Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4
Witam
Mam pytanie. Aktualnie moje auto ma przejechane 186 000 km i od nowości nie był w nim wymieniany płyn chłodniczy. Jeszcze jakieś pół roku temu w tym białym zbiorniku wyrównawczym był płyn chłodniczy. Teraz nie widać go tam wcale natomiast jak odkręcę ten korek od chłodnicy to widzę, że jest tam płyn. Moje pytanie brzmi czy wogóle muszę wymieniać płyn chłodniczy? Jak tak to czy muszę wymieniać cały płyn chłodniczy? Czy wystarczy tylko dolać tak, żeby był w zbiorniku wyrównawczym? Dodam, że wskazówka od temperatury silnika jest zawsze po przejechaniu kilku km w pozycji środkowej. Nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy co do samej chłodnicy czy chłodzenia. Dziękuje za podpowiedzi.
Mam pytanie. Aktualnie moje auto ma przejechane 186 000 km i od nowości nie był w nim wymieniany płyn chłodniczy. Jeszcze jakieś pół roku temu w tym białym zbiorniku wyrównawczym był płyn chłodniczy. Teraz nie widać go tam wcale natomiast jak odkręcę ten korek od chłodnicy to widzę, że jest tam płyn. Moje pytanie brzmi czy wogóle muszę wymieniać płyn chłodniczy? Jak tak to czy muszę wymieniać cały płyn chłodniczy? Czy wystarczy tylko dolać tak, żeby był w zbiorniku wyrównawczym? Dodam, że wskazówka od temperatury silnika jest zawsze po przejechaniu kilku km w pozycji środkowej. Nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy co do samej chłodnicy czy chłodzenia. Dziękuje za podpowiedzi.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Czołem,
Dołączam się do zapoytowywania ralfvip. Sytuacja u mnie wyglada tak, że właściwie w zbiorniczku przy żadnej z kresek plyn mi nie przeswituje, ale pare razy jak osotanio sprawdzilem po jezdzie to troche zielonego płynu pływało jak zajrzałem pod kapsel. Wskazówka z tego co zauważyłem też max w polowie wisi jak u kolegi. Tak więc się zastanawiam czy wymienic calkowicie, bo nie wiem kiedy byl wymieniany (niedawno właściwie nabyłem Madzie), czy dolewke zrobic ( cały czas poziom musi zawierać sie pomiędzy min – max w zb.wyr.?)
Będę dźwięczny bardzo za pomoc
Dołączam się do zapoytowywania ralfvip. Sytuacja u mnie wyglada tak, że właściwie w zbiorniczku przy żadnej z kresek plyn mi nie przeswituje, ale pare razy jak osotanio sprawdzilem po jezdzie to troche zielonego płynu pływało jak zajrzałem pod kapsel. Wskazówka z tego co zauważyłem też max w polowie wisi jak u kolegi. Tak więc się zastanawiam czy wymienic calkowicie, bo nie wiem kiedy byl wymieniany (niedawno właściwie nabyłem Madzie), czy dolewke zrobic ( cały czas poziom musi zawierać sie pomiędzy min – max w zb.wyr.?)
Będę dźwięczny bardzo za pomoc

- Od: 26 cze 2014, 14:01
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 (GG) 1.8, benzynka
Witam.
Przymierzam się do wymiany płynu w mojej m6. Mam podejrzenie że nie było to nigdy robione a autko ma już 11wiosen i 245kkm na blacie... Płyn zaleje pewnie Prestone. Jeśli chodzi o odpowietrzenie myślę że problemu mieć z tym nie będę. Jednak zastanawia mnie jak spuścić cały płyn z układu tak aby wymienić go możliwie w 100%. Czy w bloku silnika jest jakiś korek spustowy tego płynu
Chlodnice już sobie obczaiłem i wiem co i jak natomiast żadnej śrubki która umożliwiła by spuszczenie chłodaziwa z bloku nie znalazłem. Może słabo szukałem. Liczę na wasze podpowiedzi 
Przymierzam się do wymiany płynu w mojej m6. Mam podejrzenie że nie było to nigdy robione a autko ma już 11wiosen i 245kkm na blacie... Płyn zaleje pewnie Prestone. Jeśli chodzi o odpowietrzenie myślę że problemu mieć z tym nie będę. Jednak zastanawia mnie jak spuścić cały płyn z układu tak aby wymienić go możliwie w 100%. Czy w bloku silnika jest jakiś korek spustowy tego płynu
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Aby całkowicie pozbyć się płynu należałoby niestety na kanał, odkręcić pokrywę silnika i zdjąć taki gruby gumowy przewód wychodzący z bloku silnika – to jest najniższy punkt instalacji.

