Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 29 kwi 2012, 13:00

Grzeggorz napisał(a):
Enduro napisał(a):zielony płyn

FL22 good stuff <ganja>

ludzie różne substancje konsumują <oczko>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Siw-y » 29 kwi 2012, 13:13

Enduro napisał(a):a mazda zaleca zielony płyn

A od kiedy to kolor jest wyznacznikiem jakości? <rotfl>

Ja używam zielonego ale z mazdą to on nie ma nic wspólnego :]
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Enduro » 29 kwi 2012, 13:20

to faktor orientacyjny, co by laik się nie pomylił
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Roman8 » 21 wrz 2012, 09:11

Skorzystam z tematu.

Mechanik zmierzyl, ze temperatura zamarzania plynu = -17 st.
Pytanie: wymieniac caly czy kombinowac z jakimis koncetratami, zeby go "wzmocnic"?
Zima blisko, wiec trzeba o tym pomyslec wczesniej.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez Enduro » 21 wrz 2012, 11:07

dla pewnosci mozesz dolac koncentratu w miare mozliwosc, ale taka mieszanka (-17 st.) nie zamarznie nawet przy minus 30..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marcin870327 » 25 paź 2012, 17:09

Witam.

Tak dwa dni temu moja mazda zaczęła słabo grzać w środku. Ale silnik normalnie osiąga swoją właściwą temperaturę pracy i nie zauważyłem by pracował jakoś dziwnie (np. jakieś spadki mocy). Jak podniosłem maskę i wszystko było ok płynu w zbiorniczku był tyle ile trzeba, w chłodnicy nie sprawdziłem. Gdy dziś zajrzałem pod maskę zobaczyłem że wyrzuciło płyn spod korka chłodnicy. Kupiłem płyn na dolewkę i czekam aż silnik ostygnie wtedy doleje i odpowietrze układ.

Co mogło spowodować to że ten płyn wyrzuciło?

Zamierzam przed zimą zmienić płyn na oryginalny FL22 i zanim to zrobię chciałbym wiedzieć czy to nie jest coś poważniejszego.

Pozdrawiam Marcin.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 20:43
Posty: 5
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: M6 2.0 CD 136KM
2003 sedan

Postprzez miazga91 » 25 paź 2012, 20:02

A więc marcin870327 mam złe wiadomości...
Mam to samo w swojej Madzi. Płyn mi wywala, są "miedziane" ślady na zbiorniku wyrównawczym, filtrze oleju itp i silnik mimo że ciepły to w aucie po ustawieniu nawiewu/klimy na 29* nadal zimnooo, dopiero po pokonaniu ok. 15km czasem zaczyna wiać gorąco... Mechanik zrobił test na szczelność układu i niestety wyszło mu że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą bądź głowica. Powiedział mi coś w tym stylu że spaliny dostają się do układu chłodzenia i dlatego wywala płyn, dodatkowo ten test na szczelność pokazał że w samej chłodnicy (po odkręceniu tego metalowego korka-zaworka został założony "przyrząd") jest dosyć duże ciśnienie i dostaję się CO2 (specjalny, niebieski płyn w testerze zmienił kolor na zielonkawy). Dodatkowo dziś po zjechaniu do domu po ok 20-25km drogi strzałka temperatury podniosła się na ok 3/4 całej długości (normalnie stała na 1/2). Niestety czeka mnie zakup kompletu uszczelek (250-300zł) i nie jestem pewien ale "fachowiec" napomknął coś o rozrządzie (1100zł) + cała robocizna... 2000zł i można działać...
Szerokości
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez marcin870327 » 25 paź 2012, 20:51

To mnie pocieszyłeś :|
Ja dziś dolałem płynu wlazło koło 2 litrów. Odpowietrzałem auto z godzinę i praktycznie cały czas bulgotało. Miałem włączony nawiew na szybę na 29 i pełne obroty dmuchawy i tu mam pytanie czy powietrze powinno lecieć wtedy gorące? Bo u mnie było zimne ale jak potem zakręciłem korek i przejechałem ze 2km to już normalnie gorące leciało.

Muszę umyć osłonę silnika i będę obserwować czy dalej będzie wyrzucało płyn.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 20:43
Posty: 5
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: M6 2.0 CD 136KM
2003 sedan

Postprzez miazga91 » 25 paź 2012, 20:55

Ja wczoraj dolałem do zbiorniczka na FULL bo był suchy (dosłownie) a dzisiaj nie wiem czy nawet na LOW zostało cos... Szkoda słów, już sam nie wiem co jest grane... Może być walnięta chłodnica albo pompa wody albo termostat albo uszczelka na głowicy bądź kolektorze... Im więcej czytam tym więcej możliwych kłopotów... A autko sprawdzone na diagnostyce przed kupnem, 300zł wydane a tu takie buble wychodzą <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez marcin870327 » 25 paź 2012, 21:03

A dolałeś do chłodnicy? Też się wczoraj doczytałem, że tu się dolewa głównie do chłodnicy a do zbiorniczka jak jest mało :)
Początkujący
 
