Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mazda_666 » 5 lis 2011, 16:42

Witam, ja również mam problem z wyciekającym płynem z układu wspomagania jednak nie jestem przekonany co do tego, iż może być to pęknięcie przewodu ponieważ płyn cieknie prawdopodobnie gdzieś z góry i spada na pasek przez co pasek zachlapuje olejem wszystko co się da ;/. Czy możliwe jest iż wyciek jest z pompy bądź jakiegoś innego elementu odpowiedzialnego za wspomaganie? Czy jeszcze skądś oprócz pompy, która jest u góry może wydobywać się płyn? Moje pytanie raczej dotyczy tego czy jeszcze jakiś inny element w tego układu znajduje się gdzieś w okolicach pompy tak, że cieknący z niego płyn brudzi pasek?

Załączam kilka zdjęć:

-Widok pod pompą wspomagania:
Obrazek
Obrazek

-Pompa od spodu
Obrazek
Obrazek

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, rady to proszę o pomoc.
Mazda_666
 

Postprzez Wojtek » 5 lis 2011, 16:53

Mazda_666 napisał(a):Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, rady to proszę o pomoc.

rada nr1. – wytrzyj wszystko dokladnie, bo w takim stanie to... <dupa>
rada nr2. – jak juz bedzie wszedzie sucho, to sam mozesz zlokalizowac wyciek ;)

ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hubix » 5 lis 2011, 17:15

Przecież pompa jest z prawej strony silnika, a alternator i pasek z lewej !

W dodatku płyn jest czerwonawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Mazda_666 » 5 lis 2011, 17:19

Hubix napisał(a):Przecież pompa jest z prawej strony silnika, a alternator i pasek z lewej !

W dodatku płyn jest czerwonawy.


Możliwe, że w innych silnikach pompa jest z prawej. U mnie w benzynie 2.3 pompa jest z lewej strony i jest napędzana tym samym paskiem co alternator.

Co do koloru płynu – właśnie taki płyn jest wlany do pompy tj. czerwony.
Mazda_666
 

Postprzez Hubix » 5 lis 2011, 17:22

Zwracam honor, nie dopatrzyłem, że kolega ma benzynę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez stewie_griffin » 10 lis 2011, 12:03

Wczoraj byłem w serwisie Dobosz w Chorzowie i panowie stwierdzili, że owe buczenie występujace w moim przypadku to wina paska klinowego. Czy ten pasek rzeczywiście może powodować bardzo głośne buczenie na zimnym silniku przy pełnym skręcie i hamowaniu czyli przy najwiekszym obciążeniu wspomagania? Pytam bo z mechaniki zielony jestem.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez pawik22 » 19 lis 2011, 20:03

Witam u nie buczenie występuje przy skręcie kierownicą w lewo lub w prawo nie ma znaczenia, ale występuje tylko na rozgrzanym silniku. Na wprost nic nie buczy. Na postoju też mogę kręcić na maxa w jedną i drugą stronę i nic. Tylko jest buczenie na rozgrzanym i skręcając nie za szybko. Co to może być. Płyn jest na maxa – jakby była pompa kręcąc w miejscu też powinna buczeć, chyba że się mylę.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 12:18
Posty: 46
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 1,8 benzyna-gaz

Postprzez voytasf » 22 sty 2012, 19:41

Drodzy forumowicze

A ja mam taki niepokojący objaw. (mazda6 '03 MZR-CD)

spod maski przy skrecaniu kolami wydobywa się dziwny dźwięk, takie jakby "buczenie"
na prostych kołach jest mało słyszalne (cichnie całkiem przy dodaniu gazu)
jednak przy skręcie buczy już dość głośno.

Buczenie wydobywa się okolic zbiorniczka płynu wspomagania. Tam jest umiejscowiona pompa wspomagania?
Poziom płynu po zauważeniu objawów – nieco poniżej minimum.
Do tego trochę poniżej widać jakby mokre plamy, ślady wycieku?

Poradźcie czy to pada pompa wspomagania czy może coś innego w układzie kierownicznym?

Wspomaganie działa, kierownicza chodzi lekko – tyle że buczy. Po otwarciu maski to ten dźwięk buczenia
jest dość głośny – takie buczenie z chrobotaniem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 12:52
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 6 Kombi 03'
MZR-CD

Postprzez Wojtek » 22 sty 2012, 20:37

voytasf napisał(a):Poradźcie czy to pada pompa wspomagania czy może coś innego w układzie kierownicznym?

zdjecia miejsc wyciekow pooprosze...

moze maglownica puscila, a moze pompas? nie chce mi sie zgadywac ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez voytasf » 22 sty 2012, 21:17

Jutro postaram się zrobić jakieś fotki.