Pozdrawiam
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
Panowie a czy w silniku L8 wymiana płynu chłodzącego oraz odpowietrzanie układu nie jest bardziej skomplikowane. Mam zamiar sam to zrobić, zanim mrozy wkroczą, więc proszę o porady. Mam zielony płyn, ale pływają w nim jakieś maleńkie męty. Czy spuszczenie z chłodnicy i zalanie nowym, załatwi sprawę.
Poproszę o każdą informację.
Poproszę o każdą informację.
odkopuję.
Czy Prestone -37 dalej jest dobrym i tanim rozwiązaniem czy też pojawiło się coś nowego godnego uwagi? Wymieniać raczej jeszcze nie będę, może na wiosnę, ale niemal na pewno muszę dolać.
Czy Prestone -37 dalej jest dobrym i tanim rozwiązaniem czy też pojawiło się coś nowego godnego uwagi? Wymieniać raczej jeszcze nie będę, może na wiosnę, ale niemal na pewno muszę dolać.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Myślę że Preston to dobry płyn chłodniczy, ale czy coś się zmieni jak zalejesz borygo, petrygo, kulera lub jakiś inny ? Myślę że będzie spełniał swoją rolę w 100%. Chyba że o czymś niewiem i najważniejszym kryterium jest karta charakterystyki takiego płynu
Po za tym czy jest tanim rozwiązaniem ? (chyba że porównujesz do oryginału FL-22) bo tak to raczej większość ma podobną cenę lub nie znacznie mniejszą (Preston, Dynagel, Borygo). Osobiście mam u siebie płyn Prestone, nie ma jak ten komfort psychiczny po przeczytaniu dobrych opinii 
kupiłem prestona. zacząłem lać do chłodnicy i okazało się, że jest więcej niż myślałem. Wlałem może setkę i już było pod korek. Czy trzeba może jakiś odpowietrznik też otworzyć przy uzupełnianiu? Bo skoro w wyrównawczym susza, to w chłodnicy też raczej szału nie ma? Czy się mylę?
Prestone jest tak samo zielony jak FL-22
Prestone jest tak samo zielony jak FL-22
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
A czy ktoś stosował z Was płukankę do chłodnic przed wymianą płynu?
Chciałem kupić coś takiego i się zastanawiam, czy faktycznie da się wypłukać tym układ (i czy samo w sobie ma sens) :
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html
Chciałem kupić coś takiego i się zastanawiam, czy faktycznie da się wypłukać tym układ (i czy samo w sobie ma sens) :
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html
http://www.youtube.com/results?search_q ... stem+flush
Jak widać, jest sporo filmików poświęconej tej tematyce. Może ma to jakiś sens, tym bardziej, że wymiana płynu chłodzącego nie jest wykonywana zbyt często, więc czemu by nie poświęcić temu zabiegowi trochę więcej starań.
Jak widać, jest sporo filmików poświęconej tej tematyce. Może ma to jakiś sens, tym bardziej, że wymiana płynu chłodzącego nie jest wykonywana zbyt często, więc czemu by nie poświęcić temu zabiegowi trochę więcej starań.
Chciałbym wymienić cały płyn chłodniczy, bo stuknęło 10 latek i nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał. Chciałbym spuścić jak najwięcej płynu oraz przepłukać cały układ.
