pompa vacuum (podciśnienia)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kliza777 » 20 mar 2014, 23:20

Witam

Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że vacuum pompa u mnie jest do wymiany, czy jest ktoś w posiadaniu SPRAWNEJ I NIE GRZECHOCZĄCEJ owej pompy, jeśli ktoś by miał proszę pisać na priv jeśli nie był by to problem.

Mazda 6 (2.0 136km) 2002r.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 19:58
Posty: 20
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 2.0 136 km
2002r

Postprzez dobrzyn22 » 21 mar 2014, 10:03

zapraszam z tym do działu "kupię części" <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 11 kwi 2014, 11:01

Hejka, dołącze zdjęcia z mojej pompy vacuum a dokładnie łącznik inaczej zwany sprzęgłem.... jeszcze nie hałasuje jak stado luźnych śrub czy czegoś podobnego

Myślę ze za kilkadziesiat tysięcy kilometrow trzeba bedzie wymienić ;)
Załączniki
uploadfromtaptalk1397206666064.jpg
uploadfromtaptalk1397206756922.jpg
uploadfromtaptalk1397206800257.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Kety » 27 kwi 2014, 22:05

Witam, kiedys czytalem podobny watek i pamietam ze ktos kombinowal z podkladka i mu sie udalo naprawic grzechoczace wacum. Czy ktos pamieta ten watek, ma link? U mnie grzechodze ale wszystko dziala. Nie wiem czy jezdzic, wymieniac sprzegielko czy szukac podkladki :) pozostaje jeszcze czwarta opcja sprzedac szostke :p
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

PostTen post został usunięty przez Besop 17 lip 2014, 18:11.

Postprzez Besop » 21 lip 2014, 11:38

Witam,

Przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Ostatnio musiałem wymienić rozrząd w mojej mazdzie 6 2.0 z 2002r po tym jak pechowo zerwał się pasek rozrządu ( po przejechaniu 58tys km i upłynięciu 1,5 roku od wymiany).
Wszystko wymieniłem na nowe łącznie z pompą wody i działa jak wcześniej. Jedynie co niepokojącego stwierdził mechanik to dziwne odgłosy pracy pompy vacuum . Mianowicie na biegu jałowym przy obrotach pow. 2 tys km zaczyna dzwonić – jakby jakieś śrubki latały. Czy mogło mieć to wpływ na zerwanie paska rozrządu? poprzednio założoiny pasek był dość dziwnie zerwany – przerwanie na dłuższym odcinku kilku cm. Wyglądało to tak jakby coś w silniku zatrzymało się i na skutek tego zerwał się pasek.
Dlatego pilnie proszę o pomoc czy zignorować te dźwięki z pompy czy też wymienić na nową/używaną – wówczas na co zwrócić uwagę podczas zakupu.

Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 2 sty 2012, 19:28
Posty: 8
Skąd: Szklarska Poręba
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.

Postprzez Riki » 26 lip 2014, 00:14

potrzebujesz tzw. łącznika pompy vacuum.
Są to dwa elementy, które współpracując ze sobą wydają dźwięk jaki opisujesz, mamy dostępny od ręki taki zestaw – będzie cisza. Rozrząd nic do tego nie ma,
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez JDMCulture » 13 sie 2014, 19:29

Witam,
poszukuję pomocy a najlepiej dobrego mechanika i najlepiej z Łodzi co się zna na tych mazdach i silnikach diesla.
Problem polega na tym że założyłem drugą pompę vacum i nie generuje odpowiedniego ciśnienia, po wciśnięciu parę razy pedału hamulca robi się twardy i zapala się kontrolka hamulcowa, co skutkuje bardzo słabym hamowaniem.
Zdejmowałem miskę oleju, czyściłem smok, robiłem rozrząd i już nie wiem czy pompa jedna i druga może być wadliwa czy coś innego i najlepiej nie poważnego.
Fakt że pompę drugą zakładałem używaną bo nigdzie poza serwisem mazdy nie można jej zakupić, ale osoba od której brałem zapewniała mi że na 100% działa bo miał ją w swoim aucie w którym został skasowany tył samochodu i jeżeli będzie coś nie tak to śmiało można oddać, więc chyba nie sprzedawałby jakiegoś rupcia.
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc.
JDMCulture
 

Postprzez krzych » 29 sie 2014, 18:25

Albo i nie potrzebuje, grzechotanie w końcu i tak wróci, bo taki urok tego rozwiązania, a można z tym jeździć spokojnie jeśli nie jest zbyt irytujące.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez marcinsgdz » 17 lut 2015, 21:08

I ja mam problem ze sprzęgłem w vacum Już zamówione wraz ze śrubą.
Pytanie: Czym może skutkować hałasujące sprzęgło – oprócz nieprzyjemnego dźwięku?
Czy może mieć wpływ później na działanie pompy oleju, hamulcowej, wspomagania kierownicy itd?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009

Postprzez Yard » 17 lut 2015, 21:33

marcinsgdz napisał(a):Czym może skutkować hałasujące sprzęgło – oprócz nieprzyjemnego dźwięku?


