Nieoczekiwane ruchy kierownicy na nierównościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ZeroCool_m1 » 23 lut 2014, 22:43

Nowe amortyzatory i sprężyny z przodu. Tył w porządku. Koła w porządku. Samochód z każdym dniem się coraz gorzej prowadzi, jakby problem się pogłębiał...coraz bardziej kierownica chodzi w lewo i w prawo (nawet przy relatywnie równym i płaskim asfalcie), muszę robić coraz więcej korekt. Prowadzenie mazdy robi się coraz bardziej męczące.

W tygodniu pojadę chyba wymienić maglownice na zregenerowaną, zrobię zbieżność i geometrię. Jak to nie pomoże, to nie wiem....

Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez tomo71 » 18 wrz 2015, 16:12

Witam.
Mam problem w mojej Mazdzie. Otoz co sie dzieje z kierownica podasz wjezdzania na jakakolwiek nierownosc lub dziure , wtedy taj jakby kierownica przeskakuje ze swojego miejsca i wraca przez chwile jest tak jakby luźna. Objaw jest tylko wtedy gdy lewo koło najedzie na nierownosc sprawdziłem to gdy gdy skrecajac w prawo , prawe kolo wjezdza na wzniesienie to nic sie nie dzieje ale gdy lewo koło najedzie to wtedy tak jak wspominałem na kierownicy czuje luz tak jakby wyskoczyła i wskoczyla. Na postooju i wczasie szybkiej jazdy na prostej drodze nic nie dolega
tomo71
 

Postprzez darioc » 26 kwi 2016, 11:18

Mogę odświeżyć ? :)
Nie znalazłem rozwiązania a mam objawy podobne do autora. Przy jeździe po naszych drogach muszę trzymać kierownicę mocniej bo na nierównościach odbija ona nieznacznie w prawo czy w lewo i zastanawiam się czy ten typ tak ma czy coś się dzieje. Dodatkowo czasem wspomaganie nie działa płynnie, tylko jest niewielki przeskok jak np wracam do prostych kół.
Miałem przy wymianie oleju dać mechanikowi auto, żeby się przejechał ale zapomniałem :)
Nie jest to uciążliwe a patrząc na ciężką pracę sprzęgła zastanawiam się czy w mazdach po prostu tak jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 22:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez DeviS » 26 kwi 2016, 16:37

Moze maglownica ma luz gdzies ? Ewentualnie wystarczy nasmarowac wielowypust kierownicy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez darioc » 26 kwi 2016, 17:21

to inaczej wieloklin ? :) będzie trzeba tylko odpowiedni smar wyczarować i mogę to zrobić, takie proste rzeczy aż się proszą o robienie samemu :)

spróbuję z tym bo maglownica to chyba grubsza sprawa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2016, 22:22
Posty: 75 (4/4)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY 2007r 2.0 MZR 147KM
Peugeot 208 2013r 1.6 e-HDI 92KM

Postprzez dobrzyn22 » 26 kwi 2016, 17:53

darioc napisał(a):to inaczej wieloklin ?

<ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5247 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6