Od: 29 sty 2011, 20:43
Posty: 5
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: M6 2.0 CD 136KM
2003 sedan

Postprzez miazga91 » 25 paź 2012, 21:13

Do chłodnicy doleję jutro, spróbuje tymczasowo bo przydało by się wylać wszystko co tam jest bo kolor płynu u mnie to kolory tęczy <glupek2> ogólnie jestem podłamany i wqr*ony na to wszystko. Koszta jakie mnie czekają to nie mało >,< a i zauważyłem że z wydechu leci nie widzialny dym (być moze para wodna) której normalnie w dzień nie widać ale jak się stanie w czarnych spodniach z tyłu auta to jest jasno :) teoretycznie na 99% uszczelka pod głowicą bądź głowica...
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez klajgus » 25 paź 2012, 21:22

Ja bym proponował jak najmniej jeździć teraz autem i robić to jak najszybciej. Bo jak to nie jest wyciek tylko uszczelka pod głowica to może to się źle skończyć, dla twojej 6tki i twojego portfela
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez miazga91 » 25 paź 2012, 21:39

Oczywiście że jak najmniej teraz będę jeździł, jedynie jak cos to do mechanika pod Wrocław (15km) i koniec.

Edit: Jak odpowietrza się układ chłodzenia, krok po kroku?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez LEM » 25 paź 2012, 22:19

Czytając powyższe instrukcje dolewania płynu do chłodnicy i odpowietrzania mam pytanie – kiedy w takim razie dolewać do zbiornika, skoro wszyscy mówią, aby dolać do chłodnicy?

Skoro w zbiorniku mam prawie max to jest możliwe aby w chłodnicy nie było tyle ile potrzeba? Czy to z tego zbiornika właśnie nie jest brany płyn jeśli w chłodnicy jest go za mało? W chłodnicy płynu nie widzę (zimny silnik – a na ciepłym przecież nie powinienem tego korka odkręcać), ale mniemam, że auto nie chce go mieć tam więcej skoro ze zbiornika nie zabiera?

Bo jeśli mam prawie max w zbiorniku a do chłodnicy złożymy wejdzie mi jeszcze 1,5 litra, to teoretycznie wlałem więcej niż samochód "chciał", bo sam ze zbiornika nie zabierał – czy wtedy przypadkiem np podczas odpowietrzania nie będzie mi się przelewał płyn ze zbiornika?

PS.
Dlaczego w instrukcji nie ma słowa o odpowietrzaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez dobrzyn22 » 26 paź 2012, 09:16

miazga91 napisał(a):Edit: Jak odpowietrza się układ chłodzenia, krok po kroku?

masz w tym wątku:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=85223&hilit=odpowietrzanie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez miazga91 » 27 paź 2012, 17:14

Witam!
Dolałem dzisiaj płynu do zbiorniczka wyrównawczego na FULL, potem zaczęłem dolewać bezpośrednio do chłodnicy. Gdy już zaczęło sie robić pełno, leciały bombelki i płyn tak jakby opadał. Powtórzyłem to parę razy, aż już naprawde wolno leciały bombelki (ok 1 bombelek na 6 sekund) a po odpaleniu silnika na otwartym korku d chłodnicy zaczęło mi "wywalać" płyn. Wszsytko poszlo dobrze?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 23:07
Posty: 29
Auto: M 6 GY 2.0 CiDT 136km 2004

Postprzez gug0l » 30 paź 2012, 14:55

Witam,
A ja mam taki problem, otóż raz w tygodniu dolewam ok 0,5 litra płynu. W lipcu została wymieniona uszczelka pod głowicą i oczywiście splanowana głowica. Autko się nie grzeje a z nawiewów wali goracym powietrzem. Pompa wody była wymieniona miesiąc temu wraz z rozrządem. Dodam, że nigdy nie dolewałem płynu bezpośrednio do chłodnicy, bo myślałem, że tylko do zbiornika się dolewa.
Ogólnie zbiornik dolewam do max i po paru dniach wogóle jest pusty. Wycieków żadnych nie widać.
Początkujący
 
Od: 27 maja 2010, 11:44
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2,0 Diesel 143km

Postprzez mateys » 24 lis 2012, 20:21

Mam dosyć proste pytanie dotyczące płynu w chłodnicy. Mianowicie chodzi mi o to ile płynu wlewa się do chłodnicy? Mam problem z tym ponieważ przy większych prędkościach płyn podchodzi do zbiorniczka wyrównawczego, zapełnia się on cały i "wywala" olej na pokrywę silnika. Dodam że korek od chłodnicy był wymieniany i powinien być szczelny.
EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 20:07
Posty: 9
Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel

Postprzez kubsztyk » 24 lis 2012, 21:11

Całkowita pojemność układu chłodzenia dla diesla wynosi 9 litrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Wojtek » 24 lis 2012, 22:53

mateys napisał(a):przy większych prędkościach płyn podchodzi do zbiorniczka wyrównawczego, zapełnia się on cały i "wywala" olej na pokrywę silnika.

<szok>
jestes pewien, ze masz M6? :>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6