementy, które współpracując ze sobą wydają dźwięk jaki opisujesz, mamy dostępny od ręki taki zestaw – będzie cisza. Rozrząd nic do tego nie ma,
Witam,
poszukuję pomocy a najlepiej dobrego mechanika i najlepiej z Łodzi co się zna na tych mazdach i silnikach diesla.
Problem polega na tym że założyłem drugą pompę vacum i nie generuje odpowiedniego ciśnienia, po wciśnięciu parę razy pedału hamulca robi się twardy i zapala się kontrolka hamulcowa, co skutkuje bardzo słabym hamowaniem.
Zdejmowałem miskę oleju, czyściłem smok, robiłem rozrząd i już nie wiem czy pompa jedna i druga może być wadliwa czy coś innego i najlepiej nie poważnego.
Fakt że pompę drugą zakładałem używaną bo nigdzie poza serwisem mazdy nie można jej zakupić, ale osoba od której brałem zapewniała mi że na 100% działa bo miał ją w swoim aucie w którym został skasowany tył samochodu i jeżeli będzie coś nie tak to śmiało można oddać, więc chyba nie sprzedawałby jakiegoś rupcia.
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc.
poszukuję pomocy a najlepiej dobrego mechanika i najlepiej z Łodzi co się zna na tych mazdach i silnikach diesla.
Problem polega na tym że założyłem drugą pompę vacum i nie generuje odpowiedniego ciśnienia, po wciśnięciu parę razy pedału hamulca robi się twardy i zapala się kontrolka hamulcowa, co skutkuje bardzo słabym hamowaniem.
Zdejmowałem miskę oleju, czyściłem smok, robiłem rozrząd i już nie wiem czy pompa jedna i druga może być wadliwa czy coś innego i najlepiej nie poważnego.
Fakt że pompę drugą zakładałem używaną bo nigdzie poza serwisem mazdy nie można jej zakupić, ale osoba od której brałem zapewniała mi że na 100% działa bo miał ją w swoim aucie w którym został skasowany tył samochodu i jeżeli będzie coś nie tak to śmiało można oddać, więc chyba nie sprzedawałby jakiegoś rupcia.
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc.
-
JDMCulture
I ja mam problem ze sprzęgłem w vacum Już zamówione wraz ze śrubą.
Pytanie: Czym może skutkować hałasujące sprzęgło – oprócz nieprzyjemnego dźwięku?
Czy może mieć wpływ później na działanie pompy oleju, hamulcowej, wspomagania kierownicy itd?
Pytanie: Czym może skutkować hałasujące sprzęgło – oprócz nieprzyjemnego dźwięku?
Czy może mieć wpływ później na działanie pompy oleju, hamulcowej, wspomagania kierownicy itd?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
marcinsgdz napisał(a):Czym może skutkować hałasujące sprzęgło – oprócz nieprzyjemnego dźwięku?
Niczym. Ja zrobiłem tak 70 000 km.
tu masz różne sposoby radzenia sobie z tym oraz jak wyglądają te elementy.
viewtopic.php?f=399&t=14438&hilit=vaccum&start=140
A ja mam zupełnie inny problem.
Wymieniłem łącznik+śrubę od popy kilka godzin temu. Wszystko w miarę gładko poszło, gdyby nie fakt, że pod odpaleniu silnika słyszalne jest takie jakby...syczenie. Nie jest głośne, dochodzi z okolic Vacum, ale nie jestem w stanie określić czy dokładnie z niej. Dodatkowo pompa jest gorąca po jeździe, ale to chyba dosyć normalne.
Grzechotanie ustało, hamulce trochę lepiej.
Najgorsze jest to, że nie wiem czy przed wymianą łącznika było takie syczenie czy nie, bo mogło je zagłuszać grzechoczące łączenie.
Moim podejrzeniem jest łożysko trzpienia. Co o tym sądzicie?
Wymieniłem łącznik+śrubę od popy kilka godzin temu. Wszystko w miarę gładko poszło, gdyby nie fakt, że pod odpaleniu silnika słyszalne jest takie jakby...syczenie. Nie jest głośne, dochodzi z okolic Vacum, ale nie jestem w stanie określić czy dokładnie z niej. Dodatkowo pompa jest gorąca po jeździe, ale to chyba dosyć normalne.
Grzechotanie ustało, hamulce trochę lepiej.
Najgorsze jest to, że nie wiem czy przed wymianą łącznika było takie syczenie czy nie, bo mogło je zagłuszać grzechoczące łączenie.
Moim podejrzeniem jest łożysko trzpienia. Co o tym sądzicie?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Yard napisał(a):Wszystkie rurki i wężyki podłączyłeś prawidłowo i porządnie?
Taaak
Czytałem na forum, że podobno ten typ tak ma, a to że jest gorąca to w sumie całkiem normalne i logiczne, w końcu amelinium i gorący olej w środku.
