Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez koniu1 » 25 gru 2010, 11:47

626, 1.8 94r. czy zbiorniczek wyrównawczy powinien mieć dolne połączenie, czy też tylko górne połączenie z chłodnicą.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 15:41
Posty: 5

Postprzez Arkadius 73 » 26 gru 2010, 16:24

Arek_78 napisał(a):Obieg, ja mam grzaną przepustnice np.

Ja to wywaliłem w cholerę po co mi grzejąca się przepustnica skoro chcę aby była lodowata w lato.
Trza zrobić mod i mamy chłodniej.
Arkadius 73
 

Postprzez Arek_78 » 28 gru 2010, 08:29

Ale nam ta grzana przepustnica latem w niczym nie przeszkadza, i tak masz cieplej niż płyn chłodzący więc na dobrą sprawę w takie na prawdę upalne dni to ona raczej się chłodzi :)
Zresztą dziwi mnie fakt że powietrze do silnika nie jest chłodzone – japońce znowu coś wymyślili innego, bo widziałem ST220 z intercoolerem a M6 żadnej.

Poza tym zimą to na prawdę dużo daje jak nie trzymasz auta w garażu.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Myjk » 28 gru 2010, 10:14

Arek_78 napisał(a):bo widziałem ST220 z intercoolerem a M6 żadnej.

MPS ma IC :P mój klekot też ma IC :>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Arkadius 73 » 29 gru 2010, 09:44

Arek_78 napisał(a):Ale nam ta grzana przepustnica latem w niczym nie przeszkadza, i tak masz cieplej niż płyn chłodzący więc na dobrą sprawę w takie na prawdę upalne dni to ona raczej się chłodzi

Powiem tak przy seryjnym air-boxie przepustnica jest gorąca w lato , u mnie przy cai i zrobionym by-pasie przepustnicy jest ona zimna.
Arkadius 73
 

Postprzez jarmo » 15 sty 2011, 19:32

A jak poznać czy ten płyn który mam w aucie to normalny (wtedy musiałbym wymieniać) czy fl22? Najprawdopodobniej od nowości (6 lat/67000km) nie był wymieniany.
THX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2010, 18:46
Posty: 34
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004

Postprzez Arek_78 » 16 sty 2011, 01:24

rafusmaximus napisał(a):Wydać raz na 10 lat 170 pln, to chyba nie jest tragedia, tym bardziej, że w ciągu tych 10 lat zapewne zmieni sie już samochód i drugi raz nie będzie potrzeby wymieniać


Tak, a potem ktoś kupi takie auto i będzie na forum pisał, że mu się chłodnica rozsypała :)

Jak byśmy co roku sprawdzali właściwości płynu to nikt by nie pisał, że się go powinno wymienić co 10 lat lub xxx tys. km. Czy to Borygo, Petrygo, mazdowski czy jakiś inny to dzisiaj płyny są mieszalne. Kolory są po to żeby Mazda miała zielony, VW niebieski, Renault czerwony itp.
Wiadomo że serwis mazdy nie powie kup u konkurencji bo jest taniej a płyn i tak ten sam – tylko będzie mówił, że do Mazdy jest zalecany właśnie zielony i jako uzasadnienie pewnie wciśnie jakiś kit, żeby klient był przekonany że słusznie kase wydał.

Ja mam teraz jakiś biały – ważne że nie zamarza przy -45 stopniach (jak był świeży to -50). Zmieniam zawsze co 4 lata i wcale drogich nie kupuje bo lepiej zmienić częściej niż wierzyć w to co piszą.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez teti » 16 sty 2011, 08:57

Arek_78 napisał(a):
rafusmaximus napisał(a):Wydać raz na 10 lat 170 pln, to chyba nie jest tragedia, tym bardziej, że w ciągu tych 10 lat zapewne zmieni sie już samochód i drugi raz nie będzie potrzeby wymieniać


Tak, a potem ktoś kupi takie auto i będzie na forum pisał, że mu się chłodnica rozsypała :)

Jak byśmy co roku sprawdzali właściwości płynu to nikt by nie pisał, że się go powinno wymienić co 10 lat lub xxx tys. km. Czy to Borygo, Petrygo, mazdowski czy jakiś inny to dzisiaj płyny są mieszalne. Kolory są po to żeby Mazda miała zielony, VW niebieski, Renault czerwony itp.
.

Dokładnie tym bardziej, że mazda i tak sama nie produkuje tego płynu tylko wiadomo, że kupuje od jakiegoś producenta(ów) i pakuje w swoje opakawonia i wali narzuty 100%-200% albo lepiej, a przez te 10 lat to i tak zapewne i producent i rodzaj płynu zmieni sie nie raz !!
Równiez pisanie, że układ chłodzenia w mazdzie jest inny niż w innych autach jest co najwyżej śmieszne <rotfl>
Co jest innego w mazdzie ?? Guma, aluminium, metal jak w innych autach !!

Wymiana płynu co 10 lat, olej co 20tyś km a potem <płacze> bo ludzie nie zdaja sobie sprawy, że to wszystko i tak robione jest w celach marketingowych. Klijent kupi auto bo teoretycznie mniej obsługowe niż konkurencja, a jak się gwarancja skończy to wiadomo co !!

