Ściąga i myszkuje

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matiu15 » 21 maja 2023, 22:35

Cześć!

Mazda po lifcie. Przeszła solidny remont. Hamulce po regeneracji (wszystkie), przednie sprężyny Sachs, tylne są ok, jedno z łożysk Macphersona nowe, wszystkie przednie wahacze nowe z Meyle, tylne wahacze poprzeczne nowe. Łapa skrzyni nowa. Opony nowe, przerzucane na wszystkie strony – nic nie dało. Na geometrię wydałem 600 zł, w tym u ponoć fachowca od tych tematów w Katowicach 270zł – nic nie wykazało i nie pomogło. Podczas jazdy zazwyczaj ściąga w prawo, kiedy dodaję gazu ciągnie w lewo. Przy hamowaniu też ciągnie w prawo. Autem jeździ się na prawdę przykro :/ Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że czasami kierownica nie wraca do jazdy na wprost, a przy ruszaniu ciągnie ją w prawo. Problem jeszcze taki, że czasami trzeba dolać płynu do układu wspomagania. Czy ciśnienie tego płynu może mieć jakiś wpływ? Auto przeszło przegląd zawieszenia przed zbieżnością, stąd te wymiany i generalnie powinno być sztywniutkie. Gdzie szukać problemu? Może poduszka silnika któraś? Nic nie stuka, nic nie puka, a auto myszkuje i odechciewa się jeździć. Jeszcze zauważam, że czasem abs zbyt szybko łapie – czujniki i obręcze czyste i sprawne. Do tego ostatnio mi przyszedł pomysł, że może spróbuję mocniej dokręcić sanki, bo może to one gdzieś mają luz i się wykręcają, ale chyba nie pomogło. Ostatni pomysł jaki mam, to prawy przednik łącznik stabilizatora jest z Mazdy Gh, jest o 4mm dłuższy, ale czy to może dawać taki efekt to wątpię. Do tego jedno łożysko kolumny Mcphersona jest nowiutkie, a drugie tylko oczyszczone. Macie panowie jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 21 maja 2023, 22:28
Posty: 3 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2005 LIFT

Postprzez zadra » 21 maja 2023, 22:58

matiu15 napisał(a): prawy przednik łącznik stabilizatora jest z Mazdy Gh, jest o 4mm

wydales tyle kasy na zawiechę a obcy łącznik wstawileś?
Pierwsze do wymiany, żeby wszystko było od właściwego modelu.
Na abs wpływ mają opony. Jakie to opony? może było mokro, może na piasku, twarde... dużo zmiennych..

Myszkowanie- tylko zawiecha- twardość gum w wahaczach. Nic nie piszesz o wahaczach wzdłuznych, nic o amortyzatorach.
W amortyzatorach szukałbym również problemu no i jeśli układ kierowania przecieka, to może jakieś luzy są dodatkowo w zawieszeniu?
Pewnie kupiłeś auto i szukasz przyczyny?
Na pewno jest "proste" ? bo różnie to bywa, może zostawia o dwa ślady więcej niż powinno..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3183 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez matiu15 » 21 maja 2023, 23:29

Generalnie auto w rodzinie trzeci rok. Odkupiłem od brata. Zbieżność ustawiał Duda z Katowic i poszło bez problemów, nie ma chyba podejrzeń żeby zostawiał więcej śladów niż powinien. Co do łącznika, babeczka w sklepie zapewniała, że jest zamienikkiem tego z GG. Jak przyłożyłem jeden do drugiego to by się zgadzało, ale i tak mnie gryzło. Sprawdziłem w necie i różnicy 4mm, czyli prawa przednia strona ma dłuższy. Opony to nówki i zima i lato Zeetex 17 cali na alumach mazdy. Drążki reakcyjne z tyłu i wahacze poprzeczne są stare, wahacze pod sprężyną nowe, z przodu wszystkie są nowe. Gumy na tych starych są trochę popękane ale ponoć nie ma tragedii. Co do amortyzatorów, to jak to stwierdzić? Na przeglądach wychodzi po 80 procent skuteczności tłumienia, ale to chyba średni wyznacznik. Od początku myślę o amortyzatorach, bo to włączanie abs bym z tym połączył. Maglownica nie stuka, nie puka ale być może jakiś luz jest o którym nie wiem. Wyciek występuje prawdopodobnie z maglownicy, z prawej strony. Przy ruszaniu kierownicą koła reagują na najdrobniejszy ruch. Niepokoi mnie fakt, że kierownica przy ruszaniu sama ciągnie w prawo.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2023, 22:28
Posty: 3 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2005 LIFT

Postprzez zadra » 22 maja 2023, 00:56

ja szedlbym najpierw w amory + ten nieszczęśliwy łącznik, a dalej reszta starych elementów zawieszenia, chyba że masz wiedzę I 100% pewność kiedy były wymieniane i jakie są wstawione.
Nie jesteś w stanie stwierdzić skuteczności tłumienia na stacji.
Chyba zostaje demontaż i kontrola "organoleptyczna" jak się zachowują.
Ja u siebie wymieniłem na nowe i były nie lepsze od starych zdemontowanych, po roku wymienialem na inne- tu już było ok.
Na forum poszukaj informacji o polecanych sklepach, lepiej ufać sprawdzonym niż " z ulicy".

Może jeszcze ktoś coś dopisze, bo nie czuję się specjalistą i może ktoś miał podobny przypadek.

W zasadzie, to czytaj w dziale dot Twojego modelu, może znajdziesz jakiś ślad..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3183 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6