Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.
Po drążyłem jeszcze temat i tu pytanie.
Textar. Klocki są gołe. Nie ma ani blaszek tłumiących, ani blaszek na prowadnice, ani rozpórek/sprężynek.
Ferodo. klocki+komplet innych rzeczy
Różnica w cenie około 60zł. Ferodo są niby dużo twardsze niż Textary.
Powiedzcie czy ktoś z Was dawał po 2 sprężynki na stronę do rozpierania klocków?? Standardowo jest jedna na stronę dawana z góry klocka.
Textar. Klocki są gołe. Nie ma ani blaszek tłumiących, ani blaszek na prowadnice, ani rozpórek/sprężynek.
Ferodo. klocki+komplet innych rzeczy
Różnica w cenie około 60zł. Ferodo są niby dużo twardsze niż Textary.
Powiedzcie czy ktoś z Was dawał po 2 sprężynki na stronę do rozpierania klocków?? Standardowo jest jedna na stronę dawana z góry klocka.
Ja mam po dwie
Ate też nie mają kpl montażowego.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Zdecydowałem się w końcu na klocki tylne TEXTAR i tu po otwarciu zaskoczenie, więć małe porównanie do innych
TEXTAR 95zł / w komplecie same klocki bez blaszek amortyzujących, bez blaszek na prowadnice, bez sprężynek rozprężnych.
Grubość klocka wg. katalogu 13mm
Grubość klocka zmierzona suwmiarką 12,81mm w tym:
– Grubość Blachy 5,30
– Grubość Okładziny ciernej 7,5 mm
Dodatkowo klocki mają rowek przez środek okładziny ciernej
TRW moje które wymieniałem 125zł / w komplecie 2 sztuki sprężynek rozprężnych.
Grubość klocka wg. katalogu 13,7mm
Grubość klocka zmierzona suwmiarką (nie wiem bo używane), ale:
– Grubość Blachy 5,12mm
– wychodzi, że Grubość Okładziny ciernej jako nowy 13,70mm – 5,10mm = 8,6 mm
daje to około + 15% grubości + bez rowka na środku okładziny.
ATE 130zł / w komplecie blaszki amortyzujące
Grubość klocka wg. katalogu 13,7mm
– wychodzi, że Grubość Okładziny ciernej jako nowy 13,70mm – 5,10mm = 8,6 mm
daje to około + 15% grubości + bez rowka na środku okładziny.
FERODO 140zł
Grubość klocka wg. katalogu 13,0mm
ale w komplecie klocki + blaszki amortyzujące, blaszki na prowadnice, sprężynki rozprężne.
TEXTAR 95zł / w komplecie same klocki bez blaszek amortyzujących, bez blaszek na prowadnice, bez sprężynek rozprężnych.
Grubość klocka wg. katalogu 13mm
Grubość klocka zmierzona suwmiarką 12,81mm w tym:
– Grubość Blachy 5,30
– Grubość Okładziny ciernej 7,5 mm
Dodatkowo klocki mają rowek przez środek okładziny ciernej
TRW moje które wymieniałem 125zł / w komplecie 2 sztuki sprężynek rozprężnych.
Grubość klocka wg. katalogu 13,7mm
Grubość klocka zmierzona suwmiarką (nie wiem bo używane), ale:
– Grubość Blachy 5,12mm
– wychodzi, że Grubość Okładziny ciernej jako nowy 13,70mm – 5,10mm = 8,6 mm
daje to około + 15% grubości + bez rowka na środku okładziny.
ATE 130zł / w komplecie blaszki amortyzujące
Grubość klocka wg. katalogu 13,7mm
– wychodzi, że Grubość Okładziny ciernej jako nowy 13,70mm – 5,10mm = 8,6 mm
daje to około + 15% grubości + bez rowka na środku okładziny.
FERODO 140zł
Grubość klocka wg. katalogu 13,0mm
ale w komplecie klocki + blaszki amortyzujące, blaszki na prowadnice, sprężynki rozprężne.
Witam forumowiczów
przymierzam się do zmiany klocków i tarcz na tył , znalazłem taki oto zestaw .
http://allegro.pl/brembo-tarcze-klocki-tyl-mazda-6-gg-gy-gh-i6007414772.html . Prosze o opinie czy to dobry zestaw , pozatym zaczyna mi sie grzać tylne prawe koło pewnie zacisk się blokuje , czy macie jakiś pomysł jak to rozwiązać ? Dzięki