Tylko nie chce żeby mi się zatarła...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Zrobiłem 80 km. Jakby miała się zatrzeć to po pierwszych 5 już by pewnie nie żyła...
Może faktycznie TTTM...
Może faktycznie TTTM...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
witam,
z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Nie mogę nigdzie znaleźć pompy podciśnienia (vacum) do Mazda 6 2.0 diesel 143 HP
kod silnika RF7J.
Proszę o jakiś namiar na używane części, bo zapewne nowa kosztuje ok. 1,5 k zł ?
pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, po prostu dwa tygodnie szukam tej pompy i straciłem już nadzieję.
Dopisano 20 maja 2015, 15:29:
mazparts.pl i problem z głowy
pozdrawiam
z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Nie mogę nigdzie znaleźć pompy podciśnienia (vacum) do Mazda 6 2.0 diesel 143 HP
kod silnika RF7J.
Proszę o jakiś namiar na używane części, bo zapewne nowa kosztuje ok. 1,5 k zł ?
pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, po prostu dwa tygodnie szukam tej pompy i straciłem już nadzieję.
Dopisano 20 maja 2015, 15:29:
mazparts.pl i problem z głowy
pozdrawiam
- Od: 6 lip 2013, 12:37
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km
witam,
opiszę swój przypadek i jeżeli to nie ten temat proszę o przeniesienie (myśle że ważna jest treść tego postu).
tak więc zacznę od początku, w połowie kwietnia przy obrotach 1800-2500 może troszkę więcej, zacząłem słyszeć dziwne buczenie ( filmik nawet wrzuciłem na forum), mało tego, widziałem też tutaj na forum inny filmik i dźwięk był taki sam jak u mnie, wniosek
jeżeli kolega tak miał i ja tak mam to problem jest ten sam.... pompa vacum. tak więc dla pewności pojechałem do mojego mechanika żeby mi powiedział czy słyszy coś z tej pompy, stwierdził że faktycznie pompa dziwnie pracuje( jakieś chrupanie w środku czy coś takiego).postanowiłem zrobić to sam. Po przeanalizowaniu postów na forum zakupiłem sprzęgiełko i śrubę ( po wymianie okazało się że stare było solidnie już rozklepane tak więc wymiana jak najbardziej potrzebna ), i zabrałem się do wymiany zgodnie ze wskazówkami z forum. wydawałoby się że wszystko spoko. odpalam auto cisza.... zadowolony wyjeżdżam na miasto , po kilometrze buczenie ale jakby inne i jakby na innych obrotach mianowicie 2200- może do 2800 k obrotów, zły jak cholera zakupiłem używaną pompe vacum na mazparts.pl Wymieniłem pompe i ..... auto buczy dalej.
zajeżdżam do mechanika zostawiłem mu auto, dzwoni następnego dnia i mówi że pompa jest ok, nie słychać żeby jej praca odbiegała od normy. Diagnoza
? pompa wtryskowa się kończyła i buczała, wyła, jęczała nazwijcie to jak chcecie
. Pompa zregenerowana( wymienione bebechy i jakieś tam zaworki) cisza w aucie jak makiem zasiał. sama przyjemność z jazdy a i spalanie spadło
)
Mam nadzieje, że może moje zdarzenie pozwoli komuś uniknąć zbędnych kosztów i problemów
opiszę swój przypadek i jeżeli to nie ten temat proszę o przeniesienie (myśle że ważna jest treść tego postu).
tak więc zacznę od początku, w połowie kwietnia przy obrotach 1800-2500 może troszkę więcej, zacząłem słyszeć dziwne buczenie ( filmik nawet wrzuciłem na forum), mało tego, widziałem też tutaj na forum inny filmik i dźwięk był taki sam jak u mnie, wniosek
zajeżdżam do mechanika zostawiłem mu auto, dzwoni następnego dnia i mówi że pompa jest ok, nie słychać żeby jej praca odbiegała od normy. Diagnoza
Mam nadzieje, że może moje zdarzenie pozwoli komuś uniknąć zbędnych kosztów i problemów
- Od: 6 lip 2013, 12:37
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km
Witam,
Przymierzam się do rozebrania pompy podciśnienia w mojej maździe i chcę przede wszystkim wymienić łożysko 6005. Pytanie jest tylko – jak sądzicie, lepiej wybrać łożysko z uszczelnieniem metalowym czy z wykonanym z tworzywa sztucznego? Łożysko ma być uszczelnione jedno- (Z/RS) czy dwustronnie (2Z/2RS)?
Przymierzam się do rozebrania pompy podciśnienia w mojej maździe i chcę przede wszystkim wymienić łożysko 6005. Pytanie jest tylko – jak sądzicie, lepiej wybrać łożysko z uszczelnieniem metalowym czy z wykonanym z tworzywa sztucznego? Łożysko ma być uszczelnione jedno- (Z/RS) czy dwustronnie (2Z/2RS)?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6