Cześć. Mam pytanie do Was, czy orientujecie się czy istnieje do mazdy 6 gy 2004 rok jakiś zestaw naprawczy do tego plastikowego mechanizmu zmiany biegów? Czy lepiej kupić używany cały ten plastikowy element? Chodzi głównie o tulejki bo na nich są spore luzy. On znajduje się w kabinie pod mieszkiem, lewarek jest do niego zamocowany. Dodaję zdjęcie poglądowe.
Potrzebuję to ustrojstwo naprawić, bo lewarek na każdym biegu ma dość spore luzy i chodzi mi na boki zamiast stać sztywno w swojej pozycji. Wkurzające jak chcę szybko zredukować a nie mogę trafić w bieg...
Mechanizm wybieraka zmiany biegów (w kabinie)
Strona 1 z 1
Ciezko bedzie to naprawic bo pewnie juz tuleja sie wyrobila i dlatego jest taki luz... Mozna sie pobawic jakos to usztywnic aby tak nie latalo. Ale mysle ze zdecydowanie lepiej kupic uzywke, ceny zaczynaja sie od 10zl tylko trzeba uwazac na angielskie wersje bo nie podejdzie do europejczyka
P.S. Napewno chodzi o ten plastik ? Mi ktoregos razu pekla ta sprezynka ktora ma za zadania wracac lewarek na pozycje srodkowa Wtedy sie nacialem i kupilem od anglika ktory nie pasowal ale udalo sie przelozyc sama sprezyne chociaz ze w serwisie stwierdzili ze jest to czesc nie rozbieralna
Ciekawostka: Wybierak w serwisie Mazdy – 1500zl
P.S. Napewno chodzi o ten plastik ? Mi ktoregos razu pekla ta sprezynka ktora ma za zadania wracac lewarek na pozycje srodkowa Wtedy sie nacialem i kupilem od anglika ktory nie pasowal ale udalo sie przelozyc sama sprezyne chociaz ze w serwisie stwierdzili ze jest to czesc nie rozbieralna
Ciekawostka: Wybierak w serwisie Mazdy – 1500zl
Tak, na pewno chodzi o ten plastik bo jak miałem to rozebrane to widziałem, że ruszając minimalnie po tych luzach które są rusza się ten cały plastik – jego środkowa część do której przymocowany jest lewarek. Spreżyna odbija, jest sprawna i lewarek wraca na pozycje 3/4.
Mechanik którego pytałem o sposób naprawy tego mówił, że miał kiedyś przypadek mazdy 5 z takimi samymi objawami i klient zamówił tą część z ASO za 250zł. Czekam na odpowiedzi od kilku serwisów ASO w polsce. Gdyby faktycznie to kosztowało "tylko" 250zł a miałbym na to gwarancję (bo przecież nówka funkiel z ASO) i spokój przez najbliższe ileśtam lat to szedłbym na to. Niemniej, popytam po allegro za tymi używkami z jakich one są samochodów i czy nie mają luzów.
A czy od 5-cio biegowego diesela lub mazdy po lifcie można taki wybierak użyć czy też się czymś różni?
Mechanik którego pytałem o sposób naprawy tego mówił, że miał kiedyś przypadek mazdy 5 z takimi samymi objawami i klient zamówił tą część z ASO za 250zł. Czekam na odpowiedzi od kilku serwisów ASO w polsce. Gdyby faktycznie to kosztowało "tylko" 250zł a miałbym na to gwarancję (bo przecież nówka funkiel z ASO) i spokój przez najbliższe ileśtam lat to szedłbym na to. Niemniej, popytam po allegro za tymi używkami z jakich one są samochodów i czy nie mają luzów.
A czy od 5-cio biegowego diesela lub mazdy po lifcie można taki wybierak użyć czy też się czymś różni?
W polifcie skrzynia byla juz 6 biegowa oprocz silnika 1.8. Od Diesla moze pasowac ale nie jestem pewien, a od Mazdy 5 hmmm wydaje mi sie ze moga sie roznic wymiarem To czekam na odpowiedz ile Tobie powiedza za ta czesc w ASO Ja mialem od wersji 2.3 ale niestety anglik... :/ Gdzies mi lezy ta czesc wiec jak chcesz moge Ci wyslac i mozesz sprobowac podmienic ten plastik, na tamtym wybieraku raczej nie bylo takiego duzego luzu, powiedzial bym ze w normie
Odpowiedź ASO Wrocław z ul. Mińskiej 41a
"Element ten jest składową częścią dźwigni. Nie występuje osobno.
Koszt 2193zl"
No.
Przyszła też wiadomośc z ASO Lublin
"Cena mechanizmu który Pan zaznaczył to 2049,05 brutto.
Dostępność : 2-3 dni robocze po pełnej przedpłacie na konto."
Trochę lepiej. Idąc tym sposobem jeszcze 14 ASO mi odpisze i będzie za 300zł
"Element ten jest składową częścią dźwigni. Nie występuje osobno.
Koszt 2193zl"
No.
Przyszła też wiadomośc z ASO Lublin
"Cena mechanizmu który Pan zaznaczył to 2049,05 brutto.
Dostępność : 2-3 dni robocze po pełnej przedpłacie na konto."
Trochę lepiej. Idąc tym sposobem jeszcze 14 ASO mi odpisze i będzie za 300zł
W sumie to zastanawiam się czy dałoby się takie tulejki zrobić z poliuretanu. Tworzywo dużo wytrzymalsze i mniej podatne na uszkodzenia mechaniczne. Napiszę jeszcze do jakiejś firmy która robi takie rzeczy np. do wahaczy czy podjęliby się tego i czy to zda egzamin według nich.
Ciekawe czy bedzie to oplacalne Ewentualnie moze by dobrac od czegos taka tuleje ? Nawet nie z poliureatanu (napewno wytrzyma jakis czas) Dokladnie wymierzyc i dopasowac i miallbys sztywno tak jak chcesz
Odpisali mi też z Mazparts.pl
"Witam,
tylko jako całość, ten biały plastik, nowy OE MAZDA – 610PLN,
14 dni robocze na zamówienie,"
Cooooraz taniej Ale jednak za kawałek plastiku nie będę płacił 610zł, lekka przesada
"Witam,
tylko jako całość, ten biały plastik, nowy OE MAZDA – 610PLN,
14 dni robocze na zamówienie,"
Cooooraz taniej Ale jednak za kawałek plastiku nie będę płacił 610zł, lekka przesada
Moim skromnym zdaniem luzy lewarka nie są spowodowane bezpośrednio przez wyrobienie się plastikowego gniazda, lecz poprzez powstałe luzy na końcówkach cięgien mocowanych do dźwigni zmiany biegów.
Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o te metalowe rurki widoczne na zdjęciu, w miejscu stykania z mocowaniem lewarka? Tam gdzie jest ta śruba z nakrętką?
Jeśli tak, to tam nie mam żadnych luzów.
Jeśli tak, to tam nie mam żadnych luzów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6