Przeczytałem dokładnie cały temat, ale jest tutaj sporo informacji sprzecznych włącznie z instrukcją wymiany płynu chłodniczego ze strony 4 tematu z książki serwisowej, którą uważacie za niewłaściwą...
Jaka jest więc prawidłowa procedura w M6?
Czy tak będzie ok? Jest to zbiór różnych opinii z tego wątku:
Jeśli chcemy spuścić jak najwięcej płynu to silnik powinien być ciepły.
1. Zdejmujemy korek z chłodnicy oraz ze zbiorniczka wyrównawczego;
2. Ściągamy osłonę silnika i odkręcamy korek spustowy chłodnicy – aby całkowicie pozbyć się płynu należy zdjąć gruby gumowy przewód wychodzący z bloku silnika – to jest najniższy punkt instalacji;
3. Zlewamy płyn do pojemnika;
4. Zamykamy korek spustowy i płukamy układ chłodzenia (woda destylowana + płyn do czyszczenia);
5. Otwieramy korek spustowy i zlewamy płyn do pojemnika – powinien być już czysty;
6. Wlewamy płyn chłodniczy do chłodnicy by widać było jego poziom; zakręcamy;
7. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego aż do oznaczenia FULL, zakręcamy.
Odpowietrzanie układu chłodniczego na zimnym silniku:
1) odkręcamy korek z chłodnicy i dolewamy do chłodnicy na max tak, żeby widzieć jego poziom;
3) nie zakręcamy korka z chłodnicy, odpalamy auto na biegu jałowym, włączamy na full ogrzewanie i zostawiamy auto na min. 30 minut;
4) jak ubędzie płynu w chłodnicy to dolewamy, zakręcamy korek i gasimy auto;
5) jak silnik ostygnie, sprawdzamy poziom płynu w chłodnicy i ewentualnie dolewamy;
6) jak poziom płynu przestanie opadać, odpowietrzyło się.
Przeczytałem dokładnie cały temat, ale jest tutaj sporo informacji sprzecznych włącznie z instrukcją wymiany płynu chłodniczego ze strony 4 tematu z książki serwisowej, którą uważacie za niewłaściwą...
Jaka jest więc prawidłowa procedura w M6?
Czy tak będzie ok? Jest to zbiór różnych opinii z tego wątku:
Jeśli chcemy spuścić jak najwięcej płynu to silnik powinien być ciepły.
1. Zdejmujemy korek z chłodnicy oraz ze zbiorniczka wyrównawczego;
2. Ściągamy osłonę silnika i odkręcamy korek spustowy chłodnicy – aby całkowicie pozbyć się płynu należy zdjąć gruby gumowy przewód wychodzący z bloku silnika – to jest najniższy punkt instalacji;
3. Zlewamy płyn do pojemnika;
4. Zamykamy korek spustowy i płukamy układ chłodzenia (woda destylowana + płyn do czyszczenia);
5. Otwieramy korek spustowy i zlewamy płyn do pojemnika – powinien być już czysty;
6. Wlewamy płyn chłodniczy do chłodnicy by widać było jego poziom; zakręcamy;
7. Wlewamy płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego aż do oznaczenia FULL, zakręcamy.
Odpowietrzanie układu chłodniczego na zimnym silniku:
1) odkręcamy korek z chłodnicy i dolewamy do chłodnicy na max tak, żeby widzieć jego poziom;
3) nie zakręcamy korka z chłodnicy, odpalamy auto na biegu jałowym, włączamy na full ogrzewanie i zostawiamy auto na min. 30 minut;
4) jak ubędzie płynu w chłodnicy to dolewamy, zakręcamy korek i gasimy auto;
5) jak silnik ostygnie, sprawdzamy poziom płynu w chłodnicy i ewentualnie dolewamy;
6) jak poziom płynu przestanie opadać, odpowietrzyło się.
No ja robiłem tak jak piszesz. Nie odpowietrzylem układu od razu. Pozniej chciałem to zrobić (moze po 500km gdzies) bo na forum wyczytałem ze trzeba. No ale u mnie układ odpowietrzyl sie sam. Zajrzalem pod maskę plynu bylo ponizej minimum w wyrownawczym to dolalem na full i po przeprowadzeniu calej procedury odpowietrzania nic juz się nie zmienia.