Brembo "budżetowe" pewnie odbiega od jakości top-owych ale sam mam dylemat co do zakupu i też chętnie posłucham użytkowników. Co do zacisku to rozebrać i zregenerować – są komplety naprawcze zacisku
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zaci ... 20518.html

MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Kysiu napisał(a):zaczyna mi sie grzać tylne prawe koło pewnie zacisk się blokuje , czy macie jakiś pomysł jak to rozwiązać ?
Ja zamówiłem zregenerowane oryginalne zaciski na alledrogo

Zaciski przyszły z kaucją pięknie zregenerowane. Akurat kupiłem tam przednie bo też robią. Sprawują się znakomicie już prawie dwa lata. Po wymianie odesłałem stare z kartką z numerem konta i zwrot kaucji dostałem bo stare nadawały się do regeneracji. Zamiast szarpać się samemu to lepiej niewiele drożej kupić gotowe. No chyba, że masz czas, chęci i umiejętności
korniszon napisał(a):Kysiu napisał(a):zaczyna mi sie grzać tylne prawe koło pewnie zacisk się blokuje , czy macie jakiś pomysł jak to rozwiązać ?
Ja zamówiłem zregenerowane oryginalne zaciski na alledrogo
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-mazd ... 99142.html.
Zaciski przyszły z kaucją pięknie zregenerowane. Przednie też robią. Po wymianie odesłałem stare z kartką z numerem konta i zwrot kaucji dostałem bo stare nadawały się do regeneracji. Zamiast szarpać się samemu to lepiej niewiele drożej kupić gotowe. No chyba, że masz czas, chęci i umiejętności
Jaka była kwota kaucji ?
Masz racje najpierw to zrobię
ale wole dmuchać na zimne i jak coś to się przygotować finansowo do tego. Bardziej mi zależało na opini tych Tarcz i klocków ! A może macie coś innego sprawdzonego w dobrej cenie ?
Kysiu napisał(a):(...) Bardziej mi zależało na opini tych Tarcz i klocków ! A może macie coś innego sprawdzonego w dobrej cenie ?
Przeczytaj dobrze treść aukcji. Tylko tarcze są brembo, a klocki "wysokiej jakości", czyli jakaś chińszczyzna "no name". Dobrze się zastanów, czy nie lepiej teraz dołożyć parę PLN, niż potem wściekać się na piszczące, nadmiernie pylące i/lub mało skuteczne klocki. Ponadto może być problem z montażem, bo będą np. nadwymiarowe i za ciasno będą wchodzić w prowadnice w zaciskach. Chociaż i tu zdarzają się wpadki, bo sam musiałem klocki firmy Ate przyszlifować, żeby gładko chodziły w prowadnicach, chociaż je same oraz gniazda w zaciskach też należy przeszlifować przy wymianie klocków.
kubsztyk napisał(a):nasmarować specjalną pastą albo wazeliną techniczną prowadnice zacisków
z wazeliną bym uważał – zacisk potrafi się mocno nagrzać a wazelina nie jest aż tak odporna na wys. temp.
Zakładałem do siebie na obie osie tarcze Zimmerman + klocki textar hamują bardzo dobrze, nie piszczą i nie pylą za mocno, a do smarowania prowadnic najlepiej stosować smar dedykowany do układów hamulcowych ja używam ceramiczny.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6