Zimowe butki do 3.0

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez siersc » 11 lis 2018, 17:52

Cześć wszystkim!
Przepraszam, jeśli dubluje, ale nie dogrzebałam się do interesującego mnie info.
Potrzebuję pomocy przy wyborze zimowego obuwia dla mojej 6. Obecnie mam całosezonowe opony 215/50/R17, indeks prędkości W, ubrane na fabryczne alusy. Delikatnie mówiąc, obecne butki średnio się sprawdzają w zimowych warunkach. Szukam czegoś, co zapewni mi lepszą przyczepność, również w bardziej górskich warunkach.

Zastanawiam się, czy mogę się bez obaw przerzucić na mniejszy rozmiar felgi i kupić na zimę komplet na stalówkach. Rozważam 205/60/R16 lub 205/55/R16, odpowiednio standardowe rozmiary dla 2.3 na USA i EU, ale z tego co widzę, żaden z nich nie jest sugerowany dla 3.0. W związku z tym nie wiem, czy ktoś z większą wiedzą ode mnie mógłby mi podpowiedzieć, czy są jakieś przeciwwskazania? Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, porady. Jeżeli macie jakieś sprawdzone modele zimówek dla naszych Mazd, to też bym była wdzięczna :) Z góry dziękuję! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2010, 13:56
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f, 2.0 DiTD 101 KM, rocznik 2001
Mazda 6 3.0 V6 2007 r.

Postprzez Płomień » 11 lis 2018, 18:49

Po pierwsze, radziłbym wyrzucić te całosezonowe opony. Szóstka to ciężkie auto, a z silnikiem 3.0 dodatkowo szybkie. Możesz się kiedyś zdziwić przy hamowaniu na autostradzie.
Liczy się średnica zewnętrzna koła, a to czy auto stoi na felgach 15 czy 17 nie ma znaczenia. Byle by weszło na hamulec, czyli raczej 16 cali to minimum.
205/60/16 na zimę będzie dobre, zwracaj uwagę przy indeksie prędkości. Nie szedłbym w opony budżetowe, raczej szukałbym w segmencie premium. To czy Michelin czy Continental nie ma dużego znaczenia jeśli kupujesz nowe. Jest w internecie masa testów opon, podzielonych na rozmiary.

https://testyopon.pl/testy/test-opon-zi ... 205-55-r16

Ten może Cię zainteresować.

#edit
Ostatnio edytowano 12 lis 2018, 19:12 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez siersc » 12 lis 2018, 17:44

Dziękuję za odpowiedź! Dobrze wiedzieć, że mogę patrzeć na mniejsze rozmiary :) Ranking bardzo pomocny :). Czyli na zimę sugerujesz, że lepsze byłyby 205/55/R16 niż 205/60/16? Może głupie pytanie, ale czy poza estetyką jakaś przyczyna, czemu mniejszy profil? Tak pytam z ciekawości.

Latem nie narzekam na te całosezonowe sprawdzają się całkiem nieźle, nawinęły już sporo km, głównie w rodzimym kraju, bez większych zastrzeżeń. Na przodzie mam ExtremeContact, na tyle Viva 3. Natomiast przy odrobinie śniegu, oceniłabym je jako średnio kiepskie i nazywanie je całosezonowymi określiłabym jako mocno na wyrost, bliżej im do letnich ;) Ale tak czy siak, na lato będę je raczej już wymieniać, a przynajmniej przód, bo mają już 4 lata i myślę, że byłby czas.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2010, 13:56
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f, 2.0 DiTD 101 KM, rocznik 2001
Mazda 6 3.0 V6 2007 r.

Postprzez Płomień » 12 lis 2018, 19:18

Akurat test 205/55 wpadł mi w ręce, to podlinkowałem :D

Profil opony ma duży wpływ na prowadzenie się auta. Większe profile będą wygodniejsze i bardziej komfortowe, ale mogą sprawiać że auto będzie pływać w zakrętach. Niższy profil to bardziej responsywne prowadzenie, ale strata na komforcie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez siersc » 19 lis 2018, 15:31

Dzięki za pomoc. :)
Myślę, że skończy się na dunlop winter sport 5 – dobry stosunek jakości do ceny.
Zastanawia mnie natomiast jeszcze jedna sprawa – otóż nie natrafiłam w swoich poszukiwaniach na stalówki 16 cali, które by pasowały na mazdę 6... Parametry, po których szukam: 16 cali, szerokość 7'', rozstaw śrub 5x114.3, osadzenie 55. Parametrem, który zawęża mi wybór wyłącznie do firmowych alusów, jest właśnie to ostatnie, osadzenie. Więc chyba głupie mam pytanie ( <glupek2> ), ale czy w obrębie tego parametru mogę się jakoś przemieszczać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2010, 13:56
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f, 2.0 DiTD 101 KM, rocznik 2001
Mazda 6 3.0 V6 2007 r.

Postprzez Płomień » 19 lis 2018, 19:09

odsadzenie określa jak bardzo jest wsunięte koło pod auto. Im mniejsze ET – odsadzenie, tym koło bardziej wystaje. Jak przesadzisz na zewnątrz to poleci dowód za wystające koła, jak przesadzisz do wewnątrz to będą tarły o amory. Możesz mieć problem ze znalezieniem takiej stalówki, bo stal to raczej tylko ori felgi różnych producentów. W Maździe 6 to będzie 15 jak dobrze pamiętam. Poszukaj alusów, czasem można znaleźć poobdzierane za 300zł, byle by proste były :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez siersc » 19 lis 2018, 21:27

Ta jest, oczywiście odsadzenie, dzięki za poprawkę ;) No właśnie teoretycznie rozumiem, co znaczy ten parametr, tylko się właśnie zastanawiam, na ile można z tym kombinować ;). Ale chyba masz rację, że nie warto się bawić i lepiej kupić styrane alusy. Gorzej, że przez alledrogo ciężko ocenić, czy proste. No ale może coś się trafi. Dzięki jeszcze raz!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2010, 13:56
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f, 2.0 DiTD 101 KM, rocznik 2001
Mazda 6 3.0 V6 2007 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6