Montaż czujników: temperatura oraz ciśnienie oleju

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dark_Mat » 7 kwi 2017, 11:12

Hej!
Czy próbował ktoś kiedyś założyć owe czujniki do Mazdy? Wiem, że czujnik ciśnienia oleju jest fabrycznie, ale bardziej satysfakcjonowałoby mnie założenie go tuż za smokiem, że w razie jego zapchania byłaby natychmiastowa informacja o tym, że silnik przestaje być smarowany.
Co do czujnika temperatury oleju, to bardziej jako bajer, niż coś niezbędnego.
Czy jest w ogóle taka możliwość założenia owych czujników? Z temperaturą chyba nie powinno być większych problemów, ale co z tym ciśnieniem?
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Grzyby » 8 kwi 2017, 12:27

Dark_Mat napisał(a):w razie jego zapchania

Nie widzę sensu. Szczerze.
Jak nie przeciągasz wymiany i robisz to regularnie co 8-12kkm (zależnie od trybu użytkowania auta), to wystarczy smok wyczyścić raz i masz spokój na min. 100kkm.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dark_Mat » 8 kwi 2017, 14:29

No to nawet po prostu dla własnej informacji, żeby chociaż temp. była. Teoretycznie żadnej problem, ale nie wiem czy lepiej założyć taki czujnik w misce czy może w okolicach filtra?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez kubsztyk » 9 kwi 2017, 21:34

Temperatura robocza oleju to 90...100 *C. Jak wskazówka temperatury płynu dojdzie do połowy skali, to płyn chłodniczy ma wtedy temperaturę ~60 *C (sprawdziłem ForScan-em). Po +/– 5 kilometrach (zależne od pory roku) płyn osiąga temperaturę roboczą, czyli ~85...90 *C. Do tego trzeba dodać kolejne +/– 5 kilometrów jazdy, ze względu na dłuższy czas grzania się oleju niż płynu i olej ma temperaturę roboczą. Czyli po 5...10 kilometrach od dojścia wskazówki temperatury płynu chłodzącego do połowy skali można bez obaw zacząć kręcić do 4 tys. obrotów. <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6