Nie wiem czy coś pomogą, nie widać jakiegoś konkretnego miejsca wycieku.
Po prostu jest "mokro" w okolicach bezpośrednio położonych pod zbiorniczkiem, na dosyć sporej przestrzeni.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 12:52
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 6 Kombi 03'
MZR-CD

Postprzez Wojtek » 22 sty 2012, 21:36

voytasf napisał(a):Po prostu jest "mokro" w okolicach bezpośrednio położonych pod zbiorniczkiem, na dosyć sporej przestrzeni.

to wyczysc to dokladnie i poczekaj az sie uwidoczni ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez trebuh_b » 22 sty 2012, 22:49

Najprawdopodobniej pompa ciągnie powietrze poszukaj nieszczelności pomiędzy zbiorniczkiem a pompa. Może to powodować wycie pompy. Układ pracuje wówczas na mieszance powietrzno- olejowej
Powinna być tam uszczelka typu oring , kwadring ew jakaś uszczelka kształtowa. Nowa uszczelka powinna być z vitonu materiał odporny na temperaturę.Myślę iz wymiana uszczelki nie jest skomplikowana i nie droga może być również ze zbiorniczek płynu jest pęknięty
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez art_us » 24 sty 2012, 12:01

Witam, podczepię się pod ten temat. Zauważyłem, że stan oleju w zbiorniczku jest na max po użyciu auta. Z ran przed odpaleniem jest między max a min. Czy jest to normalny stan rzeczy? Dodam że olej nie jest klarowny i nie można określić jego koloru. Stwierdza, że jest czarno-grafitowy. Pozdrawiam.

Witam ponownie, czy w przypadku takiego zabarwienia należy bezzwłocznie wymienić płyn? Dodam, że nic nie buczy i nie ma problemów ze wspomaganiem.
Ostatnio edytowano 26 sty 2012, 10:04 przez art_us, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez Hubix » 25 sty 2012, 23:45

Kolor masz dziwny.

Powinien być czerwony. Zmiana poziomu płynu podczas pracy jest rzeczą normalną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mscorp » 9 lut 2012, 20:42

voytasf napisał(a):Poziom płynu po zauważeniu objawów – nieco poniżej minimum.
Do tego trochę poniżej widać jakby mokre plamy, ślady wycieku?
(...)
Wspomaganie działa, kierownicza chodzi lekko – tyle że buczy. Po otwarciu maski to ten dźwięk buczenia jest dość głośny – takie buczenie z chrobotaniem.


Jesli jest poniżej minimum, to pompa może hałasować, bo łapie powietrze jak już kolega trebuh_b wyżej wspomniał. Ja dziś przypadkowo "upuściłem" trochę płynu poniżej min i od tego momentu również pompa zaczeła buczeć/chrobotać.

art_us napisał(a):Dodam że olej nie jest klarowny i nie można określić jego koloru. Stwierdza, że jest czarno-grafitowy.
(...)
czy w przypadku takiego zabarwienia należy bezzwłocznie wymienić płyn?


Też mam taki "nieokreślony" kolor płynu – ani to czerwony, ani zielony.

Hubix napisał(a):Kolor masz dziwny.

Powinien być czerwony. Zmiana poziomu płynu podczas pracy jest rzeczą normalną.


Do mojej M6 2.3 zgodnie z instrukcją zaleca się ATF M-III lub Dexron II (od rocznika 2005 już Dexron III)
Czy jeśli kolor jest nieodpowiedni, to może oznaczać jego zużycie czyt. utratę parametrów ściśliwości itp.? Myślę nad wymianą, ale obawiam się zapowietrzenia układu wspomagania. Chcę to zrobić samemu.
mscorp
 

Postprzez Wojtek » 9 lut 2012, 20:56

mscorp napisał(a): Myślę nad wymianą, ale obawiam się zapowietrzenia układu wspomagania.

przeciez on sie sam odpowietrza ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez trebuh_b » 9 lut 2012, 21:04

hey nic się nie zapowietrzy śmiało można wymienić płyn.
Nie radze jeździć z wyjąca pompa lub z brakiem płynu ,pompa wówczas się zaciera i nie dajcie się zwieść obietnica regeneracji pompę porostu trzeba będzie wymienić (pompa łopatkowa) :( :( :(
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez Wojtek » 9 lut 2012, 21:10

trebuh_b napisał(a):Nie radze jeździć z wyjąca pompa lub z brakiem płynu ,pompa wówczas się zaciera i nie dajcie się zwieść obietnica regeneracji... pompę po prostu trzeba będzie wymienić (pompa łopatkowa)

<ok>
a odpowietrza sie system jak bedziecie skrecac kolami raz w jedna, a raz w druga strone... ;)

ps. nie przytrzymywac kol skreconych maksymalnie! czyli do oporu i w druga strone...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mscorp » 9 lut 2012, 22:22

Wojtek napisał(a):przeciez on sie sam odpowietrza ;)

trebuh_b napisał(a):hey nic się nie zapowietrzy śmiało można wymienić płyn.

Jak tak mówicie, to git :) – jutro wymieniam cały płyn i będę spać spokojnie.

Zastanawiam się tylko w którym miejscu się dobrać, aby spuścić stary płyn. Którą śrubę odkręcić, bo wolałbym nie ściągać oryginalnych węży. Najlepiej byłoby jak najniżej, czyli gdzieś przy maglownicy...
Wymieniał ktoś z Was osobiście ten płyn?



P.S. Do tego muszę/chcę wymienić pasek wielorowkowy i też nie bardzo wiem jak się za to zabrać, bo miejsca na ludzkie ręce to jest naprawdę mało... no ale to juz inny temat.
mscorp
 

Postprzez Wojtek » 9 lut 2012, 22:27

mscorp napisał(a):Zastanawiam się tylko w którym miejscu się dobrać, aby spuścić stary płyn. Którą śrubę odkręcić, bo wolałbym nie ściągać oryginalnych węży. Najlepiej byłoby jak najniżej, czyli gdzieś przy maglownicy...

na powrocie... przed pompa... a maglownice zostaw w spokoju ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6