Niczym. Ja zrobiłem tak 70 000 km.

tu masz różne sposoby radzenia sobie z tym oraz jak wyglądają te elementy.
viewtopic.php?f=399&t=14438&hilit=vaccum&start=140
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez MrShaleck » 25 mar 2015, 19:52

A ja mam zupełnie inny problem.
Wymieniłem łącznik+śrubę od popy kilka godzin temu. Wszystko w miarę gładko poszło, gdyby nie fakt, że pod odpaleniu silnika słyszalne jest takie jakby...syczenie. Nie jest głośne, dochodzi z okolic Vacum, ale nie jestem w stanie określić czy dokładnie z niej. Dodatkowo pompa jest gorąca po jeździe, ale to chyba dosyć normalne.
Grzechotanie ustało, hamulce trochę lepiej.
Najgorsze jest to, że nie wiem czy przed wymianą łącznika było takie syczenie czy nie, bo mogło je zagłuszać grzechoczące łączenie.

Moim podejrzeniem jest łożysko trzpienia. Co o tym sądzicie?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Yard » 25 mar 2015, 20:53

Wszystkie rurki i wężyki podłączyłeś prawidłowo i porządnie?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez MrShaleck » 26 mar 2015, 07:06

Yard napisał(a):Wszystkie rurki i wężyki podłączyłeś prawidłowo i porządnie?


Taaak :(
Czytałem na forum, że podobno ten typ tak ma, a to że jest gorąca to w sumie całkiem normalne i logiczne, w końcu amelinium i gorący olej w środku.
Tylko nie chce żeby mi się zatarła...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Yard » 26 mar 2015, 12:32

Sprawdziłem. U mnie też pompa jest gorąca ale nie ma żadnych syków.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez MrShaleck » 27 mar 2015, 09:01

Zrobiłem 80 km. Jakby miała się zatrzeć to po pierwszych 5 już by pewnie nie żyła...
Może faktycznie TTTM...
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2610 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez morpheuuus » 19 maja 2015, 18:03

witam,

z góry przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Nie mogę nigdzie znaleźć pompy podciśnienia (vacum) do Mazda 6 2.0 diesel 143 HP
kod silnika RF7J.

Proszę o jakiś namiar na używane części, bo zapewne nowa kosztuje ok. 1,5 k zł ?

pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, po prostu dwa tygodnie szukam tej pompy i straciłem już nadzieję.

Dopisano 20 maja 2015, 15:29:

mazparts.pl i problem z głowy :)
pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2013, 12:37
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km

Postprzez morpheuuus » 11 cze 2015, 15:49

witam,

opiszę swój przypadek i jeżeli to nie ten temat proszę o przeniesienie (myśle że ważna jest treść tego postu).

tak więc zacznę od początku, w połowie kwietnia przy obrotach 1800-2500 może troszkę więcej, zacząłem słyszeć dziwne buczenie ( filmik nawet wrzuciłem na forum), mało tego, widziałem też tutaj na forum inny filmik i dźwięk był taki sam jak u mnie, wniosek ?? jeżeli kolega tak miał i ja tak mam to problem jest ten sam.... pompa vacum. tak więc dla pewności pojechałem do mojego mechanika żeby mi powiedział czy słyszy coś z tej pompy, stwierdził że faktycznie pompa dziwnie pracuje( jakieś chrupanie w środku czy coś takiego).postanowiłem zrobić to sam. Po przeanalizowaniu postów na forum zakupiłem sprzęgiełko i śrubę ( po wymianie okazało się że stare było solidnie już rozklepane tak więc wymiana jak najbardziej potrzebna ), i zabrałem się do wymiany zgodnie ze wskazówkami z forum. wydawałoby się że wszystko spoko. odpalam auto cisza.... zadowolony wyjeżdżam na miasto , po kilometrze buczenie ale jakby inne i jakby na innych obrotach mianowicie 2200- może do 2800 k obrotów, zły jak cholera zakupiłem używaną pompe vacum na mazparts.pl Wymieniłem pompe i ..... auto buczy dalej.
zajeżdżam do mechanika zostawiłem mu auto, dzwoni następnego dnia i mówi że pompa jest ok, nie słychać żeby jej praca odbiegała od normy. Diagnoza ??? pompa wtryskowa się kończyła i buczała, wyła, jęczała nazwijcie to jak chcecie :) . Pompa zregenerowana( wymienione bebechy i jakieś tam zaworki) cisza w aucie jak makiem zasiał. sama przyjemność z jazdy a i spalanie spadło :))

Mam nadzieje, że może moje zdarzenie pozwoli komuś uniknąć zbędnych kosztów i problemów
Początkujący
 
Od: 6 lip 2013, 12:37
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km

Postprzez kubsztyk » 1 lip 2015, 22:17

Witam,
Przymierzam się do rozebrania pompy podciśnienia w mojej maździe i chcę przede wszystkim wymienić łożysko 6005. Pytanie jest tylko – jak sądzicie, lepiej wybrać łożysko z uszczelnieniem metalowym czy z wykonanym z tworzywa sztucznego? Łożysko ma być uszczelnione jedno- (Z/RS) czy dwustronnie (2Z/2RS)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 2 lip 2015, 17:02

ja bym brał 2RS
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6