Grzyby napisał(a):Normalny Prestone wymienia się co 5 lat (lub 250kkm)
Bańka 4l kosztuje (u mnie) 28zł, a potrzebujesz 2 (w życiu nie spuścisz całych 9l płynu z układu).
Czyli jednorazowy koszt na 5 lat to 56zł.


I gdzie sens stosowania "orginału" z ASO ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez philippe » 17 sty 2011, 11:45

Co to jest FL22
"ethylene glycol based.... 55/45 mixture recommended..... developed to provide corrosion and rust protection.....boiling point 270 F degrees (115 stopni Celsjusza), freezing point -47 F degrees (– 44 stopnie Celsjusza). Ingrediants: Ethylene Glycol (107-21-1), Water (7732-18-5), Diethylene Glycol (111-46-6), Potassium Hydroxide (1310-58-3), Proprietary Inhibitors (NJTSRN 217).

pozostawię to bez komentarza.

ale fakt jest, że ma ten płyn niską temp. zamarzania
philippe
 

Postprzez klajgus » 24 paź 2011, 22:28

witam, podepnę się pod temat, bo dotyczy płynu chłodniczego,
dzisiaj wymieniłem płyn i mam pytanko dotyczące ilości płynu w układzie. W instrukcji podają ,że jest go ponad 7 litrów dla mojego silnika (2.0 benz) wiec zakupiłem dwie banki, a tu zong, bo po spuszczeniu, ściekło możne trochę ponad 4 l. :( wiem, że nigdy nie ścieka cały ale te 4 litry to trochę mało, dodam ze silnik bym nagrzany wiec termostat chyba otwarty jeśli nawet nie to i tak jest w nim otwór, ogrzewanie ustawione na max korki od chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego poodkręcane. Wlałem podobna ilość co spuściłem. Niestety wiem ze "wymieniłem" tylko trochę ponad polowe płynu :( Gdzie popełniłem błąd ???
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Hubix » 27 paź 2011, 21:58

Obstawiam iż zlałeś tylko z chłodnicy a nie z bloku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez klajgus » 27 paź 2011, 22:12

faktycznie, nawet nie szukałem "korka" śruby na bloku, o ile taki w ogóle w M6 jest. Będę musiał następna zmianę zrobić za 2 a nie za 5 latek :(
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Porter3 » 7 lut 2012, 21:41

Stosowałem się do instrukcji w forum, mianowicie:
– na zimnym silniku dolałem do chłodnicy płynu, w zbiorniczku również był,
– uruchomiłem silnik z odkręconą chłodnicą, by odpowietrzać, nawiewy na max,
– gdy płyn z chłodnicy uciekł-dolałem znów,
– ściskałem węże, by przyspieszyć operację (w sumie trwała z 1h)
– bąbelkowało, potem ustało,
Wiatrak mi się nie włączył ani razu (pewnie mróz) – czy prawidłowo to zrobiłem?
Dodam, że godzinę po operacji, odkręciłem korek chłodnicy na zimnym i dolałem pod korek.
Trochę cieplej się zrobiło, ale nie tak jak oczekiwałem...
(to była operacja, by ewentualnie wykluczyć nagrzewnicę...)
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez waxain » 28 kwi 2012, 20:05

Witam,

To ja może z podobnej kategorii pytanie...dziś dolałem płynu chłodzącego. Chyba przez ten upał byłem przekonany, że mam różowy i taki też wlałem (ok. 0.7l borygo, który normalnie wlewam do drugiego auta). W maździe mam jednak zielony...Czy tak może zostać (teoretycznie są mieszalne), czy jednak teraz trzeba jak najszybciej dokonać pełnej wymiany płynu?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez dobrzyn22 » 28 kwi 2012, 20:53

waxain napisał(a):teoretycznie są mieszalne
<spoko> praktycznie 99% tych płynów jest mieszalnych z innymi.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez waxain » 28 kwi 2012, 21:25

praktycznie 99% tych płynów jest mieszalnych z innymi.

tak też mniej więcej wyczytałem z googla, choć zawsze jest nieco zdań typu "nie mieszaj" (czasami to naprawdę dobra rada :D)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez dobrzyn22 » 28 kwi 2012, 21:29

problemy mogą pojawiać się przy mieszaniu zwykłego płynu i koncentratu, oraz płynów o drastycznie różnym składzie chem.(obecnie zdecydowana większość jest robiona na bazie tych samych, lub podobnych składników)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez waxain » 28 kwi 2012, 21:36

problemy mogą pojawiać się przy mieszaniu zwykłego płynu i koncentratu, oraz płynów o drastycznie różnym składzie chem.

dzięki za pomoc :) u mnie z tego co sprawdziłem poprzednim wlanym płynem na przeglądzie był HART (jednak niebieski, po dolaniu różowego chyba wynik stał się zielonkawy), raczej na pewno nie koncentrat. Skład z borygo mają podobny. Hart zawiera glikol etylenowy, borygo glikol monopropylenowy.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Enduro » 28 kwi 2012, 22:12

znam przypadek kiedy taka mieszanka rozpuściła chłodnice, wprawdzie nie od razu ale po paru latach dziury sobie powstaly
a mazda zaleca zielony płyn, a kazdy wg. uznania może lać lub nalać co mu się podoba
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzeggorz » 29 kwi 2012, 12:44

Enduro napisał(a):zielony płyn


FL22 good stuff <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6