trzęsie samochodem i kierownicą

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szolcuss » 13 cze 2019, 16:40

Witam posiadam mazda 6 1.8 120 km 2005 r kombi
Mam nieustanny problem trzęsie mi samochodem powyzej 120 do tego kierownicą telepie... Nie wspomnę już przy naciśnięciu hamulca jak nawala ..
2 zestaw tarcz założonych z formy TRW oraz blueprint nie pomogło nic przy hamowaniu ma ktoś jakieś sugestie ?
Na stacjach diagnostycznych nic nie wychodzi ..
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez Neonixos666 » 13 cze 2019, 16:41

piasty sprawdzone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8239 (26/170)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III R9M

Postprzez szolcuss » 13 cze 2019, 18:16

Nie
A od piat mogły by być takie skutki ?
Jak auto zgaszone mam i kręcę szybko prawo lewo wychodzą stuki tak jakby z maglownicy i powiedziano mi że może być od tego niby
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez elwariatto » 13 cze 2019, 20:18

Obejrzyj przeguby.moze gumy sa popekane i brak w nich oleju
Początkujący
 
Od: 21 mar 2019, 17:29
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GY 2007
2.0 diesel 143 KM

Postprzez zadra » 13 cze 2019, 21:33

Najpierw proponuję wyważyć koła, później sprawdzić piasty, taki efekt może być również przy uszkodzonych przegubach i krzywej półosi.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1495 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szolcuss » 14 cze 2019, 10:49

Półoś prawa cała długa została wymieniona

Dopisano 14 cze 2019, 20:47:

Koła wywazone
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez zadra » 14 cze 2019, 21:34

półoś z przegubami?
jaki masz przebieg ?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1495 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez TonSiL » 15 cze 2019, 09:00

Jeśli masz możliwość to zamień sobie koła przód z tyłem a najlepiej jakbyś miał choćby dwa koła inne na przód co by cobie podmienić. Na wizycie w wulkanizacji nie zawsze wszystko widać ;)
Inna sprawa to to czy aby na pewno nie masz luzów gdzieś na zawieszeniu. Napisz też jak się sprawa ma ze zbieżnością.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 18:59
Posty: 158 (1/6)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Moje byłe:
Magda 323F BA Z5 97r.
Magda 626 GF FS 98r. (od Floyd'a)

Jest:
Magda 6 GY (26.09.2006) 2.0 LF 147KM + LPG
Madzia 323 BG 1.3 B3 67KM

Postprzez zadra » 15 cze 2019, 23:25

Praca zawieszenia i "bujanie, trzęsienie" to również uszkodzony amortyzator – kolejny element do sprawdzenia.
Moim zdaniem, jednak będzie to po prostu kwestia opon..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1495 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szolcuss » 4 lip 2019, 18:34

Koła zamienione przód na tył nadal to samo
Geometria zrobiona
Zawieszenie całe sprawdzone niby ok.
Mechanik raz odkręcił srube przy tarczy która trzyma półoś przyłożył punktak uderzył młotkiem i niby problem znikł ale znowu to samo ...
Czy winny może być przegub wewnętrzny? Że przy hamowaniu nawala całym samochodem i bije kierownicą i jak by zaraz miało coś wyrwać
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez zadra » 4 lip 2019, 20:18

Jak widzę, korzystasz z usług mechaników.. Trzeba trafić na takiego, ktoremu chcę się znaleźć przyczynę.
Ja podniósłbym auto jedną stroną, zabezpieczył przed upadkiem, uruchomił silnik i wbił piątkę.
Oczywiście warto mieć pomocnika.
Jeśli coś "bije" to albo półoś – będzie widać, albo coś przy kole, może sama felga..
Do kontroli prawa i lewą stroną po kolei, do tego z założonymi kołami oraz bez kół.
Jeśli wystąpi bicie bez kół, to szukać dalej – bez tarczy hamulcowej (nie hamować!!!)
Przyczynę znajdziesz prędzej czy później.
Lepiej ją znajdź zanim Ona ujawni się w nieodpowiednim czasie i miejscu.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1495 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szolcuss » 5 lip 2019, 09:01

Najgorsze jest to że da ma dostępu w żadnym sklepie do przygubu wewnętrznego i pozostaje używka ...
Żaden z mechaników wokół mnie nie potrafi niczego zdiagnozować
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez jaskul » 5 lip 2019, 09:13

Ale chyba łatwiej zdiagnozuje to mechanik przy aucie niż forum internetowe... gdzie mimo najlepszych chęci diagnoza takiej usterki to wróżenie z fusów..
Trzeba dokładnie przejrzeć zawieszenie, układ przeniesienia napędu, hamulce i koła...
Mazda 6 to nie prom kosmiczny więc ktoś kto ma pojęcie na mechanice powinien to ogarnąć...
Powodzenia i napisz co to było...
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 497 (11/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8 Jest CX-7 2,5 + Avensis 1,8

Postprzez szolcuss » 5 lip 2019, 09:31

A czy wg pół os ma coś wspólnego przy hamowaniu ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez zadra » 5 lip 2019, 10:02

Na.początku pisałaś, że trzęsie powyżej 120km/h podczas jazdy, a nie tylko podczas hamowania. W takim wypadku półoś również ma znaczenie.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1495 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szolcuss » 5 lip 2019, 12:23

Teraz tylko przy hamowaniu zaczyna bić kierownicą i tak jak by coś z pod auta miało wyrwać
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez TonSiL » 5 lip 2019, 17:29

Czy mechanik sprawdzał Ci skuteczność tłumienia amortyzatorów i dokładnie (z łyżką) sprawdził tuleje na przednich wahaczach? Czy sprawdzał bicie piasty zegarem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 18:59
Posty: 158 (1/6)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Moje byłe:
Magda 323F BA Z5 97r.
Magda 626 GF FS 98r. (od Floyd'a)

Jest:
Magda 6 GY (26.09.2006) 2.0 LF 147KM + LPG
Madzia 323 BG 1.3 B3 67KM

Postprzez szolcuss » 6 lip 2019, 10:29

Piast nie sprawdzał i łycha też nic ...
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Postprzez zadra » 6 lip 2019, 22:26

Moim zdaniem najpierw do sprawdzenia bicie tarczy hamulcowej po obu stronach, również z tyłu; dalej poprawność montażu tarczy hamulcowej- może być jakiś syf między tarczami a piastą( to do sprawdzenia na samym początku); dalej kontrola bicia piast a także kontrola łożysk w piastach.
Skoro tłucze tylko przy hamowaniu, to można zawęzić poszukiwania.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1495 (4/43)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szolcuss » 8 lip 2019, 20:55

Prawa strona wymieniona cała zwrotnica wraz z piasta oraz założona nowa długa półoś efekt ... Dalej to samo
Znajomy mi coś mówił o tym że być może mechanizm zróżnicowany w skrzyni w którą wchodzi półoś i być może tam się to wyrobiło
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2018, 20:01
Posty: 33
Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6