Na logikę patrząc to musi sam się uklad odpowietrzac od zbiorniczka wyrownawczego który jest najwyżej odchodzi przecież przewid gumowy który spelnia to samo zadanie co otwarty korek.
Na logikę patrząc to musi sam się uklad odpowietrzac od zbiorniczka wyrownawczego który jest najwyżej odchodzi przecież przewid gumowy który spelnia to samo zadanie co otwarty korek.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Na poczatek chciałbym się przywitać i jak każdy nowy użytkownik Mazdy potrzebuję pomocy a mianowicie mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia , robię to tak zalewam chłodnicę do pełna ,korka nie zakręcam ,ogrzewanie na full ,auto chodzi godzinę i wentylatory się nie włączają , wąż górny od chłodnicy ciepły dolny cały czas zimny ,wskazowka na zagarach stoi sztywno w połowie skali, w aucie gorąco.
Dzieje sie tak od momentu wymiany termostatu na starym przy większych prędkościach wskazówka opadała do zera po wymianie jest idealnie na połowie.Termostat kupiłem z odpowiednią temperaturą otwarcia czyli 82 C ,został sprawdzony i otwierał się przy temperaturze trochę ponad 80 C.
Panowie pomocy boję się tym autem jeździć.
Dzieje sie tak od momentu wymiany termostatu na starym przy większych prędkościach wskazówka opadała do zera po wymianie jest idealnie na połowie.Termostat kupiłem z odpowiednią temperaturą otwarcia czyli 82 C ,został sprawdzony i otwierał się przy temperaturze trochę ponad 80 C.
Panowie pomocy boję się tym autem jeździć.
- Od: 13 wrz 2016, 19:17
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 1.8 pb 2006 r. L8
Witam, nurtuje mnie jedno może I głupie pytanie. Przy ostatniej wymianie rozrządu wraz z pompą wody mechanik spuszczał płyn z chłodnicy I wlewał świeży.
Rozmawialam wczoraj z kolegą który też ma Mazdziore ten sam rocznik tyle, że inne nadwozie I twierdzi że u niego mechanik płynu nie wymieniał bo nie usuwa go z układu.
Wyprowadzcie mnie z błędu jeśli się mylę, że przy wymianie pompy jest konieczne spuszczenie płynu z chłodnicy.
Rozmawialam wczoraj z kolegą który też ma Mazdziore ten sam rocznik tyle, że inne nadwozie I twierdzi że u niego mechanik płynu nie wymieniał bo nie usuwa go z układu.
Wyprowadzcie mnie z błędu jeśli się mylę, że przy wymianie pompy jest konieczne spuszczenie płynu z chłodnicy.
- Od: 16 lut 2017, 17:22
- Posty: 24
- Skąd: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM
Z całego układu raczej trzeba spuścić płyn (czyli z silnika też), bo pompa jest w małym obiegu. Może i da się uniknąć spuszczania płynu z dużego obiegu, ale czy termostat jest na tyle szczelny?
hej,
mam pytanie – muszę zmienić płyn chłodniczy w mojej Madzi. Jak zlać cały płyn z układu? Bo z chłodnicy to wiem, że jest kurek na dole, ale pojawia się problem z płynem znajdującym się w bloku silnika...?
mam pytanie – muszę zmienić płyn chłodniczy w mojej Madzi. Jak zlać cały płyn z układu? Bo z chłodnicy to wiem, że jest kurek na dole, ale pojawia się problem z płynem znajdującym się w bloku silnika...?
- Od: 18 kwi 2017, 20:09
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6 2003, Kombii
Możesz zdemontowac płytę pod silnikiem i obok rozrządu masz węże. Spróbować spuścić którymś z nich
Ewentualnie odpal na chwilę pompa przeciśnie resztę płynu. Jak odpalisz na parę sekund to się nic nie stanie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6