Klocki hamulcowe – dobór/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kopeczek » 21 mar 2012, 21:00

Witam. Co sądzicie o klockach hamulcowych REMSA? Dzisiaj mi polecił sprzedawca w moim mieście
160zł za kpl.. Chciałem kupic na przód TRW ale mi te polecił;/
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez Hubix » 22 mar 2012, 08:22

Nie znam REMSY

Ja kupiłem TEXTAR i jest OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kopeczek » 22 mar 2012, 19:09

Jest to firma Hiszpańska podobna powiązana za TRW
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez dobrzyn22 » 22 mar 2012, 19:37

cytaty z innego forum:
"hamują jak na tę cene rewelacyjnie nie brudzą felg, nie piszczą"
"REMSA – srednia półka, dla spokojnych kierowców sie nadają"

generalnie średnia półka, raczej się sprawdzają <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zetek » 22 mar 2012, 23:03

podobno lubią szybciej niszczyć tarcze
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Pioteq25 » 22 mar 2012, 23:58

Kupcie sobie EBC green do ori tarcz i będzie lux malina. Z początku na docieraniu mogą piszczeć, ale później już są ciche i nie pylą.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bieski » 22 mar 2012, 23:59

Pioteq25 napisał(a):EBC green

Podobno szybko dobijaja tarcze. Nie sa przypadkiem za twarde te klocki
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pioteq25 » 23 mar 2012, 00:30

Trochę się rozpędziłem, bo nie mam green, a black. Może faktycznie green są twardsze, choć tego nie wiem. Zrobiłem na tych klockach już ok 20tys, a tarcze są fabryczne przy przebiegu 110000km. Przód jest ciężki, bo to diesel w kombi i daje radę. Na prawdę polecam <spoko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Dominator » 23 mar 2012, 00:33

bieski napisał(a):
Pioteq25 napisał(a):EBC green

Podobno szybko dobijaja tarcze. Nie sa przypadkiem za twarde te klocki

nie wiem jak z twardością ale szybko się kończą, w szczególności z nawiercanymi tarczami, co by oznaczało że są miękkie.. poczytałem trochę opini na ich temat i ogólnie to szału nie ma.. Zakupiłem EBC black stuff (zamiennik fabrycznych) i jak się uda to założę je w przyszły weekend. Tyle że zestaw ma pracować w 626 Gf ale hamulce od M6.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez art_us » 6 kwi 2012, 09:05

Witam, czy jest to możliwe aby klocki przednie TRW zużyły się po około 20 tys. km, 2 lata eksploatacji? Czy jakość ich się znacznie obniżyła? Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez jacobs » 6 kwi 2012, 09:12

Mozliwe, wskutek ostrej jazdy badz blokujacych sie zaciskach hamulcowych.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez dobrzyn22 » 6 kwi 2012, 11:34

dokładnie – firma raczej nie ma tu zbyt wielkiego znaczenia (chociaż są faktycznie klocki, które potrafią się zużywać nieco szybciej, np EBC green)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez art_us » 6 kwi 2012, 11:35

Dzięki za informacje. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez Hubix » 6 kwi 2012, 23:19

Od siebie dodam:

TRW – Hamowanie OK
Brudzenie felg -tragedia.

Z tyłu TRW brudzą bardziej niż jakieś kiepawe na przodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 7 kwi 2012, 01:11

Hubix napisał(a):TRW – Hamowanie OK
Brudzenie felg -tragedia.


potwierdzam w 100%...pyłu hamulcowego jest dużo (ale nie dla każdego jest to problemem ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kelm » 13 kwi 2012, 12:49

Ja wymieniłem w 2011 w lipcu przód tył tarcze klocki TRW i nie przejechałem nawet 15 tysiączków i strasznie mi zaczęły piszczeć ostatnio, zarówno podczas hamowania jak i podczas wolnej jazdy. Wymieniłem je bo z poprzednimi działo się to samo, teraz się załamałem. Plis help.
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez art_us » 13 kwi 2012, 12:56

Witam, w moim przypadku, jak się okazało klocki nie były wcale zjechane!!! Zużycie po około 20 tys. 1/5. Natomiast efekt piszczenia, przyczyna, to ocierania klocków o rant tarczy i uszkodzony z jednej strony gumowy uszczelniacz tłoczka zacisku. Niepokojącym efektem tego uszkodzenia było zauważalne , początkowe stadium rozwarstwienia się okładziny od stalowej bazy klocka (TRW). Klocek, najprawdopodobniej, nie był odbijany od tarczy hamulcowej prawidłowo. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez Kelm » 13 kwi 2012, 13:01

Ok. ale jak to sprawdzić, zbadać, jak się mam do tego zabrać, co trzeba kupić, wymienić, ile to może kosztować?
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez art_us » 13 kwi 2012, 13:07

Najszybciej to możesz zdjąć koło, sprawdzić rant tarczy. Natomiast tłoczek to trzeba podskoczyć do warsztatu. Cały koszt mojej wymiany to nowe klocki(165 TRW) + 50 wymiana + wymiana uszczelniacza tłoczka z materiałem 50 zł. To wszystko.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez Kelm » 13 kwi 2012, 13:23

dzięki wielkie !!!
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6